Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Rouva Pupu

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Matkalaukun.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Rouva Pupu kirjoitti:Matkalaukun.
No voi hyvä tavaton...KERROHAN nyt Frau Pupunen ettei tarvi kysyä!

Saatan olla vihreä kateudesta!

Stadinarska
Oliivinvihreä tyyppi mutta ei halua olla kateudesta!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

- siikaverkkoja
- ankkureita
- köyttä 60m
- palohakoja
- isänpäivälahjaksi Craft alusasun
- mutsin synttärilahjaksi 2 paria lämpöisiä ulkoilusukkia
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Monsieur Manala

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Duck kirjoitti:Miten sait tosta vihiä?
Anttilan "keskusvaraston tyhjennys" -mainoskatalogista moisen bongasin. Olen katsellut tuossa digivideokameraa jo pitkään, mutta tullut siihen tulokseen ettei sellaista kannata ostaa vielä ennenkuin korjaavat noi muutamat perustavanlaatuiset ongelmat (pakkaus ja resoluutio), jotka tuossa uudessa Samsungissa vaikuttavat olevan kunnossa.

Väittävät jo ooveehooltaankin (799€) edulliseksi laitteeksi ominaisuuksiinsa nähden. Itse maksoin tuosta 599€, en voi valittaa.
Duck

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Duck »

^ Ohhoh, toi oli hyvä diili. Mäkin olisin kyllä tohon hintaan ostanut ton. Tosin se olis menny ominaisuuksiltaan aika lailla päällekkäin ton mun Casion kanssa, joten en olis välttämättä tarvinnu moista kummiskaan. Mutta jos en olis ostanu Casiota, toi olis ollu varmaan sit se.

Näissä kaikissa solid state -HD-videokameroissa on vielä ongelmana se että SDHC-kortille ei mahdu ihan niin montaa tuntia matskua kuin mihin ihmiset ovat tottuneet vanhempien kameroiden kanssa. Tyyliin, jos haluaa kuvata koko häät kokonaan teräväpiirtona, joka vie noin megatavun sekunnilta (720p), se ei vielä näillä välttämättä onnistu.

*pelehtii laskimen kanssa*

No jaa, ei sen varakortin tai parin kanssa pitäisi olla ongelma.
masa

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja masa »

^ Mitä te kuvaatte niillä videokameroillanne? Minä kun en tahdo keksiä edes normi digikameralla tarpeeksi kuvattavaa..
Duck

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Duck »

Me mitään kuvata. Me vaan kilpaillaan kummalla on siistimmät gätsetit.
Monsieur Manala

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Duck kirjoitti:Näissä kaikissa solid state -HD-videokameroissa on vielä ongelmana se että SDHC-kortille ei mahdu ihan niin montaa tuntia matskua kuin mihin ihmiset ovat tottuneet vanhempien kameroiden kanssa.
Päinvastoin ainakin tämän h.264-pelin kanssa. Samsungin sisäiseen 8 gigan muistiin näyttäisi menevän 1080p-resoluutiolla 74 minuutin edestä kuvamateriaalia, joten ~kolmekymppiä maksavan 16 gigaisen SDHC-kortin kanssa käytössä on 222 minuuttia eli yli 3 tuntia ja 40 minuuttia tallennuskapasiteettia täydellä teräväpiirtoresoluutiolla ilman kortinvaihtotarvetta.
Monsieur Manala

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

masa kirjoitti:^ Mitä te kuvaatte niillä videokameroillanne?
Kuvasin just melkein minuutin verran materiaalia yhden urpon 30-vuotispäiviltä. Kamera on siis maksanut jo itsensä takaisin.

Tossa on muuten aika uskomattomasti valovoimaa. Kuvasin todella hämärästi valaistussa olohuoneessa ja kuvattu materiaali on kirkkaampaa kuin miten silmä pystyy yhtä hämärässä näkemään totuttuaankin hämäryyteen. Oiva laite siis selvästikin kuvaamaan penetraatiota lähietäisyydeltä.
Duck

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Duck »

Monsieur Manala kirjoitti:- SD Slo-mo @300fps
Suora lainaus Samsungin sivulta:
With the high-speed capture feature, the VP-HMX20C also lets you take up to 10 seconds of video at an astonishing 250 frames per second (fps), giving you ultra-detailed, crystal clear slow motion playback, useful for analyzing a golf swing, dance movement, or any other motion that is too fast for the human eye to discern.
Ei se olekaan näköjään 300fps vaan 250fps. Ja onko toi tosiaan rajattu vain kymmeneen sekuntiin, oletko kokeillut?

Aika harvoin tosin tullee vastaan tilanteita joissa hidastusta tarvitsisikaan kuvata yli kymmenen sekunnin ajan, muuten videosta tulee törkeen pitkä ja tylsä. Se 1200fps pätkä jonka otin ohi juoksevasta tytöstä kesti 8 minuuttia. :)
Alisuorittava G

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

masa kirjoitti:^ Mitä te kuvaatte niillä videokameroillanne? Minä kun en tahdo keksiä edes normi digikameralla tarpeeksi kuvattavaa..
Hö! Mielikuvitusta. Sulla on vaimo ja lapsi. Niitä voi kuvata yhdessä mut parasta kun vaimoa viel vähän erikseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Melkein voisi ostaa suklaasuihkulähteen, jos vain söisin suklaata.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Jäykkäkouristuspiikki 15€.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Duck kirjoitti:Aika harvoin tosin tullee vastaan tilanteita joissa hidastusta tarvitsisikaan kuvata yli kymmenen sekunnin ajan, muuten videosta tulee törkeen pitkä ja tylsä. Se 1200fps pätkä jonka otin ohi juoksevasta isotissisestä tytöstä kesti 8 minuuttia. :)
Näin se tekniikka parantaa elämänlaatua.
Duck

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Duck »

No tota. Kyseinen tyttö oli arviolta 8-vuotias. Tarkoitus oli testata sitä 1200fps pikakuvausta ja lähdin etsimällä etsimään nopealiikkeisiä kohteita. Pari lentoon lähtevää varpustakin sain kuvattua, mutten saanut kameraa kohdistettua kunnolla. Tämä ohijuoksu taas oli lähes täydellinen. Sen jälkeen juoksin itse pakoon kun joku mummo alkoi kirkua "Pedofiili!!!!" ja lähti käsilaukkua pyörittäen syöksymään kohti. Harmi, sillä hänkin olisi ollut oiva kuvauskohde.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sony BDP-S350 Blu-ray-soitin
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Tilasin pari design-/sisustuskirjaa netistä.
Monsieur Manala

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

2140€:llä Nehalem-ATK:ta, laajakulmalisäkkeen videokameraan, n-standardin WLAN-tukiaseman, 2 teraa levyä, NAS-aseman yms. tosi tarpeellista mitä ilman en pystyis millään kitisee.
Monsieur Manala

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Duck kirjoitti:Ei se olekaan näköjään 300fps vaan 250fps. Ja onko toi tosiaan rajattu vain kymmeneen sekuntiin, oletko kokeillut?
Joo ja ei. NTSC-versio on 300fps, PAL-versio näemmä "vain" 250fps.

On se rajattu vain 10 sekuntiin, mutta silläkin tosiaan tulee jo 1min 40sec pitkä pätkä jos toistaa videota normaalilla 25 framea/sekunti-vauhdilla. Kuvasuhde muuttuu jostain syystä 16/9:stä 4/3:een ja resoluutio on 448x336 kun kuvaa tuolla slöy-möydillä.

Jotain tulitikun sytyttämistä ja veden hanastalaskemista olen vasta tolla kuvaillut ihan pikaseen. Ei mitään spektaakkelimaista. Mietin just tossa että täytyy yrittää muistaa istua pesukoneen eteen ton kanssa seuraavan kerran kun se linkoaa pyykkiä. Pitäis vaan keksiä miten rumpuun saa suunnattua tarpeeksi valoa sisälle ilman heijastuksia lasista. :-p
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ostin itselleni Partioaitasta pari uutta joululahjaa treenileirien yöpymisiä varten kun yhteishinta jäi kuitenkin vain satkuun. En jaksanut jäädä odottamaan josko veli toisi mökiltä ikivanhan risan makuupussin käyttööni. Menevät pääasiassa sisäkäyttöön:

http://www.partioaitta.fi/product_info. ... ts_id=5328

Kuva

http://www.partioaitta.fi/product_info. ... ts_id=6552

Kuva
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

masa kirjoitti:^ Mitä te kuvaatte niillä videokameroillanne? Minä kun en tahdo keksiä edes normi digikameralla tarpeeksi kuvattavaa..
Ootas kun taaperosi oppii kävelemään ja puhumaan. Pitäähän kaikki sen ensimmäiset kirjahyllynkulmaan kopsahtelut ja joululahjapettymysitkut saada talteen todisteeksi murrosikää varten.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti:Ostin...
Kiitos. Täytyykin ostaa tuollainen kun joutuu jouluksi enolle viettämään "sukujoulua" ja meikäläisen lonkat ei tykkää yhtään superlonipatjoista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Tuli ilmoitus että kyseiset ilmapatjat ovat lopussa kaikista heidän varastoistaan, ja halusivat palauttaa rahat siltäosin. Makuupussi on edelleen tulossa postissa.

Paskat sinänsä, enemmän oikeastaan olisin tarvinnut ko. patjaa koska makuupussin olisin saanut muualta lainaan. Mistäs muualta pongaisi samanlaisen? Onko Sellossa jotain asianmukaista eräkauppaa? Itäkeskuksessa ainakin on mutta se on niin älyttömän kaukana kaikkialta katsottuna.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Mieluummin johonkin autoystävälliseen paikkaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Vastustan tai ainakin välttelen periaatteesta maksullista pysäköintiä, ja joululahjaostoksenikin suuntaan sen takia Sellon ja Itiksen kaltaisiin ostoshelvetteihin, ellen sitten suoriudu urakasta postimyyntifirmojen avulla kuten viime vuonna.

Mitä jos mä en löydäkään Forumin luota haluamaani tuotetta ja olen turhaan käyttänyt euron tai pari pysäköintiin, yhyy? Silläkin rahalla olisi voinut ostaa lisää bensaa.

EDIT: Sellossa näyttäisi olevan Partioaitta tjsp., jos käväisen sieltä vielä tarkistamassa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?