Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Yleinen lätinä jä kitinä

Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Juuri niin vaikeaa kuin pitääkin
11
52%
Helpompaa kuin pitäisi
6
29%
Veikeampaa kuin pitäisi
4
19%
 
Ääniä yhteensä: 21

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Onko elämäsi vaikeampaa/helpompaa kuin sen pitäisi olla?

Kysymyksen asettelu edellyttää, että pystyt tarkasti päättelemään, kuin vaikeaa elämäsi pitäisi olla
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Elämäni on hiukan vaikeampaa kuin sen pitäisi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Äänestin ekan vaihtoehdon, koska elämäni on ollut jossain vaiheessa vaikeaa. Nyt tää on ruusuilla tanssimista siihen verrattuna.

Tottahan se olisi vaikeaa, jos alkaisin pähkäilemään kaikkia niitä asioita, mitä haluaisin ja jotka ei toteudu just nyt. Ei siis hätäpäivää :D
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Just nykysellään ihan hemmetin helppoa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

musta muumio kirjoitti:Just nykysellään ihan hemmetin helppoa.
Mutta onko se helpompaa kuin sen pitäisi olla?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vastaan, juuri niin helppoa kuin pitääkin :perse:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Vaikeampaa kuin muilla, koska en osaa ostaa uutta matkapuhelinta, enkä jaksa tehdä sen eteen tarpeeksi duunia.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Varmaan helpompaa kun pitäisi. Olen toisaalta tehnyt paljon töitä saadakseni elämäni helpommaksi kuin lähtötaso antoi syytä olettaa, mutta jossain kohtaa vaaka kiepsahti lähes sietämättömän keveyden puolelle.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

NuoriDaavid kirjoitti: Mutta onko se helpompaa kuin sen pitäisi olla?
On. Mun ei pitäisi (remontin takia) olla muuttanut takaisin vanhempien luokse syömään niiden ostamia ruokia ja antaa äidin pestä ja silittää mun vaatteita. Mä voisin tehdä työkseni myös jotain vaativampaa, mutta sitten en vois lukea Aku Ankkaa työajalla.

Monen mielestä mun lisäksi pitäisi olla opiskellut tehokkaammin ja perhellistynyt ja vaihtaa vaippoja ja niittää omaa luomuviljaa ja virkata kestovaippoja ja päivitellä työn ja uran yhteensovittamista "elämän ruuhkavuosissa", että verotuloja ja uusia veronmaksajia.
AngryBird

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Varmaankin reippaasti helpompaa kuin sen pitäisi olla.

Asuntovelkaisena vammaisen lapsen yksinhuoltajana mun pitäisi [muiden ihmisten mielestä, huom] varmaan kieriskellä tuskissani hiekassa ja elämän pitäisi olla pelkkää itkua ja hampaiden kiristelyä
mutta mun elämä on kaikkinensa aika kivaa eikä lainkaan vaikeaa :]

Sama kulunut lausahdus kuin johonkin toisaalle jo kirjoitin: Elämä on sitä miksi sen teet.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Oottekste hitto kaikki jotain Marco Bjuströmin multinikkejä? Eiks täällä oo muita kärsiviä taiteilijoita kuin minä ja Rollo, joista minä en edes ole taiteilija?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

musta muumio kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mutta onko se helpompaa kuin sen pitäisi olla?
On. Mun ei pitäisi (remontin takia) olla muuttanut takaisin vanhempien luokse syömään niiden ostamia ruokia ja antaa äidin pestä ja silittää mun vaatteita. Mä voisin tehdä työkseni myös jotain vaativampaa, mutta sitten en vois lukea Aku Ankkaa työajalla.

Monen mielestä mun lisäksi pitäisi olla opiskellut tehokkaammin ja perhellistynyt ja vaihtaa vaippoja ja niittää omaa luomuviljaa ja virkata kestovaippoja ja päivitellä työn ja uran yhteensovittamista "elämän ruuhkavuosissa", että verotuloja ja uusia veronmaksajia.
Mut eiks biologinen kello kuitenkin vedä viimeisiään ja nainen ilman miestä on kuin kala ilman polkupyörää??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Syksyllä vaikenee, lupaan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Dumiz kirjoitti:Vaikeampaa kuin muilla, koska en osaa ostaa uutta matkapuhelinta, enkä jaksa tehdä sen eteen tarpeeksi duunia.
Sovitaan niin että mä ostan C7:n ja kerron sit onko hyvä.

Mun elämä on vähän vaikeeta, mutta se on mun omaa syytä ja vaikeata vaan mulle.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja huima »

Aika helppoa, koska olen niin komea.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja annepa »

On vähän vaikiaa ja se johtuu ihan omista valinnoista. Jos käy kauhian vaikiaksi niin valitsen uudelleen. Sit on hetken aikaa ihan hirvittävän vaikiaa mutta lopussa kiitos seisoo.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Johnny Winter

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Aivan liian vaikeeta! Kaikki pitää tehdä ihan ite :(
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

huima kirjoitti:Aika helppoa, koska olen niin komea.
Sä käännät kaikki keskustelut sun ulkonäköösi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja huima »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Sä käännät kaikki keskustelut sun ulkonäköösi.
Vaatimattomuus kaunistaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Pieneltä osalta juu, mutta pääasiassa ei.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Elämäni on hiukan vaikeampaa kuin sen pitäisi.
En oikein ymmärrä kysymystä, ja sitä kautta en sitten tietenkään myös vastauksia. Tarkoitatko esim. sä tässä, että jos otetaan sun elämän puitteet annettuna, sun elämän pitäisi olla helpompaa kuin se on, eli että sä jotenkin itse teet siitä vaikeampaa esim. ajoittaisella tyhjyydentunteellasi, kohteettomalla ahdistuksellasi ja tällaisilla asioilla, tai sitten ihan vain omilla preferensseilläsi ja valinnoillasi (pakkomielle kerätä ja varjella huomattavaa omaisuutta, kilpailla auton näyttävyydessä vanhojen kurssikavereiden kanssa jne)? Vai tarkoitatko, että elämäsi puitteet ovat vähän hankalammat kuin mitä niiden kohtuudella pitäisi olla, eli että esim. taipumuksesi päihteiden hallitsemattomaan käyttöön, läheisen itsemurhan aiehuttama trauma, kyvyttömyytesi olla aktiivisesti läsnä läheistesi kanssa ja vastaavat sinusta riippumattomat annakkoehdot tekevät elämästäsi hankalampaa kuin sen pitöisi olla sen perusteella, miten paljon elämän ei-hankaluuden eteen teet töitä? En ymmärrä.

Omalta kohdaltani ajattelin ensin vain todeta, että itsereflektio ei taaskaan oikein houkuttele, mutta tuo ylläoleva EWeily kai ihan omalla painollaan todistaa, että elämä urpiaisena on vähän hankalampaa kuin sen pitäisi olla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Elämäni on ihan helvetin hyvin. Silti aina joku asia ahistaa.

Kaikilla mittareilla mitattuna mun elämäni on ihan nami namia, mutta silti ahistaa välillä enemmän, välillä vähemmän.

Vika ei ole lähetyksessä, vaan vastaanottimessa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Lolita kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:Vaikeampaa kuin muilla, koska en osaa ostaa uutta matkapuhelinta, enkä jaksa tehdä sen eteen tarpeeksi duunia.
Sovitaan niin että mä ostan C7:n ja kerron sit onko hyvä.
Kuva
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja annepa »

annepa kirjoitti:On vähän vaikiaa ja se johtuu ihan omista valinnoista. Jos käy kauhian vaikiaksi niin valitsen uudelleen. Sit on hetken aikaa ihan hirvittävän vaikiaa mutta lopussa kiitos seisoo.
... mutta en tiedä kuinka vaikeaa tai helppoa mun elämän pitäisi olla. Jos katotaan siitä mistä mun vanhemmat lähti ja mihin ne on omalla rankalla työllä päässy ja auttanu sitten minua että minä pääsin tähän niin ihan vitun helppo elämä on saavutettu alle kahdessa sukupolvessa. Mikä nyt ei Suomessa ole kovin harvinaista. Jos taas lasketaan siitä mihin minä synnyin niin on varmaan niin helppoa tai vaikeaa kuin pitäisikin olla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Onko elämäsi vaikeampaa kuin sen pitäisi olla?

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kyllä elämässä pitää olla vähän särmiä ja kulmia, eivät ne hekumatkaan muuten tuntuisi kybällä.
Don't Panic!
Vastaa Viestiin