Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Yleinen lätinä jä kitinä
RP

Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja RP »

Mikäköhän tässä on takana.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

En ainakaan minä.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
ninnithequeen

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sekopää äärihihhuikristittyhän se.
Kärähtänyt Käämi

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Kärähtänyt Käämi »

Joku mielenhäiriöinen,ei näitä kandee pohtia.
Hulluutta on kahta sorttia,toisella rakennetaan elämän mielekkyyttä ja salaperäisyyttä,toisella tuhotaan.

Mielisairaaloissamme ja vanhainkodeissamme on tuhansia ja tuhansia hyväntahtoisia ihmisiä,joilla on dementiaa sun muuta heittoa,ihmisiä,jotka eivät tekisi pahaa kärpäsellekään.

Sit on näitä keiden päässä räjähtelee tosi pahasti,miksi?
Vastausta ei ole,mut tuollaiset yksilöt eivät saa kylvää pelkoa yhteiskuntaamme,sitä ja julkisuutta ne hakevat.

Minä halveksun avoimesti tuollaista käyttäytymistä,mediakin saisi halveksua eikä ruveta (varmasti piakkoin) analysoimaan tuon helvetin ääliön profiilia.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mä en siis niin tajuu.
Kyllähän noin komea ja hyvinpukeutuva mies on varmasti saanut pillua ilmaiseksi. On siis lähes jumalolento. Mitä siten alkaa teinejä listimään, vaikka ne leirillä nussiikin?

Kuva
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Mikä helvetti siinä on että Gatin pitää tuoda pillu joka ikiseen asiaan jossain yhteydessä?
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
ninnithequeen

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

MiiX kirjoitti:Mikä helvetti siinä on että Gatin pitää tuoda pillu joka ikiseen asiaan jossain yhteydessä?
Mua rupee kans pikkuhiljaa (vasta nyt) ottamaan päähän toi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Gat »

MiiX kirjoitti:Mikä vittu siinä on että Gatin pitää tuoda pillu joka ikiseen asiaan jossain yhteydessä?
No kun mä olen niin jalo, etten mokoman hukkaviivan takia ala massamurhaajaksi, eikä sen parempaa syytä olekaan, joten mitä sitten kukaan Saanut raivoaa. joten saattaa mulla jäädä verilöylyt tekemättä. Eli Väliin. Minä sanoin "väli" höhhöh "väli".

Enemmän mua Vituttaa, että hihhuli-Räsäsen, joka haluaa, että meitä muita kiduetaan Helvetissä ikuisesti, uutiskommenteista päätellen ne kohta kieltää tuon hullun takia Suomessa kaikki aseet, myös kiväärit ja haulikot, koska tuo uskis niitä käytti. Useimmat aseluvan haltijat kun on kiltimpiä kuin jopa minä.

Mutta jooo... ihan sanomattoman perseestä tuo lahtaaminen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kottarainen kirjoitti:Tuollakin on alkava otsakalju. Eikös niillä suomipojillakin ollut?
Ah-hah!
Kärähtänyt Käämi

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Kärähtänyt Käämi »

Gat kirjoitti:Useimmat aseluvan haltijat kun on kiltimpiä kuin jopa minä.

Mutta jooo... ihan sanomattoman perseestä tuo lahtaaminen.
Olet asiassa,itse en omaa aselupaa,koska en harrasta metsästystä tai tarkkuusammuntaa.Ei niiden lupahakemuksien kiristäminen muuta mitään,sillä lupia haetaan vain tositarkoituksella.Mistä viranomainen voisi tietää kuka kajahtaa,vai pitäisikö laittaa palikkatestit,jotka psyko läpäisisi tuosta vaan?Entäpä pesismailat ja puukot,tai mikä hyvänsä käteen sopiva.

Minuakin on karhennut se,kuinka joku tappaja on naapureiden silmin ollut hyväntahtoinen ja kiltti tyyppi.Ei se tee tappajasta mitenkään parempaa,ainoastaan paljastaa sen kuinka yhteisö on rikki,kaikki vain hymyilevät et it`s ok,onpa kohtelias.Ei sellaista voi nähdä etukäteen.Joku pimahtaa,tekee pahaa,etsitään syyllistä,se on vain tekijä.

Ei kukaan muu kuin tekijä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kärähtänyt Käämi kirjoitti:
Gat kirjoitti:Useimmat aseluvan haltijat kun on kiltimpiä kuin jopa minä.

Mutta jooo... ihan sanomattoman perseestä tuo lahtaaminen.
Olet asiassa,itse en omaa aselupaa,koska en harrasta metsästystä tai tarkkuusammuntaa.Ei niiden lupahakemuksien kiristäminen muuta mitään,sillä lupia haetaan vain tositarkoituksella.Mistä viranomainen voisi tietää kuka kajahtaa,vai pitäisikö laittaa palikkatestit,jotka psyko läpäisisi tuosta vaan?Entäpä pesismailat ja puukot,tai mikä hyvänsä käteen sopiva.

Minuakin on karhennut se,kuinka joku tappaja on naapureiden silmin ollut hyväntahtoinen ja kiltti tyyppi.Ei se tee tappajasta mitenkään parempaa,ainoastaan paljastaa sen kuinka yhteisö on rikki,kaikki vain hymyilevät et it`s ok,onpa kohtelias.Ei sellaista voi nähdä etukäteen.Joku pimahtaa,tekee pahaa,etsitään syyllistä,se on vain tekijä.

Ei kukaan muu kuin tekijä.
Jooo.Siis myönnän erittäin asiatonta minulta huomauttaa tuosta, kun kerran niin paljon ihmisiä tapettu ja suuri kipu ja hätä muilla. Tuli vaan mieleen hihhuliRäsäsen uutisissa näkyneestä kommentista, että aselakia täytynee kiristää vielä tästä uudestakin.

Silti mua kaduttaa, etten hakenut rupisen kakskakkosen lisäksi uutta käsiaselupaa, ennen kuin uusi laki tuli nyt kesällä. Siinähän on jo inttityylinen palikkatesti (jonka psykopaatti toki läpäisee), joku harjoituskirjan valvottu ylläpito ja vielä määräaikaisuus. En kyll tiiä tarkalleen koskeeko nuo vain ekaa käsiaselupaa vai miten, Joka tapauksessa käsiaseiden haltijoita pidetään nyt ihan kaikkia vaarallisina hulluina, ja aseen hankkiminen harrastukseen, kilpailuun saati pilkkaan ampuakseen on tehty mahdollisimman vaikeaksi.

Pyssyt ovat näes pahoja.

Tuo Norjan hörhö kun käytti myös kivääriä ja haulikkoa, se tarkoittaa Räsäsen uutisvinkeistä päätellen, että myös metsästysaseet tullaan Suomessa mahdollisimma mukaan kieltämään lain seuraavassa vaiheessa. Pyssyt ovat tuhmia, kuten humanistit tietävät. Eihän niitä TARVITSE! kun kaupan lihatiskejä, pallopelejä ja teknomusiikkia riittää.

Parempi olis miettiä nuo¨nuorten henkistä terveyttä ja kieltää vaikka hihhulismi.
Kärähtänyt Käämi

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Kärähtänyt Käämi »

Se tappaja veti jotain huumetta.Ei normaali ihminen käyttäydy noin.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Kärähtänyt Käämi kirjoitti:Se tappaja veti jotain huumetta.Ei normaali ihminen käyttäydy noin.
Nyt ei sarkasmitutka taas pelitä mulla, mutta jos kirjoitit viestin tosissaan niin määrittele "normaali"?
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Kärähtänyt Käämi

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Kärähtänyt Käämi »

Normaali = väkivallaton

Ehkä ville vallaton ja hulvaton,mutta toisia yksiloitä kohtaan suvaitsevainen,ellei joudu puolustautumaan.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Kärähtänyt Käämi kirjoitti:Normaali = väkivallaton

Ehkä ville vallaton ja hulvaton,mutta toisia yksiloitä kohtaan suvaitsevainen,ellei joudu puolustautumaan.
Ei se silti välttämättä edellytä, että jätkä mitään huumeita olis vetäny. Kyllä sitä ns. normaali ihminenkin pystyy tappamaan muita, jos uskoo tarpeeksi kovasti omaan ideologiaansa tai haluaa herättää muuten vaan huomiota.

Muutenkin tuo väkivallattomuus on pelkästään meidän kulttuurin normi. Monessa alkukantaisemmassa heimossa se on suorastaan elämän edellytys ja sitä ei pidetä siellä mitenkään erikoisena toimintana.

En kyllä itsekään kannata väkivaltaa missään muodossa, mutta silti joskus ärsyttää miten meidän kulttuurissa lähdetään helposti leimaamaan kaikkea vähänkään poikkeavaa epänormaaliksi toiminnaksi. Tässä tapauksessa toki ihan ymmärrettävää ja aiheellista.
Viimeksi muokannut MiiX, 23.07.2011 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ei ole kovin syvällinen maksiimi todeta, että normaali ihminen ei tee joukkomurhaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kärähtänyt Käämi

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Kärähtänyt Käämi »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei ole kovin syvällinen maksiimi todeta, että normaali ihminen ei tee joukkomurhaa.
Viisauden sanoja.
RP

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja RP »

Tuota. Mä olen nyt selaillut herran 1500-sivuista manifestia ja sanotaanko näin että hullut on hulluja, mutta tässä on kyseessä jo sen luokan kalibeerin missio hullu että sietää toivoa muiden "perustaja jäsenten (8 kpl eri maissa)" olevan omaa harhaansa.

Perushullu olisi aika helpottava vaihtoehto, mutta alkaa tuntumaan että ei taida olla.
RP

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja RP »

Gat kirjoitti:Mä en siis niin tajuu.
Kyllähän noin komea ja hyvinpukeutuva mies on varmasti saanut pillua ilmaiseksi. On siis lähes jumalolento. Mitä siten alkaa teinejä listimään, vaikka ne leirillä nussiikin?

Kuva
Jos se on tätä sen 9v. suunnitellut niin aikaa ei taida pimperolle löytyä. Mä olen niin foliohattu että otin kyllä viimeisen päiväkirjamerkintänsä vinkkinä muille "aatteen veljilleen" pistää "kemut pystyyn".
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja MiiX »

MiiX kirjoitti:
Kärähtänyt Käämi kirjoitti:Normaali = väkivallaton

Ehkä ville vallaton ja hulvaton,mutta toisia yksiloitä kohtaan suvaitsevainen,ellei joudu puolustautumaan.
Ei se silti välttämättä edellytä, että jätkä mitään huumeita olis vetäny. Kyllä sitä ns. normaali ihminenkin pystyy tappamaan muita, jos uskoo tarpeeksi kovasti omaan ideologiaansa tai haluaa herättää muuten vaan huomiota.

Muutenkin tuo väkivallattomuus on pelkästään meidän kulttuurin normi. Monessa alkukantaisemmassa heimossa se on suorastaan elämän edellytys ja sitä ei pidetä siellä mitenkään erikoisena toimintana.

En kyllä itsekään kannata väkivaltaa missään muodossa, mutta silti joskus ärsyttää miten meidän kulttuurissa lähdetään helposti leimaamaan kaikkea vähänkään poikkeavaa epänormaaliksi toiminnaksi. Tässä tapauksessa toki ihan ymmärrettävää ja aiheellista.
Voisin nyt vielä avata omaa tekstiäni hieman lisää:

Huomion hakeminen on ihmiselle luontaista toimintaa, eikä sitä pidetä normaalioloissa välttämättä mitenkään erikoisena. Tässäpä se hauska homma onkin, niin pitkään kun media ja ihmiset jaksaa vatvoo noita tappajien touhuja, heidän ideologioitaan ja päämääriään, niin varmasti tulee lisää iskuja, näille iskuille ihailijoita ja oravanpyörä jatkuu. Ja periaatteessa se on ihmiselle täysin luontaista toimintaa.

Monessakin eläinlajissa haetaan usein valtaa, naaraiden suosiota tai vastaavaa väkivallan kautta, jopa tappamalla omia lajitovereitaan. Ihmisillä tätä hillitsee kulttuuri ja moraali, joista kumpikaan eivät ole synnynnäisiä, vaan opittuja asioita. Jos moraali ei syystä tai toisesta ole kehittynyt länsimaalaiselle tasolle, voi myös ihminen käyttää "ei niin hyväksyttyjä" keinoja tullakseen huomatuksi tai saadakseen näkyvyyttä omalle ideologialleen jne. Ei siihen mitään huumeita, mielenvikasuutta tai vastaavia tarvii.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Kärähtänyt Käämi

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja Kärähtänyt Käämi »

Mut eihän me voida likvidoida kaikkia kauniita nuoria miehiä.
On todella outoa,ettei ne kiinnostu elämän parhaista puolista,vaan leikkivät tyhmät lapset leluilla joista ei ole hajuakaan.Pum pum sanoi tyhmä gum.
RP

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja RP »

MiiX kirjoitti: Huomion hakeminen on ihmiselle luontaista toimintaa, eikä sitä pidetä normaalioloissa välttämättä mitenkään erikoisena. Tässäpä se hauska homma onkin, niin pitkään kun media ja ihmiset jaksaa vatvoo noita tappajien touhuja, heidän ideologioitaan ja päämääriään, niin varmasti tulee lisää iskuja, näille iskuille ihailijoita ja oravanpyörä jatkuu. Ja periaatteessa se on ihmiselle täysin luontaista toimintaa.
Ihmisillä on tarve ymmärtää, ja oikeastaan ymmärrys (ei sama kuin hyväksyntä) on avain siihen miten näitä voi (jos mahdolllista) tulevaisuudessa estää, minimoida, tunnistaa.

Esim. mediapimento yms. ei yksinkertaisesti ole toimiva ratkaisu, mielestäni tätä ei edes tarvitse perustella, koska sen pitäisi olla niin peruskauraa, että miksi ei.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja MiiX »

RP kirjoitti:
MiiX kirjoitti: Huomion hakeminen on ihmiselle luontaista toimintaa, eikä sitä pidetä normaalioloissa välttämättä mitenkään erikoisena. Tässäpä se hauska homma onkin, niin pitkään kun media ja ihmiset jaksaa vatvoo noita tappajien touhuja, heidän ideologioitaan ja päämääriään, niin varmasti tulee lisää iskuja, näille iskuille ihailijoita ja oravanpyörä jatkuu. Ja periaatteessa se on ihmiselle täysin luontaista toimintaa.
Ihmisillä on tarve ymmärtää, ja oikeastaan ymmärrys (ei sama kuin hyväksyntä) on avain siihen miten näitä voi (jos mahdolllista) tulevaisuudessa estää, minimoida, tunnistaa.

Esim. mediapimento yms. ei yksinkertaisesti ole toimiva ratkaisu, mielestäni tätä ei edes tarvitse perustella, koska sen pitäisi olla niin peruskauraa, että miksi ei.
Joo samaa mieltä. Ja nimenomaan sen ymmärtäminen, että ei sitä ihmisen tarvii olla mikään psykopaatti ulkoisesti ollakseen tuleva sarjamurhaaja.

Ja en toki mitään mediapimentoo kannatakaan, mutta kyllä se silti tämä tabloidilehtien uutisointi näistä tapahtumista karkaa välillä pahasti lapasesta. Näitä Suomessa tapahtuneita koulusurmiakin jaksettiin jauhaa monta viikkoa, vaikka kaikki tarpeellinen informaatio oli jo ihmisille välitetty. Se taas ruokkii helposti näitä iskujen ihailijoita vielä enemmän.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

RP kirjoitti:Tuota. Mä olen nyt selaillut herran 1500-sivuista manifestia ja sanotaanko näin että hullut on hulluja, mutta tässä on kyseessä jo sen luokan kalibeerin missio hullu että sietää toivoa muiden "perustaja jäsenten (8 kpl eri maissa)" olevan omaa harhaansa.

Perushullu olisi aika helpottava vaihtoehto, mutta alkaa tuntumaan että ei taida olla.
Onko tuo manifesti julkaistu jossain vai oletko saanut sen sähköpostitse?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
RP

Re: Oslon pommi-isku + ammuskelu nuorisoleirillä

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriDaavid kirjoitti:
RP kirjoitti:Tuota. Mä olen nyt selaillut herran 1500-sivuista manifestia ja sanotaanko näin että hullut on hulluja, mutta tässä on kyseessä jo sen luokan kalibeerin missio hullu että sietää toivoa muiden "perustaja jäsenten (8 kpl eri maissa)" olevan omaa harhaansa.

Perushullu olisi aika helpottava vaihtoehto, mutta alkaa tuntumaan että ei taida olla.
Onko tuo manifesti julkaistu jossain vai oletko saanut sen sähköpostitse?
Ihan on kuule julkista kamaa. Google.
Vastaa Viestiin