Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Yleinen lätinä jä kitinä

Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Ainoastaan geneven pakolaissopimuksen kriteereillä oleskelulupa
12
57%
Voidaan antaa myös sotaa/nälänhätää pakeneville, eli humanitaarisin perustein
5
24%
Edes Geneven sopimuksen ehtojen mukaisille pakolaisille ei turvapaikkaa
4
19%
 
Ääniä yhteensä: 21

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Humanitaarinen maahanmuuttoa tarkoitta humanitaarisin perustein annettavia oleskelulupia maahantulijoille, jotka kuitenkaan eivät täytä Geneven pakolaissopimuksen kriteerejä.

Geneven pakolaissopimuksen mukaan pakolainen on henkilö, jonka henkeä tai vapautta uhataan rodun, uskonnon, kansalaisuuden, tiettyyn yhteiskunnalliseen ryhmään kuulumisen tai poliittisen mielipiteen vuoksi.

Ko. määritelmän mukaan esimerkiksi sotaa tai luonnonkatastrofia pakenevat eivät ole pakolaisia,

Lähde:

http://www.ihmisoikeudet.net/index.php? ... aissopimus

Näin ollen henkilö, joka pakenee sotaa tai nälänhätää ei ole Geneven pakolaissopimuksen määrittelemä pakolainen.

Kysymys kuuluu, tulisiko kaikki muut kuin Geneven pakoilaissopimuksen mukaiset pakolaiset palauttaa? Vai eikö edes heille tulisi antaa turvapaikkaa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja elco »

Totta helvetissä pitäisi palauttaa, jollei saada sovituksi jostain yksityisestä ja vapaaehtoisesta rahoitusmallista. Puolestani on ihan ok, että moraalisäteilevä jengi ottaa lemmikkinekruja Suomeen, kunhan he sitoutuvat itse rahoittamaan menon.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
RP

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja RP »

Ainoastaan geneven pakolaissopimuksen kriteereillä oleskelulupa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mä en oikein tajua, miten joku normaali ihminen voisi kieltäytyä auttamasta ihmistä, joka pakenee sotaa tai nälänhätää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä en oikein tajua, miten joku normaali ihminen voisi kieltäytyä auttamasta ihmistä, joka pakenee sotaa tai nälänhätää.
Montako ko. kaveria olet ottanut kotiisi asumaan?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mä en oikein tajua, miten joku normaali ihminen voisi kieltäytyä auttamasta ihmistä, joka pakenee sotaa tai nälänhätää.
Montako ko. kaveria olet ottanut kotiisi asumaan?
Ei mun tarvi. Valtio hoitaa homman mun rahoillani.

Käveletkö ohi, jos joku makaa kadulla loukkaantuneena?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
RP

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriDaavid kirjoitti:
Käveletkö ohi, jos joku makaa kadulla loukkaantuneena?
En. En edes jos joku makaa kadulla oletettavasti sammuneena liiasta alkoholin käytöstä. Pointti?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Ei mun tarvi. Valtio hoitaa homman mun rahoillani.

Käveletkö ohi, jos joku makaa kadulla loukkaantuneena?
Moraalisäteilysi alkaa saavuttamaan ympäristöllesi vaaralliset mittasuhteet.

Mitä minä olen ymmärtänyt niin valtion nykyiset tulot eivät mitenkään tunnu riittävän menoihin. Sun veroillasi elätetään ehkä yksi somali - niin munkin. Eli huonolla tsägällä just nämä terroristit. Minä keksisin parempaakin käyttöä rahoille.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suomeen voidaan ottaa humeja EU:n sisältä. EU:n ulkopuolisille humeille on parasta pysyä kulttuurisesti ja ilmastollisesti tutussa ympäristössä, eli voimme rahoittaa pakolaistoimintaa kriisimaiden naapureissa, eli somalit sijoitettaisiin ugandaan, jne. Ugandassa samalla rahalla autetaan useampaa somalia kuin suomessa, joten on epähumaania ottaa somaleja tänne kärsimään kaamosta.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

olisin elcona vastannut että mähän mitään kävele, vaan ajan keltaisella banaanikärrylläni ensin ohi, peruutan, ajan päältä ja sama uusiksi, justincase.

Oppivatpahan olemaan kuluttumatta turhaan meidän rahoilla valettua asvalttia maassa makaamalla ;)

yritän opiskella perussuomalaista ajattelumallia.
Prepare for the worstest.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Geneve.

Syy on ilmiselvä. Elintasopakolaisuus on resurssihukkaa. Nälkää näkeviä ja konflikteja pakenevia on satoja miljoonia. Paikan päällä auttaminen tuo kaikkein vähiten ongelmia Suomelle. Varataan tietty rahamäärä, raijataan telttoja ja ruokaa pakolaisleireille, järkätään koulutusta naperoille ja ehkäisyä mammoille, rauhanturvaa konfliktialueille jne. mistä on hyötyä ongelmien syyn poistamisessa, ei pelkkää laastaria seurauksista.

Vaihtoehtona on kuntien kustantamia vuokra-asuntoja kylmässä korkean elintason maassa pienelle promillelle hätää kärsivistä, lentoja sieltä tänne ja edes taas, sossun elättien määrän kasvaminen ja suomalaisten lasten opetusta häiritseviä kielitaidottomia peruskoulujen luokille. Ei mitään hyötyjä Suomelle, paljon haittoja mukaan lukien rikollisuuden kasvu sekä islamistin ja white power -liikkeen terroriuhka. Lopputuloksena samoilla resursseilla apua saa pienenmpi osa hätää kärsivistä.
Viimeksi muokannut So Hard, 17.09.2011 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja elco »

nowaysis kirjoitti: yritän opiskella perussuomalaista ajattelumallia.
Meitä lähinnä erottaa se, että en usko millään investoinnilla saavutettavan utopiaa, jossa aurinkoisella kedolla kaiken väriset ihmiset halaavat toisiaan ja poimivat eri värisiä kukkia ja pitävät toisiaan kädestä tanssahdellessaan ringissä. Välillä syötäisiin rituaaliteurastettua lammasta ja ituja. M'boko ja Halla-aho löisivät kättä ja sanoisivat spontaanisti yhteen ääneen: "Rakkaus".
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
masa

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Kysymys kuuluu, tulisiko kaikki muut kuin Geneven pakoilaissopimuksen mukaiset pakolaiset palauttaa? Vai eikö edes heille tulisi antaa turvapaikkaa?
Mitä elco vastasi? Tilaan saman vastauksen. Sillä on palstan paras järki hommassa.
RP

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja RP »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Kysymys kuuluu, tulisiko kaikki muut kuin Geneven pakoilaissopimuksen mukaiset pakolaiset palauttaa? Vai eikö edes heille tulisi antaa turvapaikkaa?
Mitä elco vastasi? Tilaan saman vastauksen. Sillä on palstan paras järki hommassa.
Komppaa mieluummin Tosi Kovaa, tiivisti mainiosti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

RP kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Käveletkö ohi, jos joku makaa kadulla loukkaantuneena?
En. En edes jos joku makaa kadulla oletettavasti sammuneena liiasta alkoholin käytöstä. Pointti?
Jos ei tajua pointtia, en voi auttaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
RP

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriDaavid kirjoitti:
RP kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Käveletkö ohi, jos joku makaa kadulla loukkaantuneena?
En. En edes jos joku makaa kadulla oletettavasti sammuneena liiasta alkoholin käytöstä. Pointti?
Jos ei tajua pointtia, en voi auttaa.
Voisit hiukan avata, nimittäin muuten luulen että heitit aika typerän sellaisen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Miten te saitte tämän kaiken aikaiseksi ilman Freddie Kruger/Candymania?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja elco »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Miten te saitte tämän kaiken aikaiseksi ilman Freddie Kruger/Candymania?
Ehkä sama riivaaja on possessoinut daven.

Punnittuani vaihtoehtoja pitäisin sitä vieläpä todennäköisenä vaihtoehtona.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dude, eiköhän me olla jokainen maahanmuuton tulosta.

Njet bonimai.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

RP kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
RP kirjoitti:
En. En edes jos joku makaa kadulla oletettavasti sammuneena liiasta alkoholin käytöstä. Pointti?
Jos ei tajua pointtia, en voi auttaa.
Voisit hiukan avata, nimittäin muuten luulen että heitit aika typerän sellaisen.
No siinä oli niinQ sellainen ajatus, että se kadulla makaava mootoripyöräonnettomuudessa loukkaantunut Elco ja nälänhätää/sotaa pakeneva M'boko olisi niinQ molemmat ihmisiä, jotka tarvis apua. Miksi auttaa vain toista?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Minkä takia sulla asuu himassa sun perhe eikä pakolaislapsia?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:^ Minkä takia sulla asuu himassa sun perhe eikä pakolaislapsia?
Miksi pitäisi asua? Mulle riittää se, että Suomi antaa oleskeluluvan, jos riittävät kriteerit täyttyvät.

Ei ole loogisesti kovin hyvä perustelu, että jos ei voi ratkaista kaikkia maailman ongelmia, ei pidä tehdä mitään. En mä ole mikään varajeesus. Käytännössä en anna rahaa keräyksiin koskaan. En kannata kehitysyhteistyömäärärahojen nostoa. En kannata humanitaarisen maahanmuuton lisäämistä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Miksi pitäisi asua? Mulle riittää se, että Suomi antaa oleskeluluvan, jos riittävät kriteerit täyttyvät.
No koko ajanhan sä tässä personoit maailman epäkohtia tähän M'boko-parkaan. Syyllistät muita ihmisiä siitä, että he eivät halua auttaa M'bokoa ja vielä snägärilläkin huutelevat. Vetoat höttöpäissäsi johonkin ihme omaantuntoon, että autatteko te ihmisiä kadulla, autatteko.
NuoriDaavid kirjoitti: se kadulla makaava mootoripyöräonnettomuudessa loukkaantunut Elco ja nälänhätää/sotaa pakeneva M'boko olisi niinQ molemmat ihmisiä, jotka tarvis apua. Miksi auttaa vain toista?
Kun kerran kysyt, miksi jengi ei halua auttaa M'bokoa niin minä vastavuoroisesti kysyn, miksi haluat auttaa vain omia lapsiasi etkä M'bokon lapsia?

Toisten rahaa on helppo jakaa. Sun paljon mainostamillasi veroeuroilla elätetään tosiaan ehkä yksi somppu. Luulisi nyt moisen edes vähän pistävän perspektiiviä hommaan, kun sä nyt vissiin olet siitä kovatuloisemmasta päästä. Tarvitaan yksi Dave elättämään yksi somali. Se olisi mulle ihan fine, jos sä tosiaan vaan elättäisit sen, mutta ongelma on, että sä vaadit, että munkin pitää elättää omani.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mä voisin myydä moponi, jolla ajan muutaman kymmenen kertaa vuodessa ja pelastaa sillä rahalla useita ihmishenkiä. Voisin vaihtaa jokaviikkoisen viinini halvempaa ja ostaa rahalla rokotteita. En ole edes hetkellisesti harkinnut tekeväni niin.

Mutta jos Suomeen saapuu selvästi humanitaarisin kriteerein oleskeluluvan tarpeessa oleva ihminen, olen sitä mieltä, että häntä ei automaattisesti pidä palauttaa lähtömaahansa.

Mun mielestä on aika hämmästyttävää, että moni ihminen maha täynnä lämpimässä on kategorisesti sitä mieltä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tulisiko humanitaarinen maahanmuutto lopettaa täysin?

Viesti Kirjoittaja elco »

Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla. Jos päätös tehdään humaaniustuomioistuimen päätöksellä jokaiselle rajalle selviävälle yksilölle niin sotkuhan siitä syntyy.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin