Mitä juot?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vanhojen aiheiden kierrätystä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vodkaa. Toivottavasti pian myös viskiä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Dry vodkaa ja keskaria, joskus myös nelosta. Jouluna viskiä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Yleensä jotain seuraavista (epämääräinen järjestys):
- GT
- lonkero
- vodka
. viski
- sampanja

EDIT: harvoin noita ylläolevia, useammin kuitenkin
- rasvaton maitojuoma
- vesi
- kylmäpuristettu karpalo-/mustikka-/puolukkamehut
Viimeksi muokannut Pulkannaru, 30.09.2011 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
RP

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja RP »

Rommia. Vahingossa voin juoda myös lonkeron (too bad).

Edit: jos kaikista juomisista puhutaan niin pääsääntöisesti vettä. Ajoittain coca-colaa. Kahvia, teetä en juo. Flunssaisena kaakaota. Mehuja yms. tulee harvemmin nautiskeltua.
Viimeksi muokannut RP, 30.09.2011 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ruoan kanssa rasvatonta maitoa.

Joskus muuten tuoremehua tai Pepsi Maxia tai Zero Cokista.

Nyt menossa suunnitelma, jonka mukaan otan vain yhtenä päivänä viikossa. Toisena viikonlopuna päivistä otan 2-3 alkoholitonta olutta (tumma Nikolai). Toisena päivänä punaviiniä, hintaluokassa 13 euroa (M'bokolle ei siis mitään) ja Karhun kolmosta. Yhteensä 6-8 ravintola-annosta.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

sokeritonta MadCrockia. Paljon. Joskus myös batteryä. Molemmat ajoittain myös jekulla höystettynä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ruoan kanssa vesi/mehu/Pepsi max /Sprite Zero, joskus harvoin myös maito. Rockhenkisesti juon pääasiallisesti Karhun III-olutta. Kyllästyttyäni vaihdan baarissa paukkuihin. Tai enhän mä baareissa käy, mutta siis kerran vuodessa kuitenkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaikkea ilmaista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Äsken join vettä magnesium-poretabun kera, me so hurja.

edit: kusetin, se olikin vissyä magun kera!
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Ruoan kanssa rasvatonta maitoa.
Kepukepukepukee! Ei ole ihmisten juomaa tuo.

Juon pääasiassa hanavettä, mutta viimeaikoina olen ollut vähän koukuttautumassa Lidlin halpaan, hyvään ja suhteellisen suolattomaan kivennäisveteen. Ja aamuisin juon kahvia ja Tropicanaa.

Alkoholipuolella minulta on jäänyt keskiolut melkein kokonaan pois, hienostelen lähinnä 10+ hintaluokan viineillä. Punaisissa alkaa syksyn tummetessa veri vetää taas sinne syrahiin päin, valkoisissa taas saksankielinen Eurooppa tyypillisine tuotoksineen on viimeaikoina ollut pop. Ja tietty Mud House. Periaatteessa olen myös konjakki-, calvados- ja Laphroaigmiehiä, mutta käytännössä en noita ole juonut varmasti kuukausiin. Enkä mä nyt, ainakaan siirtomaaisännöidessä, siitä GT:stäkään lähtisi kieltäytymään, vaikka yleisetsi ottaen drinkit eivät ole mun juttu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No okei, juon mä muutakin kuin vodkaa. Aamuisin poretablettilitkua, päivisin vettä ja light colaa. Joskus harvoin teetä. Ja lomalla on koukuttunut Red Bullin sokerittomaan versioon. Mutta niinhän se menee, läskit juo laittia.

Alkopuolella suuhun sopivaa vodkaa (Standard, Stoli, Smirre...) ja amarettoa. Ja tietysti shampanjaa. Ja juon mä joskus niitä siidereitäkin, ne on sellaisia sopivia mökkijuomia (=pitää tinata koko päivä/viikonloppu). Ruoan kanssa viinit, seurustelujuomana ei niinkään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Vesper kirjoitti:läskit juo laittia.
Loistava :D Yks elävä esimerkki ilmoittautuu!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vettä, paljon, hapoilla ja ilman. Lempparia on tavis-wichy, mutta myös ne kituhiilihappoiset novellet ja muut litkut menevät tarvittaessa. Kahvia menee myös aika paljon, yleensä maitoa seassa, sokeria ei koskaan. Maidon määrä vaihtelee. Saunajuomana usein alkoholitonta olutta, joskus jopa pepsi maxia.

Alkoholipuolelta samppanjat + jotkut kuohuviinit on lemppareita. Olut maistuu myös, tällä hetkellä runsaasti humaloidut tai vaihtoehtoisesti savuaromiset ovat lemppareita. Siidereistä jotkut superkuivat menee pieninä annoksina. Lonkerot, upciderit ja muut omituisuudet jäävät hyllyyn. Drinkkejäkään en juuri juo, enkä muutenkaan mitään viiniä vahvempaa. Viineistä kuplaosaston lisäksi maistuvat punkut ja rose, kuiva valkkarikin ruoan kanssa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olen huomannut, että useimmille juomille on oma sosiaalinen lokeronsa. Karkeasti jaoteltu eri tilanteet joissa alkoholia käytän, jakautuvat seuraavasti yleisyysjärjestyksessä:

1. Saunomisen jälkeen tai muuten perjantaina työviikon päätyttyä useimmiten olutta tai joskus kuivaa siideriä siinä 1-3 tölkkiä.

2. Kylminä ja pimeinä iltoina mielen ja kehon lämmikkeenä viskiä tai calvadosta pieni tuikku.

3. Hyvän ruoan kanssa punkkua tai valkkaria, toisinaan jälkiruoaksi limoncelloa tai calvadosta. Ei-niin hyvän kanssa välttää olutkin.

4. Naisen kanssa kotona iltaa istuessa valkkaria tai cavaa, ehkä yhdellä gin&tonicilla höystettynä. (Limellä, tietty)

5. Yökerhoiltoihin kuuluu olut, siideri, lonkero, gin & tonic, caipiroska, mojito, karpalovodka, vodkabattery, fisushotit ja poronkyyneleet.

6. Mökillä porsastellessa menee olutta, lonkeroa, kuivaa siideriä ja vodkaa shotteina.

Suunnitelmissa on ollut korvata perjantai-illan siiderit itse tehdyllä mojitolla, mutta liian laiska pitämään huolta että ainekset löytyvät. Kulutuksen määrä on vuosia ollut laskeva - työn puolesta tarjolla olevat ilmaisen viinan tilaisuudet kiinnostavat nykyään useimmiten kuin kilo mutaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja elco »

Kahvia työpäivisin kymmenen kuppia. Duunilounaalla limua tai mehua. Arki-iltaisin 99%:esti vettä. Alkoholia hyvin harvoin arkisin, ehkä kerran kuussa.

Baarikännätessä alkuun lonkeroa ja siideriä, kesäisin myös olutta. Illan mittaan vodkaredbullia, valkovenäläistä, karpalovodkaa, fisuja ja teräviä, jos on pakko. Mökki- ja venereissuilla olutta, lonkeroa, siideriä ja vodkaa raakana - aamutuimaan voi juoda campairinkin. Kun juodaan niin juodaan.

Jos pitää hifistellä tiukkojen kanssa niin sitten vanhaa rommia. En juo viskiä enkä oikein konjakkiakaan. Viini maistuu viiniltä enkä käytännössä ikinä tilaa tai osta viiniä itse pl. kuoharit/samppikset silloin tällöin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ruoan kanssa rasvatonta maitoa.
Kepukepukepukee! Ei ole ihmisten juomaa tuo.
Kyllä se näillä leveysasteilla on. Meillähän on laktoosi-intoleranssi paljon harvinaisempää, kuin maissa, joissa näkyy aurinko. Tämä sen takia, että he saavat auringonvalon vaikutuksesta d-vitamiinia, joka taas tehostaa kalsiumin imeytymistä.

Täällä aurinkoa ei näy ja kalsiumia täytyy sen takia saada ravinnosta paljon.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ruoan kanssa rasvatonta maitoa.
Kepukepukepukee! Ei ole ihmisten juomaa tuo.
Kyllä se näillä leveysasteilla on. Täällä aurinkoa ei näy ja kalsiumia täytyy sen takia saada ravinnosta paljon.
Niin, mut kurria? Kyllä sen täysmaitoa pitää olla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kaffeen unohdin. Vrk:ssa menee noin 4 kuppia.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:Alkoholia hyvin harvoin arkisin, ehkä kerran kuussa.
.
En ensi lukemalla huomannut tuota "arkisin" ja säikähdin pahasti.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

töissä: vettä, kahvia ja pepsi maxia
kotona: vettä, pommac lightia ja itsetehtyä kuplavettä
iltaa istuessa/baarissa: puna- ja valkoviiniä, mojitoja, gintonicia
sauna: light limu tai alkoholiton olut

Pyrin karttamaan kalorien nauttimista juomien muodossa, sen takia on myös alkoholinkulutus vähentynyt roimasti
"Fool me 7 times shame on you, fool me 8 or more times shame on me" -Amy Wong
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Homeboy65 kirjoitti:Dry vodkaa ja keskaria, joskus myös nelosta. Jouluna viskiä.
Alkoholittomat juomat: vesi (perusjuoma), kahvi, tee, rasvaton maito. Kesällä joskus limsaa, preferoin Coca Cola Zeroa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Vesi ja kahvi ovat ne pääjuomat, joita vedän päivittäin. Siiderien kohdalla olen siirtynyt kuiviin. Ennenhän kelpasi vain makeat, vaan niin se makuaisti muuttuu.

Tällä hetkellä (viini)lasissa on Henry Westons vintage-omenasiideriä. Tykkään myös punkusta (eilen ostin lähikiskalta tarjouksesta kaksi pulloa £6,50 yhteensä) ja sangriasta (ostamani sangria maistuu vähän glögiltä, joten plussaa siitä).
aimohaiku
Kitinäaddikti
Viestit: 88
Liittynyt: 18.05.2011 20:36

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Alkoholittomat:
- Hanavettä (Helsingissä on hyvä hanavesi, käykääpä Oulussa)
- Pullovettä (vähän suolaa kiitos, Lidlin vihreä tai Novelle)
- Kahvia (jos saan valita, esim. Franskrost/Reko/Parisien)

Alkoholijuomat:
- Olutta
- Viiniä
- G&T
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Mitä juot?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Tiukkaa viinaa ja punkkua (just ostin 3 l pänikän Ninnin tuhannesti hehkuttamaa Vina Maipoa testiin). Tervasnapsia, Nasua, vaniljamunalikööriä. Semen shottia. =)
Kuva
Sihijuomia en oo juonu yli vuoteen jotain satunnaista lonksuu tai kuoharii lukuunottamatta.
Alkottomista mitä vaan.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Vastaa Viestiin