Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exsu kirjoitti:Onko olemassa jotain etikettiä siihen, milloin hautajaisiin viedään adressi, milloin surukimppu ja koska sellainen isompi suruasetelma? Olen menossa lauantaina setäni hautajaisiin, ja pää lyö ihan tyhjää.
Minun mielestä hautajaisiin ei koskaan viedä adressia, vaan se postitetaan jos ei olla menossa, tai jos halutaan muuten musitaa heti posimenon jälkeen. Jos mennään hautajaisiin, viedään kukkia. Itse vein vastaavassa tilanteessa kohtuullisen kokoisen asetelman. Ei siis mitään satojen eurojen settejä vaan sellaisen 50-100 €.

Edit. helpoin (ja tyylikkäin) lienee nippu kalloja (kukkia, ei luisia).
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:
exsu kirjoitti:Onko olemassa jotain etikettiä siihen, milloin hautajaisiin viedään adressi, milloin surukimppu ja koska sellainen isompi suruasetelma? Olen menossa lauantaina setäni hautajaisiin, ja pää lyö ihan tyhjää.
Minun mielestä hautajaisiin ei koskaan viedä adressia, vaan se postitetaan jos ei olla menossa, tai jos halutaan muuten musitaa heti posimenon jälkeen. Jos mennään hautajaisiin, viedään kukkia. Itse vein vastaavassa tilanteessa kohtuullisen kokoisen asetelman. Ei siis mitään satojen eurojen settejä vaan sellaisen 50-100 €.

Edit. helpoin (ja tyylikkäin) lienee nippu kalloja (kukkia, ei luisia).
Yksikin kallo piisaa jos ei ole kovin läheinen, isoissa maahanpanijaisissa kaikki ei edes käy arkulla, vain sukulaiset ja tervehdyksiä tuovat järjestöt.

Addressit on tosiaan poissaolijoiden juttu.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kiitos kaikille! Setä ei ollut kovin läheinen, mutta suku on pieni ja koen, että edustan jollain tapaa myös isäni, eli vainajan veljen läsnäoloa. Kävin juttelemassa floristin kanssa ja tilasin sellaisen pitkänmallisen sidotun surukimpun, en seppelettä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

kun tinderissä kattoo jonkun tyypin kuvia jonka kans on tullut mätsi niin siellä kuvan alalaidassa on semmonen outo kuvake. Mitä siitä painamalla tapahtuu? Painoin sitä kokeeksi yhessä kuvassa niin sä hävis? Tykkäsinkö mä nyt jostain vai mitä vittua tapahtui? :D
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Pyhittääkö tarkoitus koskaan keinot?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25816
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joskus. Jos tarkoitus on esim. pelastaa koko ihmiskunta varmalta tuholta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Entä jos tarkoituksena on pelastaa muutama teollisuudenala näivettymiseltä?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Jos siinä yhteydessä käytetään veronmaksajien rahoja, niin ei.
Who says you need to buy a guitar?
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Alan nimittäin ymmärtää, miltä tuntuisi olla ydinasevaltion johdossa. Kun voi ystävällisesti tehdä ehdotuksia, ja keskustelu muotoutuu näin:

- *ehdotus plaa, plaa, plaa*
- Mutta maailma ei toimi noin...
- Sepä hyvä, sillä olemme olemassa, jotta maailma muuttuisi tuollaiseksi. Kyse on lähinnä siitä, että autatteko te meitä muuttamaan maailmaa, vai teemmekö sen ilman teitä.
- Ok, sovitaan kolmen tunnin palaveri, järjestän paikalle kaikki asian kannalta olennaiset. Ilmoitan ensi viikon alussa miten isosta porukasta on kyse. Riittähän se kolme tuntia?
- Kyllä sillä alkuun päästään, ja lentommekin lähtee niin, että joka tapauksessa joutuisimme keskeyttämään kolmen tunnin kohdalla.

