Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bhven kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mitä tässä pitäisi tehdä?
Rauhallinen rinnakkaiselo Euroopassa on yhtä todennäköistä kuin Palestiina-Israelissa... mitä nopeammin Eurooppa puhdistetaan muslimeista sen parempi.
Perustuuko tämä sun uskonvarmuutesi pelkälle intuitiolle vai kenties empiiriselle näytölle niistä muslimiryhmistä, jotka ovat Euroopassa pidempään olleet, kuten esimerkiksi Suomen tataarivähemmistölle, jonka aiheuttamasta epäjärjestyksestä saammekin toki lukea lehdissä suurinpiirtein, niin, ei koskaan?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mitä tässä pitäisi tehdä? Hulluja on suuressa väestömäärässä kyllä liikkeellä, ja nyt he sitten ehkä alkavat kerääntyä yhä enemmän tämän mamukriittisen liikkeen ympärille.
Tässä taasen demonisoit pariakymmentä prosenttia kansasta.
En mä mitään demonisoi, vaan totean faktan: kahjoilla on taipumus siipeillä sillä hetkellä muodissa olevien vastakulttuurien ja aggressiivista vastakkainasettelua ja taistelua korostavien status quon kriitikkojen äärireunoilla. Aiemmin nämä hullut saivat riesakseen lapualaiset, taistolaiset, linkolalaiset ja mitä niitä on Suomessa ollutkaan, nyt sitten halla-ahoilijat. Demonisoinnin sijaan tarjoan myötätuntoa, mitä nämä kahjot eivät toki ansaitsisi. Mutta hellämielinen kun olen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti:
elco kirjoitti:
Missä mielessä tämä on hyvä?
Minä en kans ymmärrä miksi tämä on hyvä.
No. Jos nyt jätetään pois se ilmeinen tosiasia, että parasta olisi, että kukaan ei olisi ampunut ketään, niin tässä tapauksessa syyttömät kärsivät vähemmän, kuin jos ampuja olisi ollut musulmaani.

Jokainen tajuaa, että jos ampuja olisi ollut musulmaani, niin kaikki muslimit olisivat joutuneet valtavan rasismin kohteeksi.
Minusta on kyllä ihan hirvittävän kauheaa käydä omaa kansaa vastaan. Mutta onhan sitä osattu meilläkin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

annepa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Minä en kans ymmärrä miksi tämä on hyvä.
No. Jos nyt jätetään pois se ilmeinen tosiasia, että parasta olisi, että kukaan ei olisi ampunut ketään, niin tässä tapauksessa syyttömät kärsivät vähemmän, kuin jos ampuja olisi ollut musulmaani.

Jokainen tajuaa, että jos ampuja olisi ollut musulmaani, niin kaikki muslimit olisivat joutuneet valtavan rasismin kohteeksi.
Minusta on kyllä ihan hirvittävän kauheaa käydä omaa kansaa vastaan. Mutta onhan sitä osattu meilläkin.
Niin? Edelleen: tässä tapauksessa syyttömät kärsivät vähemmän, kuin jos ampuja olisi ollut muslimi.

Nyt kyseessä oli yksittäisen hullun teko. Jos kyseessä olisi ollut muslimi, kyseessä olisi ollut muslimin teko.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti: Nyt kyseessä oli yksittäisen hullun teko. Jos kyseessä olisi ollut muslimi, kyseessä olisi ollut muslimin teko.
Dave tiivistääkin mikä henkilökohtaisesti vituttaa Persuttajien liputtajista kyseise keskustelun ympärillä: JOS tekijä ois ollu musulmaani, niin se olisi ollut musulmaani teko, ja lisää on odotettavissa. Nyt taas kyseessä on TÄYSIN IRRALLINEN YKSITTÄINEN SEKOPÄÄ, jonka toimista ei voida vetää johtopäätöksiä joita voisi ylettää muihin.

