Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
prosessi

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Hyeena kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Faktoilla on myös sellainen kiusallinen ominaisuus, että lähempää tarkasteltuna ja kokonaisuudestaan irroitettuna niillä on taipumusta muuttaa muotoaan, eivätkä ne enää olekaan niin selkeitä tosiasioita kuin kauempaa tarkasteltuna olisi voinut kuvitella.
Näin on! Rikoksentekijän etnisen taustan erottaminen tekijöiden muusta kuvauksesta voisi saada kuvittelemaan, että kansallispukuun pukeutuneet suomalaiset ovat merkittävästi rikollisempia kuin tavallisiin vaatteisiin pukeutuneet. Jos esimerkiksi rikoksentekijän sukupuoli, ulkonäkö, ikä ja ammatti ovat kokonaan irrelevantteja uutisoinnille, niin silloin on etnisyyskin. Muussa tapauksessa se ei voi olla pyhä lehmä.
Tästä olemme samaa mieltä, aiheesta edellisellä sivulla totesinkin näin:
Tuntomerkkien uutisointi on minusta erittäin oleellista, ja itse asiassa minun mielestäni niiden uutisoinnin sensurointi on enemmän ennakkoluuloja vahvistavaa kuin suoraan sanominen, periaatteella "hei lukijat, tämä on meidän yhteinen salaisuus, kaikki me tiedämme mustalaisten olevan hulluja tappajia ja neekerien raiskaajia, vaikkei sitä saakaan sanoa suoraan..." Itse asiassa se, että asioita jätetään lukijoiden oivallettaviksi tekee jutuista vain myyvempiä, en usko minkään tahon varsinaisesti kieltävän esimerkiksi raiskaajan/ammuskelijan/tuurijuopon ihonvärin mainitsemista, vaan kyse on juuri siitä, että tyhmempikin lukija pääsee kokemaan itsensä fiksuksi oivaltaessaan ihan itse, että "hei, sehän on muuten neekeri/mustalainen/Matti!"
Hyeena kirjoitti:Vai onko kansa oikeasti niin tyhmää, että pelkotilat ja ennakkoluulot syntyvät automaattisesti aina, jos rikoksentekijöiden entinen tausta kerrotaan uutisoinnissa? Vaikka faktat tai totuus olisi kuinka ruma, sen piilottelu kansan tyhmyyteen vedoten ei ole median tehtävä.
Pelkotilat ja ennakkoluulot syntyvät ennemminkin siitä, jos ja kun etnisen taustan merkitystä korostetaan liikaa. Sinänsä surullista, että myös liika varovaisuus asioiden muotoilussa tosiaan voi lisätä noita pelkotiloja ja ennakkoluuloja.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:Hihaton neule :D Se on slipoveri.
"Silminnäkijähavaintojen mukaan uhri oli tapahtumahetkellä riidellyt kovasanaisesti keski-ikäisen, tukevarakenteisen miehen kanssa Kauppakatu 10:n kohdalla. Pahoinpitelijällä oli yllään vaalea hihaton neule, kauluspaita ja mustat housut sekä päässään tumma ja kulmikas hattu. Teon jälkeen mies nousi harmahtavaan henkilöautoon ja poistui paikalta."


http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/ ... %A4/460300
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Jos joku ihmettelee, onko minulla jotain henk. koht. romaneja kohtaan, niin voin kertoa liikuttavan tarinan:

Vaimoni kautta kaukainen sukulainen omistaa pienen miestenvaateliikkeen Aleksanterinkadulla. Pahaksi onneksi ko. nainen myy romaneita miellyttäviä tuotteita.

Naisparka on romanien kanssa helisemässä. Tulevat isolla joukolla, pari alkaa hälisemään ja kolmas pistää slipooverit parempaan talteen. Merkittävä osa liikkeen tuloksesta menee hävikkiin.

Nainen yritti rajoittaa mustalaisten pääsyä liikkeeseen. Tuloksena vain sakot hänelle itselleen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Jos joku ihmettelee, onko minulla jotain henk. koht. romaneja kohtaan, niin voin kertoa liikuttavan tarinan:
Työni puolesta olen - ylläripyllärisyylärimoniväri - jatkuvasti tummien kanssa tekemisissä. Täytyy sanoa, että käsittämättömän suuri osuus heistä viettää tietynlaista lainsuojatonta irtolaiselämää: ovat härskejä, valehtelevat, röyhkeilevät, ovat siivottomia, valehtelevat, puukko useimmiten mukana. Komeilevat rikostilastoissa aivan omilla luvuillaan. Jos jotain vähemmistöä olen oppinut vihaamaan tai olemaan vähintäänkin kyyninen, niin se on romanit.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Mulla ei ole ollut koskaan henkilökohtaisesti töissä tai vapaa-aikana ongelmia tummien kanssa.
Mutta se kai johtuu hoikasta runopoikamaisesta olemuksestani.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Chap

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Chap »

Tämän siitä saa kun päästetään niitä somaaleja Suomeen.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

SikaMika

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tuostapa muistuikin mieleeni tapaus n. 15 vuoden takaa. Kaksi erittäin kaunista, kansallispukuun sonnustautunutta nuorta naista pyysivät mut ja kaverini Järvenpäässä autonsa kyydissä Ouluun. Ei ollut puhetta kuutamouinnista eikä luvattu lähteä ihan sinne asti, pyydettiin vain kyyti 7km päähän kaverin kotiin. Tytöt heittivät kaverille eivätkä halunneet edes rahaa, toinen jätti vielä kaverilleni puhelinnumeronsa. Kyseessä oli yksittäistapaus.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Chap

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriD kirjoitti:IEA arvioi, että maailman öljyntuotanto saavuttaa huippunsa kymmenen vuoden sisällä

Tämähän on erittäin merkittävä uutinen.
Osuu samoihin aikoihin kun ajankohta jolloin Mooren lain rajat tulevat vastaan. Mites sit suu pannaan kun öljytuotantoa ei voi lisätä, eikä prossusta saa enää lisätehoja irti.
Chap

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Chap »

exPertti kirjoitti:
Chap kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:IEA arvioi, että maailman öljyntuotanto saavuttaa huippunsa kymmenen vuoden sisällä

Tämähän on erittäin merkittävä uutinen.
Osuu samoihin aikoihin kun ajankohta jolloin Mooren lain rajat tulevat vastaan. Mites sit suu pannaan kun öljytuotantoa ei voi lisätä, eikä prossusta saa enää lisätehoja irti.
Otetaan iisimmin? Hitto, pitääkö tässä äkkiä ostaa joku >200hv turhake pihalle kun öljyä vielä piisaa.
Ei varmasti oteta. 2020 on jo vetyautot ja fuusiovoimat käytössä.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Chap kirjoitti: Ei varmasti oteta. 2020 on jo vetyautot ja fuusiovoimat käytössä.
Insinöörinä kyllä tiedät, että vety ei ole energianlähde. Fuusiovoimakin on 50:n vuoden ajan ollut valmis 50:n vuoden päästä. EI missään tapauksessa ole valmis öljyhuippuun tullessa.
Chap

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriD kirjoitti:
Chap kirjoitti: Ei varmasti oteta. 2020 on jo vetyautot ja fuusiovoimat käytössä.
Insinöörinä kyllä tiedät, että vety ei ole energianlähde. Fuusiovoimakin on 50:n vuoden ajan ollut valmis 50:n vuoden päästä. EI missään tapauksessa ole valmis öljyhuippuun tullessa.
Häh? Ainahan kaikki on kymmenen vuoden kuluttua?
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
Juu, kansojen suuret ja tyhmät massat, älkää huolestuko. Kymmenen vuoden päästä insinöörit ovat pelastaneet taas maailman. :)
Itse asiassa minä uskon, että insinöörit kyllä keksivät keinot.

Siitä huolimatta öljyn niukkuus kyllä aiheuttanee haittaa taloudelle. Öljy on ollut helposti hyödynnettävä ja halpa energianlähde. Energia tulee ainakin siirtymisvaiheessa kallistumaan.
Bhven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Chap kirjoitti: Mites sit suu pannaan kun öljytuotantoa ei voi lisätä, eikä prossusta saa enää lisätehoja irti.
Siirrytään toisen,kolmannen ja neljännen jne... sukupolven biopoltttoaineisiin ja luotetaan, että nanoteknologia miljardikertaistaa prosessorien tehon.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23546
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paskat jostain lintuköhästä, se on poijjat rutto nyt.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bhven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

exPertti kirjoitti:Pitipä sattua, että juuri kiinalaisten vihaamassa tiibetissä piti kaupunki eristää muulta maailmalta.
Tiibettiläinen yskii tykimmin.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:Naisen surmaaja on yleensä oma mies

Entä miehen surmaaja?
Veikkaan ryyppykaveria.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Naisen surmaaja on yleensä oma mies

Entä miehen surmaaja?
Veikkaan ryyppykaveria.
Taitaa mennä pieleen:


Henkirikosten uhreista 71% on miehiä
--

Saman lähteen mukaan "Miehet puolestaan päätyivät
yleisimmin ystävän tai tuttavan uhriksi (63 %). Itselleen tuntemattoman henkilön
surmaamaksi oli katsausjaksolla joutunut 5 % naisuhreista ja 16 % miesuhreista.
Yleisimmät motiivit rikoksissa olivat ryyppyporukan keskinäinen riita (25 %)--
"
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja aasi »

NuoriD kirjoitti: Siitä huolimatta öljyn niukkuus kyllä aiheuttanee haittaa taloudelle. Öljy on ollut helposti hyödynnettävä ja halpa energianlähde. Energia tulee ainakin siirtymisvaiheessa kallistumaan.
Henkilökohtainen veikkaukseni on, että kunnollinen talouskasvu voi alkaa vasta kun öljyongelma on jotenkin ratkaistu. Siihen asti luvassa eriasteista kituutusta tai kutistumista.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
aasi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Siitä huolimatta öljyn niukkuus kyllä aiheuttanee haittaa taloudelle. Öljy on ollut helposti hyödynnettävä ja halpa energianlähde. Energia tulee ainakin siirtymisvaiheessa kallistumaan.
Henkilökohtainen veikkaukseni on, että kunnollinen talouskasvu voi alkaa vasta kun öljyongelma on jotenkin ratkaistu. Siihen asti luvassa eriasteista kituutusta tai kutistumista.
On talouteen pumpattu niin älytön määrä rahaa, että on sen jossakin kasvuna näyttävä. Eihän kasvu ole erityisen realistisia syitä tarvinnut muutenkaan viime vuosina.
Jos öljy käy niukaksi, niin sen kyllä näkyy hyvin konkreettisesti taloudessa. Siinä ei setelipainon pyöritys auta.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Jos öljy käy niukaksi, niin sen kyllä näkyy hyvin konkreettisesti taloudessa. Siinä ei setelipainon pyöritys auta.
Öhöm, millä reaalisilla elementeillä viime vuodet taloudessa on menty täysillä? Helvetillä veloilla on ostettu kiinalaista krääsää ja käyrät kohti kaakkoa ja halleluja.
On menty sillä realiteetilla, että miljoonat kiinalaiset ovat tehneet pitkää päivää pikkupalkalla. Heidän tekemänsä työ on ollut aivan reaalista työtä.
Chap

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Chap »

ITAR-TASS:in versio tapaus Antonista on hiukan erilainen. On se Venäjä vaan hianå maa.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:Demarit eivät halua porvareitten hallituksiin

Uuh, pleasure overload... :)

Vaikka tiedänkin tämän olevan sanahelinää niin nautintaan vielä toinenkin päivä tästä ajatuksesta.
"Kalliomäki pitää täysin mahdollisena, että seuraavien eduskuntavaalien jälkeen voisi koota SDP-vetoisen enemmistöhallituksen"

Suurin puolue kuitenkin vallitsevan kulttuurin mukaan istuu hallituksessa. Näin ollen tätä vaaraa ei ole, ellei SDP pääse suurimmaksi. Tällä hetkellä todennäköisyys näyttää vähäiseltä.