Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23546
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Katso, millä automerkeillä suomalaiset ajavat poikkeuksellisen pitkään
Selvityksen mukaan suomalaiset ajavat hyvin pitkään Toyotoilla ja Opeleilla. Sen sijaan Renaultien ja Peugeotien osuus putoaa paljon, kun auto ikääntyy.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21483
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:Katso, millä automerkeillä suomalaiset ajavat poikkeuksellisen pitkään
Selvityksen mukaan suomalaiset ajavat hyvin pitkään Toyotoilla ja Opeleilla. Sen sijaan Renaultien ja Peugeotien osuus putoaa paljon, kun auto ikääntyy.
Hassu typo artikkelissa:
"Esimerkiksi Toyotan vuoden 1990 mallista liikenteessä on tänään yli 19 prosenttia."

Eikös tuon pitäisi olla
"Esimerkiksi Toyotan vuoden 1990 mallit muodostavat nyt liikenteessä olevista 1990 malleista yli 19 prosenttia."

Liikenteessä olevia määriä ei myöskään ole suhteutettu alkuperäisiin rekisteröintimääriin. On siis vaikea sanoa, johtuuko esim. Fordin 'hajoaminen' heikosta kestävyydestä vai pikemminkin markkinaosuuden noususta 2000-luvulla
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Kyllä tuo voi mielestäni tarkoittaa että vuoden 1990 Toyotoista liikenteessä yhä yli 19% Poistumaa siis 80%
En oikein jaksa uskoa että maassamme joka viides 1990-mallinen auto olisi Toyota.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja aasi »

Dynamo kirjoitti:^
Kyllä tuo voi mielestäni tarkoittaa että vuoden 1990 Toyotoista liikenteessä yhä yli 19% Poistumaa siis 80%
En oikein jaksa uskoa että maassamme joka viides 1990-mallinen auto olisi Toyota.
Miksei olis? Jos niitä on suurinpiirtein saman verran rekisteröitykin?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21483
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Eli -85 toitsuista olisi suhteessa enemmän liikenteessä kuin vuoden 2000-malleista? En ihan usko.

Äkkiseltään ainakin 1985 mallien yhteenlasketut prossat merkeillä lähentelee sataa, eli toimittaja on hyvinkin vetänyt mutkat suoriksi ja laskenut saatavilla olevasta datasta liikenteessä olevan määrän suhteessa kaikkiin ko vuoden autoihin.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Vuodenvaihteessa 2013/2014 oli Toitsuja henkilöautoista vajaa 13%. Siihen nähden tuntuu yli 19% kovalle.
Oma tietoni perustuu tähän: http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ti ... 31.12.2013
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23546
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25816
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Laatokka tulee!

http://www.hs.fi/autot/Uusi+toimitusjoh ... 6686563639

Uuden Ladan ostajalle nostan hattua. Vaatii rautaista itsetuntoa.

Joku vanha Lada Niva sen sijaan voisi mennä tonne überkoleekin ketjuun.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Ladalla on monta segmenttiä, missä se johtaa pakkaa. Esimerkkeinä rauhantahtoisuus, liberaalius ja varmaan ekologisuukin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Kuva
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25816
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tällä viikolla ilmeisesti julkaistaan uusi Volvo XC90.

Kuten olen ad nauseam jankuttanut, haluan Teslan.

Mutta kyllä tämä 400 hp hybridikin kiinnostaisi

http://www.autoblog.com/2014/07/08/2015 ... -official/

Mutta veikkaan, että hintaa menee jossain 130-150 k:ssa, koska tehokkain malli, vaikka autoveroprosentiksi tuleekin oman arvioni mukaan vain 10.6%.

JOS hinta olisi sama kuin Teslassa, niin tämäkin voisi tulla kyseeseen. Mutta veikkaan tosiaan, että tulee olemaan reilusti kalliimpi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Tällä viikolla ilmeisesti julkaistaan uusi Volvo XC90.

Kuten olen ad nauseam jankuttanut, haluan Teslan.

Mutta kyllä tämä 400 hp hybridikin kiinnostaisi

http://www.autoblog.com/2014/07/08/2015 ... -official/

Mutta veikkaan, että hintaa menee jossain 130-150 k:ssa, koska tehokkain malli, vaikka autoveroprosentiksi tuleekin oman arvioni mukaan vain 10.6%.

JOS hinta olisi sama kuin Teslassa, niin tämäkin voisi tulla kyseeseen. Mutta veikkaan tosiaan, että tulee olemaan reilusti kalliimpi.
En usko noin korkeaan hintaan. Miksi se olisi? En tiedä kuka pönttö ostaisi vulvan tuohon hintaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^ On uskomaton määrä rahakkaita dillejä, jotka ostavat volvon sen kansanautomaisen imagon vuoksi. Ts. monelle perintörikkaalle tai muulle suomenruotsalaiselle on arvo sinänsä, ettei pröystäillä autolla - ja mikäs siihen tarkoitukseen sopisi paremmin kuin volvo?! Vrt. joku X6.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

XC70 kalleimmalla 304 hp perinteisellä syöpöllä bensakoneella maksaa 46500 ennen autoveroa. Autovero on hirvittävät 32K. Jos autovero alenee jonnekin 10% tienoille vaikka veroton hinta nousisi tuplaksi, niin millä ilveellä se 100K ylittäisi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25816
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

No mä lähden siitä, että kun se kuitenkin on tehokkain malli, niin ei sitä halvemmalla voi myydä kuin vähempitehoisia bensa- ja diesel koneita. XC90:n nykyhintoja ei kannata katsoa, koska 12 vuotta vanha malli ja sen takia joudutaan myymään halvalla.

Mutta voisi ottaa vertailukohdaksi X5:n, josta tuli tänä vuonna uusi malli.

http://hinnastot.bmw.fi/down2.php?file=E70_hinnasto

381hp diesel kustantaa 129 451,26. Veikkaan, että Volvon 381hp diesel kustantaa saman.

Eli en usko, että Volvo sitten myy 400hp hybridiä tuota halvemmalla.

Tuossa hybridissä on kuitenkin kallista tekniikkaa paljon (remmi+turboahdin, sähkömoottori, erityisesti akku on kallis), eli veroton hinta on korkeampi kuin bensa tai diesel koneessa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 25.08.2014 11:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:381hp diesel kustantaa 129 451,26. Veikkaan, että Volvon 381hp diesel kustantaa saman.

Eli en usko, että Volvo sitten myy 400hp hybridiä tuota halvemmalla.
Voihan se olla. Tuon kärryn autovero on kuitenkin aika lailla raaka, ja ei oikein voi tuijottaa tuota verollista hintaa. Jos veroton hinta on 90K ja autovero sen 10%, niin jossain max 100K kieppeillä pyöritään edelleen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25816
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:381hp diesel kustantaa 129 451,26. Veikkaan, että Volvon 381hp diesel kustantaa saman.

Eli en usko, että Volvo sitten myy 400hp hybridiä tuota halvemmalla.
Voihan se olla. Tuon kärryn autovero on kuitenkin aika lailla raaka, ja ei oikein voi tuijottaa tuota verollista hintaa. Jos veroton hinta on 90K ja autovero sen 10%, niin jossain max 100K kieppeillä pyöritään edelleen.
Toki hybridin autovero jää alhaiseksi. Kaikki on tietysti kiinni siitä, haluaako Volvo suojella heikkotehoisempien bensa- ja dieselversioiden myyntiä vai haluaako se voittaa muilta merkeiltä markkinoita myymällä 400hp hybridiä samaan hintaan kuin muut 300hp bensa- ja dieselkoneita. Eli 130k:lla. Alle 130k:n hinta olisi iso yllätys.

Jos hinta olisi vähän yli 100k (mak 105 nahkaverhoilulla), niin voi olla, että ryhtyisin vulvamieheksi. ABBA soimaan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:381hp diesel kustantaa 129 451,26. Veikkaan, että Volvon 381hp diesel kustantaa saman.

Eli en usko, että Volvo sitten myy 400hp hybridiä tuota halvemmalla.
Voihan se olla. Tuon kärryn autovero on kuitenkin aika lailla raaka, ja ei oikein voi tuijottaa tuota verollista hintaa. Jos veroton hinta on 90K ja autovero sen 10%, niin jossain max 100K kieppeillä pyöritään edelleen.
Toki hybridin autovero jää alhaiseksi. Kaikki on tietysti kiinni siitä, haluaako Volvo suojella heikkotehoisempien bensa- ja dieselversioiden myyntiä vai haluaako se voittaa muilta merkeiltä markkinoita myymällä 400hp hybridiä samaan hintaan kuin muut 300hp bensa- ja dieselkoneita. Eli 130k:lla. Alle 130k:n hinta olisi iso yllätys.

Jos hinta olisi vähän yli 100k (mak 105 nahkaverhoilulla), niin voi olla, että ryhtyisin vulvamieheksi. ABBA soimaan!
No jos veroton hinta on Suomessa 120K ja Saksassa 90K niin voi olla menekki Suomen liikkeissä vähän heikkoa. Mä jotenkin luulen, että Saksassa se veroton hinta ei voi olla 120K, koska muuten se ei myy taas siellä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25816
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
Jos hinta olisi vähän yli 100k (mak 105 nahkaverhoilulla), niin voi olla, että ryhtyisin vulvamieheksi. ABBA soimaan!
No jos veroton hinta on Suomessa 120K ja Saksassa 90K niin voi olla menekki Suomen liikkeissä vähän heikkoa. Mä jotenkin luulen, että Saksassa se veroton hinta ei voi olla 120K, koska muuten se ei myy taas siellä.
Joo, mutta onko estettä laittaa eri maihin eri verotonta hintaa? Niinhän tehdään koko ajan. Ainakin aiemmin autofirmat myivät autoja Suomeen autoverottomia maita halvemmalla. Miksi nyt ei kalliimmalla, jos markkinatilanne sallii.

Mutta toki toivon, että XC90 hybrid on Suomessa samalla verottomalla hinnalla kuin Saksassakin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Joo, mutta onko estettä laittaa eri maihin eri verotonta hintaa? Niinhän tehdään koko ajan
Musta on hassua että esität kysymyksiä joihin vastaat itse. Mun ymmärtääkseni homma pelittää niin, että Suomessa uusien autojen verottomat hinnat on Eurooppatasolla alakantissa koska autovero on korkea - ei toisin päin.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25816
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Joo, mutta onko estettä laittaa eri maihin eri verotonta hintaa? Niinhän tehdään koko ajan
Musta on hassua että esität kysymyksiä joihin vastaat itse. Mun ymmärtääkseni homma pelittää niin, että Suomessa uusien autojen verottomat hinnat on Eurooppatasolla alakantissa koska autovero on korkea - ei toisin päin.
Aivan, kuten edellä kirjoitin.

Nyt on kyse yhdestä autosta, jota CO2-perusteinen veromalli suhteellisesti suosii. Voiton maksimointiin pyrkivä yritys saattaa hyvin katsoa, että koska CO2-perusteinen autovero määrää yleisen hintatason, myydään sitten sillä hintatasolla, vaikka kyseistä autoa voisikin myydä halvemmalla.

Ei Volvon tarkoitus ole myydä autoja, vaan tehdä rahaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Joo, mutta onko estettä laittaa eri maihin eri verotonta hintaa? Niinhän tehdään koko ajan
Musta on hassua että esität kysymyksiä joihin vastaat itse. Mun ymmärtääkseni homma pelittää niin, että Suomessa uusien autojen verottomat hinnat on Eurooppatasolla alakantissa koska autovero on korkea - ei toisin päin.
Aivan, kuten edellä kirjoitin.

Nyt on kyse yhdestä autosta, jota CO2-perusteinen veromalli suhteellisesti suosii. Voiton maksimointiin pyrkivä yritys saattaa hyvin katsoa, että koska CO2-perusteinen autovero määrää yleisen hintatason, myydään sitten sillä hintatasolla, vaikka kyseistä autoa voisikin myydä halvemmalla.

Ei Volvon tarkoitus ole myydä autoja, vaan tehdä rahaa.
Ei ole volvo toiminut noin muissakaan malleissa. TJEU T5-mallien hinnat. Koska moottorin tuottama autovero on alhainen, kärryjen hinta on suhteellisen alhainen kilpailijoiden vastaaviin teholuokkiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25816
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Mitä arvaat, painaako Håkan saveen?
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.