Kun kyseessä on taho, joka normaalisti kieltäytyy kaikesta yhteistyöstä kaikkien kanssa ja sanelee muulle maailmalle ehtonsa, on ilmeistä, ettei tuo yllämainittu lause aikaansaanut tuota lopputulosta. Kyse on tietenkin siitä "ydinpommista", joka sattui putoamaan takataskuuni, ja jonka olemassaoloa ei tarvitse mainita enää sen jälkeen, kun on aiemmin ilmoittanut vahingossa löytäneensä sen takataskustaan ja kiltisti auttanut sen purkamisessa. "Osat" ovat luonnollisestikin edelleen hallussani. Tiedän olevani hyvällä asialla ja hoitaneeni jokaisen vaiheen äärimmäisen eettisesti, mutta silti tunnen itseni kiitollisuudenvelalla kiristäjäksi.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Diddley Bow kirjoitti:Jos siinä yhteydessä käytetään veronmaksajien rahoja, niin ei.
Ei käytetä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei sulla ainakaan tuo vaatimattomuus kauheasti vaivaa. Puolivahingossa ja sivulauseessa luiskahtelee teollisuudenalat kumoon ja pystyyn. Alkaa kuulostaa kitinäläisen seksinovellilta.
Universaali disclaimer.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

So Hard kirjoitti:Ei sulla ainakaan tuo vaatimattomuus kauheasti vaivaa. Puolivahingossa ja sivulauseessa luiskahtelee teollisuudenalat kumoon ja pystyyn. Alkaa kuulostaa kitinäläisen seksinovellilta.
Niin. Ehkä minä olenkin vain jossain psykoosissa, eivätkä viimeaikaiset tapahtumat olekaan totta. Sen verran epäuskottavilta kaikessa epätodennäköisyydessään ne minustakin kuulostavat. Toisaalta isi on sanonut, ettei kukaan voi saada enempää kuin mitä vaivautuu tavoittelemaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ei sulla ainakaan tuo vaatimattomuus kauheasti vaivaa. Puolivahingossa ja sivulauseessa luiskahtelee teollisuudenalat kumoon ja pystyyn. Alkaa kuulostaa kitinäläisen seksinovellilta.
Niin. Ehkä minä olenkin vain jossain psykoosissa, eivätkä viimeaikaiset tapahtumat olekaan totta. Sen verran epäuskottavilta kaikessa epätodennäköisyydessään ne minustakin kuulostavat.
Jos olisin vetoalyövää tyyppiä, laittaisin rahani tähän. Jutut alkavat kuulostaa samoilta kuin silloin, kun läpimenosi eduskuntavaaleissa oli varmaa, sinun piti uudelleenmääritellä krisujen linja ja romaanistakin oli tulossa Hollywood-blockbuster.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ei sulla ainakaan tuo vaatimattomuus kauheasti vaivaa. Puolivahingossa ja sivulauseessa luiskahtelee teollisuudenalat kumoon ja pystyyn. Alkaa kuulostaa kitinäläisen seksinovellilta.
Niin. Ehkä minä olenkin vain jossain psykoosissa, eivätkä viimeaikaiset tapahtumat olekaan totta. Sen verran epäuskottavilta kaikessa epätodennäköisyydessään ne minustakin kuulostavat.
Jos olisin vetoalyövää tyyppiä, laittaisin rahani tähän. Jutut alkavat kuulostaa samoilta kuin silloin, kun läpimenosi eduskuntavaaleissa oli varmaa, sinun piti uudelleenmääritellä krisujen linja ja romaanistakin oli tulossa Hollywood-blockbuster.
Joo, tai se ihmetuote jota tilattiin jo ennakkoon enemmän kuin pystyy tuottamaan. Mutta ehkä nyt kaikki on toisin.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, hyi, olipas latistavaa. Meni ihan stilleröinniksi, kun oikeaoppisesti pitäisi innostua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25816
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: stilleröinniksi
:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ei sulla ainakaan tuo vaatimattomuus kauheasti vaivaa. Puolivahingossa ja sivulauseessa luiskahtelee teollisuudenalat kumoon ja pystyyn. Alkaa kuulostaa kitinäläisen seksinovellilta.
Niin. Ehkä minä olenkin vain jossain psykoosissa, eivätkä viimeaikaiset tapahtumat olekaan totta. Sen verran epäuskottavilta kaikessa epätodennäköisyydessään ne minustakin kuulostavat.
Jos olisin vetoalyövää tyyppiä, laittaisin rahani tähän. Jutut alkavat kuulostaa samoilta kuin silloin, kun läpimenosi eduskuntavaaleissa oli varmaa, sinun piti uudelleenmääritellä krisujen linja ja romaanistakin oli tulossa Hollywood-blockbuster.
Tosin en koskaan väittänyt, että voisin päästä läpi eduskuntavaaleissa, krisujen linjan "uudelleenmäärittely" oli vitsi, jonka pohjalta koko se vaaliperformanssi lähti liikkeelle, koska se oli hauskaa, ja romaanista tuli tiedenäyttely, joka voitti kansainvälisen palkinnon. Ehkä joku vielä tekee siitä sen Hollywood-blockbusterinkin.

