Lisäsin tämän kyllä sen vuoksi, että on mussakin vähän inhimillisyyttä mamuja ja heidän murheitaan kohtaan. Tämä ei välttis välity muuten kuin erityismaininnalla.exPertti kirjoitti:Eli se riittää kun edes joku asia on positiivinen?
Tällä vaatimustasolla Gatttiskin saisi jo pillua.
Päivän uutiskatsaus
-
- Kitisijä
Re: Päivän uutiskatsaus
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
exPertti kirjoitti:Kenellä sitten ei olisi inhimillisyyttä toista ihmistä kohtaan?
Hmmm
Provoja ne on.exPertti kirjoitti:^ Pelottavinta on lukea jutun keskusteluosiota. Aluksi luulin, että keskustelijat provoavat, mutta taitavat olla tosissaan että keskuksen työntekijät pitäisi asettaa syytteeseen kun eivät nyt yhtä bussia saa tilattua.
Olen itse mukana keskusteluosiossa nimerkikkä "Inhorealisti" alkaen tästä
http://www.hs.fi/keskustelu/Turvapaikan ... &start=200
Liittyy tähän http://www.kko.fi/45905.htm
Toivottavasti sulta löytyy myös vähän inhimillisyyttä niitäkin kohtaan, jotka mamujen kanssa joutuu erinäisiin kohtaamisiin. Vai voiko ne kuitata punaniska leimalla tai heiluttelemalla rasisti-korttia? Senhän sä juuri tässä ketjussa teit.Ylermi Ylihankala kirjoitti: että on mussakin vähän inhimillisyyttä mamuja ja heidän murheitaan kohtaan.
Tästä on matkaa Suomen suurimpaan vastaanottokeskukseen n. 20-30km. Taitaa olla tilasta puutetta kun on toteutettu "yhdessä yössä monikulttuuriseksi"-operaatio.
On se oikeasti positiivista, että mamunaiset tervehtii kohteliaasti ja ovat seurallisia tuolla kadulla kävellessä. Muttajoo, jos kuukauden sisällä olen joutunut kolme! (3) kertaa oikeasti seksuaalisen häirinnän kohteeksi kaupassa ja kauppamatkalla, näen päivittäin miten nämä herttaiset pikkulapset kouluttavat suomalaisia lapsia leikkipihalla tai miten aikuiset miehet ahdistelevat nuoria teinityttöjä päivästä toiseen kaupan edustalla/rannoilla ym. niin sanottakoon, että kiinnostaa himpun verran myös näiden suomalaisten murheet ja tuntemukset.
No, jossain vaiheessahan tämän on taas pakko purkautua. Sitten voidaan taas yhdessä lukea lehdestä kulttuurien törmäämisestä ja voivotella suomalaisia rasistijuntteja.
Jos tuo on totta niin ei voi muuta sanoa, kuin että onneksi ovat tänne meille päin asuttaneet hyvätapaisempia mamuja kuin sinne. Meillä päin taas ihan ehdat suomalaiset juopot on hoitaneet sen ahdistelupuolen, viimeksi kun kävelin äitiysneuvolaan.Rouva Pupu kirjoitti:...jos kuukauden sisällä olen joutunut kolme! (3) kertaa oikeasti seksuaalisen häirinnän kohteeksi kaupassa ja kauppamatkalla, näen päivittäin miten nämä herttaiset pikkulapset kouluttavat suomalaisia lapsia leikkipihalla tai miten aikuiset miehet ahdistelevat nuoria teinityttöjä päivästä toiseen kaupan edustalla/rannoilla ym. niin sanottakoon, että kiinnostaa himpun verran myös näiden suomalaisten murheet ja tuntemukset.
Tietenkään ei ole totta, tietysti valehtelin. Unohdetaan koko homma, mamut ovat rikkaus, koska siellä päin kaikki ok. Varsinkin kun suomalaisetkin.Zeb kirjoitti: Jos tuo on totta niin ei voi muuta sanoa, kuin että onneksi ovat tänne meille päin asuttaneet hyvätapaisempia mamuja kuin sinne. Meillä päin taas ihan ehdat suomalaiset juopot on hoitaneet sen ahdistelupuolen, viimeksi kun kävelin äitiysneuvolaan.
-
- Kitisijä
Minähän olen joskus muinoin ollut opintojen ohessa pari vuotta töissä turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksessa, ja jo tuolloin ihmeteltiin, miksi kummassa näitä keskuksia perustetaan, ja vielä lyhytjänteisen projektiluonteisesti, kaikenmaailman tuppukyliin metsän keskelle kun urbaaniympäristö kuitenkin on niin paljon vastaanottavaisempi erilaisuudelle (tosin on Suomessa muitakin urbaaniympäristöjä kuin pääkaupunkiseutu). En ihmettele, että Lammilla on lieviä vaikeuksia asettumisessa osaksi yhteisöä.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Täälläpäinkin, maalaispitäjässä, on ollut näitä mamuongelmia. Onkohan se kuitenkaan hyvä idea sulloa neekereitä ja rättipäitä näihin pikku maalaispitäjiin? Mihinkä se lantavarvas punaisesta niskastaa pääsee?
Kitinän päivystäville ksenofoobikoille vielä rautalankaa sen verran, että yllä esittämäni ei mitenkään väänny tämän uutisessa mainitun käyttäytymisen puolusteluksi. Entisenä vastaanottokeskustyöntekijänä tiedän hyvin, että turvapaikanhakijajoukko on aika hankalaa porukkaa: vuosien vaino, kidutus, sotakokemus jne. jättää ihmiseen jälkensä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Kuulosti vaan koomiselta juuri sinun suustasi. Ehkä olet oikeasti inhimillinen ja empaattinen ihminen, mutta se ei vain välity näin keskustelupalstalla.exPertti kirjoitti:Niin?
-
- Kitisijä
Kauneuskysymykset sikseen, mutta toiseen väittämääsi täytyy tarttua. En minä ainakaan pidä vallasta parisuhteessa, kummallakaan osapuolella. Pidän tasapainosta.huima kirjoitti:Sitäpaitsi oikeasti kauniit naiset tykkäävät pienestä esineellistämisestä, koska se on puhdasta valtaa heidän taskuunsa. Kysy vaikka keneltä kauniilta naiselta Kitinässäkin privaatisti. Julkisesti toki pitää paheksua.
Ei täällä ole kaikki ok. Täällä on ahdistelevia suomalaisia juoppoja. Vai eikö niitä taas lasketa siellä päin?Rouva Pupu kirjoitti:Unohdetaan koko homma, mamut ovat rikkaus, koska siellä päin kaikki ok. Varsinkin kun suomalaisetkin.
-
- Kitisijä
No nyt olet ytimessä. Kun miehille valta muodostuu älykkyyden ja ansaintakyvykkyyden kautta, saa nainen valtaa naisellisten ominaisuuksien kautta - tuoden suhteen mahdollisesti jopa tasapainoon. Ja kaikki ovat onnellisia. MOT.EveryWoman kirjoitti:En minä ainakaan pidä vallasta parisuhteessa, kummallakaan osapuolella. Pidän tasapainosta.
Ainakin tahtoa yrittää edes ymmärtää mistä mikäkin asia tai teko johtuu.exPertti kirjoitti:Mitä inhimillisyys mielestäsi on?
Ansaitsevatko kaikki planeettamme asukkaat mielestäsi inhimillisyyttä osakseen?
Jälkimmäiseen kyllä, ehdottomasti. Mikä ei millään muotoa tarkoita että kaikkia tekoja pitäisi hyväksyä.
Kuka niin sanoi?exPertti kirjoitti:Ja se selittää tai jopa vähentää toisten tekemien rikkomusten suuruutta?
