Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Rouva Pupu

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Zeb kirjoitti:
Onko teillä päin sitten ainoat köyhät ja syrjäytyneet niitä maahanmuuttajia vai mikä tämän eron tekee?
Tuskin on siitä kyse, ottaen huomioon että olen asunut täällä vain muutamia vuosia. Turustahan tänne muutin, joten asuinkaupunkimme lienee ollut sama? Täällä ongelma on aika uusi, johtuen juuri siitä ettei mamuja ole kovin kauan näin suuria määriä ollut. Lähinnä venäläisiä, ja nekin enempi sitä raharikkaampaa väkeä.

Kyse lienee siis piireistä missä pyörii, ainakin Turun yöelämäkermaan kuuluneena moni näistä seurusteli kurdien kanssa ---> edustus lähipiirissä/lähiympäristössö huomattavan korkea. Lapsuusaika onkin sitten eri juttu.

Yleinen väittämä on, että nuivuuteen taipuvaiset ihmiset on vähän tekemisissä "tuntemattoman" kanssa. Omalla kohdallani tämä väite on epätosi. Kokemusta on kyllä yllinkyllin, varmaan jopa keskivertoa huomattavasti enemmän.
Rouva Pupu

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

exPertti kirjoitti:
Ajattelin kaupunkien keskinäisiä eroja. Molemmat kun sattumalta joten kuten tunnen.
No ainakin niin, että täällä todellakin huomaa jos yhdessä yössä edustus kasvaa sen viitisenkymmentä :)

Olihan se kieltämättä järkytys kun kaupasta autoillessa suhteellisen lähellä asuntoa oli semmonen kolmenkymmenen hengen somalijoukko.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Liittyneekö jollain tasolla yhteyttä Zebin ja Pupun kokemuksien erilaisuuteen:

Lehdissä lukee toistuvasti, miten kaupungilla ei voi kävellä rauhassa, kun feissarit tulevat koko ajan tyrkyttämään asiaansa.

Kuitenkin minua ei ole koskaan lähestynyt feissari.

Ilmeisesti en yleensä liiku paikoissa, joissa feissareita parveilee ja silloin kun liikun, näytän niin vittumaiselta tai muuten kohderyhmään sopimattomalta, että eivät tule ottamaan kontaktia.
Zeb

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Kyllä mun mielestä noita tummaihoisten parvia ihan kohtuu kokoisina näkyy. En tiedä kyllä ovatko somaleja vai muun maalaisia.

Mut se on sööttiä kun näkyy koululaisparvia, joissa on sekä mustia että valkoisia ja ovat niin kuin normaalit lapset keskenään. Antaa toivoa että se integraatio on ehkä sittenkin ihan mahdollista.
Rouva Pupu

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Kysymys ei ole ihonväristä vaan kulttuurista. Tumma hipiä ei kerro mistään mitään. Onhan serkku naimisissa kenialaisen kanssa ja siellä ne tummat hipiät leikkii valkoisten kanssa. Onhan siinä sitten katseltavaa kun interi on onnistunut vaikka mistään semmosesta ei ole kyse.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

huima kirjoitti:Eikö se ole selkeää, että esimerkiksi Markus Pöyhönen ei näistä lähtökohdista olisi koskaan pystynyt pääsemään satasen eliittiin - toisin kuin esimerkiksi Usain Bolt, joka ei varmaankaan ole joutunut omia paitojaan silittämään.
En tiedä. Mutta kuten sanoin, itse olen mieluummin onnellinen kuin pääsen satasen eliittiin. Se ns. "toimii" minulle paremmin.
Zeb

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriD kirjoitti:Kuitenkin minua ei ole koskaan lähestynyt feissari.