Puhumattakaan siitä, että nyt en ole yksin tekemässä asioita. Kuten fiksummat ehkä huomasivatkin, tuossa yllämainitussa puhelussa aiheena oli avunpyyntö. Jos riittävän moni auttaa, mikä tahansa onnistuu.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25816
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos palataan alkuperäiseen kysymykseesi, niin käytä huoletta kaikkia keinoja, jotka eivät ole nimenomaan laittomia.

Sun on aivan turha murehtia tuollaisia. Kyllä EU ja Yhdysvallat tarvittaessa laittavat sut aisoihin. Muista mitä tapahtui Standard Oilille tai Microsoftille. Voimme kaikki yhdessä toivoa, että EU ja/tai Yhdysvallat päättävät aikanaan puuttua toimintaasi, koska siinä vaiheessa Suomessa on monta uutta miljardööriä :)
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 30.10.2014 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Joo, matkalla monialavuorineuvokseksi kannattaa ottaa löysät pois.
Universaali disclaimer.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tosin jonkinasteinen ongelma saattaa kyllä olla se, että mietin enemmän muiden taskujen täyttämistä kuin omieni, minä en edes saa tästä vielä palkkaa, vaikka työntekijämme saavat. Siksi kaikki tykkäävätkin ideoistamme ja haluavat parhaansa mukaan auttaa. Laskeskelin tässä, että tähän mennessä meitä on auttanut pitkälti yli 50 henkilöä, jotka ovat käyttäneet meihin aikaansa keskimäärin 40 tuntia henkeä kohden ihan ilmaiseksi. Ja heistä aika moni on oman alansa huippuja, joten voi vain arvailla mitä sen avun ostaminen heiltä rahalla olisi maksanut.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ei sulla ainakaan tuo vaatimattomuus kauheasti vaivaa. Puolivahingossa ja sivulauseessa luiskahtelee teollisuudenalat kumoon ja pystyyn. Alkaa kuulostaa kitinäläisen seksinovellilta.
Niin. Ehkä minä olenkin vain jossain psykoosissa, eivätkä viimeaikaiset tapahtumat olekaan totta. Sen verran epäuskottavilta kaikessa epätodennäköisyydessään ne minustakin kuulostavat.
Jos olisin vetoalyövää tyyppiä, laittaisin rahani tähän. Jutut alkavat kuulostaa samoilta kuin silloin, kun läpimenosi eduskuntavaaleissa oli varmaa, sinun piti uudelleenmääritellä krisujen linja ja romaanistakin oli tulossa Hollywood-blockbuster.
Kun ollaan päästy siihen tilanteeseen, että jopa urpiainen käyttää elcon retoriikkaa, täytyy toki mennä itseensä. Maailma näyttää kovin erilaiselta minun silmin, ja ehkä silloin tosiaan olen täällä väärässä porukassa. Kun on tehnyt sairaan paljon töitä palkatta yli kaksi vuotta putkeen, ja lopulta iloitsee siitä, että tuli onnenpotku ja silti vähän kyseenalaistaa sen, voiko kyseistä onnenpotkua oikeasti hyödyntää, ja palaute ei edes liity esitettyyn kysymykseen, vaan on tyyliä "koska olet joskus ehkä epäonnistunut jossain, et kyllä varmasti onnistu tässäkään". Sen kuitenkin haluan taas kerran tuoda esiin, etten hetkeäkään kadu tuota vaaleihin osallistumista, sillä sekin on yksi elämäni mielenkiintoisimmista ajanjaksoista. Minä en tee asioita voittaakseni muut esim. äänten määrissä, vaan uteliaisuuttani. Haluan päästä kokeilemaan miten hyvin erilaiset ajatukseni toimivat. Kun on osallistunut useisiin julkisiin paneeleihin, joissa tyypillisesti on lehdistö paikalla ja joiden pääpointtina on raadella osallistujien henkilökohtaiset mielipiteet kaikista maailman asioista, oppii kestämään aika paljon. Voi olla, etten nyt olisi tässä tilanteessa ilman tuota tempausta, koska pokka ei riittäisi. Nyt riittää. Sen sijaan itsensä raateluttaminen kitinässä alkaa olla hyötysuhteeltaan aika heikkoa, joten taidan lopettaa sen. Lasketaan tämä vaikka sitten KSE:ksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25816
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

prosessi kirjoitti:
Kun ollaan päästy siihen tilanteeseen, että jopa urpiainen käyttää elcon retoriikkaa, täytyy toki mennä itseensä. Maailma näyttää kovin erilaiselta minun silmin, ja ehkä silloin tosiaan olen täällä väärässä porukassa. Kun on tehnyt sairaan paljon töitä palkatta yli kaksi vuotta putkeen, ja lopulta iloitsee siitä, että tuli onnenpotku ja silti vähän kyseenalaistaa sen, voiko kyseistä onnenpotkua oikeasti hyödyntää, ja palaute ei edes liity esitettyyn kysymykseen, vaan on tyyliä "koska olet joskus ehkä epäonnistunut jossain, et kyllä varmasti onnistu tässäkään". Sen kuitenkin haluan taas kerran tuoda esiin, etten hetkeäkään kadu tuota vaaleihin osallistumista, sillä sekin on yksi elämäni mielenkiintoisimmista ajanjaksoista. Minä en tee asioita voittaakseni muut esim. äänten määrissä, vaan uteliaisuuttani. Haluan päästä kokeilemaan miten hyvin erilaiset ajatukseni toimivat. Kun on osallistunut useisiin julkisiin paneeleihin, joissa tyypillisesti on lehdistö paikalla ja joiden pääpointtina on raadella osallistujien henkilökohtaiset mielipiteet kaikista maailman asioista, oppii kestämään aika paljon. Voi olla, etten nyt olisi tässä tilanteessa ilman tuota tempausta, koska pokka ei riittäisi. Nyt riittää. Sen sijaan itsensä raateluttaminen kitinässä alkaa olla hyötysuhteeltaan aika heikkoa, joten taidan lopettaa sen. Lasketaan tämä vaikka sitten KSE:ksi.
Toivottavasti et lähde.

Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin kuten jo sanoin, tietysti hyödynnät sitä kaikin keinoin, jotka eivät ole nimenomaisesti säädetty laittomiksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25816
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Miksi ilman alushousuja olemista kutsutaan kommandoksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Miksi ilman alushousuja olemista kutsutaan kommandoksi?
Se on anglismi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Going_commando
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:Kun ollaan päästy siihen tilanteeseen, että jopa urpiainen käyttää elcon retoriikkaa, täytyy toki mennä itseensä. Maailma näyttää kovin erilaiselta minun silmin, ja ehkä silloin tosiaan olen täällä väärässä porukassa. Kun on tehnyt sairaan paljon töitä palkatta yli kaksi vuotta putkeen, ja lopulta iloitsee siitä, että tuli onnenpotku ja silti vähän kyseenalaistaa sen, voiko kyseistä onnenpotkua oikeasti hyödyntää, ja palaute ei edes liity esitettyyn kysymykseen, vaan on tyyliä "koska olet joskus ehkä epäonnistunut jossain, et kyllä varmasti onnistu tässäkään". Sen kuitenkin haluan taas kerran tuoda esiin, etten hetkeäkään kadu tuota vaaleihin osallistumista, sillä sekin on yksi elämäni mielenkiintoisimmista ajanjaksoista. Minä en tee asioita voittaakseni muut esim. äänten määrissä, vaan uteliaisuuttani. Haluan päästä kokeilemaan miten hyvin erilaiset ajatukseni toimivat. Kun on osallistunut useisiin julkisiin paneeleihin, joissa tyypillisesti on lehdistö paikalla ja joiden pääpointtina on raadella osallistujien henkilökohtaiset mielipiteet kaikista maailman asioista, oppii kestämään aika paljon. Voi olla, etten nyt olisi tässä tilanteessa ilman tuota tempausta, koska pokka ei riittäisi. Nyt riittää. Sen sijaan itsensä raateluttaminen kitinässä alkaa olla hyötysuhteeltaan aika heikkoa, joten taidan lopettaa sen. Lasketaan tämä vaikka sitten KSE:ksi.
Oho. Tämä on kyllä siinä mielessä hyvinkin oikeaoppinen ja ansiokkaan perinnetietoinen KSE Kitinässä, että seuraa hienosti menneiden palstasuuruuksien jalanjäljissä. Olen nimittäin lähdön bouquetissa aistivinani ainakin annoksen Ninnithequeenia, hyppysellisen EW:tä ja vielä tuulahduksen exPerttiä.

Tämä viestinvaihto alkoi oikeaoppisella Ninni-postauksella, jossa kontekstittomalla muka-mihinkään-littymättömällä one-linerilla kerjätään huomiota ja tarkentavia kysymyksiä. Suhteellisen pitkän palstakokemuksen perusteella sanoisin, että tämä on yksi takuuvarma keino, joka ei koskaan jätä ärsyttämättä kanssakirjoittajia. Siitä on sitten selkeä reitti exPertin tavaramerkkiin, jossa siis ensin provosoidaan holtittomilla viesteillä kanssakirjoittajat vähän vastahankaisiksi, ja sitten tehdään marttyyrinen KSE kun keskustelu ei mene niin kuin itse on halunnut: kanssakirjoittajat kun yhtäkkiä ovatkin kriittisiä ja omapäisiä, vaikka heille oli varattu selkeä rooli komppaajina, kannustajina ja ihailijoina. EW:läisyyttä on sitten puolestaan tämä messiasharha, jossa omat arjen toimet nähdään jonkinlaisina maailmoja muuttavina mannerlaattojen siirtymisinä, joiden tekijänä on hämmentävä yli-ihiminen. Ja Prosessi voi kyllä nyt jälkikäteen rationalisoida vaikka vaaliseikkailunsa ihan miten se vain hänen nykyminänsä psykologisia tarpeita parhaiten palvelee, mutta kun tilanne oli päällä, kyseessä ei ollut lainkaan tuollainen henkilökohtaisen kokemuksen hankkimisen perustelema performanssi, vaan aika aidosti suuruudenhullu ja harhainen projekti, joka ei tuntunut ymmärtävän todellisuudesta yhtään mitään.

Muutenkin mä olen sitä mieltä, että sekä tuo Prosessin oma tulkinta kitinäilmapiiristä ("koska olet joskus ehkä epäonnistunut jossain, et kyllä varmasti onnistu tässäkään") että Ylermin arvio siitä, että Prosessin leveily ärsyttää, ovat itse asiassa virhetulkintoja siitä, mistä todella on kyse. Tai ainakin minä koen eri tavalla. Minusta Kitinä ei ole kovin latistava tai kateellinen yhteisö siinä mielessä, että täällä ei osattaisi iloita toisten menestyksestä ja onnistumisista. Ja kyllä täällä kannustetaan yrittämään enemmän ja uudestaan, ja toivotaan, että menestystä tulee.

Sen sijaan täällä on erinomaisen vähän toleranssia keisarin uusille vaatteille. Toisten projekteista kyllä innostutaan ja onnistumisista iloitaan, mutta silmiä ei ummisteta innostuneen kannustuksen nimissä hulluille, perustelemattomille tai epätosille väitteille, analyyseille ja tulkinnoille, vaan niihin tartutaan armotta. Tämän voi käsitteellistää kateellisena ja katkerana kyynisyytenä tai vihamielisyytenä, jos oma psyyke tätä vaatii, mutta minusta se ei sitä ole. Jos tätä ei ymmärrä, ajautuu juuri tuollaisiin Pertsan ja Prosessin kaltaisiin marttyyri-KSE:eihin, kun muut eivät asetukaan heille pedattuun rooliin. Vähän vastaavasti, muut kirjoittajat eivät ole kovin halukkaita näyttelemään heille valmiiksi kirjoitettua sivuroolia kiltin tunnollisesti, ja siksi nuo ninnityyliset huomionhakuavaukset eivät juuri koskaan johda kirjoittajan toivomaan lopputulokseen.

Onnistumisillaan saa kyllä leveillä ja muut ovat vain siitä innoissaan - jos näitä muita siis kohdellaan tasavertaisina keskustelijoina eikä heiltä edellytetä valmiiksi käsikirjoitettuun ihalijakuoron rooliin asettumista. Mun mielestä Prosessilla on ollut niin toistuvasti vaikeuksia ymmärtää näitä perusasioita, että KSE on oikeastaan aika perusteltu.
Viimeksi muokannut urpiainen, 31.10.2014 10:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."