Mun turvapaikkakysymyskantani on vaikeasti määriteltävä. Uskoakseni se johtuu siitä, että kysymys on vaikea.
Jotain ajatuksia voi lukea tästä
http://kitina.net/viewtopic.php?t=6822
Sen tiedän varmasti, että haluan, että asiasta on voitava ja tulee keskustella avoimesti.
Jotain ajatuksia voi lukea tästä
http://kitina.net/viewtopic.php?t=6822
Sen tiedän varmasti, että haluan, että asiasta on voitava ja tulee keskustella avoimesti.
Tietysti lasketaan, tyhmä kysymys. Sinulta taas tuntuu unohtuvan se tosiseikka, ettei suomalaisen suorittama häirintä millään tasolla oikeuta mamujen toimintaa. Sekin usein unohtuu, että jos ei itsellä kokemuksia, niitä ei voi olla toisillakaan. Ehkä saat muutaman säälipisteen kun ahdistelu tapahtui sentään matkalla äitiysneuvolaan. Odotan omia säälipisteitäni, koska ahdisteluni ovat tapahtuneet lapseni kanssa vaunuilessa. Odotan, ja paljon. Inhimillisyyttä, kiitos.Zeb kirjoitti: Ei täällä ole kaikki ok. Täällä on ahdistelevia suomalaisia juoppoja. Vai eikö niitä taas lasketa siellä päin?
Sanotaan ennemmin epäempaattista. Sellainen kuva on vain tullut viesteistäsi vuosien varrella. Ei ehkä ihan alussa, muistelisin, että 2004 paikkeilla kirjoitit vielä eri sävyyn. En aio alkaa kaivaa viestihistoriaasi, joten etkö voisi nyt vain tyytyä siihen, että tällainen kuva nyt on välittynyt minulle.exPertti kirjoitti:Mikä minussa sitten on epäinhimillistä (tätä kai voi pitää korrektina terminä) mielestäsi?
Argumentista en tiedä, kun en taida olla täällä niin väittelyhenkisesti kuin ehkä itse. Tarkoitus oli lähinnä ihmetellä minun ja Pupun kokemusten erilaisuutta.exPertti kirjoitti:Mikä sitten mahtoi olla syy kirjoittamaasi vasta-argumenttiin?
-
- Kitisijä
Itse olen kokenut toimivaksi vain sellaisen järjestelyn, jossa valta on eri osa-alueiden sisälläkin jakautunut osapuilleen tasan. Jos toinen on ainoa, joka ajaa autoa ja toinen ainoa joka silittää paitoja, suhde on minun näkökulmastani rampa. Mitä enemmän tällaisia epätasapainoisia osa-alueita suhteessa on, sitä hyödyttömämmäksi sen koen, vaikka kokonaispisteet näennäisesti menisivätkin tasan.huima kirjoitti:No nyt olet ytimessä. Kun miehille valta muodostuu älykkyyden ja ansaintakyvykkyyden kautta, saa nainen valtaa naisellisten ominaisuuksien kautta - tuoden suhteen mahdollisesti jopa tasapainoon. Ja kaikki ovat onnellisia. MOT.EveryWoman kirjoitti:En minä ainakaan pidä vallasta parisuhteessa, kummallakaan osapuolella. Pidän tasapainosta.
Heti perään tarkennan tuota liian yksinkertaistavaa määrittelyäni jo ennen kuin kukaan älähtää: käytännössä täydellinen tasapaino vallitsee vain harvoin jos koskaan - ero syntyykin siitä, pyritäänkö suhteessa tällaiseen tasapainoon vai audimiehen tavoin siitä pois.
Pupulle ja Pertille: Tarkoitukseni ei ole missään nimessä vähätellä kenenkään tekemiä ahdisteluja, päin vastoin. Ahdistelu on oksettavaa oli tekijä sitten mistä vain kotoisin. Omat kokemukseni vain rajoittuvat suomalaisiin tässä asiassa, kokonaisuudessaan kokemusta aiheesta on enemmän kuin olisin todellakaan välittänyt hankkia.
Pertille: Tulipa mieleen joku vanha ison haloon nostanut keskustelu missä itse suunnilleen hyväksyit raiskauksen jos nainen oli mennyt väärään seuraan tai kyytiin. Eli ahdistelu on tuomittavaa, raiskaus taas jo ok? En vaan tajua.
Pertille: Tulipa mieleen joku vanha ison haloon nostanut keskustelu missä itse suunnilleen hyväksyit raiskauksen jos nainen oli mennyt väärään seuraan tai kyytiin. Eli ahdistelu on tuomittavaa, raiskaus taas jo ok? En vaan tajua.
No okei, pahoittelen tuohtumistani. Asia nyt vaan on niin, että vaikka itselläni/perheelläni on varaa hankkia se tontti jostain perähikiältä ja rakentaa vaikka kivimuuri suojaksi tarpeen vaatiessa niin tuolla pään sisällä on ne ihmiset, joilla ei samanlaisia resursseja tai mahdollisuuksia ole.
Paavo Väyrynen päästää kerran elämässään suustaan jotain viisasta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009090 ... 7_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009090 ... 7_uu.shtml
-
- Kitisijä
huima on kyllä jotenkin sulonen kun se provoaa.huima kirjoitti:
No nyt olet ytimessä. Kun miehille valta muodostuu älykkyyden ja ansaintakyvykkyyden kautta, saa nainen valtaa naisellisten ominaisuuksien kautta - tuoden suhteen mahdollisesti jopa tasapainoon. Ja kaikki ovat onnellisia. MOT.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
-
- Kitisijä
Audimieshän pyrkii tasapainoon, mahdollistaen samalla mahdollisimman suuret osaamiset ja onnistumiset niillä osapuolten erikoisalueilla ja -aloilla. Eikö se ole selkeää, että esimerkiksi Markus Pöyhönen ei näistä lähtökohdista olisi koskaan pystynyt pääsemään satasen eliittiin - toisin kuin esimerkiksi Usain Bolt, joka ei varmaankaan ole joutunut omia paitojaan silittämään.EveryWoman kirjoitti:käytännössä täydellinen tasapaino vallitsee vain harvoin jos koskaan - ero syntyykin siitä, pyritäänkö suhteessa tällaiseen tasapainoon vai audimiehen tavoin siitä pois.
Edelleen palaisin siihen alkuperäiseen ihmettelyn aiheeseen: Mistä ihmeestä voi johtua, että sulla on niin paljon ulkomaalaisahdistelukokemuksia ja mulla taas vain suomalaisia?Rouva Pupu kirjoitti:...
Meilläkin on tuossa naapurissa yksi lähiö, jossa on paljon maahanmuuttajia. Ja sitten niitä suomalaisia syrjäytyneitä. Vähän on mietityttänyt rehellisesti sanoen, että onkohan tuo lähiö hiukan liian lähellä, siellä nyt vaan aina välillä ammutaan joku, palaa joku kämppä, löytyy huumeruiskuja maasta kun oon koiran kanssa ulkona siellä päin tms. jännää, tai sit vaan ahdistellaan kun kömmin siellä mahani kanssa. Mutta mitä nyt itse tiedän niin ihan suomalaiset osaa kyllä noi lieveilmiöt järjestää täällä päin, toistaiseksi siihen ei ole ulkomaalaisapua tarvittu.
Onko teillä päin sitten ainoat köyhät ja syrjäytyneet niitä maahanmuuttajia vai mikä tämän eron tekee?
^Mistä sinä sen tiedät että asuinpaikkamme ovat erilaisia? Ja millä lailla? Meinaan vaan kun minäkään en tiedä.