Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Yleinen lätinä jä kitinä

Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuuttasi pysyvästi.

Lisäisi onnellisuuttani pysyvästi
24
89%
Ei lisäisi onnellisuuttani pysyvästi
1
4%
En tiedä
1
4%
Mitä on onnellisuus?
1
4%
 
Ääniä yhteensä: 27

Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ei tietenkään tekisi pysyvästi onnelliseksi. Edessä on ainakin vanhempieni elon loppu 10-max 20 vuoden sisään ja lopulta omakin, kenties kivuliaskin kuolema ties minä halvaantuneena dementikkona. Sillä välillä normaalia pillunpuutetta.

Mutta juuri nyt iso lottovoitto häivyttäisi vuosia jäytäneitä pelkotilojani, mm oikeusjutusta joka on vaiheessa käsitteleekö KKO vai ei. Jos käsittelee, menee vielä pari vuotta vitutukseen, pelkoon ja investointienkin jumittamiseen. Tuollasen 8 miljoonan voiton kera sellaisille voisi nauraa käyköön miten käy. Ja minäkin uskaltaisin elää tasolla, jolla ns. köyhätkin suomalaiset näyttävät nykyään elävän, ulkomaanmatkoineen sun muine kulutusjuhlineen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja annepa »

Gat kirjoitti:Ei tietenkään tekisi pysyvästi onnelliseksi. Edessä on ainakin vanhempieni elon loppu 10-max 20 vuoden sisään
Mulla läheisten kuolema lisää surua mutta ei välttämättä vähennä onnellisuutta. Surullisenakin voi olla onnellinen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja aasi »

Oon kyllä vahvasti sitä mieltä että useammalla miljoonalla saisi niin paljon erilaisia vitutuksen ja turhan stressin mahdollisuuksia hävitettyä että se lisäisi onnellisuutta pysyvästi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja Gat »

annepa kirjoitti:
Gat kirjoitti:Ei tietenkään tekisi pysyvästi onnelliseksi. Edessä on ainakin vanhempieni elon loppu 10-max 20 vuoden sisään
Mulla läheisten kuolema lisää surua mutta ei välttämättä vähennä onnellisuutta. Surullisenakin voi olla onnellinen.
No minä olisin silloin orpo piru helvetissä. Eihän nuo häävejä ole, mutta kotipesä sentäs.

Äitini muuten joskus ihmetteli miten raha toisi onnea. Että kuvitellaan vaikka että jollain olisi sairas tai kehitysvammainen lapsi, mitä miljoonat siihen auttaisivat. Minä että herrajumala silloin voisi ainakin jäädä töistä pois, hoitaa kaikki arkirutiinit rahalla ja keskittyä lapsen hoitoon. Jolle saisi isolla rahalla ostettua parasta mahdollista hoitoakin, vaikka oman sairaanhoitajan.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Sit riittäis työks hyvin joku työväenopiston osa-aikanen tuntiopettajuus ja säästöön jäänellä ajalla opiskelisin veronmaksajien piikkiin ensin latinaa ja sitten vaikka muinaiskreikkaa yliopistolla.
masa

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja masa »

aasi kirjoitti:Oon kyllä vahvasti sitä mieltä että useammalla miljoonalla saisi niin paljon erilaisia vitutuksen ja turhan stressin mahdollisuuksia hävitettyä että se lisäisi onnellisuutta pysyvästi.
En tarvisi edes miljoonia. Jos saisin asumisen lainakustannukset kokonaan veks, niin oisin happy.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mua suoraan sanottuna ottaa pattiin, että täällä fiksut ihmiset kieltäytyvät uskomasta tieteellisten tutkimuksien tuloksia.

Uskotteko te myös, että maa on litteä, koska siltä tuntuu?

http://www.psychologyandsociety.com/lotterystory.html

" There was no statistically significant difference between the lottery winners and the control group with respect to how happy they were at this stage of their lives."

"Increases in the amount of money you have may not, in some situations (e.g., winning the lottery), increase
your happiness.
"

Ja samasta aiheesta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hedonic_treadmill
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Mua suoraan sanottuna ottaa pattiin, että täällä fiksut ihmiset kieltäytyvät uskomasta tieteellisten tutkimuksien tuloksia.
Helppohan se on sieltä norsunluutornista huudella rahvaalle!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Mua suoraan sanottuna ottaa pattiin, että täällä fiksut ihmiset kieltäytyvät uskomasta tieteellisten tutkimuksien tuloksia.
Eivät koske minua
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mua suoraan sanottuna ottaa pattiin, että täällä fiksut ihmiset kieltäytyvät uskomasta tieteellisten tutkimuksien tuloksia.
Eivät koske minua
:)

Voi tietysti olla, että kitinään on kerääntynyt todennäköisyyksiä uhmaava valiojoukko (tai sitten luuserijoukko, joiden onnellisuus on riippuvainen rahasta...)

Mutta veikkaan, että tämä on tosiaan luonnonvalinnan juttu. Geenien täytyy huijata meitä uskomaan, että kannattaa koko ajan yrittää juosta kovempaa. Jos alkaisi miettiä, onko juoksemisessa järkeä, viereinen kaveri painaisi ohi ja saisi naisen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja aasi »

NuoriDaavid kirjoitti:" There was no statistically significant difference between the lottery winners and the control group with respect to how happy they were at this stage of their lives."
Mun mielestä tää kaipaa uutta tutkimusta, kohdistettuna Kitisijöihin. Mä voin olla lottovoittaja, oo sä kontrolliryhmässä.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos alkaisi miettiä, onko juoksemisessa järkeä, viereinen kaveri painaisi ohi ja saisi naisen.
En ees tahdo saada naista.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Geenien täytyy huijata meitä uskomaan, että kannattaa koko ajan yrittää juosta kovempaa. Jos alkaisi miettiä, onko juoksemisessa järkeä, viereinen kaveri painaisi ohi ja saisi naisen.
Enemmän täällä näkyy downshifting. Iso lottovoitto mahdollistaa sen ilman elintasonlaskua. Aikaa keskittyä niihin itselle tärkeimpiin asioihin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
masa

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Uskotteko te myös, että maa on litteä, koska siltä tuntuu?
Laitoin just kestoloton vetämään. Jos voitan täyspotin, niin lupaan uskoa maan litteyteen1!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mua ottaa pattiin ettei Dave osaa lukea selvää suomen kieltä. Elämänlaadun paraneminen on hyvä asia riippumatta siitä, nouseeko serotoniinitaso tms. onnellisuuskemikaalin määrä pitkällä aikavälillä vai ei. Edelleen, onnellisuus on mahdottoman vaikeasti mitattava suure. Suomi on monella tavoin katsottuna rikas jne. mutta silti meillä on masennusta liki kansantaudiksi asti ja karmeat itsemurhaluvut.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja Niba »

"Ollaksesi onnellinen ja tyytyväinen, laske mitä hyvää olet saanut - älä rahojesi määrää."

Sinonismi

"Jos haluat olla päivän onnellinen, juo itsesi humalaan. Jos haluat olla vuoden onnellinen, mene naimisiin. Jos haluat olla koko elämän onnellinen, aloita puutarhan hoito."

Haluan tänään ja lauantaina olla onnellinen!

:off:

"Vaikka tuhat ihmistä uskoisi hölynpölyyn, se on silti hölynpölyä."
"Vaikka miljardi ihmistä uskoo hölynpölyyn, se on silti hälynpölyä"

Vihjeeksi kaikille uskonnollisille järjestelmiin uskoville?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Lisäisi.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Uskon että lottovoitto lisäisi onnellisuuttani pysyvästi. Se mahdollistaisi asioiden tekemisen siksi että niistä nauttii, ei siksi että jostain pitää haalia raha peruselämiseen.
Esim. voisin valita työni vapaammin sen perusteella mitä tahdon tehdä, kun taas nyt valitsen sen raha/mielenkiinto-akselilla. Eli vasta kun tietty tulotaso on ylitetty alan valita mielenkiinnon perusteella.

Jos tuloista ei tarvitsisi huolehtia haluaisin lähteä opettamaan matematiikkaa tytöille Peruun tai muuhun vastaavaan paikkaan, jossa tyttöjen koulutukseen ei ihmeemmin panosteta. Kokisin tekeväni jotain hyödyllistä --> koen olevani tarpeellinen = onnea

Jatkanpa myöhemmin...
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mielestäni kaikkien maailman ihmisten pitäisi olla miljardöörejä. Silloin koko ihmiskunta olisi onnellinen, poislukien kateellisuushäiriöiset, jotka suuttuvat jos naapurilla on kaksi euroa kalliimpi auto, sekä pippelihäiriöiset, joiden mielestä oman auton pitää olla kaksi euroa naapurin autoa kalliimpi.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Uskon.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja Gat »

Silti: Money can't buy me love (The Beatles). Tai siis että joku nainen antaisi minulle ilmaiseksi pillua.. tai ehkä ne joskus silloin oliskin antaneet, äh..

Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja elco »

Arvatkaa?

Jos joku perusidari voittaa lotossa niin muutaman vuoden päästä niistä rahoista ei ole mitään jäljellä: siinä ajassa poltetaan sillat, verkostoidutaan paskasakin kanssa ja entisestäänkin heikennetään ansaintamahdollisuuksia. Sitten on mun kaltaisia staroja, jotka elävät aika antoisaa normielämää (nykyinen kurjuus vahvistaa säännön) jo sillä mitä on eikä ole mitään syytä olettaa eikö menisi vielä paremmin kun pääsisi duuneista eroon. Näistä kahdesta kun tehdään keskiarvo niin lähtökohtaisesti ollaan mediaanionnellisuudessa ja lottovoiton jälkeen edelleen mediaanionnellisuudessa, mutta suuremmalla varianssilla.

Toisekseen, minusta on ilmiselvää, ettei kitinä ole keskimääräinen läpileikkaus maailman ihmisistä. Tai edes suomalaisista. Suomalaisista joku kahdeksasosa kannattaa kepuleita ja joka kymmenes viherkommareita. Täällä kepuliskoja ei ole kuin xspede ja viherhihhuleita on niin perkeleesti.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:Mua suoraan sanottuna ottaa pattiin, että täällä fiksut ihmiset kieltäytyvät uskomasta tieteellisten tutkimuksien tuloksia.

Uskotteko te myös, että maa on litteä, koska siltä tuntuu?
Tässä sä ajat yhtä kovaa päin seinää kuin urpiainen aina ajaa: sokea auktoriteetti- ja nollatutkimususko ajavat terveen järjen ja itsenäisen ajattelun yli. Tenkkapoo tulee lähinnä silloin kun auktoriteetit ja nollatutkimukset ovat keskenään ristiriidassa, milloin valitaan lähimpänä ideologista asianmukaisuutta oleva teoria. Esim. vrt. luonnonvakio, jonka mukaan rasismi suomessa kasvaa maailman tappiin.

Edelleen, ehkä se on vaan tämä insinööriys tmv, mutta annan kyllä kokolailla yhtä paljon arvoa tuolle viittaamallesi tutkimukselle kuin kitinägallupeille. Opetetaan sitä teologiaakin yliopistossa. Uskon painovoimaan enemmän kuin tuohon tutkimukseesi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Uskotko, että usean miljoonan lottovoitto lisäisi onnellisuu

Viesti Kirjoittaja scarface »

Lisäisi todellakin onnellisuuttani pysyvästi! Ei epäilystä! :D (pitäs sit varmaan myös lotota..)
Vastaa Viestiin