Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Yleinen lätinä jä kitinä

Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa käsityksesi mukaan humalassa?

En
19
73%
Useammin kuin kerran
7
27%
 
Ääniä yhteensä: 26

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa käsityksesi mukaan humalassa?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

"useammin kuin kerran".

En ole ylpeä ko. asiasta. Ei onneksi enää kiinnosta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minulla on nykyään alkometri. Olen tarkastuttanutkin sen yrmeillä kytillä että se näyttää noin promillen kymmenyksen liian vähän. Ilman laillista lukemaa en lähde ajoon, pelkään sakkoja. Vaikka ajaisinkin kännissä sulavammin.

No joo, yli kymmenen vuotta sitten puhalsin Lahtelaisen ravitsemusliikeen mittariin 1,4, ja pehmeesti ajelin Orimattilaan. Oli pakko päästä kotio, kun pillua en kumminkaan saanut.

Minut on puhallutettu vain kerran. Onneksi silloin palailin Varkauteen Jyväskylästä, tietenkin pillua saamatta, ja se vegetaristimisu tarjosi vain inhaa yrttiteetä.

EDIT: Jos traktorit ja ruohonleikkurit omalla maalla lasketaan niin enpä sano mitään...
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:Minut on puhallutettu vain kerran.
Mä en tajua tätä, miten voikin välttyä puhallutuksilta. Mutsiani ei ole puhallutettu koskaan. Mä puhalsin viime juhannuksenakin kolmesti, enkä edes hengaillut missään festareilla vaan omalla kylällä.

Olen ehkä kerran ajanut lievässä humalassa, mutta silloinkin kyseessä oli ns. pakkorako. Enkä ole varma olisinko edes puhaltanut ratteja, aika rajoilla mentiin.
Viimeksi muokannut Vesper, 03.07.2011 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minut on puhallutettu vain kerran.
Mä en tajua tätä, miten voikin välttyä puhallutuksilta. Mutsiani ei ole puhallutettu koskaa. Mä puhaltsin viime juhannuksenakin kolmesti, enkä edes hengaillut missään festareilla vaan omalla kylällä.

Olen ehkä kerran ajanut lievässä humalassa, mutta silloinkin kyseessä oli ns. pakkorako. Enkä ole varma olisinko edes puhaltanut ratteja, aika rajoilla mentiin.
Jopa Orimattilan ja tän kylän välillä oma isäni puhallutettiin kolmesti saman viikon aikana, edit kuukauden aikana, minua ei ikinä vaikka sudin samaa väliä yhtenään ja pitkiä matkojakin paljon. Joista vain yksi tarpeeton puhallutus eämässä. En ole myöskään koskaan saanut ylinopeussakkoja vaikka minä.. no joo...
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Olen. Useasti.

Homma loppui kun itse rikoin itseni ja olin silloin alkoholin vaikutuksen alaisena, kannan vammaa loppu ikäni ja takuulla muistuttaa siitä että en koskaan enää mene minkään ajoneuvon rattiin/tankoon kiinni jos olen humalassa.

Välistä kai pitää mokata että oppii.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
AngryBird

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

En.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja exsu »

En. Olen muutenkin arka kuski, joten pidän nollatoleranssin alkoholin suhteen enkä ota yhtään jos tarvii ajaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja aasi »

En.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

En.
Muutaman kerran kyydissä olevat kaverit ovat olleet eri mieltä kun kapakasta palatessa on pysäytetty puhallusratsiaan.
Tulos ollut aina 0.
Eräällä kerralla kaverini, joka oli juonut saman annosmäärän samoja juomia, sai vinguttua oman puhalluksen, tulos melkein 2 promillea.

terv,
turbomaksa
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

En. Sitä varten on olemassa taksit tai vaihtoehtoisesti katuojat. Ihan miltä milloinkin tuntuu. Ei tartte huppelissa ajella.
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pulkannaru kirjoitti:
Eräällä kerralla kaverini, joka oli juonut saman annosmäärän samoja juomia, sai vinguttua oman puhalluksen, tulos melkein 2 promillea.

terv,
turbomaksa
Paljonko sä painat?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Silloin noin 20kg enemmän kuin tuo kaveri. Pituus sama, kropan rakenne ei.
Nykyään... vielä liki 20kg liikaa omasta mielestäni. BMI ei silloinkaan olisi ideallinen. Koska tämä runopojan kroppa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Bruce Willisika

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Asianajajani aasinajaja-Janin neuvosta käytän oikeuttani olla vastaamatta kysymykseen.
RP

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja RP »

Venettä ja mopoa olen ohjannut/ajanut humalassa. Autoa en, mutta kortitta kylläkin, joka on melkein sama. Kännisen autokuskin kyydissä en ole koskaan ollut mutta kännisen venekuskin että mopokuskin kyydissä kylläkin. Lukemattomia kertoja olen ollut yllämainittujen moottoriajoneuvojen kyydissä tuhannen tuiskeessa.

Teiniaikaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

No en ole, nollatoleranssi tän suhteen.

Italiassa olen kerran joutunut olemaan kyydissä niin että kuski ei ehkä ollut ihan selvä. Oli kuitenkin selvempi kuin kaikki vaihtoehdot, ja tilanne oli ns. pakottava: oltiin hääjuhlissa ja morsian päätti kertoa vasta juhlien loppuessa, että takseja ei muuten ole. Lohdutteli sitten samalla että hei, ei meillä ole täällä poliisejakaan! Olisi varmaan hirvittänyt niillä pienillä vuoristoteillä kahta kauheammin, jos ei olisi itsekin nauttinut niitä 7 ruokalajin illalliseen kuuluneita ruokajuomia. :roll:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pulkannaru kirjoitti:Silloin noin 20kg enemmän kuin tuo kaveri. Pituus sama, kropan rakenne ei.
Nykyään... vielä liki 20kg liikaa omasta mielestäni. BMI ei silloinkaan olisi ideallinen. Koska tämä runopojan kroppa.
Kuulostaa epäuskottavalta, että 20 kg vähemmän painava kaverisi samojen juomien jälkeen puhaltaa melkein 2 promillea ja sinä nollan.

Esim tällä

http://www.paihdelinkki.fi/testaa/promillemittari

ei mitenkään saa tuollaista tulosta.

Tämän mukaan 100kg 7 annosta klo 03 aloitettu juominen (nyt klo 11.21), eli 8 tuntia kulunut, antaa sulle 0 promillea ja 80 kg painavalle kaverille 0.3 promillea.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 04.07.2011 11:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Teininä tais jokunen kerta lipsahtaa. Nykyään harvoin otan edes sitä yhtä jos olen autolla.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Kuulostaa epäuskottavalta, että 20 kg vähemmän painava kaverisi samojen juomien jälkeen puhaltaa melkein 2 promillea ja sinä nollan.
Kai tällä asialla on tekemistä muunkin kuin painon kanssa?
Isoisäni vetäisi dementioissaan selkäkipuun tarkoitettuja särkkäreitä sellaisen setin, että sairaalassa sanoivat ettei kenenkään maksa kestä. Kuinka väärässä olivatkaan. Äidilläni taitaa olla samainen supermaksa ja ilmeisesti se on periytynyt myös minulle. Kokooni nähden kestän melkoisia alkoholimääriä ja aamulla puhaltelen nollia. Että ehkä maksoja on erilaisia?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
ninnithequeen

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

17-vuotiaana ajoin mutsin autolla poliiseja karkuun. 1,5 muistaakseni.

Lasketaanko ne kerrat kun on ajellu vaarin autolla landen pelloilla/sorateillä?
Tai kun on 14 veenä kokeillu kaverin uutta PV:tä?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kuulostaa epäuskottavalta, että 20 kg vähemmän painava kaverisi samojen juomien jälkeen puhaltaa melkein 2 promillea ja sinä nollan.
Kai tällä asialla on tekemistä muunkin kuin painon kanssa?
Isoisäni vetäisi dementioissaan selkäkipuun tarkoitettuja särkkäreitä sellaisen setin, että sairaalassa sanoivat ettei kenenkään maksa kestä. Kuinka väärässä olivatkaan. Äidilläni taitaa olla samainen supermaksa ja ilmeisesti se on periytynyt myös minulle. Kokooni nähden kestän melkoisia alkoholimääriä ja aamulla puhaltelen nollia. Että ehkä maksoja on erilaisia?
Noo. Varmasti jossain määrin erilaisia, mutta ei noin paljon erilaisia, kuin pulkkis sanoo. Ellei sitten treenaa maksaa ahkerasti vetämällä joka päivä jotain.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Varis »

NuoriDaavid kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Silloin noin 20kg enemmän kuin tuo kaveri. Pituus sama, kropan rakenne ei.
Nykyään... vielä liki 20kg liikaa omasta mielestäni. BMI ei silloinkaan olisi ideallinen. Koska tämä runopojan kroppa.
Kuulostaa epäuskottavalta, että 20 kg vähemmän painava kaverisi samojen juomien jälkeen puhaltaa melkein 2 promillea ja sinä nollan.

Esim tällä

http://www.paihdelinkki.fi/testaa/promillemittari

ei mitenkään saa tuollaista tulosta.

Tämän mukaan 100kg 7 annosta klo 03 aloitettu juominen (nyt klo 11.21), eli 8 tuntia kulunut, antaa sulle 0 promillea ja 80 kg painavalle kaverille 0.3 promillea.
Poliisin pilli näyttää mitä sattuu, jos puhalletaan vähän aikaa sen jälkeen kun jotain on nautittu. 2 promillen ero veren alkoholissa vaatii jo aikamoisen määrän juomia. 80-kiloinen mies vaatii 2 promilleen 12 annosta kolmeen tuntiin. Maksa vaatisi polttoaikaa laskurin mukaan 15 tuntia. Ei kellään ole sellaista mutanttimaksaa että polttaisi sellaisen määrän nollaan pilkkuun mennessä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

NuoriDaavid kirjoitti:...
Vesper kirjoitti:
Varis kirjoitti:Ei kellään ole sellaista mutanttimaksaa että polttaisi sellaisen määrän nollaan pilkkuun mennessä.
Ai jaa. En jaksanut kirjoittaa tuossa aiemmin paria muuta kertaa, joissa samansuuntaista tulosta, eli kuudella (seitsemällä? tuon aiemmin mainitsemani lisäksi) henkilöllä on aamulla 1.7-2.3 promillea ja mulla 0 saman annosmäärän nauttineena.
Mulla ja parilla muullakin on sitten über mutanttimaksat!

Kaikki ei vaan mene ja toimi niiq kirjoissa ja kansissa lukee. Ei ihmisissä eikä koneissa/laitteissa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:[Ellei sitten treenaa maksaa ahkerasti vetämällä joka päivä jotain.
No minähän treenaan ja itsekin hämmästelen rasvoittuneen maksani tehoa. Olen jonain iltana tai aamyöllä kolmelta puhallellut omaan mittariin 2.3. Nukkunut yötä, ja nukkuminen vaikuttaa olevan virhe ja aineenvaihduntaa hidastavaa, kun aamuyhdeksälläkin näkyi 1.4. No ei mittään vaan kaffetta ja ehkä kolmen -neljän tunnin odotus ja mun mittarilla 0.2, jolla uskalsin lähteä pitkäänkin ajoon, luottaen että kytillä ei ole mitään vittuiltavaakaan, koska laskee tuostakin koko ajan.

Tosin kuten myytinmurtajatkin testasi, krapulassa ajo on vähintään yhtä vaarallista kuin kännissä ajo. Pikku hiprakassa teen kaiken paremmin, enemmän reaktioita ja motorikkaa haittaa se selvän tilan perusahdistusjännitys.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

vastasin kerran. Pienen matkan autolla "nuorena" ihmissuhdedraaman yhteydessä. Sitte hokasin että se oli vale, olen teini ikäisenä kerran ajanut kaverin mopolla ihan kauheassa kaasussa, hajotin sen mopon. Muita kertoja ei kyllä tule mieleen, enkä suosittele sitä kenellekään!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin