Tytöttely ja pojittelu

Yleinen lätinä jä kitinä

Saako tytötellä/pojitella?

Minua saavat tytötellä/pojitella minua vanhemmat henkilöt
2
10%
Minua saavat tytötellä/pojitella kaikki halukkaat
6
29%
En halua, että minua tytötellään/pojitellaan.
9
43%
Ketä kiinnostaa?
4
19%
 
Ääniä yhteensä: 21

Manaaja

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumiz kirjoitti:Kaipa sitä vanhemmat ihmiset saavat pojitella, muiden pojittelu vähän on vähän ihmeellistä. Pojittelua tosin tapahtuu aika harvoin koska en yleensä ole huoneen kynäniskaisin.
Oot outo. Eikö ton pitäis mennä just toisinpäin?

Pojittelu itseään nuoremmalta (varsinkin naiselta) on vain söpöä, mutta jos joku pojittelee korostaakseen omaa asemaansa, varsinkin asiakkaana asiakaspalvelijaa kohtaan tai (esimies)asemassa nuorempaa työntekijää kohtaan, jossa välit eivät ole kovin läheiset ja kaverilliset, tollanen on ainoastaan dorkaa.

Mua nyt kuitenkin saa pojitella käytännössä. En ota siitä nokkiini, mutta saatan kyllä arvottaa toisen dork-o-meterillä ihan uusille asteluvuille.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja Clay »

Aina välillä kuulee pojittelua. Kyllä se vähän oudolta kuulostaa suunnilleen saman ikäisten suusta. Joskus tullut vähän semmonen pätemisen tuntuma myös. Eipä se minua haittaa. Omaan suuhun pojittelu kyllä maistuu oudolta, tytöttely on kivaa, mutten kai naamaa päisin. Puhuteltaessa ihan turha täytesana mielestäni.
Nyt penikseni on fantastinen!
Sipsukka

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Jos pojateltaisiin, sedäteltäisiin tai herran jeesusteltaisiin, olisi se minulle loukkaus ja järkyttävää.

Tykkään tytöttelystä ja tytöttelen tyttöjä siis naaraspuolisia.
Kun taas tyttöjenillat tms. ovat kliseisiä ja tylsiä. Pidän yhdessäolosta, mutta niin tietyssä porukassa, että pelkkä tyttönä oleminen ei mulle riitä.
Avatar
Afsana
Kitisijä
Viestit: 18
Liittynyt: 25.11.2011 18:11
Viesti:

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja Afsana »

Kun olen käynyt Venäjällä, olen huomannut, että ainakin vanhemmat naiset siellä tytöttelevät nuorempia naisia kokoajan. Se on vähän hämäävää ja hauskaa.

Ei tytöttely tai pojittelu (välttämättä) ole halventavaa tai oman itsensä pönkittämistä. Aika herkkähipiäinen pitää olla, jos vetää siitä hernepalkot nenään.

Minua tytötellään tai neiditellään todella harvoin. Vähän koomiselta se tuntuu, eikä sinällään pahalta. On minulla nimikin, joten sitä saa käyttää, jos sen tietää.
Manaaja

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Afsana kirjoitti:Kun olen käynyt Venäjällä, olen huomannut, että ainakin vanhemmat naiset siellä tytöttelevät nuorempia naisia kokoajan. Se on vähän hämäävää ja hauskaa.

Ei tytöttely tai pojittelu (välttämättä) ole halventavaa tai oman itsensä pönkittämistä. Aika herkkähipiäinen pitää olla, jos vetää siitä hernepalkot nenään.

Minua tytötellään tai neiditellään todella harvoin. Vähän koomiselta se tuntuu, eikä sinällään pahalta. On minulla nimikin, joten sitä saa käyttää, jos sen tietää.
Moro, mitäs Fatima?
Benjamin
Kitinä paheena
Viestit: 40
Liittynyt: 12.02.2012 17:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Ehkä sen verran vähän sitä ikää vielä on, että tuollaisesta voisinkaan loukkaantua. :mrgreen:
Kymmenen vuoden päästä sen taas ottaa jo kohteliaisuutena jos joku pojittelee!
Joltain vetävältä vanhemmalta naiselta tosin se "pikkupojittelu" ja itsensä tädittely ärsyttää.

Ihan sama mitä sanaa käytetään, kunhan sitä ei tarkoita ainakaan kovin pahalla.
Avatar
Ride
Kitinäaddikti
Viestit: 55
Liittynyt: 10.04.2012 14:12

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja Ride »

-
Vastaa Viestiin