Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Yleinen lätinä jä kitinä

Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

En koskaan tai erittäin harvoin
12
46%
Harvoin
9
35%
Usein
4
15%
En käy palkkatyössä
1
4%
En pidä lomaa
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 26

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Yh%C3 ... 5267235273

Eo. on pakko olla valikoitunut otos. Miten esim. tehdastyöntekijä tekee töitä lomalla sähköpostin kautta?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Käytännössä en koskaan. Tosin firman kirjanpitoaineistoa järjestelen joskus lomalla ja hyvin poikkeuksellisesti soitin viime viikolla yhden puhelinreseptin, kun pt soitti mulle ja sitä pyysi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sen mitä puhelimella pystyn vastaamalla hoitamaan. Vastaan vain omaan numerooni tulleisiin työsoittoihin ja sitä ei juuri kukaan yritysasiakas tiedä, pomo, sihteeri ja tuuraaja tietää.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
ninnithequeen

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Joo. Oon äitiys"lomalla" ollut 2 kertaa töissä lepäämässä ja hankin netin kautta meikkejä myymällä harrastuksena pariin litraan maitoa rahaa.
AngryBird

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Joo. Mun lomat on "lomia". Sellaista aikaa, että ei tavata asiakkaita. Muuhun duuniin ei vaikutusta.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Teen jonkun verran. Yleensä joku ottaa yhteyttä vähintään tekstarilla töistä, toisinaan soittelevat. Sähköpostit katson silloin tällöin ja esim. fb:n kautta ajankohtaiset. Lisäksi teen listaa mielenkiintoisista asioista joihin törmään loman aikana, ja pitää perehtyä paremmin sen jälkeen. Välillä kirjoittelen myös työjuttuja esim. lomamatkalla, jos osuu jotain ajankohtaista kohdalle.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Toistaiseksi ei ole tarvinnut. Firma koittaa olla häiritsemättä työntekijöitä lomalla ilman pätevää syytä. Tarvittaessa teen kyllä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Teen jonkun verran. Yleensä joku ottaa yhteyttä vähintään tekstarilla töistä, toisinaan soittelevat. Sähköpostit katson silloin tällöin ja esim. fb:n kautta ajankohtaiset..
Alentuvaa tekstiä:

Miksi? Etkös sä ole jossain ns kolmannen sektorin järjestössä. Miksi ihmeessä tehdä töitä lomalla? Ei ne alkoholistit siitä sen vähemmän raitistu, jos pidät loman lomana.

Sen ymmärrän, että jossain internazionalissa virmassa, jossa pitää juosta pysyäkseen paikoillaan, tehdään lomalla töitä. Tai sitten joku yksityisyrittäjä, jonka on pakko.

Mutta tietysti, jos haluat tehdä töitä lomalla, niin sitten..
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

joo. teen. Käyn kerran viikossa tuolla duunissa, mailit kulkee koko ajan ja puheluihin vastaan, mikäli niitä tulee. Mikäli olen kotona tai landella (en siis matkoilla) olen myös mahdollisesti muutenkin koneen ääressä. Ei tää mua vaivaa. En ota siitä stressiä :lol:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en työskentele kenenkään raitistumisen ympärillä, joten ei ne työtkään ole sellaisia "Erkillä on taas putki päällä" -tyyppisiä. Toinen vaihtoehto olisi tietysti vetää kaikki linjat kiinni ja antaa potentiaalisten kriisitilanteiden syntyä ja sammutella tulipaloja sitten loman jälkeen. Itse kannatan ennaltaehkäisyä ja pienempää työmäärää. En ole lomalla 24/7 tavoitettavissa, mutta seurailen tilannetta kerran-pari viikossa.
Viimeksi muokannut exsu, 27.06.2011 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^:sir:

Yritin provota, mutta vastasit asiallisesti.

Hyi minä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Duunit pysyy tasan tarkkaan kotioven ulkopuolella.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Perkaan sähköpostia ja puhelimeenkin vastaan, ei haittaa :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Pyrin välttelemään.
aimohaiku
Kitinäaddikti
Viestit: 88
Liittynyt: 18.05.2011 20:36

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Saatan vastata puhelimeen, jos asiakas soittaa tai työpaikalta soitetaan. Työsähköposteihin en loman aikana koske.
Avatar
Chap
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 14.02.2011 23:00

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Vesper kirjoitti:Perkaan sähköpostia ja puhelimeenkin vastaan, ei haittaa :]
Samoin
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Käytännössä firmat ovat kiinni heinäkuun, joten töiden tekeminen on tulkintakysymys. Sähköpostit luen kännystä ihan normaaliin tapaan ja tarjoan kyllä apua jos sitä tarvitaan. Muuta duunia en tee ja jos duunia tulisi enemmän, niin tietenkin sopisin loman järjestelystä uudelleen.

En kuitenkaan ole lomilla juurikaan tehnyt hommia. Paria tarjousta olen kommentoinut ja joskus hoitanut pari tapaamista. Toisaalta kollegoilla on useamminkin palaneet lomat kun joku kauppa on ratkennut kesäkuussa. Tosin olivat partnereita, joten ei voida puhua palkkatyöstä.
ninnithequeen

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Täs on nyt kyl pakko kysyä, mitä kukakin tekee työkseen? Ei oo kaikkien kohalta selvää meinaan.
CeDell Davis

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Soneran vastaajapalveluun saa sellaisen näppärän automaatin joka ohjaa lähtökohtaisesti kaikki puhelut Konsernin keskukseen ja sen palvelun kylkeen on mahdollista syöttää lista numeroita jotka saavat tulla läpi. Näppärää ja on vähentänyt lomatöitä merkittävästi. Sähköpostia luen ja vastaan säännöllisen epäsäännöllisesti, laskut hyväksyn jne. Silloin kun minulle sopii. Vastaus on varmaan tossa harvoin ja usein välimaastossa. Riippuu kesästä ja kalasäistä. Vastaan… Harvoin.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

ninnithequeen kirjoitti:Täs on nyt kyl pakko kysyä, mitä kukakin tekee työkseen? Ei oo kaikkien kohalta selvää meinaan.
Jos ne kertois, niiden saattaisi ehkä olla pakko tappaa sut :lol:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mahdollisimman vähän. Joskus tulee tiedustelusoitto töistä, ehkä kerran viikossa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

CeDell Davis kirjoitti:Soneran vastaajapalveluun saa sellaisen näppärän automaatin joka ohjaa lähtökohtaisesti kaikki puhelut Konsernin keskukseen ja sen palvelun kylkeen on mahdollista syöttää lista numeroita jotka saavat tulla läpi...
Mullakin on tollanen. Silti niitä puheluita vaan tulee, syystä tai toisesta. Mut ei se haittaa, kun ei jatkuvasti tuu :)
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

CeDell Davis kirjoitti:Soneran vastaajapalveluun saa sellaisen näppärän automaatin joka ohjaa lähtökohtaisesti kaikki puhelut Konsernin keskukseen ja sen palvelun kylkeen on mahdollista syöttää lista numeroita jotka saavat tulla läpi. Näppärää ja on vähentänyt lomatöitä merkittävästi.
Mä oon ratkaissut tän silleen tosi teknisesti (ko. palvelu meilläkin käytössä): jätän vastaamatta tyhmiin puheluihin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
CeDell Davis

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Mirkku kirjoitti:
CeDell Davis kirjoitti:Soneran vastaajapalveluun saa sellaisen näppärän automaatin joka ohjaa lähtökohtaisesti kaikki puhelut Konsernin keskukseen ja sen palvelun kylkeen on mahdollista syöttää lista numeroita jotka saavat tulla läpi...
Mullakin on tollanen. Silti niitä puheluita vaan tulee, syystä tai toisesta. Mut ei se haittaa, kun ei jatkuvasti tuu :)
Et vaan osaa käyttää ;)
CeDell Davis

Re: Teetkö palkkatyöhön kuuluvia töitä lomalla?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Vesper kirjoitti:
CeDell Davis kirjoitti:Soneran vastaajapalveluun saa sellaisen näppärän automaatin joka ohjaa lähtökohtaisesti kaikki puhelut Konsernin keskukseen ja sen palvelun kylkeen on mahdollista syöttää lista numeroita jotka saavat tulla läpi. Näppärää ja on vähentänyt lomatöitä merkittävästi.
Mä oon ratkaissut tän silleen tosi teknisesti (ko. palvelu meilläkin käytössä): jätän vastaamatta tyhmiin puheluihin.
Mä olen varmaan allerginen loma-ajan pirinöille. Niistä eroon pääsy on parantanut oireiluja :)
Vastaa Viestiin