Tuomitaanko JJ?

Yleinen lätinä jä kitinä

JJ

Tuomitaan
3
43%
Vapauttava päätös
4
57%
 
Ääniä yhteensä: 7

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mitä veikkaatte, miten käy? Itse ihmettelen suuresti, jos tuomitaan.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011112 ... 1_uu.shtml
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja masa »

En tiedä, mutta huomaan olevani aivopesty uskomaan JJ Lehdon syyllisyydestä ja minua kuvottaa tällä hetkellä suunnattomasti sen luistelu. Kantaisi vastuunsa niin kuin mies.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

En tiedä tuomitaanko, mutta syyllinen se on. Tottakai se ajoi.

Tai yksi kysymys: oli vene JJ:n? Jos oli kuolleen, niin ehkä sitten ei ajanut.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei riitä näyttö, nurin viimeistään hovissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:En tiedä tuomitaanko, mutta syyllinen se on. Tottakai se ajoi.

Tai yksi kysymys: oli vene JJ:n? Jos oli kuolleen, niin ehkä sitten ei ajanut.
Oli JJ:n vene:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jyrki_J%C3 ... nnettomuus

Tottakai se ajoi. Mutta eri asia, onko näyttö riittävä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja aasi »

So Hard kirjoitti:Ei riitä näyttö, nurin viimeistään hovissa.
Onko väliä että ajoiko JJ? Meinaan että voitaisiinko törkeästä kuolemantuottamuksesta antaa tuomio jo sen perusteella että antoi juopuneen ajaa venettä.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Niin että jossei näyttö riitä siihen että ajoi, niin sitten kävelee kuin koira veräjästä?
Ruokalan kalapuikko Pena
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

aasi kirjoitti:Meinaan että voitaisiinko törkeästä kuolemantuottamuksesta antaa tuomio jo sen perusteella että antoi juopuneen ajaa venettä.
Ei vastuu niin pitkälle ulotu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

aasi kirjoitti:Onko väliä että ajoiko JJ? Meinaan että voitaisiinko törkeästä kuolemantuottamuksesta antaa tuomio jo sen perusteella että antoi juopuneen ajaa venettä.
Ei kai tuosta nyt voi kuolemantuottamuksesta sentään tuomita.
Pröötprööt
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kotimaisessa oikeuskäytännössä yksi periaate on, että on parempi kun kymmenen syyllistä jää tuomiotta kuin että yksi tuomitaan syyttömänä.

Vaikea nähdä, että tässä jutussa lääkärinlausunnoilla saadaan riittävä näyttö tuomiolle. Takaoven jätän kuitenkin avoimeksi sellaiselle syyllisyyttä selvästi tukevalle näytölle, jota julkisuuteen ei ole kerrottu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Onko silminnäkijöitä, jotka näkivät veneen lähtevän laiturista JJ ratissa?

Sitten tietty voisi ajatella, että veneessä olevista DNA ja vaatekuitu jäljistä voisi päätellä, kumpi istui kuskin paikalla, kait siihen pakostakin jää tavaraa, kun venee osuu 90 mittarissa betoniin. AInakin CSI:ssä osattaisiin!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

aasi kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Ei riitä näyttö, nurin viimeistään hovissa.
Onko väliä että ajoiko JJ? Meinaan että voitaisiinko törkeästä kuolemantuottamuksesta antaa tuomio jo sen perusteella että antoi juopuneen ajaa venettä.
Kulkuneuvon luovuttaminen juopuneelle suattaapi olla oma tekonsa, mutta paha sanoa että onko semmoista vesiliikennelaissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Jos tuomitaan näillä näytöillä niin huolestuttavaa on. Tietty käräjäoikeus tunnetusti voi päättää ihan mitä hyvänsä ja hovissa nähdään mikä on totuus.
Ei sulla ole taaskaan näytöistä mitään tietoa, vai ootko päivystänyt käräjäsalissa? Mutta hyvähän se on huolestua asiasta josta ei mitään tiedä.

Itse en usko, että näyttö riittää, mutta tutkimattomat ovat tutkintatekniikan tiet.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:No elleivät suorastaan kamerakuvaa tai luotettavia todistajia edes lähdöstä puhumattakaan tapahtumahetkestä esitä niin mitä perusteita itse näkisit langettavalle tuomiolle?
Sormenjäljet veneen hallintalaitteissa, verinäytteet törmäystilanteesta jne. Ei se täysin mahdotonta ole, että veneen kuski pystytään osoittamaan aukottomasti teknisellä tutkinnalla.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:No elleivät suorastaan kamerakuvaa tai luotettavia todistajia edes lähdöstä puhumattakaan tapahtumahetkestä esitä niin mitä perusteita itse näkisit langettavalle tuomiolle?
Sormenjäljet veneen hallintalaitteissa, verinäytteet törmäystilanteesta jne. Ei se täysin mahdotonta ole, että veneen kuski pystytään osoittamaan aukottomasti teknisellä tutkinnalla.
Kuten jo aiemmin sanoin: kun vene törmää betoniin 90 km tunnissa, niin ihmettelisin, jos kuskin paikan rakenteisiin ei jää törmäyksestä kuituja ja dna:ta kuskista. Ja sillä tavalla, että voidaan sanoa, että ne ovat jääneet rakenteisiin törmäyshetkellä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:No elleivät suorastaan kamerakuvaa tai luotettavia todistajia edes lähdöstä puhumattakaan tapahtumahetkestä esitä niin mitä perusteita itse näkisit langettavalle tuomiolle?
Sormenjäljet veneen hallintalaitteissa, verinäytteet törmäystilanteesta jne. Ei se täysin mahdotonta ole, että veneen kuski pystytään osoittamaan aukottomasti teknisellä tutkinnalla.
Ei mahdotonta, mutta luulisi että siitä olisi sitten ollut puhetta eikä käsiteltäisi pelkästään "hear sayta". Luulisi lehdistön kirkuvan keltaisena jos sellaisia todisteita olisi listalla.
Palstan residentti huolestuja voi hellittää huolestumistaan:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011112 ... 9_uu.shtml
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Eniten mua häiritsee se, että JJ:n vaimo näyttää kirvesmurhaajalta. Onko hänen alibinsa selvitetty murhaillan osalta?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://static.iltalehti.fi/kuvagalleria ... /18749.jpg

Tämä näyttää aika hyvin, että matkustaja tuossa kuolee, ei kuski.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bhven kirjoitti:Eniten mua häiritsee se, että JJ:n vaimo näyttää kirvesmurhaajalta. Onko hänen alibinsa selvitetty murhaillan osalta?
Kirjasto, kynttilänjalka ja Neiti Valkoinen?

...eivais, tuli mieleeni sellainen, mielestäni aivan mahdollinen tapahtumankulku, että venettä ei ajanut kumpikaan tapahtuma-aikaan, vaan esmes puikoissa ollut JJ on juuri hakemassa lisää virvoketta kajuutasta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Tuomitaanko JJ?

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Bhven kirjoitti:Eniten mua häiritsee se, että JJ:n vaimo näyttää Frederikiltä.
Kuva
Kuva
Pröötprööt
Vastaa Viestiin