Ilmeisesti en yleensä liiku paikoissa, joissa feissareita parveilee ja silloin kun liikun, näytän niin vittumaiselta tai muuten kohderyhmään sopimattomalta, että eivät tule ottamaan kontaktia.
Ei minuakaan ole lähestynyt feissari. En edes tiedä onko niitä Turussa. Ulkomaalaiset eivät myöskään siis lähesty. Pyrin tosin välttämään yleensäkin kontaktin ottoa tuntemattomiin, en vaan halua mitään riesoja, ja oon varmaan arka ja sulkeutunut ja kaikkea sellaista. Myös kiukkuisen näköiseksi on mainittu. En vaan tajua miksei strategia toimi suomijuoppoihin, kun kaikkiin muihin toimii.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Zeb kirjoitti: Myös kiukkuisen näköiseksi on mainittu.
:) Samikset. Toimii.
Zeb

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Onkohan tää joku yleinen ammattikuntaan liittyvä ominaisuus? :D
elco

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Rouva Pupu kirjoitti: Yleinen väittämä on, että nuivuuteen taipuvaiset ihmiset on vähän tekemisissä "tuntemattoman" kanssa.
Paitsi että ovat tietenkin köyhiä, rumia, lihavia, tyhmiä, juntteja ja työttömiä, kuten päivystävä filosofimme urpiainen jaksaa rummuttaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti:Entisenä vastaanottokeskustyöntekijänä tiedän hyvin, että turvapaikanhakijajoukko on aika hankalaa porukkaa: vuosien vaino, kidutus, sotakokemus jne. jättää ihmiseen jälkensä.
Ihanko varmasti läheskään suurin osa somalipakolaisista on todella kokenut noin kovia? Köyhyyttä ja pakolaisuutta ehkä osa, mutta kidutusta ja olleet itse sodassa? Henkilökohtaisesti epäilen suurinta osaa elintasopakolaisiksi tai kuten vanha rasisti Kari Suomalainen sanoi: "He ovat seikkailijoita".

Somalipakolaisten käytöksen yhdeksi syyksi teoretisoin heidän kokemaansa ylemmyyttä omasta kulttuurista ja uskonnostaan. Ei somalineekeri ole mikään ameriikan neekeri. Ameriikan neekeri on kasvanut länsimaisessa yhteiskunnassa, sopeutunut siihen. Ja historiallisesti kokenut syrjintää, joka toisaalta voi aiheuttaa alemmuudentuntoa ja toisaalta kapinamieltä. Kuitenkin länsimaiset pelisäännöt ymmärtäen.

Afrikan neekeri taas ei koe mitään alemmuudentuntoa. Hän ei myöskään arvosta eikä ole ehtinyt sopeutua länsimaiseen kulttuuriin. Afrikan neekeri pitää omaa kulttuuriaan ja uskontoaan ylivertaisena, ja suomalaisia säälittävinä vääräuskoisina. Joiden naiset ovat jo pukeutumisesta päätellen huoria, jotka ovat vapaata riistaa. Ja on aivan oikein vaatia vähempiarvoisilta suomalaisilta muitakin palveluja suureen ääneen.

No joo, vähän provosin.
Ainoa kokemukseni somalineekereistä minulla on, kun sellainen asui muutaman kuukauden solunaapurinani Pasilan Hoasilla. 80-luvulla. Se nekruhan oli ihan sivistynyt. Lääkäri ja täällä Punaisen Ristin koulutuksessa. Nimensä oli luonnollisesti Mohamud ja kaverinsa nimi yhtä originellisti Ahmed.

Ystävällisiä olivat, mutta kyllä heistäkin tihkui tuo kulttuurinen ylemmyydentunto suomalaisten tapoja kohtaan. Kovia poikia vaatimaan asuntoetujakin ohi muiden opiskelijoiden. Haistelivat suomalaista ruokaakin epäluuloisina.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Zeb

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Gat kirjoitti:Ystävällisiä olivat, mutta kyllä heistäkin tihkui tuo kulttuurinen ylemmyydentunto suomalaisten tapoja kohtaan. Kovia poikia vaatimaan asuntoetujakin ohi muiden opiskelijoiden. Haistelivat suomalaista ruokaakin epäluuloisina.
Oletko varma ettei tämä johtunut sittenkin siitä, että olivat lääkäreitä, eikä siitä somaliudesta? :wink:
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16734
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Entisenä vastaanottokeskustyöntekijänä tiedän hyvin, että turvapaikanhakijajoukko on aika hankalaa porukkaa: vuosien vaino, kidutus, sotakokemus jne. jättää ihmiseen jälkensä.
Ihanko varmasti läheskään suurin osa somalipakolaisista on todella kokenut noin kovia?
Suurin osa heistä myös käyttäytyy täysin asiallisesti.
elco kirjoitti:Paitsi että ovat tietenkin köyhiä, rumia, lihavia, tyhmiä, juntteja ja työttömiä, kuten päivystävä filosofimme urpiainen jaksaa rummuttaa.
Taloustutkimus & Yle kirjoitti:Kun katsotaan kannattajakunnan koulutusta, kuva perussuomalaisista työväenpuolueena vahvistuu: puolueen kannattajista 53 prosenttia on käynyt ammattikoulun tai opistotason koulutuksen, ja 27 prosentilla opinnot ovat jääneet peruskoulun tai keski- tai kansakoulun suorittamisen jälkeen. Yliopistokoulutus on vain viidellä prosentilla perussuomalaisten kannattajista.

Ero muihin puolueisiin on huima. Esimerkiksi vihreiden kannattajista yliopistokoulutus on 33 prosentilla ja ammattikoulutus vain seitsemällä prosentilla. Koulutuksen puolesta perussuomalaisten kannattajakunta on lähellä demareita, mutta SDP:ssäkin hieman useammalla, eli kahdeksalla prosentilla, on yliopistokoulutus.

Tärkeä havainto on myös se, että perussuomalaiset on miesten puolue. Puolueen kannattajista on miehiä peräti 67 prosenttia – enemmän kuin missään muussa puolueessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Zeb kirjoitti:
Oletko varma ettei tämä johtunut sittenkin siitä, että olivat lääkäreitä, eikä siitä somaliudesta? :wink:
Toisaalta nämä lääkärit eivät olleet nähneet koskaan pölynimuria (piti kertoa mikä se on) ja valmiiksi kypsiä pakastekalapuikkoja yrittivät paistaa hellalla, täyttäen koko asunnon savulla. Mohamud oli kuulemma syntynyt Ogadenin autiomaassa. Puhui kyllä englantia, italiaa, arabiaa ja ties mitä neekeriheimomongerrusta. Pukeutui usein kaftaaniin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16734
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Miten nämä kaksi asiaa kommenttia liittyvät toisiinsa?
Pikkaisen pinnistelemällä olisit saattanut tämän keksiä ihan itsekin, mutta autetaan nyt miestä mäessä. Lusikka ja kauha ja tolleen.

Elcon lähes onslowmasamainen horina siitä, miten rummutan näiden "monikulttuurisuuskriitikkojen" alempaa sosiaalista statusta lienee saanut kimmokkeensa siitä, että aiemmassa ketjussa esitin, että "Halla-ahon ydinkannattajaressukoille ei ole kyetty antamaan sosiaalisia, tiedollisia ja taidollisia eväitä selvitä nykymaailmassa, mikä on sitten johtanut itsetunnon ja omakuvan romahtamiseen. Ja tästä pisteestä on sitten kovin lyhyt matka siihen, että sulkee silmänsä oman ulkomaalaisten syntipukkidemonisointinsa ilmeiseltä perusteettomuudelta. Johonkinhan sitä pitää omanarvontuntonsa rakentaa, myös rassukoiden." Tätä taustaa vasten oli sitten nähdäkseni ihan relevanttia huomauttaa, että persujen äänestäjäkunnasta tiedämme ihan tutkitusti, että yliedustettuna on juuri se väestöryhmä, joka ei ole saanut tiedollisia ja taidollisia valmiuksia luovia nykyaikaisessa tietoyhteiskunnassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Rouva Pupu

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Unohdat sen, että kriittisyys ei ole sama kuin Perussuomalaisuus. Itse en todellakaan ole Persu, ääneni olen antanut pakosta kyseiseen puolueeseen.
Rouva Pupu

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

elco kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti: Yleinen väittämä on, että nuivuuteen taipuvaiset ihmiset on vähän tekemisissä "tuntemattoman" kanssa.
Paitsi että ovat tietenkin köyhiä, rumia, lihavia, tyhmiä, juntteja ja työttömiä, kuten päivystävä filosofimme urpiainen jaksaa rummuttaa.
Eikä siinä vielä kaikki, Ostos-TV:tä lainatakseni. Nuivat eivät myöskään ole koskaan käyneet Suomen rajojen ulkopuolella.
Kai Nalo

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

exPertti kirjoitti:Minusta vaikutat siltä ylikouluttautuneelta huonoitsetuntoiselta kiusatulta pikkupojalta, joka isona ylenkatsoo kaikkia norsunluutornistaan.
Korjaa "rassukat" urpiaisella niin olet maalissa.
urpiainen kirjoitti: Johonkinhan sitä pitää omanarvontuntonsa rakentaa, myös rassukoiden."
Rouva Pupu

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

exPertti kirjoitti: En kyllä tajua logiikkaasi. Minusta vaikutat siltä ylikouluttautuneelta huonoitsetuntoiselta kiusatulta pikkupojalta, joka isona ylenkatsoo kaikkia norsunluutornistaan. Tässä se mielikuva, joka tekstistä huokuu.
Urpo lienee bingobongo fil.kand. Mikään muu ei selitä käytöstään.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16734
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:En kyllä tajua logiikkaasi. Minusta vaikutat siltä ylikouluttautuneelta huonoitsetuntoiselta kiusatulta pikkupojalta, joka isona ylenkatsoo kaikkia norsunluutornistaan. Tässä se mielikuva, joka tekstistä huokuu.
Kiitos analyysista, tutkiskelen sitä sydämessäni. En tosin kyllä oikein näe, miksi tyrmäät katkeroituneena elitisminä sen, että etsii Suomen poliittisen kentän huomattavalle rakenteelliselle muutokselle rakenteellis-sosiologista selitystä. Kai aika moni muukin näkee koulutuksen avaimena muuttuvan todellisuuden kanssa pärjäämiseen.

Sinänsä se, että et ymmärrä yhteiskunnallisten rakenteiden logiikkaa, ei enää yllätä.
RouvaPupu kirjoitti:Itse en todellakaan ole Persu, ääneni olen antanut pakosta kyseiseen puolueeseen.
Se puhuu kuin persu, se puolustaa persuja, se äänestää persuja, siis se ei ole persu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Rouva Pupu

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Olkiukkoilet. Mikä ei sinänsä yllätä.
Zeb

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Rouva Pupu kirjoitti:Itse en todellakaan ole Persu, ääneni olen antanut pakosta kyseiseen puolueeseen.
Onneksi eivät käyneet täällä pakottamassa :shock:
Rouva Pupu

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Oikeastihan Urpoa ärsyttää se, että sitä paremmin koulutetut äänestää väärin. Ihan aikuisten oikeasti. Asia kun tuntuu olevan jonkin sortin pakkomielle, silloin luulisi tämänkin olevan tiedossa.
Rouva Pupu

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Zeb kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Itse en todellakaan ole Persu, ääneni olen antanut pakosta kyseiseen puolueeseen.
Onneksi eivät käyneet täällä pakottamassa :shock:
Äänestämättä jättäminen ei ole vaihtoehto. Muissa puolueissa ei ole hyvin koulutettuja kriittisiä ehdokkaita. Silloin se on pakko. Muutenhan äänestäisin kokkareita, kuten ennenkin.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti:

Ah, ihanaa elitismiä. Minä en voi ymmärtää korkealentoista ajatteluasi, kun luinkin vaan tylsästi kaupallisia ja tekniikkaa.
Höö. Asiahan ei minulle kuulu, mutta epäilen vahvasti, ettei koulutuksellasi ollut ko.kommentin kanssa mitään tekoa, ulosannillasi tällä palstalla sitäkin enemmän.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.