Käytätkö ravintolisiä?

Yleinen lätinä jä kitinä
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Miten on? Itse en käytä. Syön mielestäni riittävän terveellisesti ja liikun ja kaikkee.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Kovan salitreenin jälkeen on tapana ottaa palautusjuomaa, toisinaan myös jos ruokavaliossa on ollut liian vähän hiilareita otan urheilujuomaa ennen lenkkejä.

Lasketaan Fat Burnerit, omegat ja vihreätee -kapselit ravintolisiksi?
"Fool me 7 times shame on you, fool me 8 or more times shame on me" -Amy Wong
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Protskua ja erilaisia aminohappoja salitreeniä tukemaan. Glukosamiinisulfaattia polvea varten, magnesiumia ettei kramppaile.
Kuitutabuja, D-vitskua ja omega3 vetelen sitten vähemmän säännöllisesti.
Vähän riippuen että onko saanut kuitua esmes tarpeellisesti ruuasta.
Ruokalan kalapuikko Pena
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Niinjoo, otanhan mäkin salireenin jälkeen palkkarin, jotta henkinen ympyrä sulkeutuu. Mut se nyt on vaan yksi gaino tai vastaava viikossa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä otan aamuisin kalaöljykapseleita pari kappaletta (jotain omega 3-jutskia lisävitskuilla) ja D-vitamiinia. Flunssaiseen oloon superisolla annoksella c-vitamiinia (1g tms.), magnesiumia jos kramppailee. Palautusjuomia toisinaan treenin jälkeen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Käytän D-vitaminoitua kalsiumia koska en syö tarpeeksi maitotuotteita ja toisinaan magnesiumia ettei tule kramppeja urheillessa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Käytän D-vitaminoitua kalsiumia koska en syö tarpeeksi maitotuotteita.
Joo. Näin joku puoskari kehoitti minuakin toimimaan, ja usein sitten näin toiminkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vaikka mitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Käytän D-vitaminoitua kalsiumia koska en syö tarpeeksi maitotuotteita.
Joo. Näin joku puoskari kehoitti minuakin toimimaan, ja usein sitten näin toiminkin.
Jåå-å. Luomumenetelmä olisi toki juoda sitä maitoa, mutta sitten näin, jos ei maitotuotteet mene.

BTW en oikein tajua, miksi ette nauti niitä maitotuotteita? Ne kuuluvat näillä leveyspiireillä lajityypilliseen ruokavalioon. Ei kait tässä herra paratkoon ole vain kyse jostain pyrkimyksestä vaikuttaa keski-eurooppalaisemmalta?

Yläasteikäisillä tytöillä on myös yleensä kehitysvaihe, jolloin ei juoda maitoa, koska veden juonti on aikuisempaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Monivita + kalaöljy + palautusjuoma.

Linkatun artikkelin mukaan monivita vie mut ennenaikaiseen hautaan. Täytynee korvata se esim. alkoholilla.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:Jos ne on laktoosivammaisia.
Mitä lie ulkomaanpellejä geeneissä. Aito Suomalainen hajottaa laktoosia kuin romani kuparikattoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:BTW en oikein tajua, miksi ette nauti niitä maitotuotteita? Ne kuuluvat näillä leveyspiireillä lajityypilliseen ruokavalioon. Ei kait tässä herra paratkoon ole vain kyse jostain pyrkimyksestä vaikuttaa keski-eurooppalaisemmalta?

Yläasteikäisillä tytöillä on myös yleensä kehitysvaihe, jolloin ei juoda maitoa, koska veden juonti on aikuisempaa.
Kepua vastaan vaikka oman terveyden kustannuksella! Ja muutenkin elämänarvoni muistuttavat paljolti teinityttöjen sielunelämää. Ai niin, sen lisäksi, että maidon juominen on junttia ja maalaista, maito ei myöskään ole maultaan kovin hyvää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Jostain syystä minulle päätyy jatkuvasti erilaisia vitamiini purnukoita vaikka en niitä ostaisikaan. Siksipä otan silloin tällöin illalla muutaman kalaöljy kapselin (saatu äidiltä) joka voi sinällään olla hyväkin kun en juurikaan syö kalaa. D vitamiinia syön ja tällä hetkellä kalkilla höystettynä koska voitin niitä kesällä kisoista pari purkkia. Töistä saan säännöllisin väliajoin monivitamiini purkin joten joskus otan semmosen. Magnesiumia olen ostanut ihan omin pikku kätösin, semmoisen otan silloin kun pohkeet kramppailee. Samaten rautakuurin ostin taas pitkästä aikaa mulla kun tuppaa tuo hemoglobiini olemaan kovin alhainen niin leikin että se auttaa väsymykseen. Muistan ottaa tabun 1-2 kertaa viikossa :D
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Piimaxia yritän vetää säännöllisesti. Sitten en enää vedä, kun tuo purkki loppuu. Omega-kapselin kerran päivässä (jos muistan) ja b-vitamiinitabu myös (jos muistan).
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

urpiainen kirjoitti:Ja muutenkin elämänarvoni muistuttavat paljolti teinityttöjen sielunelämää. Ai niin, sen lisäksi, että maidon juominen on junttia ja maalaista, maito ei myöskään ole maultaan kovin hyvää.
Komppaan joka sanaa.

Aikuiset ihmiset, jotka tilaavat maitoa tai kokista ravintolassa ruuan kanssa. Deer lawd! :paavi: (okei, halpakinkkilässä ja darrassa voi joskus olla sallittua)

Aamuisin menee pari möllerin tuplaa, ja magensiumia toisinaan. Ovat vaan jälkimmäiset penteleet niin hankalia nielllä, että liotan suosiolla vesitilkkaan ja sekotan vaikka jugurttiin(maustamattomaan, daah).

Lehmänmaidon sijasta tiedostava kaupunkilainen nauttii toki soija/riisi/kaura/manteli tms. hipsterimaitoa. Niitä makeuttamattomia mutta vitaminoituja. Muut maitotuotteet eivät tietenkään ole pannassa, esimerkiksi kalliit ja pahanhajuiset juustot, joissa voi olla jopa hometta.
Viimeksi muokannut nowaysis, 10.10.2011 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Katsokaahan kuinka paljon siinä maidossa on sitä D-vitamiinia ja paljonko sitä pitäisi litkiä mielestänne riittävän määrän saavuttamiseksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:Katsokaahan kuinka paljon siinä maidossa on sitä D-vitamiinia ja paljonko sitä pitäisi litkiä mielestänne riittävän määrän saavuttamiseksi.
Katsoin professori Ilari Paakkarin laatiman potilasohjeen:

Ruuan vitaminoinnista huolimatta D-vitamiinivalmisteiden käyttöä suositellaan, jos ravinto ei koostu vähintään puolesta litrasta vitaminoitua maitoa päivittäin, vitaminoiduista rasvalevitteistä ja kalasta ainakin kahdesti viikossa.

Voi olla, että mun olisi syytä ottaa lisäkettä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ No pääsehän tuolla kai siihen 40-luvulta peräisin olevaan 7,5 mikrogramman suositukseen, jota kai lekurit pitää vieläkin riittävänä vaikka veriarvot jääkin tuolla valovuoden päähän hyvästä arvosta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:^ No pääsehän tuolla kai siihen 40-luvulta peräisin olevaan 7,5 mikrogramman suositukseen, jota kai lekurit pitää vieläkin riittävänä vaikka veriarvot jääkin tuolla valovuoden päähän hyvästä arvosta.
Jostain syystä mä kyllä luottaisin farmakologian professorin näkemykseen tässä enemmän kuin - eh - monen muun.

Mutta saahan sitä täysivaltainen ihminen laittaa suuhunsa mitä haluaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

D-vitskua aamuisin ja välillä talvella foolihappoa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriDaavid kirjoitti:Jostain syystä mä kyllä luottaisin farmakologian professorin näkemykseen tässä enemmän kuin - eh - monen muun.
Varsinkin näihin professoreihin sopii sananparsi mielipiteistä ja pers´reijistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ainiin. Käytän Plusmaitoa, täytyykin ryhtyä nyt latkimaan kotiloissa pelkästään sitä, kun Ilari Paakkarin tekstin perusteella d-vitskun saantini saattaa olla niukkaa.

Tuo Plusmaito on siitäkin hyvää, että säilyy tavismaitoa pidempään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Satunnaistetut, kontrolloidut kokeet ihan yksiselitteisesti eivät osoita, että mistään ravintoainevalmisteesta olisi mitään hyötyä."

http://www.hs.fi/kotimaa/Luusto+haurast ... 5547064593

"Dosentti Outi Mäkitie ennustaa, että osteoporoosista on tulossa merkittävä lastensairaus. Hänen mukaansa helsinkiläislapsista noin puolella on D-vitamiininpuutos jo vastasyntyneenä."
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin