Millainen oli murrosikäsi?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Alustusta:

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaa ... n-keksinto

Mä olin varsin kiltti poika. Toki otin viikonloppuisin pussikaljaa ja päädyin kerran putkaan, mutta en muuten mitenkään kapinoinut. Ekan kerran aloin seurustella 17 vuotiaana ja poikuudestani pääsin (tai menetin sen) 18 vuotiaana.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä elin kaksoiselämää. Kotona olin siivosti ja huolehdin aika paljon arjen rullaamisesta, koulussa sain hyviä numeroita, mutta häiriköin muuten minkä kerkesin, kavereiden kanssa meno oli välillä aika itsetuhoista. Muutin kotoa 16-vuotiaana toiselle paikkakunnalle, joka helpotti kulissien ylläpitämistä. Suurinta osaa ei äiti tiedä vieläkään.

Joskus 6-7 -luokkalaisena oli kyllä kausi, jolloin sain ihan hulluja raivareita. Muistan, että huitaisin kerran silloista bestistäni aika kovaa, kun meni hermo ihan välittömästi jostain ihan mitättömästä asiasta. Säikähdin itsekin. Myös kotona napsahti joskus päässä ihan kunnolla ja huusin tädilleni aika rumasti.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja Varis »

En oireillut murkkuna mitenkään. Pinnasin koulusta koska se oli lahjakkaalle tylsää, mutta se oli vanhemmille fine koska heillä oli sama kokemus ja numerot eivät kärsineet liikaa. Käytin alkoholia ja juhlin, mutta en joutunut ongelmiin sen takia. Pelisäännöt oli selvät ja kohtuulliset vanhempien kanssa, joten ei tullut riitaa niistäkään. Jos nyt jotain ahdistusta murkkuna koki, niin kyllä se oli tyttöjen ymmärtämisen vaikeus.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Varis kirjoitti: Pinnasin koulusta koska se oli lahjakkaalle tylsää
Kävitkö peruskoulun ennen vuotta -84? Silloin poistuivat tasokurssit. Mä olen viimeistä ikäluokkaa, joka on saanút nauttia tasokursseista. Englannissa ja matematiikassa oli kolme eri tasoa. Laajalla oli kyllä ihan haastavaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Teini-ikä henkisesti tasapainoista aikaa ja sain kasvaa aika vapaasti. Vanhempiin koko ajan hyvät välit, kuten on edelleen. Liikuin eri ryhmittymien välissä. Mulla oli erikseen urheilu-, nörtti- ja ryyppykaverit.
Tupakan polttoa opettelin ala-asteella ja seiskan alussa aloin polttaa säännöllisesti. Reilun vuoden päästä 14v lopetin turhana, koska viina tarjosi rahoille enemmän vastinetta. 14v ekan kerran humalassa kotiin. Vanhemmat älys olla rankaisematta, kun olin auttanut sammuneen kaverini kotiinsa, josta minut toimitettiin kotiin.
15v poikuuus kaverin mutsille. Samana vuonna tuli vedettyä totaaliöverit viinasta ja ainoastaan runsas oksentaminen säästi vatsahuuhtelulta. Filmi täysin poikki kymmenisen tuntia. Sittemmin keskityin enemmän urheiluun ja nörtteilyyn ja ryyppääminen jäi muutamaan kertaan vuodessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:15v poikuuus kaverin mutsille.
:D :D

En tiennyt, että tällaista tapahtuu muualla, kuin amerikkalaisissa teinikomedioissa. Kerro lisää!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriDaavid kirjoitti:
Varis kirjoitti: Pinnasin koulusta koska se oli lahjakkaalle tylsää
Kävitkö peruskoulun ennen vuotta -84? Silloin poistuivat tasokurssit. Mä olen viimeistä ikäluokkaa, joka on saanút nauttia tasokursseista. Englannissa ja matematiikassa oli kolme eri tasoa. Laajalla oli kyllä ihan haastavaa.
Ja meillä tietty oli niitä tasoryhmiä 90-luvun alkupuolella vielä ;) Muuten, sen sijaan että pinnaa jos on liian helppoa ja tylsää, kandee hypätä yhden luokka-asteen yli. Ihan vaan vinkiksi, ettei tarvi nurista ja alisuorittaa.
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:15v poikuuus kaverin mutsille.
:D :D

En tiennyt, että tällaista tapahtuu muualla, kuin amerikkalaisissa teinikomedioissa. Kerro lisää!
Shitbreak huudettu!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Varis kirjoitti: Pinnasin koulusta koska se oli lahjakkaalle tylsää
Kävitkö peruskoulun ennen vuotta -84? Silloin poistuivat tasokurssit. Mä olen viimeistä ikäluokkaa, joka on saanút nauttia tasokursseista. Englannissa ja matematiikassa oli kolme eri tasoa. Laajalla oli kyllä ihan haastavaa.
Ja meillä tietty oli niitä tasoryhmiä 90-luvun alkupuolella vielä ;)
Ja niinkuin mä sanoin aiemmin, niin ei ollu! Ainakaan lain mukaan!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:15v poikuuus kaverin mutsille.
:D :D

En tiennyt, että tällaista tapahtuu muualla, kuin amerikkalaisissa teinikomedioissa. Kerro lisää!
Vitsi, tiesin alusta asti että Vagabondo ois just mulle sopiva tyyppi, ellei se ottais tota liberalismia ja riistokapitalismia hieman liian kirjaimellisesti!11

t. Stiffler's mom

(VITSI)


OT: Melko rajua aikaahan se oli, myös vanhemmille. Niillä oli rintanappi "Help, I have a teenager!" mikä vitutti mua tietty myös suunnattomasti. Tein asiat oman pääni mukaan, mikä toisaalta ei ole aina pelkästään huono asia. No, tulipahan tehtyä kunnon irtiotto vanhemmista, nykyisin on varsinkin mutsiin erittäin läheiset välit.

On hyvä olla seesteinen keski-ikäinen, kun on nuorena tullut "elettyä". Mitään en kadu ja kaiken kiistän.
Viimeksi muokannut nowaysis, 27.06.2011 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:15v poikuuus kaverin mutsille.
:D :D

En tiennyt, että tällaista tapahtuu muualla, kuin amerikkalaisissa teinikomedioissa. Kerro lisää!
No, kyllä mä 18v tuuppasin meidän luokalla olleen tytön äitiä. Muuten aika hiljaista, kun oli toi juhliminen jäänyt vähemmälle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:No, kyllä mä 18v tuuppasin meidän luokalla olleen tytön äitiä. Muuten aika hiljaista, kun oli toi juhliminen jäänyt vähemmälle.
Sä olet kyllä yksi vetreä lakanapantteri :jee:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

nowaysis kirjoitti:Vitsi, tiesin alusta asti että Vagabondo ois just mulle sopiva tyyppi, ellei se ottais tota liberalismia ja riistokapitalismia hieman liian kirjaimellisesti!11
:h:

Meissä kaikissa on puutteemme.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja Varis »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:15v poikuuus kaverin mutsille.
:D :D

En tiennyt, että tällaista tapahtuu muualla, kuin amerikkalaisissa teinikomedioissa. Kerro lisää!
No, kyllä mä 18v tuuppasin meidän luokalla olleen tytön äitiä. Muuten aika hiljaista, kun oli toi juhliminen jäänyt vähemmälle.
Kyllähän noita legendoja aina kuulee, mutta millainen tilanne johtaa siihen, että kaverin äiti viettelee 15-vuotiaan pojan? Alkoholi mukana kuviossa?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:15v poikuuus kaverin mutsille.
:D :D

En tiennyt, että tällaista tapahtuu muualla, kuin amerikkalaisissa teinikomedioissa. Kerro lisää!
No, kyllä mä 18v tuuppasin meidän luokalla olleen tytön äitiä. Muuten aika hiljaista, kun oli toi juhliminen jäänyt vähemmälle.
Siis 15 vuotiaana ja 18 vuotiaana olet pamputtanut kaverien äitejä? Aika uskomatonta.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Sä olet kyllä yksi vetreä lakanapantteri :jee:
Äh, oikeesti mä olin niin ujo, etten osannu pokata muijia. Parhaiten irronnu ku ollu ihan pleksit ja naiset on käyny keräämässä helpon saaliin talteen. Onneksi olin riittävän söpö, etten joutunut jakamaan Gatin kohtaloa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti: vanhemmille. Niillä oli rintanappi "Help, I have a teenager!" mikä vitutti mua tietty myös suunnattomasti.
:)
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Sä olet kyllä yksi vetreä lakanapantteri :jee:
Äh, oikeesti mä olin niin ujo, etten osannu pokata muijia. Parhaiten irronnu ku ollu ihan pleksit ja naiset on käyny keräämässä helpon saaliin talteen. Onneksi olin riittävän söpö, etten joutunut jakamaan Gatin kohtaloa.
Tai onneksi et ole tyttö. Meinaan vaan em. vanhempien kannalta. Ne olisi lynkattu. Vaikka tuskin nyt em. mammoillekaan mikään meriitti.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Prepare for the worstest.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Toki välillä karjuin vanhemmille kurkku suorana, podin maailmantuskaa ja raivosin, kun en saanut jäädä yöksi hillumaan bileisiin, mutta pääosin taisin olla superkiltti teini. Auttoi varmaan, että olin lähes kaiken valveillaoloaikani lukittuna joko kouluun tai jäähalliin. :roll: (Ja sitten oli tietty se 5-vuotta vanhempi sisko, jonka asenne lapsellisiin teinitempauksiin hillitsi pahinta idiotismia jo etukäteen.)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

nowaysis kirjoitti: OT: Melko rajua aikaahan se oli, myös vanhemmille. Niillä oli rintanappi "Help, I have a teenager!" mikä vitutti mua tietty myös suunnattomasti.
Kohtalotoveri, mun vanhemmat nimittäin osti mulle tän:

http://www.amazon.co.uk/Was-Teenage-Wor ... 0552552801
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
AngryBird

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä olen viimeistä ikäluokkaa, joka on saanút nauttia tasokursseista.
Ei pidä paikkaansa :]
nowaysis kirjoitti:sen sijaan että pinnaa jos on liian helppoa ja tylsää, kandee hypätä yhden luokka-asteen yli
Kiva. Lainaatko aikakonetta, matkustaisin 27 vuotta taaksepäin.
Viimeksi muokannut AngryBird, 27.06.2011 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä muutuin hirviöksi kun menin yläasteelle...
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

AngryBird kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mä olen viimeistä ikäluokkaa, joka on saanút nauttia tasokursseista.
Ei pidä paikkaansa :]
Ah. Joo. Näyttää, että niistä luovuttiin 85-87.
AngryBird

Re: Millainen oli murrosikäsi?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Niin asiasta...
Olin aika piittaamaton vanhempien asettamista säännöistä. Kuljeskelin paljon aivan mieleni mukaan ja mitä enemmän yritettiin rajoittaa, sitä enemmän olin muualla. En silti _ikinä_ tehnyt mitään rikollista jos nyt ei lasketa dokausta ja röökinpolttoa alaikäisenä rikolliseksi :)

8-luokalla olin myös enemmän poissa koulusta kuin paikalla, nimenomaan siksi, että ei vaan napannut käännellä asioita, jotka jo osasin ja tiesin. Kävin säännöllisesti vain käsityö- ja kuvistunneilla :D
Vastaa Viestiin