Urasuunnittelu

Yleinen lätinä jä kitinä
Bluntly
Kitisijä

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuinka paha leima voi olla ihmisellä otsassa?

Olen käynyt kolmessa eri firmassa työhaastattelussa ja kaikkien kautta päätyisin yhteen ja samaan tuoliin, jossa olen jo istunut vuosien varrella erinäisia aikoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.

sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ joku Martelan malli?

nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Piti tulla juuri uudet Martelan kalusteet, mutta kun suunnitelluista tiloista löytyi kosteutta, menee uusien tilojen hankinta uusiksi. (Mitenkään mihinkään edellä olevaan liittymättä.)

nokkaelain
Kitisijä

Töissä ollaan nyt jännän äärellä. Reilun viikon päästä voi olla että projekti, jota olen tehnyt 6 vuotta, vedetään jäihin, kun toiseen projektiin on mahdollisesti tulossa iso asiakas. Toisaalta vielä tehdään täysillä vanhoja hommia. Yksi työtehtävä oli tehdä CV. Jos alkaa liikaa vituttaa, onphan tuokin nyt päivitettynä :D

Bluntly
Kitisijä

Osui silmään isosta firmasta omaan osaamiseen osuva vakanssi, katsotaan tuleeko haistattelukutsu.

Muutama haastattelu takana. Yhdeen en kelvannut, pari dissasin itse.

nokkaelain
Kitisijä

Tänään esimies sanoi aamupalaverissa, että kaikkien pitäisi aina toimia hiukan epämukavuusalueellaan.

Ymmärrän kyllä pointin itsensä kehittämisestä. Mutta toimiiko se kaikille, elämäntilanteesta riippumatta ja jatkuvasti? Hänen mukaansa esim. testaajia olisi helppo palkata, jos vain firman johdolta tulisi vihreää valoa. (Oikeasti itse kukin sluibaa testauksesta, jos vain annetaan mahdollisuus. Ja dokumentoinnin kanssa sama homma.)

En usko että keskeinen ongelma olisi ollut tähänkään asti, etteivät työntekijät olisi epämukavuusalueellaan :)

Bluntly
Kitisijä

Tähän mennessä ennätys 31 osumaa viikossa hauissa linked-profiililla, tällä viikolla 86.

Kävin haastattelussa keväällä alkavaan vakanssiin. Osuisi aika mukavasti osaamiseen vaikka liiketoiminta-ala onkin eri.

sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti:
06.11.2019 23:23
Tänään esimies sanoi aamupalaverissa, että kaikkien pitäisi aina toimia hiukan epämukavuusalueellaan.

Ymmärrän kyllä pointin itsensä kehittämisestä. Mutta toimiiko se kaikille, elämäntilanteesta riippumatta ja jatkuvasti?
Kaipa se tasapainoinen näkemys on, että työpäivässä on hyvä olla jatkuvasti hetkiä siellä epämukavuusalueella. Aina ja koko ajan ei ole kestävää.

Jatkuva stressi ei ole hyvä juttu ja kokonaisstressitasoon kannattaa kiinnittää huomiota. Päivä ja viikkotasolla pitää myös pystyä palautumaan.

Ammatillisesti kannattaa kiinnittää huomiota uuden omaksumisen nopeuteen ja kumulatiivisuuteen. Jos oma tahti on hyvin hidas, niin kollegat ja toimiala painaa karkuun. Toisaalta ensimmäisten joukossa oleminen vaatiikin sitten paukkuja ihan eri tavalla kuin esim. Top 20% oleminen.

Bluntly
Kitisijä

Kovasti nuo sairaalamasiinavalmistajien headhunterin pommittaa linkedissa.

McJanne
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Huomenna vika haastattelu positioon x-johtaja pällitestien jälkeen.

Ehkä ensimmäinen homma, mikä täsmää kaikilla mittareilla.

Pysykää kanavalla, tiedotustilaisuus huomenna tai lähipäivinä tai muutaman viikon sisään.

On tätä veivattukin, perneke.
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM

Bluntly
Kitisijä

Vastaa Viestiin