Isänpäiväjuhlallisuuksia

Yleinen lätinä jä kitinä
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Sunnuntaina juhlitaan taas isiä! Muistatteko omaa tai lapsen isää, jos niin miten? Ja ennen kaikkea tietysti kiinnostaa mitä isä päivältä haluaa.

Viimeistelin juuri tytön nukkuessa pakettiin isän ja ukin lahjat, valitsin puolisolle hemmotteluun (toivottavasti!) laadukasta konjakkia, muuten vaan villasukat ja tavallaan lapselta lahjana Lego Star Wars adventtikalenterin, ajattelin että voivat jakaa intonsa legoihin ja viettää sen parissa laatuaikaa. Oma isäni sai hyvin perinteisesti kirjan, tällä kertaa Tuomas Kyrön uusimman sekä villasukat myös. Molempien kortteihin tyttö piirteli varhaisen ympyräkautensa suhruisen suloisia tuotoksia.

Ruualla ei valitettavasti meillä pysty hemmottelemaan, mies on kiinnostunut ruuasta lähinnä polttoaineena. Syödään siis mitä äiti haluaa, poronkäristystä ja aiemmin viikolla pakastettua valkosuklaakakkua. Myös omaa harrasteaikaa on päivään varattu.

Usein kuultu syy isän-/tai äitienpäivän huomioinnin välttämiselle puolisosta puhuttaessa on "ettei se ole minun isäni/äitini". Omalla muistamisella koitan tuoda esiin arvostustani isän roolissa selviytymisestä, ei toki ole rajoittunut vain tähän yhteen päivään vuodessa. Toisaalta vähän samalla verukkeella vetäydyn kyllä muistamasta tytön toista isoisää, miehen isää. En vaan jaksa huomioida kuin yhden suvun. Myöhemmässä vaiheessa lapsen askarrellessa tehdään sitten ihanuuksia liukuhihnalta jokaiselle halukkaalle.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Soitto faijalle juhlapäivänä ennen puoltapäivää. Lahjan sai jo vajaa kk sitten, digitaalinäytöllinen työntömitta, koska heikko näkö.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Eipä tarvi soitella tai muutakaan. Enkä kyllä edes muista koskaan viettäneeni sitä.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Isänpäivä on kova juttu, ennen onnittelijana, nyt onniteltavana. Molempikin kävisi, mutta ei ole valitettavasti mahdollista.
Paras päivä ikinä.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Toivoisin lahjaksi sitä, että sais nukkua sunnuntaina piiiitkään, mutta kun eipä sitä osaa kuitenkaan. Onnittelut hoidan itse ihan puhelimen välityksellä.
Pröötprööt
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun isä ja papat ovat olleet haudassa jo pitkään, mutta appiukon kautta isänpäivät ovat palanneet takaisin juhlakalenteriin. Olen useampana vuonna vastannut isänpäivätarjoilussa tässä laajennetussa perheessäni, myös tänä vuonna.
RP

Re: Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja RP »

Se tyypillinen; suihinottoherätys, sitten saa jatkaa uniaan niin kauan kuin sielu sietää ja minä touhuan tytsän kanssa. Kun jaksaa herätä, aamiainen sänkyyn tytsän, kortin ja lahjan kera. Loppupäivä perheaikaa, illalla parisuhdeaikaa.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Perinteisellä kaavalla mennään: maastoudun sängyn alle toivoen, ettei puhelin soi.
Avatar
Finn_Monster
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2005 17:03
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Re: Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja Finn_Monster »

Aamulla 6:45 soitin iskälle abc aamiaiselta joka oli juuri alottamassa duunit
XXXXXXL - Painavaa sanaa v 1976
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Finn_Monster kirjoitti:Aamulla 6:45 soitin iskälle abc aamiaiselta joka oli juuri alottamassa duunit
Aamiainen oli aloittamassa duunit? Tulossa siis ylös ykänä vai mitä vittua?
Paras päivä ikinä.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja Leila »

Perinteistä settiä oli tarjolla sunnuntaina. Miehelle kunnon aamiainen, vähän lahjoja ja lasten väkertämiä kortteja ja kakkua. Appiukko sai kukat, kortin ja suklaata ja nelivuotias lauloi sille. Tyytyväisiä olivat, sekä mies että appiukko.
Äiti ei tiedä
masa

Re: Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja masa »

Oli kiva herätys joo. Poika oksensi verta, oli 40 asteen kuumeessa ja tärisi kuin haava lehti. Menihän se aamupäivä lekurilla mukavasti joo.
RP

Re: Isänpäiväjuhlallisuuksia

Viesti Kirjoittaja RP »

masa kirjoitti:Oli kiva herätys joo. Poika oksensi verta, oli 40 asteen kuumeessa ja tärisi kuin haava lehti. Menihän se aamupäivä lekurilla mukavasti joo.
:( Toivottavasti kaikki on ok.
Vastaa Viestiin