Kysymys kuuluu:

Miksei musulmaaneille suoda samaa oikeutta olla profilioitumatta terroristeiksi koko joukko, jos messiin mahtuu muutama mätä omena?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Haemaeraemies kirjoitti:
Kysymys kuuluu:

Miksei musulmaaneille suoda samaa oikeutta olla profilioitumatta terroristeiksi koko joukko, jos messiin mahtuu muutama mätä omena?
En tiedä. Minä kyllä suon mutta muitten suomisista en voi puhua.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja elco »

Haemaeraemies kirjoitti: Dave tiivistääkin mikä henkilökohtaisesti vituttaa Persuttajien liputtajista kyseise keskustelun ympärillä: JOS tekijä ois ollu musulmaani, niin se olisi ollut musulmaani teko, ja lisää on odotettavissa. Nyt taas kyseessä on TÄYSIN IRRALLINEN YKSITTÄINEN SEKOPÄÄ, jonka toimista ei voida vetää johtopäätöksiä joita voisi ylettää muihin.
Mikä tässä eroaa peilikuvaan? Nyt kun syyllinen on kantanorjalainen niin kyseessä on vasemmiston (sd/vihr/kom) mielestä äärioikeistolainen hommafoorumilainen, ja teon vuoksi Halla-ahon pitää erota, valvontaa lisätä, aseet kieltää ja sananvapautta raakasti rajoittaa?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: Dave tiivistääkin mikä henkilökohtaisesti vituttaa Persuttajien liputtajista kyseise keskustelun ympärillä: JOS tekijä ois ollu musulmaani, niin se olisi ollut musulmaani teko, ja lisää on odotettavissa. Nyt taas kyseessä on TÄYSIN IRRALLINEN YKSITTÄINEN SEKOPÄÄ, jonka toimista ei voida vetää johtopäätöksiä joita voisi ylettää muihin.
Mikä tässä eroaa peilikuvaan? Nyt kun syyllinen on kantanorjalainen niin kyseessä on vasemmiston (sd/vihr/kom) mielestä äärioikeistolainen hommafoorumilainen, ja teon vuoksi Halla-ahon pitää erota, valvontaa lisätä, aseet kieltää ja sananvapautta raakasti rajoittaa?
Marxilaisen dialektiikan oppien mukaisesti argumenttisi negaatio sisältyy jo itseasiassa omaan argumentiisi: vänkäilysi on tarkemman analyysin silmissä itsensä kumoavaa. Muslimien kollektiivisen syyllistämisen kanssa analogista olisi tietysti kristittyjen kollektiivinen syyllistäminen. Mainitsemasi äärioikeiston kollektiivinen syyllistäminen on korkeintaan analogista sen kanssa, että kun yksittäinen Al Qaida -solu tekee terroriteon, niin porukka syyllistää kollektiivisesti ääri-islamisteja. Lisäksi argumenttisi itsessään nimenomaan ilmentää juuri sitä kollektiivisen syyllistämisen epäsymmetrisyyttä, jota koetat argumentillasi epäonnistuneesti kieltää: toteat muutaman intellektuaalisesti rajoittuneen yksilön ylilyönnin olevan vasemmiston kollektiivinen kanta, vaikka toisaalta sitten usein nimittelet esimerkiksi minua kommariksi, vihreäksi tai vasemmistolaiseksi - ja olen tässä samaisessa ketjussa vastustanut eksplisiittisesti noita mainitsemiasi kantoja. Sokea on Halla-ahon sumentama silmä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

elco kirjoitti:teon vuoksi Halla-ahon pitää erota, valvontaa lisätä, aseet kieltää ja sananvapautta raakasti rajoittaa?
Kuka noin on toivonut? Siis muutakuin täyskaista-sekopäät?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja elco »

^^ Mä en ymmärtänyt tuosta mitään. Käyttämäni analogia osuu syyllistäjään ei syyllistettävään.

Mielenkiintoista sinänsä, että Junger, Tuomioja, Soininvaara, Arhinmäki ja V Niinistö edustavat sinulle intellektuaalisesti rajoittuneita yksilöitä. Niinpä ne kyllä minullekin!
Viimeksi muokannut elco, 02.08.2011 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja elco »

Haemaeraemies kirjoitti:
elco kirjoitti:teon vuoksi Halla-ahon pitää erota, valvontaa lisätä, aseet kieltää ja sananvapautta raakasti rajoittaa?
Kuka noin on toivonut? Siis muutakuin täyskaista-sekopäät?
1. Junger
2. Tuomioja
3. Tuomioja
4. Tuomioja

EDIT: Sori, ajoin miinaan kun en huomioinut toista kysymystäsi. Ei sittenkään tule mieleen ketään!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
RP

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti: Sokea on Halla-ahon sumentama silmä.
Sokea on Halla-aho vihan sumentama mieli.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

elco kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
elco kirjoitti:teon vuoksi Halla-ahon pitää erota, valvontaa lisätä, aseet kieltää ja sananvapautta raakasti rajoittaa?
Kuka noin on toivonut? Siis muutakuin täyskaista-sekopäät?
1. Junger
2. Tuomioja
3. Tuomioja
4. Tuomioja

EDIT: Sori, ajoin miinaan kun en huomioinut toista kysymystäsi. Ei sittenkään tule mieleen ketään!
Ei se mitään, kun vastasit kuten toivoin: Ei kukaan järjissään oleva ole vaatimassa Halal-lahon eroa, tai sananvapauden rajoittamista.

Muutenkin, sananvapauden käsite on monille aika vaikea, mm ihmisoikeuksien proffalle, kovasti oli sitä mieltä että negatiiviset mielipiteet pitäisi sulkea jonku vakan alle, ettei tule vihapuheita. Noin vähän kärjistetysti pistettynä.

Hitto mikä siinä o vaikea ymmärtää: Sananvapaus antaa minulle oikeuden sanoa ääneen mielipiteen joka voi loukata jotain. EDIT: Tiivistin ajatuksen.

Euroopan ihmisoikeustuomioistuin antoi tuosta asiasta jo tovi sitten pyyhkeitä suomelle, että sananvapaus kattaa myös yhteiskuntaa ahdistavat ja järkyttävät mielipiteet..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja elco »

RP kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Sokea on Halla-ahon sumentama silmä.
Sokea on Halla-aho vihan sumentama mieli.
Sun naiselliset huomionosoitukset lienevät syynä urpiaisen lomienjälkeiseen alennustilaan. Kaveri on vain varjo entisestään - ja ei se ennenkään mitenkään järin raskasta sarjaa ollut.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:^^ Mä en ymmärtänyt tuosta mitään.
Tää oli ikäänkuin vähän mun pointtinikin.
elco kirjoitti:Mielenkiintoista sinänsä, että Junger, Tuomioja, Soininvaara, Arhinmäki ja V Niinistö edustavat sinulle intellektuaalisesti rajoittuneita yksilöitä. Niinpä ne kyllä minullekin!
Mä olen ajatellut, että useasti yli kaikkien sopivaisuuden rajojen pullistelevasta ylimielisyydestä syytetty palstahistoriani olisi vähän antanut odottaakin, että pidän melkein kaikkia intellektuaalisesti rajoittuneina. Jungneria en kyllä osaa pitää minään älyllisen säihkeen ja syvän sivistyksen merkkipaaluna, enkä tosiaan Arhinmäkeäkään. V. Niinistön ajattelua en edes ihmeemmin tunne. Tuomiojaa arvostan yleensä suuresti, mutta joissain asioissa olen hänen kanssaan jyrkästi eri mieltä. Esimerkiksi juuri tässä nettikeskustelujen valvonta-asiassa. Sivumennen sanoen, suosittelen muillekin tällaista asennetta, jossa asioita katsotaan asioina eikä etsitä idoleita (Mestareita), joita voidaan sokeasti seurata asiassa kuin asiassa. Soininvaarakin kuuluu korkealle arvostamiini henkilöihin, mutta tässäkin arvostus perustuu enemmän sille, että hän seuraa älyllistä argumentaatiota, kuin sille, että olettaisin hänen aina olevan oikeassa. Tosin hänhän nimenomaan kai hyökkäsi aika voimakkaasti Jungnerin möläytteluyjä vastaan?

"Aseet pitää kieltää" -kantaa taas en tiedä kenenkään esittäneen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja annepa »

urpiainen kirjoitti:Muslimien kollektiivisen syyllistämisen kanssa analogista olisi tietysti kristittyjen kollektiivinen syyllistäminen. Mainitsemasi äärioikeiston kollektiivinen syyllistäminen on korkeintaan analogista sen kanssa, että kun yksittäinen Al Qaida -solu tekee terroriteon, niin porukka syyllistää kollektiivisesti ääri-islamisteja.
Koska suomalaiset arvot ja sitä myötä politiikka pohjautuu kristinuskoon niin ehkä tuo analogia ei ollutkaan niin väärä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
RP kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Sokea on Halla-ahon sumentama silmä.
Sokea on Halla-aho vihan sumentama mieli.
Sun naiselliset huomionosoitukset lienevät syynä urpiaisen lomienjälkeiseen alennustilaan. Kaveri on vain varjo entisestään - ja ei se ennenkään mitenkään järin raskasta sarjaa ollut.
No, tässäkin me ollaan eri linoilla: Oman arvioni mukaan mä olen taas kesän levättyäni aika rautaisessa vedossa! Tässäkin tapauksessa oma heittoni vain summasi yhteen samassa kappaleessa esitetyn eksplisiittisen analyysin siitä, miten Elcon oma argumentaatio on niin ristiriitaista ja epäpätevää, että se kumoaa itse itsensä. Voisi siitä sanoa rumemminkin, kuin että katse on vissiin vähän sumentunut kun ei itse noita loogisia sydenkuoppia huomaa. Oleellista oli kuitenkin eksplisiittinen perustelu - vrt. RP, joka taas tapansa mukaan vain räksyttää ilman mitään perusteluja tai argumentaatiota.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:Sivumennen sanoen, suosittelen muillekin tällaista asennetta, jossa asioita katsotaan asioina eikä etsitä idoleita (Mestareita), joita voidaan sokeasti seurata asiassa kuin asiassa.
Toi on täysin mullistava näkökanta ja ihmettelen miten kukaan muu ei ole koskaan tullut ajatelleeksi tota paitsi sä!?

Minä taasen vähän äylllisesti rajoittuneenpana yksilönä pidän Halla-ahoa erehtymättömänä messiaana ja hommafoorumia pyhänä nettiraamattuna, jonka oppeja aivottomana robottina tottelen.

Mokutus on ongelma, jota olisi verraten helppo torjua poliittisilla päätöksillä niin, että mamukriittinen siipi vaipuisi marginaaliin ja vieläpä niin, että mitään laittomuuksia ei tapahtuisi ja kukaan muu ei kärsisi paitsi se ulkomaalainen joutoväki, joka jäisi rajan ulkopuolelle.

EDIT: urpiaisen pitäisi kyllä harpata tästä pikkukalojen lammikosta valtamereen. En pitäisi sitä aivan mahdottomana, että poppisfilosofien sarjassa Saarista ja Himasta seuraa urpiainen. Muista sitten pukeutua seeprakuosiin, kasvattaa hassu parta tai keksiä joku oma koukku, mistä köyhä kansa muistaa sut kun unohtaa saman tien Seurasta lukemat horinasi.
Viimeksi muokannut elco, 02.08.2011 15:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
RP

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:
RP kirjoitti: Sokea on Halla-aho vihan sumentama mieli.
Sun naiselliset huomionosoitukset lienevät syynä urpiaisen lomienjälkeiseen alennustilaan. Kaveri on vain varjo entisestään - ja ei se ennenkään mitenkään järin raskasta sarjaa ollut.
No, tässäkin me ollaan eri linoilla: Oman arvioni mukaan mä olen taas kesän levättyäni aika rautaisessa vedossa! Tässäkin tapauksessa oma heittoni vain summasi yhteen samassa kappaleessa esitetyn eksplisiittisen analyysin siitä, miten Elcon oma argumentaatio on niin ristiriitaista ja epäpätevää, että se kumoaa itse itsensä. Voisi siitä sanoa rumemminkin, kuin että katse on vissiin vähän sumentunut kun ei itse noita loogisia sydenkuoppia huomaa. Oleellista oli kuitenkin eksplisiittinen perustelu - vrt. RP, joka taas tapansa mukaan vain räksyttää ilman mitään perusteluja tai argumentaatiota.
Olen samaa mieltä siltä osin että fanaattisuutesi kanssa olet paremmassa vedossa kuin aikaisemmin. Tietysti, sivistyssanojen, pitkien postauksien, solmuun menevien perustelujen jäljiltä suurin osa ihmisistä varmastikin ajattelee että tässä on nyt sitten sitä itseään, älykäs mies, perusteltuine kantoineen.

Kun riisuu kaiken tuon pois, lähinnä sivistyssanat ja kiemurat, lukeminen helpottuu. Sinä ystäväni, olet fanaatikko. Omiin perusteluihisi vedoten, väittäisin jopa toisen laidan Halla-ahoksi.

Tekstisi on liian paatoksellista luodakseen kuvaa ihmisestä, joka edes pienellä mittakaavalla omaa "puolueetonta" perssilmää. Halveksuntaa, ylenmyyden tunnetta ja vihaa sieltä kyllä löytyy senkin edestä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Urpiainen ei paasaa, Urpiainen luo oppimistilanteen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti: Sun naiselliset huomionosoitukset lienevät syynä urpiaisen lomienjälkeiseen alennustilaan. Kaveri on vain varjo entisestään - ja ei se ennenkään mitenkään järin raskasta sarjaa ollut.
No, tässäkin me ollaan eri linoilla: Oman arvioni mukaan mä olen taas kesän levättyäni aika rautaisessa vedossa! Tässäkin tapauksessa oma heittoni vain summasi yhteen samassa kappaleessa esitetyn eksplisiittisen analyysin siitä, miten Elcon oma argumentaatio on niin ristiriitaista ja epäpätevää, että se kumoaa itse itsensä. Voisi siitä sanoa rumemminkin, kuin että katse on vissiin vähän sumentunut kun ei itse noita loogisia sydenkuoppia huomaa. Oleellista oli kuitenkin eksplisiittinen perustelu - vrt. RP, joka taas tapansa mukaan vain räksyttää ilman mitään perusteluja tai argumentaatiota.
Olen samaa mieltä siltä osin että fanaattisuutesi kanssa olet paremmassa vedossa kuin aikaisemmin. Tietysti, sivistyssanojen, pitkien postauksien, solmuun menevien perustelujen jäljiltä suurin osa ihmisistä varmastikin ajattelee että tässä on nyt sitten sitä itseään, älykäs mies, perusteltuine kantoineen.

Kun riisuu kaiken tuon pois, lähinnä sivistyssanat ja kiemurat, lukeminen helpottuu. Sinä ystäväni, olet fanaatikko. Omiin perusteluihisi vedoten, väittäisin jopa toisen laidan Halla-ahoksi.

Tekstisi on liian paatoksellista luodakseen kuvaa ihmisestä, joka edes pienellä mittakaavalla omaa "puolueetonta" perssilmää. Halveksuntaa, ylenmyyden tunnetta ja vihaa sieltä kyllä löytyy senkin edestä.
Miten mulla on sellainen tunne, että yhtäkään perustelua tai argumenttia ei tullut taaskaan, mutta perustelemattomia julistuksia ja leimaamisia senkin edestä? No, kukin tavallaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti: Miten mulla on sellainen tunne, että yhtäkään perustelua tai argumenttia ei tullut taaskaan, mutta perustelemattomia julistuksia ja leimaamisia senkin edestä? No, kukin tavallaan.
Perustelut löytyy lukemalla omat tekstisi, siinä ne seisoo kuin tatti paskassa. Enkä oikeastaan pidä tästä martyyri asenteestasikaan, varsinkaan kun oma leimakirveesi heiluu vähintään joka toisessa viestissäsi. Ja perustelu niille on ilmeisestikin se, että ihmiset ovat typerämpiä kuin sinä? Eivät ymmärrä lukemaansa? Lukevat tutkimuksia, tilastoja väärin? Eivät kannata samaa "ideologiaa" kuin sinä? Mitä?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Naisellinen huomio tepsi eittämättä paremmin kuin tämä iänikuinen torjunta. Sitä pitää ymmärtää, se on älykäs.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Miten mulla on sellainen tunne, että yhtäkään perustelua tai argumenttia ei tullut taaskaan, mutta perustelemattomia julistuksia ja leimaamisia senkin edestä? No, kukin tavallaan.
Perustelut löytyy lukemalla omat tekstisi, siinä ne seisoo kuin tatti paskassa.
Ah, no katsotaan. Mikäpä olisi mukavampaa kuin omien viestiieni luku. Hetki.

No niin. Lomanjälkeiset kontribuutioni tähän ketjuun ovat olleet seuraavat.
1. Kun Daven teesi - parempi, että ampuja oli kantaturska kuin muslimimaahanmuuttaja - kyseenalaistettiin, eksplikoin tiettyjä perusteluja teesille.
2. Kyseenalaistin empiirisellä vastaesimerkillä Bhvenen väitteen, että ei-muslimit ja muslimit eivät voi päästä rauhaisaan rinnakkaiseloon Euroopassa.
3. Selitin viestini väärinymmärtäneelle Elcolle, että en demonisoinut persujen kannattajia vaan tarjosin myötätuntoa: he saanevat nyt yhä enemmän riesakseen aiemmin muita porukoita vaivanneita kahjoja.
4. Totesin perustellen, miksi Elcon analogia-argumentti ei toimi.

Kyllä se RP on nyt vähän niin, että ilkeilevän leimailusi perusteluksi tarvittaisiin jotain vähän tukevampaa: Edelleen minusta näyttää pahasti siltä, että mikään viesteissäni ei perustele käyttämiäsi leimoja "fanaatikko", "leimakirveen heiluttaja" tai "(RP:n) ystävä". "Paatoksenkin" kanssa on vähän niin ja näin.
Viimeksi muokannut urpiainen, 02.08.2011 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja RP »

elco kirjoitti:^ Naisellinen huomio tepsi eittämättä paremmin kuin tämä iänikuinen torjunta. Sitä pitää ymmärtää, se on älykäs.
Kyllä mä pidän Urpiaista älykkäänä ihmisenä, postaustensa valossa. Mutta tämän aiheen osilta, mielestäni (perustuen teksteistänsä luomaani omaan mielipiteeseeni) on fanaattinen. Mopo karkaa käsistä. Ja siksi se ihmetyttää ja kummastuttaakin. Fiksuna miehenä luulisi tietävän ettei historian valossa "vihollisten" hulluttelu yms. pienet vivahteet ole johtaneet kovin mielenkiintoisiin, saati rakentaviin tuloksiin pitkällä tähtäimellä.

Minähän tietenkin voin tehdä niin. Mutta vain koska a) en perustele b) argumentoi c) väitä olevani se kirkkain valo missään "yhteisössä". Päinvastoin.

Kyllä mä edelleen tunnen kipinää sitä kohtaan, mutta Urpiainen on torjunut palavan internetti rakkaushuutoni, monesti.
Vastaa Viestiin