Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

huima kirjoitti:Enemmän rähinää tuntuu olevan virolaisten ja venäläisten toimesta, jotka juhlivat railakkaasti halvalla ja toisaalta dramaattisesti mm. romanivähemmistöjen toimesta, kun puukot heiluvat.
Näin se on Vantaan lähiössäkin. Mustia naamoja tulee vastaan kuin pipoa, mutta suurimman häiriön aiheuttavat valkonaamaiset naapurit. Ja teini-ikäiset väriin katsomatta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Oma kantani mokutuskritiikkiin on muuttunut ajan myötä. Aluksi olin kovin innoissani J H-a:n teeseistä ja siitä, että hän haukkui vihreitä ja vasureita. Sitten aloin huomaamaan, että J H-a:lla välillä remmi luistaa jonkin verran. Nyt olen tullut vaiheeseen, jossa pidän islamofobiaa islamin kannattajia vaarallisempana.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
RP

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja RP »

Urpilaiselle:

Mä en tiedä miten nämä pitäisi tulkita, muuta kuin halveksuntana. Ja tämmösen retoriikan käyttö luo itselleni kuvan paatoksesta. Yhden kohdan perustelit tuolla ylempänä, vaikka hieman epäilen tätä "syleilevää suhtautumistapaasi".

Mielestäni näissä kohdin (toki vanhemmissakin teksteissäsi) syylistyt samaan, josta olet mm. Halla-aho aikoinaan syyttänyt. "Annat ymmärtää, mutta et ymmärrä antaa". Rivien välistä ns. Esimmäisessä postauksessa oli mielenkiintoisia sanavalintoja.

...Herra tietää, että he ovat erinäiset ruumiinaukot vaahdossa nytkin taistelemassa islamistista terroria vastaan, vaikka todellisuudessa euroopplaaisesta terrorismista islamistista on joku 2%, valtaosan ollessa separatistista, vasemmisto-anarkistien, äärioikeiston, fundamentalistikristittyjen ja henkilökohtaisen tragedian sekoittamien valopäiden kompatessa sivusta....

...(tämä tietysti myöskin vahvistaa Daven pointtia: kun mamu-kriitikot ovat nytkin näin psykoosissa, mitä jos keisarille olisikin annettu tällainen vaatekappale)...

...Minkälaisen vauhdin halla-ahoilijat olisivat saaneetkaan itsestään irti, jos kiihkoa ei olisikaan tarvinnut perustaa omille fantasioille ja tulevaisuuden spekulatiivisille uhkakuville, vaan ihan oikealle maailmalle...

...Tätä prosessia varmasti nopeuttaa nettitodellisuuden yhä vaikuttavampi rooli: arjessa ilmeisen hulluiksi osoittautuvillekin ajatuksille löytyy nykyisin helposti ja nopeasti laajakin rationalisoiva konteksti, tässä tapauksessa maailman hommafoorumit...

Tässä nyt pieni osa. Mä en nyt ymmärrä miten tämä sitten pitäisi nähdä, jos ei niin kuin minä sen näen. Muutan toki kantani, jos tuntemukseni ovat päin persettä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:Urpiaiselle
Joo. Kiitti. Mulla on ilmeisesti vähän idiosynkraattiset sopivaisuuskäytännöt nettikeskustelulle. Olen vähän niinkuin omassa moraalisäännöstössäni toiminut niin, että erilaisten aika voimakkaidenkin retoristen keinojen tai sananvalintojen käyttö menee jonkinlaisen omalaatuisen (ilmeisesti vain yhden henkilön yleisölle avautuvan) huumorin piikkiin, jos niihin aina liittyy eksplisiittinen argumentti tai perustelu. Koen, että esimerkiksi kaikkien noiden kaivamiesi sanavalintojen yhteydessä lukijalle täytyy olla selvää, mikä on se argumentti, jonka perusteella esitän halla-aholaisten todellisuuskäsityksen olevan hieman vääristynyt. Siis sama ilmiö kuin siinä, että kutsuin Elcon silmien olevan sumentuneen, kun olin juuri aika yksityiskohtaisesti selittänyt, miksi ja miten argumenttinsa logiikka on sumentunut. Ero on mielestäni selvä siihen, että Sinä vain toteat vihan sumentaneen minun mieleni - ilman mitään perusteluja, esimerkkejä tai argumentaatiota.

Toisin sanoen, olen yhä sitä mieltä, että postaukseni eivät ole olleet oikeastaan vähimmässäkään määrin fanaattisia tai vihan sumentamia, vaan esimerkkiesikin valossa korkeintaan syyllisiä halventavaan ja ylimieliseen retoriikkaan (joka kuitenkin yhdistyy ja perustuu ihan asialliseen argumenttiin, jonka voi aina halutessaan perustellen kyseenalaistaa, jolloin retoriikkanikin perusteet kyseenalaistuvat). Ja kun tämä hämmästyttävän epäseksikäs ja mariseva marttyyrivaihde on nyt jostain syystä näköjään jäänyt minulla päälle niin lisätään vielä, että minusta tietenkin syyllistyn tähän halventavaan retoriikkaan kuitenkin vähemmän kuin keskustelukumppanini, jotka eivät myöskään huolehdi retoriikan kytkemisestä läpinäkyvään argumentaatioon, kuten tämäkin ketju osoittaa. No, tällaiset tuplastandardit ovat enemmistön ikiaikainen etuoikeus, ja anti-halla-aholaisuuteni taitaa valitettavasti olla Kitinässä aika selkeässä vähemmistössä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ehkä uhkakuvien luominen on välttämätöntä ihmisille, ehkä ihmiset eivät millään muulla keinolla pysty yhtä tehokkaasti motivoimaan itseään toimimaan jonkin asian/aatteen hyväksi. Jos uhkakuvana eivät ole muslimit, niin sitten mamu-kriitikoiden kasvava poliittinen valta. Minä en oikein osaa olla huolissani kummastakaan niin kauan kuin nettisensuuri ei lähde laajenemaan, sillä esim. mamu-kriitikoiden suuriin hupeihin kuuluu käydä nahistelemassa "suvaitsevaiston" edustajienkin kanssa omien sisäänpäin lämpiävien foorumiensa lisäksi, ja käytännössä erilaisten näkökulmien tuntemus yleensä ehkäisee liian fyysisiä kannanottoja, vaikka sitten olisikin eri mieltä kuin ne muut näkökulmat. Norjalaisheppu oli poikkeus, kuten myös ruotsalaisiskun tekijä. Järjestäytynyt terrori on hankalampaa, koska sen toteuttajilla ei käsittääkseni yleensä ole mahdollisuutta tutustua vastapuolen näkemyksiin, jolloin uhkakuvien kollektiivinen luominen on helpompaa. Tästä syystä muslimiterroristit varmaan ovatkin niin tehokkaita esim. separatisteihin verrattuna, jos ei ole 100%:sen varma omasta oikeassaolostaan, on vaikeampaa motivoida itsensä todella tappamaan.
RP

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti:
RP kirjoitti:Urpiaiselle
Joo. Kiitti.
Ei mulla ole pienintäkään epäilystä siitä, että jaksaisit väitellä tappiin asti siitä että olet oikeassa. Minä en jaksa, koska en osaa. Ei ongelmaa myöntää.

Selailin hieman viestihistoriaasi sillä silmällä, ja kyllä se halveksunta, ylimielisyys ja kiihkoilu mielestäni välittyy monessakin viestissä. Maahaanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat (vaikka itsekin olet käsittääkseni ilmaissut olevasi ns. aito kriittinen ihminen asian tiimoilta) = maahanmuuttokriitikot = Halla-aholaiset = Valopäitä, ruumiinaukot vaahdoten vuohottavat, psykoosissa elävät, reaalimaailmasta tietämättömät, aivottomat robotit seuraamassa Mestaria, joka on ihan tymä. Kyllä mä koen että sulla on jonkun asteista Halla-aho vihaa olemassa, mikä saa moposi ajoittain karkaamaan lapasista.

Kyllä mä hyväksyn väittämäsi humoristisesta retoriikasta, mutta muistaakseni olet arvostellut esim. Halla-ahon retoriikkaa ja Halla-ahon samanlaisia puolusteluja, joita juuri itse toteutit yllä. Tietysti täysin eri asia, ja sulla on tähän varmasti monta perustelua ja argumenttia joiden edessä häikäistyn vähintään sokeaksi.

Ja tämä alentuva hoivaamisen tarjoaminen, en mä nyt oikein osaa ottaa sitä muuta kuin sarkastisena heittona ellet sitten ole lukenut kesälomallasi (mistä et muuten ilmoittanut) de Mellon Havahtumista. Ei vain sovi kuvaan, sano.

Mun mielipide, pidän oikeuteni siihen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Selailin eilen Breivikin manifestia. Hyvin perusteelliset lannoitepommin teko-ohjeet löytyvät.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

NuoriDaavid kirjoitti:Selailin eilen Breivikin manifestia.
Vittu mikä natsi olet. Juuri tuotahan Brejvik halusikin.
Hyvin perusteelliset lannoitepommin teko-ohjeet löytyvät.
Eniten lannoitepommeja löytyy keskustelupalstoilta.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bhven kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Selailin eilen Breivikin manifestia.
Vittu mikä natsi olet. Juuri tuotahan Brejvik halusikin.
Hyvin perusteelliset lannoitepommin teko-ohjeet löytyvät.
Eniten lannoitepommeja löytyy keskustelupalstoilta.
Vaikka manifesti siis nyt suurimmaksi osaksi on mitä on, niin lannoitepommin teko-ohjeet mitä ilmeisimmin toimivat. Se on ikävää, koska uskoakseni aiemmin ei ole ollut näin helposti löydettävissä yksityiskohtaisia teko-ohjeita.

Ko. asiallehan ei voi mitään, koska manifestia ei saa netistä pois millään ja ilmeisesti lannoitteiden räjähtämättömiksi muuntamiseksi on tehty se, mitä voidaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^Sotimalla sodat loppuu. Paukutellaan apupaskat pois, sillähän niistä pääsee. Ohjeet löytyy netistä, eikun hommiin.

P.s. Tämä oli nyt sellainen vihapuhe, jollaisen kirjoittamiseen minulla ei ollut mitään oikeutta. Siksi sen kirjoitinkin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Vaikka manifesti siis nyt suurimmaksi osaksi on mitä on, niin lannoitepommin teko-ohjeet mitä ilmeisimmin toimivat. Se on ikävää, koska uskoakseni aiemmin ei ole ollut näin helposti löydettävissä yksityiskohtaisia teko-ohjeita.
Nuo ovat vain paremmin 'mainostetut' ohjeet. En ole jaksanut manifestia selailla, mutta oletan ANFO:ksi, jonka väsäämiseen on ollut toimivia ohjeita jopa roolipeleissä. Nyt kun tiedätte mitä etsitte (ANFO), niin löydätte googlella muutkin ohjeet.

En tosin ymmärrä miksi edes olet huolissasi noista pommiohjeista? Brejvikin pommi tappoi 10% siitä mitä kaveri sai kasaan ampumalla.

Jaa, oslon pommi olikin ANNM eli 'pimpattu' ANFO, kuten OK pommikin. Oslon pommi painoi tonnin ja OK pommi 3200kg. Eli aika paljon sitä saa tehdä duunia, vaikka ohjeet löytäisikin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Vaikka manifesti siis nyt suurimmaksi osaksi on mitä on, niin lannoitepommin teko-ohjeet mitä ilmeisimmin toimivat. Se on ikävää, koska uskoakseni aiemmin ei ole ollut näin helposti löydettävissä yksityiskohtaisia teko-ohjeita.
Nuo ovat vain paremmin 'mainostetut' ohjeet. En ole jaksanut manifestia selailla, mutta oletan ANFO:ksi, jonka väsäämiseen on ollut toimivia ohjeita jopa roolipeleissä. Nyt kun tiedätte mitä etsitte (ANFO), niin löydätte googlella muutkin ohjeet.

En tosin ymmärrä miksi edes olet huolissasi noista pommiohjeista? Brejvikin pommi tappoi 10% siitä mitä kaveri sai kasaan ampumalla.

Jaa, oslon pommi olikin ANNM eli 'pimpattu' ANFO, kuten OK pommikin. Oslon pommi painoi tonnin ja OK pommi 3200kg. Eli aika paljon sitä saa tehdä duunia, vaikka ohjeet löytäisikin.
Se lannoitepommin teko irl ei ole ihan niin helppoa, että sekoitetaan Kemiran kevätlannoitetta ja dieseliä oikeassa suhteessa. Se on paljon paljon enemmän. Timothy McVeighillä oli suhteellisen helppoa vielä, mutta EU on tehnyt paljon työtä vaikeuttaakseen ANFOn tekoa.

Ensinnäkin tarvit primaari- ja sekundaariräjähteen. Anfo on vasta tertiaariräjähde. Primaari- ja sekundaari räjähteitä ei saa maatalouskeskosta, vaan ne joutuu joko varastamaan tai tekemään itse. Breivikin manifesto sisältää yksityiskohtaiset ohjeet mm. niiden tekoon ja tarve aineiden hankkimiseen. Nykyiset lannoitteet on pyritty tekemään huonosti räjähtäväksi mm. vähentämällä nitriittipitoisuutta, lisäämällä kalsiumia, tekemällä suuria ja kovia rakeita. Et voi käyttää suoraan maatalouskeskosta ostamaasi, vaan sitä pitää muokata. Breivikillä on tarkat ohjeet kaikkeen ihan siihen saakka, mistä saa koneita, joilla voi jauhaa rakeet pienemmiksi, miten räjähde konkreettisesti pakataan jne.

Itse en ilman ko. ohjeita osaisi primaari- ja sekundaariräjähdettä tehdä. Ohjeiden avulla osaisin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja MiiX »

No jos joku haluaa pommin rakentaa, niin eiköhän se onnistuis ohjeet kaivamaan netistä ilman tuota manifestiakin. En usko, että kukaan joka tuota manifestia lukee, saa ne pomminteko-ohjeet luettuaan yhtäkkiä idean rakentaa sellainen.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MiiX kirjoitti:No jos joku haluaa pommin rakentaa, niin eiköhän se onnistuis ohjeet kaivamaan netistä ilman tuota manifestiakin. En usko, että kukaan joka tuota manifestia lukee, saa ne pomminteko-ohjeet luettuaan yhtäkkiä idean rakentaa sellainen.
Minä taas uskon, että hyvät laajalevikkiset keittokirjaohjeet saattavat saada jonkun muuten epäonnistuvan tumpelon onnistumaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja MiiX »

NuoriDaavid kirjoitti:
MiiX kirjoitti:No jos joku haluaa pommin rakentaa, niin eiköhän se onnistuis ohjeet kaivamaan netistä ilman tuota manifestiakin. En usko, että kukaan joka tuota manifestia lukee, saa ne pomminteko-ohjeet luettuaan yhtäkkiä idean rakentaa sellainen.
Minä taas uskon, että hyvät laajalevikkiset keittokirjaohjeet saattavat saada jonkun muuten epäonnistuvan tumpelon onnistumaan.
No vähän on kaukaa haettua.

Lähinnä meinasin sitä, että ihan varmasti löytyy netistä yhtä tarkkoja ohjeita pommin rakentamiseen, kuin tuosta manifestistakin. Ja useimmiten ne epäonnistuvat tumpelot ovat juuri niitä taitavimpia netinkäyttäjiä, joten tarkkojen pommiohjeiden kaivaminen tuskin tuottaa ongelmia.

Eiköhän se Breivik ole myös jostain netin maailmasta kopioinut ne ohjeet manifestiinsa. Tuskin on reseptiä itsekään kehittänyt.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Varmastikaan Breivik ei itse ole ohjeita keksinyt. Hän kuitenkin kirjoitti, että kunnon ohjeita oli vaikea löytää ja monet ohjeet eivät nykylainsäädännössä toimi, koska niiden vaatimia aineita ei saa ja jos alkaa tilaamaan, herättää valvontajärjestelmän.

Mutta ei ko. manifesti tee kenestäkään pommimiestä sen enempää kuin WoWittaminenkaan. Manifesti vain tarjoaa valmiit, helppotajuiset, yksityskohtaiset, toimivaksi todistetut ohjeet.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Melkein vaan veikkaisin, että ei toimi pitkään tuokaan resepti. Eiköhän sitä taas lannoitteiden koostumusta sen verran muuteta.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Minä taas uskon, että hyvät laajalevikkiset keittokirjaohjeet saattavat saada jonkun muuten epäonnistuvan tumpelon onnistumaan.
Varmasti nuo ohjeet tekevät pienestä riskistä hitusen suuremman. Luultavasti viinan hinnan muutokset ja pakkanen vaikuttavat esim. suomessa dekadeja enemmän.

Tietoa on lähes mahdotonta poistaa maailmasta, joten miksi murehtia ohjeista, joiden toteuttaminen on varsin työlästä ja joiden perusteella syntyvien raatojen lukumäärä on amatöörien tekemänä lähes olematon? Satunnainen isompi kasa kuolleita ei hetkauta pitkän aikavälin keskiarvoa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:Satunnainen isompi kasa kuolleita ei hetkauta pitkän aikavälin keskiarvoa.
Tässä on sitä arkielämän realismia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MiiX kirjoitti:Melkein vaan veikkaisin, että ei toimi pitkään tuokaan resepti. Eiköhän sitä taas lannoitteiden koostumusta sen verran muuteta.
Ei voi muuttaa enempää. Kalsiumin määrää ei voi lisätä tai nitriitin määrää vähentää, koska silloin lannoite ei enää toimisi lannoitteena. Toki on kehitelty kaikkea rakeiden kovettamista, päällystystä tms, joka estäisi dieselin imeyttämisen niihin, mutta ei niistä ole apua.

Jauhamalla rakeet em. keinoista pääsee eroon.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Minä taas uskon, että hyvät laajalevikkiset keittokirjaohjeet saattavat saada jonkun muuten epäonnistuvan tumpelon onnistumaan.
Varmasti nuo ohjeet tekevät pienestä riskistä hitusen suuremman. Luultavasti viinan hinnan muutokset ja pakkanen vaikuttavat esim. suomessa dekadeja enemmän.

Tietoa on lähes mahdotonta poistaa maailmasta, joten miksi murehtia ohjeista, joiden toteuttaminen on varsin työlästä ja joiden perusteella syntyvien raatojen lukumäärä on amatöörien tekemänä lähes olematon? Satunnainen isompi kasa kuolleita ei hetkauta pitkän aikavälin keskiarvoa.
Olen varmasti kirjoittanut sekavasti/epäselvästi: en ole huolissani. Todennäköisyys kuolla terroristi-iskussa on edelleen äärimmäisen pieni.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei voi muuttaa enempää. Kalsiumin määrää ei voi lisätä tai nitriitin määrää vähentää, koska silloin lannoite ei enää toimisi lannoitteena. Toki on kehitelty kaikkea rakeiden kovettamista, päällystystä tms, joka estäisi dieselin imeyttämisen niihin, mutta ei niistä ole apua.
Ratkaisu:
1. Kielletään lannoitteet
2. Pommitetaan kieltoa vastaan lannoittavat kivikauteen
3. Ruuan hinta räjähtää taivaaseen
4. Puolet maailman väestöstä kuolee nälkään
5. Wannabe-terroristit siirtyvät maslow:n tarvehierarkiassa pari porrasta alemmas itsensä toteuttamisesta
6. Lopputulos: ei aineita tehdä pommeja, ei haluja tehdä pommeja.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Veikkaan, että jatkossa tarveaineiden ilmoitusvelvollisuutta lisätään.

Suht koht helpostihan voi luoda järjestelmän, jossa kaikista tarveaineita ostavista täytyy tehdä ilmoitus poliisille. Tietokoneohjelma sitten hälyttää, jos joku tuore maanviljelijä ostaa primaa- ja sekundaariräjähteiden tarveaineita, kahvinjauhatuskoneita, alumiinijauhetta ja lannoitteita.

Seurantahan on päällä jo nykyään. Ennen Oslon tapahtumia oli lehdessä pikku-uutinen, että joku suomalainen oli yrittänyt ostaa muistaakseni Puolasta ammoniumnitraattia ja jäi kiinni. Oli harrasteräjäyttelijä.

Edit: muistin väärin. Oli Oslon jälkeen.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194689 ... eihin.html
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Suht koht helpostihan voi luoda järjestelmän, jossa kaikista tarveaineita ostavista täytyy tehdä ilmoitus poliisille. Tietokoneohjelma sitten hälyttää...
"Onnistuu"
- T: TietoEnator

EDIT: Eikö olisi halvempaa perustaa räjähteidenjokopisteitä?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Suht koht helpostihan voi luoda järjestelmän, jossa kaikista tarveaineita ostavista täytyy tehdä ilmoitus poliisille. Tietokoneohjelma sitten hälyttää...
"Onnistuu"
- T: TietoEnator
Ei tuon nyt pitäisi ihan rakettitiedettä olla. Kun sama nimi/osoite esiintyy riittävän monta kertaa, niin kello kilisee.

Jos tuore maanviljelijä ostaa lannoiteostoksien lisäksi asetonia ja kahvinpapujen jauhamismyllyn, niin poliisimestari sisu kyläilemään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin