Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Leila

Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja Leila »

Olin viikonloppuna marketissa tekemässä ruokaostoksia tulevan viikon varalle, kuten kunnon perheenäidin kuuluukin. Jonossa edessäni oli noin 14 v. tyttö äitinsä kanssa ja tytön pusakan hihassa oli Mötley Crüe-merkki. Olin ihan että jee, vastahan mulla oli samanlainen farkkutakissa... 15 vuotta sitten! Silloin musiikkia kuunneltiin kasetilta. Härreguud, näin vanhako minä jo olen?!
Toinen jalka haudassa jo.
WanhaPervo

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Hmm. Ehkä silloin, kun huomasi, että Idols-kilpailijat ovat syntyneet samana vuonna, kun itse pääsi ylioppilaaksi.
safi

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja safi »

Aina silloin, kun olen viettänyt enemmän tai vähemmän kiihkeän hetken itseäni vuosia nuoremman pojun kanssa ja pitänyt sitä jopa onnistuneena panona.
Silloin oikeasti miettii, että mihin on kadonneet kaikki itseni ikäiset kiinnostavat miehet, joilla olisi vielä sellainen kroppa että siitä viitsisi edes hetken nautiskella.
AarneAnkka

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Olin työntämässä ostoskärryä hissiin kun äiti lapsensa kanssa tuli paikalle. Lapsi oli menossa hissiin kiireellä ja olisi jäänyt kärryjen alle ellei äiti olisi sanonut, "Siiri, anna kun setä menee ensin."

Silloin tajusin kasvaneeni Pojasta :arrow: Sedäksi.
WanhaPervo

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

safi kirjoitti:Aina silloin, kun olen viettänyt enemmän tai vähemmän kiihkeän hetken itseäni vuosia nuoremman pojun kanssa ja pitänyt sitä jopa onnistuneena panona.
Silloin oikeasti miettii, että mihin on kadonneet kaikki itseni ikäiset kiinnostavat miehet, joilla olisi vielä sellainen kroppa että siitä viitsisi edes hetken nautiskella.
:p:
AarneAnkka

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

safi kirjoitti:mihin on kadonneet kaikki itseni ikäiset kiinnostavat miehet, joilla olisi vielä sellainen kroppa että siitä viitsisi edes hetken nautiskella.
He ovat nussimassa muita naisia.
Mulli75

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Paljon on asioita jotka ovat nykypäivän lapsille ja nuorille itsestään selvyyksiä verrattuna siihen kun itse oli vastaavassa iässä.
killkill

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja killkill »

Tuo "pojasta sedäksi" on aika pysäyttävä kokemus ensimmäisellä kerralla. Nyt siihen on jo jotenkin tottunut. Pääasia että meitä "senior citizenejä" kunnioitetaan! Nimimerkillä "Varmaan Harmaa Pantteri"
safi

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja safi »

AarneAnkka kirjoitti:He ovat nussimassa muita naisia.
Juu sitäkin (luojan kiitos enhän mä nyt kaikkia ihQutuksia voi koeajaa) ja sen lisäksi he viettävät näennäisen täydellistä perhe-elämää just niin kauan kun oma pirttihirmu on selän takana vahtimassa. Hetkeksi kun eukon silmä vältää, niin sormukset lentää nurkaan ja tie on auki taivasta myöden...(jos on). Onhan näitä nähty...niin monesti.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja martza »

Ehkä silloin, kun osastolleni on tullut nuoria työntekijöitä, jotka eivät ole edes iältään niin paljon kuin minä olen tehnyt näitä IT-hommia. Elikkä he eivät olleet edes syntyneet, kun minä olin jo ollut muutamia vuosia sorvin ääressä. Karsea ikäero. Yääk..........
Onneksi en tunne itseäni silti vanhaksi. En koskaan.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
eps

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja eps »

safi kirjoitti:...mihin on kadonneet kaikki itseni ikäiset kiinnostavat miehet, joilla olisi vielä sellainen kroppa että siitä viitsisi edes hetken nautiskella.
Mulla on sellainen teoria, että isot miehet vanhenevat usein nopeammin kuin pienet ja normaalikokoiset. Maan vetovoima rasittaa isoja miehiä enemmän, isojen pitää muuttaa ruokatottumuksiaan enemmän ja yksinkertaisesti nuorena saatu suosio kuluttaa nopeammin.

Koska naiset yleensä pitävät isoista miehistä, ei tämän teorian mukaan ole ihme, että hyväkroppaiset miehet näyttävät vähenevän kovasti tietyn iän jälkeen. Näin varmaan myös on, mutta kyllä kohtuukroppaisia jää silti jäljelle. Sen huomaa esimerkiksi uimassa käydessä.

Itse tunsin itseni vanhaksi viimeksi lauantaina, kun tajusin, että tosi monesta hienosta jutusta on jo 20 vuotta. Ennen riitti sentään kymmenen. Mutta vastapainoksi ylioppilaspuku mahtuu vielä päälle, joten huonomminkin voisi mennä.

EDIT: Niin, vielä yksi juttu. Testosteroni on kuluttava myrkky, minkä johdosta korkean testosteronitason miehet varmaan myös vanhenevat nopeimmin.

e.
killkill

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja killkill »

safi kirjoitti:Onhan näitä nähty...niin monesti.
Tämä on tarpeeton huomautus, mutta esitän sen silti: naiset harrastavat just-presiis-aivan samaa ja ihan yhtä paljon.
hermine

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja hermine »

Kadulla ohitseni kulki kaljakasseja kantaen poikia, jotka puhuivat syntymävuosistaan. Minä olin samana vuonna mennyt kouluun...
ninnithequeen

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mua sanottiin tädiksi, kun olin kirjastossa töissä 18-19 vuotiaana. Se hirvitti. "KirjastonTÄTI". Argh.

Ja kun duunissa kysyy papereita, ja v.88 syntyneet täyttävät nyt 18 tänä vuonna, niin huhhuh. Oma veljeni on myös syntynyt silloin, ja mä kauhuissani ajattelen, että jessus, mä oon vaihtanut tolle vaipat sata kertaa ja muistan hyvin elävästi kun hän syntyi, ja nyt se on mua kaksi päätä pidempi....Pysy aina pikkuveljenä :roll:

Onneksi multakin on kysytty papereita tänä vuonna, sekä punaviiniä kuin tupakkaakin ostaessa. *on ylpeä*
Sinkkumatti

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Tunnen itseni joka ikinen kerta vanhaksi, kun valomerkin lähestyessä preferoin hyvän iltapalan yhden yön seikkailun edelle. Mielummin pizzalle Manalaan, kuin vonkaamaan yöseuraa.
killkill

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja killkill »

Sinkkumatti kirjoitti:Mielummin pizzalle kuin vonkaamaan
SINÄKIN! SYLEILLÄÄN! :)
bedlam

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Sinkkumatti kirjoitti:Tunnen itseni joka ikinen kerta vanhaksi, kun valomerkin lähestyessä preferoin hyvän iltapalan yhden yön seikkailun edelle. Mielummin pizzalle Manalaan, kuin vonkaamaan yöseuraa.
Tuolla perusteella olisin tuntenut itseni aina vanhaksi.

Olen kyllä säästynyt aika hyvin tällaisilta tuntemuksilta. Kymmenen vuotta nuorempi saattaa ostaa Alkossa väkeviä edessäni ja minulta kysytään paperit vaikka ostaisin vain olutta tai viiniä. Muutamaa kuukautta nuorempi kaverin kaveri aloitti baarissa suureen ääneen keskustelun lainilla: "Kun minä olin sinun iässäsi...".

Ehkä tuo epsin teoria saattaa osaltaan pitää paikkansa, olen ollut aina luonnostani hoikkavartaloinen, mitä nyt kolmessakympissä tuo olutpömppö on alkanut ilmoitella olemassaolostaan. Poskellenikaan ei kasva paria haituvaa enempää karvaa kuukausienkaan yrittämisellä.

Veikkaisin, että kyse on myös omasta asenteesta ja siitä kuinka vanhaksi itsensä tuntee. Jos rupsahtaa henkisesti, rupsahtaa myös helpommin fyysisesti.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja par-sky »

killkill kirjoitti:
Sinkkumatti kirjoitti:Mielummin pizzalle kuin vonkaamaan
SINÄKIN! SYLEILLÄÄN! :)
kimppahali! ruoka menee edelle jos pitää valita.
Me transmitte sursum, Caledoni!
mustakikkeli

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

eps kirjoitti:EDIT: Niin, vielä yksi juttu. Testosteroni on kuluttava myrkky, minkä johdosta korkean testosteronitason miehet varmaan myös vanhenevat nopeimmin.
Kasvuhormoni ei ole, vaan päinvastoin ehkäisee vanhenemista ja sen merkkejä. Siksi esim. "30 päivää"-dokkarissa koitetussa kiistellyissä "nuorennushoidoissa" annettiin myös kasvuhormonipiikkejä.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Shokeeraavaa joo miettiä miten äsken nykyiset nuoret aikuiset ovat syntyneet, ovat jo niiiin aikuisia elämänkokemuksineen. Vaikka minusta joku 1988 on ihan nykyaikaa vielä.

Minua puhuteltiin usein "pojaksi" kadullakin vielä alle 10 vuotta sitten, liekö murehtiminen, kalja, tupakki ja runkki äkkivanhentanut sen jälkeen. Ikäarviot ainakin heitelleet 24-44 ihan viiden vuoden sisään! Yleensä vanhemmat naiset arvioi alakanttiin. Kunnes huomaavat pikkuryppyjä tai jotain.

Kaupan kassat onneksi useimmiten vielä sinuttelee.

Vielä viisi vuotta sitten uskalsin deittimeilailla kaksvitosillekin naisille, nyt on Kitinässä vakuutettu, että sellainen on perverssiä. Ja varmaan numero 44 säikyttääkin alle kolmekymppiset :cry: Joltakin nettideitiltä parhaani mukaan koetin salata oikean ikäni.. Siis pelottavan pieni toiminta-aika-ikkuna mun hitaalla elämäntahdilla, alle 10 vuotta mun elämässä oikeastaan siis lupa yrittääkään narautella ei-menopaussinaisia? Epistä. Markkinat senkun pienenee ja muumioistakaan en kiihoitu..

Varsinaisia shokeerauksia oli jo vuosia sitten AC/DC:n konsertissa stadionilla, kun joku nuori mies kysyi minulta: "Kun kerran olet vanhempi mies, mikä sun mielestä on AC/DC:n paras albumi?" Meinas mennä mehupurkkiin piilottamani vodka väärään kurkkuun..

Isäni lohduttaa, että hän se vasta vanha on, hänellä on keski-ikäinen poika :D Toisaalta tuo 73-vuotias isäni meinasi talvella saada paskahalvauksen, kun vahingossa kaatoi kaupassa ostoskassin ja sellainen kolmekymppinen nainen säntäsi auttamaan "vanhusta". Varmaan söi miehen kunniaa, nuori nainen auttamassa miestä parhaassa iässään!!
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
mustakikkeli

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Gattaca kirjoitti:Varsinaisia shokeerauksia oli jo vuosia sitten AC/DC:n konsertissa stadionilla, kun joku nuori mies kysyi minulta: "Kun kerran olet vanhempi mies, mikä sun mielestä on AC/DC:n paras albumi?" Meinas mennä mehupurkkiin piilottamani vodka väärään kurkkuun..
Mitäs kauheaa tuossa nyt on? Viime vuonna eräässä helsinkiläisessä ravintolassa eräs tuntematon mies kysäisi minulta: "Sanopas kun olet noin nuori, eikös sustakin täällä ole tosi hyvän näköisiä misuja?". Hetken lisää juteltuamme selvisi että kyseinen miekkonen oli minua 8 v nuorempi. Niin se vaan menee.

Ja ei, mielestäni paikan naiset eivät olleet erityisen hehkeitä, sori nyt vaan.
Sinkkumatti

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

killkill kirjoitti:SINÄKIN! SYLEILLÄÄN! :)
Jep. Otetaan huurteiset ja yhdet valkosipulietanat päälle :mrgreen:
bedlam kirjoitti:Tuolla perusteella olisin tuntenut itseni aina vanhaksi.
Jos tietäisit millainen pilluhaukka olen nuorena kloppina ollut, ja nyt vertaisit minua siihen, olisit varmasti ensimmäisen tarjoamassa kävelykeppiä minulle :wink:
Viimeksi muokannut Sinkkumatti, 13.06.2006 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
safi

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja safi »

killkill kirjoitti: Tämä on tarpeeton huomautus, mutta esitän sen silti: naiset harrastavat just-presiis-aivan samaa ja ihan yhtä paljon.
No siitä voit olla muuten aivan varma. Naiset vaan jotenkin tekevät sen hillitymmällä tyylillä, eivätkä puhua retostele sillä, kuin ehkä parhaimmalle ystävälleen. Sen takia he eivät jää edes kiinni teoistaan yhtä suurella todennäköisyydellä kuin miehet, jotka haluavat aina päästä leveilemään uusilla kaadoillaan.
Geetzu

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Ääh, venailen sitä hetkeä kun tunnen itseni vanhaksi. Silleen aidosti. Päivittäin on oireilua mutta sellaista väsymyksestä ja masennuksesta johtuvaa. Usein huomaan hokevani itselleni "sä olet nuori, joten sulla ei ole verukkeita, sun on vaan jaksettava" ja se vähän kyrsii. Ehkä tunnen itteni vanhaksi sitten kun muksuni niin ilmoittaa. Viimeistään kouluiässään... Mutta siis toistaiseksi nuorempien tekemät jutskat tuntuvat aivan hetki sitten itselleni sattuneilta (pissisten kännäykset kaduilla, tietyt kledjut, Antti Tuisku -fanitus jne jne). :]
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Silloin tunsin itseni vanhaksi

Viesti Kirjoittaja Niba »

safi kirjoitti:
killkill kirjoitti: Tämä on tarpeeton huomautus, mutta esitän sen silti: naiset harrastavat just-presiis-aivan samaa ja ihan yhtä paljon.
No siitä voit olla muuten aivan varma. Naiset vaan jotenkin tekevät sen hillitymmällä tyylillä, eivätkä puhua retostele sillä, kuin ehkä parhaimmalle ystävälleen. Sen takia he eivät jää edes kiinni teoistaan yhtä suurella todennäköisyydellä kuin miehet, jotka haluavat aina päästä leveilemään uusilla kaadoillaan.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0707421379
Naiset ei jää kiinni sen helpommin..
:lol:
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin