Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ keskimääräistä parempi kuski, katsos.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.09.2020 11:56 ^ keskimääräistä parempi kuski, katsos.
Pieni ajosuorite, riskiaversiivinen ja turvallinen auto. Oddsit vammautumisen on minimaaliset. Koronasta lukemani datan perusteella aika iso osa nuorista uhreilijoistakin saa jokin pysyvän vaivan.

Ei ole leffaan menon arvoista.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 24.09.2020 12:25 Koronasta lukemani datan perusteella aika iso osa nuorista uhreilijoistakin saa jokin pysyvän vaivan.
Mä en ole lukenut vielä kenestäkään. Miten sellaista voi edes kirjoittaa, kun koronan tulosta ei ole puoltakaan vuotta?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ leffaan meno nyt olisikin hölmöimmästä päästä. Substituutteja piisaa ja talous ei siihen sakkaa, jos leffassa käynnin vaihtaa netflixiin ja wolttiin.

Eksponentiaalisen ilmiön kanssa ei kannata leikkiä. Kustannustehokkaita hidastuskeinoja kannattaa käyttää. Mutta esim koulujen sulku oli ihan järjetön veto. Balanssi on hukassa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.09.2020 12:33
So Hard kirjoitti: 24.09.2020 12:25 Koronasta lukemani datan perusteella aika iso osa nuorista uhreilijoistakin saa jokin pysyvän vaivan.
Mä en ole lukenut vielä kenestäkään. Miten sellaista voi edes kirjoittaa, kun koronan tulosta ei ole puoltakaan vuotta?
Se, että sinä et ole lukenut kenestäkään johtunee siitä että sinä et lue.
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti: 24.09.2020 12:25
sivustahuutaja kirjoitti: 24.09.2020 11:56 ^ keskimääräistä parempi kuski, katsos.
Pieni ajosuorite, riskiaversiivinen ja turvallinen auto.
Tässä puhuttiin liikenteestä. En tiedä, että tarkoitettiinko "liikenteellä" vain omaa ajosuoritusta vai ei, mutta koska puhuttiin nimenomaan liikenteestä, niin päättelen, että ei.
Liikenne sisältää muutakin kuin oman ajosuoritteen. Tosin tätä nykyä monen liikkumiset on minimaaliset, joten riski vammautua pyöräilyssä, kävellen tai julkisissa on myös vähentyntyt.

Todennäköisyys esim. minun vammautumiselleni liikenteessä on aivan hurjan pieni, koska en kulje tällä hetkellä juuri missään, en edes mökillä. Sen sijaan kun asuin Helsingissä kuljin päivittäin julkisella ja kävellen joten silloin varmaan vammautumisriskinikin oli suurempi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 24.09.2020 13:26
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.09.2020 12:33
So Hard kirjoitti: 24.09.2020 12:25 Koronasta lukemani datan perusteella aika iso osa nuorista uhreilijoistakin saa jokin pysyvän vaivan.
Mä en ole lukenut vielä kenestäkään. Miten sellaista voi edes kirjoittaa, kun koronan tulosta ei ole puoltakaan vuotta?
Se, että sinä et ole lukenut kenestäkään johtunee siitä että sinä et lue.
Viikko, kuukausi tai edes kaksi ei ole sama asia kuin pysyvä. Näytäpä puolestaan dataa tuosta aika isosta osasta, joka pysyvän haitan saa!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.09.2020 14:21Viikko, kuukausi tai edes kaksi ei ole sama asia kuin pysyvä. Näytäpä puolestaan dataa tuosta aika isosta osasta, joka pysyvän haitan saa!
Aiheesta on paljon kirjoitettu ja en ryhdy sitä sinulle kaivamaan. Osaat varmasti itse jos aihe kiinnostaa. Aloita vaikka tästä.

https://www.usnews.com/news/health-news ... yocarditis

Pysyvyyshän selviää vasta kymmenen vuoden päästä, mutta kaikki data viittaa siihen että pysyviä ongelmia tulee paljon. Nuorillekin ihmisille.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nyt loppu yllen prismat ja matsit. Vmaxin suhteen ei voi ottaa riskiä!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Eiks toi myokardiitti ole suhteellinen yleinen ongelma muissakin virusinfektioissa, eikä mitenkään välttämättä jätä pysyviä haittoja? Mä olen ollut siinä käsityksessä, että sairaalahoitoon menneissä koronan vakavissa keisseissä pitkittyneet oireet ovat aika yleisiä, mutta pysyvistä haitoista on vielä aika vähän näyttöä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olisi varmaan ihan reilua odottaa ja ottaa iisisti, kunnes saamme ihan oikeaa näyttöä siitä, että korona ihan oikeasti jättää pysyviä ja selviä fyysisiä haittoja urheilijoihin isommassa määrin. Tällä asiallahan spekuloitiin paljon alkuvaiheessa, että niin voi käydä, mutta se oli vaan spekulointia se.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.09.2020 15:01 Olisi varmaan ihan reilua odottaa ja ottaa iisisti, kunnes saamme ihan oikeaa näyttöä siitä, että korona ihan oikeasti jättää pysyviä ja selviä fyysisiä haittoja urheilijoihin isommassa määrin. Tällä asiallahan spekuloitiin paljon alkuvaiheessa, että niin voi käydä, mutta se oli vaan spekulointia se.
Jokainen saa puolestani vapaasti toimia koekaniinina, itseä ei innosta. Olen saanut armeijan homeista jo yhden elinikäisen keuhkovaurion, en aio ottaa juottola- ja matkailualan vuoksi toista hittiä.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Iisisti ottamisella viittasin siihen, että odotellaan sitä näyttöä laajoista pysyvistä fyysisitä vaurioista ennenkuin julistetaan mitään. Tämähän ei tietenkään poissulje järkevää suojautumista yms.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 24.09.2020 15:10 Jokainen saa puolestani vapaasti toimia koekaniinina, itseä ei innosta. Olen saanut armeijan homeista jo yhden elinikäisen keuhkovaurion, en aio ottaa juottola- ja matkailualan vuoksi toista hittiä.
Tästä tuli mieleen, että ysärillä ei paljon puhuttu mistään homeista, mutta Niinisalonkin kasarmit on sittemmin todettu olevan homeessa. Ennen armeijaa olin 1-3 päivää vuodessa sairaana. Intissä oli talvella jokapäiväinen tilanne, että oli lämpöä jotain 37,2 aamulla ja keuhkoputkentulehdus. Vapautuksia hakemalla sai lähinnä paskaa käteen, koska silloin päätyi valvojaksi, eikä saanut nukkua yöllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Pääkaupunkiseutua uhkaa nyt koronan leviämisvaihe, tartunnoista pystytään jäljittämään vain 16%
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ ... 528c90985a

Tässä nyt nähdään "hybridistrategian" mahdottomuus. Jos virus leviää eksponentiaalisesti ja luvut nousevat liian suuriksi, muuttuu jäljitys mahdottomaksi. Tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää kellekään numeroita ymmärtävälle ihmiselle.

Jäljitys toimii vain, kun luvut ovat valmiiksi riittävän alhaisia ja virus pyritään pysäyttämään/tukahduttamaan. Pk-seudulla tuo olisi edelleen mahdollista, mutta vaatisi päätöksiä valitusta strategiasta ja sen toteuttamiseen liittyvistä toimenpiteistä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Koronavilkun kautta tehtyjen ilmoitusten määrä on noin 38 prosenttia laboratoriossa vahvistetuista tartunnoista syyskuussa
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajan ... lmoitusta/

Jos et ole asentanut vielä koronavilkkua, niin tee se nyt heti. Muuten tapat ihmisiä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.09.2020 8:40 Koronavilkun kautta tehtyjen ilmoitusten määrä on noin 38 prosenttia laboratoriossa vahvistetuista tartunnoista syyskuussa
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajan ... lmoitusta/

Jos et ole asentanut vielä koronavilkkua, niin tee se nyt heti. Muuten tapat ihmisiä.
Kummallista että koronavilkunkin kanssa jäljitysprossa on noin alhainen.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Noissa varmaan mitataan eri asiaa. Koronavilkullahan ei voi jäljittää ketään, vaan vilkku ilmoittaa ainoastaan käyttäjälle, onko hän altistunut. Koronavilkulla ei voida muiden osapuolien toimesta etsiä altistuneita, joten koronavilkun kohdalla ei voida puhua jäljittämisesta. Koronavilkku on kuitenkin erinomaine väline tartuntaketjujen katkaisuun, koska altistuneet saadaan testeihin ja noudattamaan erityistä varovaisuutta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.09.2020 8:51 ^ Noissa varmaan mitataan eri asiaa. Koronavilkullahan ei voi jäljittää ketään, vaan vilkku ilmoittaa ainoastaan käyttäjälle, onko hän altistunut. Koronavilkulla ei voida muiden osapuolien toimesta etsiä altistuneita, joten koronavilkun kohdalla ei voida puhua jäljittämisesta. Koronavilkku on kuitenkin erinomaine väline tartuntaketjujen katkaisuun, koska altistuneet saadaan testeihin ja noudattamaan erityistä varovaisuutta.
Vähän kehno sovellus jos ei tuota dataa siitä missä altistava kohtaaminen on tapahtunut viranomaisille.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ koko sovelluksen pointti on siinä, että käyttäjää ei pystytä tunnistamaan tai jäljittämään.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.09.2020 8:40 Jos et ole asentanut vielä koronavilkkua, niin tee se nyt heti. Muuten tapat ihmisiä.
Voi tätä ryhmäpainetta. Mäkin näin nyt sen verran vaivaa, että asensin sen puhelimeen. Sosiaalisen eristäytymisen ansiosta pidän erittäin epätodennäköisenä, että se hälyttäisi. En juuri vietä pidempiä aikoja 2m etäisyydellä ihmisistä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21355
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sinun juuri kannatti asentaa koronavilkku. Jos se joskus hälyttää, niin luultavasti tiedät missä olet ollut altistuessasi. Tuo auttaa jäljittämään sijainnin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tulin eilen töistä TKL:n bussilla. Noin 10%:lla oli maski. Mielestäni yllättävän harva käyttää täällä Tampereella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.09.2020 10:23 Tulin eilen töistä TKL:n bussilla. Noin 10%:lla oli maski. Mielestäni yllättävän harva käyttää täällä Tampereella.
Mä en ole vielä käyttänyt maskia kertaakaan. Joko mä olen piittaamaton, tai sitten niin espoolaislähiöitynyt, että hirvittää!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 29.09.2020 10:26
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.09.2020 10:23 Tulin eilen töistä TKL:n bussilla. Noin 10%:lla oli maski. Mielestäni yllättävän harva käyttää täällä Tampereella.
Mä en ole vielä käyttänyt maskia kertaakaan. Joko mä olen piittaamaton, tai sitten niin espoolaislähiöitynyt, että hirvittää!
Oho. Oletko käynyt suosituksen laajenemisen jälkeen kaupassa?
*poistaa varmistimen*
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin