Introvertti vai ekstrovertti

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Introvertti vai ekstrovertti

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^ Sama mulla. Yritän kyllä skarpata isommissakin ryhmissä, mutta jotenkin tunnen itseni niissä ulkopuoliseksi enkä oikein osaa löytää paikkaani. Jään helposti sivustaseuraajaksi.

Vaan eipä haittaa - ei kiinnosta muutenkaan olla huomion keskipiteenä tai muutenkaan koko ajan äänessä. Meluisat ja hyökkäävät ihmiset eivät ole my cup of tea.

Ja tuttujen ihmisten kanssa no problem :)
Manaaja

Re: Introvertti vai ekstrovertti

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kreitsu kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ihan selvä introvertti, en tule sosiaalisesti ihmisten kanssa toimeen lainkaan.
Ei introvertti ja sosiaalisesti kyvytön ole sama asia.
With a hint of salt, please.
Benjamin
Kitinä paheena
Viestit: 40
Liittynyt: 12.02.2012 17:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Introvertti vai ekstrovertti

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Ekstrovertti todellakin! Siitä ei epäilystäkään, vaikka ei minua hyvin tuntisikaan.
Avatar
riot
Kitisijä
Viestit: 8
Liittynyt: 25.03.2012 14:29

Re: Introvertti vai ekstrovertti

Viesti Kirjoittaja riot »

Introvertti.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Introvertti vai ekstrovertti

Viesti Kirjoittaja swirl »

Introvertti. Olen oppinut ymmärtämään itseäni paremmin luettuani kirjaa The introvert advantage: how to thrive in an extrovert world. Vähän vaikealukuista tekstiä paikoin, joten vielä vähän kesken mulla.

Carl Kingin kirjoitus 10 myths about introverts on myös lukemisen arvoinen.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Introvertti vai ekstrovertti

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Tein aikani kuluksi testin, jonka mukaan olen introvertti. Prosentteja ei ollut, mutta ne olisivat varmaankin noin 40/60.

Olet enemmän sisäänpäinkääntynyt ja syrjäänvetäytyvä kuin ulospäinsuuntautunut. Saat voimaa pohdiskelusta ja päätöksistä. Ihmisjoukot hermostuttavat sinua ja pidät enemmän syvällisistä keskusteluista pienessä piirissä kuin hulinasta väentungoksessa. Ajattelet ennen kuin puhut, etkä tee hätiköityjä johtopäätöksiä. Olet vastuullinen, luova ja analyyttinen.

Aivosi reagoivat herkästi hermoston dopamiini-välittäjäaineeseen. Ärsykkeiden tulva saa dopamiinia erittymään runsaasti, mikä hermostuttaa introvertin. Asetylkoliini-välittäjäaine, jota erittyy esimerkiksi lukiessa tai piirtäessä, rauhoittaa ja miellyttää siksi introvertin aivoja.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Vastaa Viestiin