Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Yleinen lätinä jä kitinä

Voisitko äänestää toista ehdokasta?

-stön äänestäjä, voisin äänestää Haavistoakin
8
30%
-ton äänestäjä, voisin äänestää Niinistöäkin
11
41%
-stön äänestäjä, jättäisin mielummin äänestämättä
4
15%
-ton äänestäjä, jättäisin mielummin äänestämättä
4
15%
 
Ääniä yhteensä: 27

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Eli Haaviston tai Niinistön kannattaja? Voisitko periaatteessa äänestää toistakin ehdokkaista? Vai jäisitkö mielummin kotiin?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

stön äänestäjä, olisin varmaan äänestänyt Haavistoa, jos vastaehdokas olisi ollut joku muu kuin Niinistö, Lipponen tai Väyrynen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä mä Haavistoa äänestäisin mielummin kuin ketään muuta ehdolla ollutta, jos Sale ei olisi.
Universaali disclaimer.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

So Hard kirjoitti:Kyllä mä Haavistoa äänestäisin mielummin kuin ketään muuta ehdolla ollutta, jos Sale ei olisi.
Tämä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Voisin äänestää kumpaa vaan. Jos vastaehdokas olisi joku muu, äänestäsin Salea. Itseasiassa olin jo päättänyt äänestää näissä vaaleissa Niinistöä, mutta jotenkin Keskustan äänestäminen tuntui niin suurelta vääryydeltä, että en vain kyennyt. Pidän kakkoskierroksen asettelua erittäin hyvänä, kaikissa tapauksissa saadaan hyvä kärkimies. Ja rehellisesti, äänestäminen on tässä kohtaa enemmän muodollisuus, kyllähän se Sale sieltä jyrää ihan kevyesti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No en mä voisi Niinistöä äänestää, jos vastassa on Haavisto. Aika monia muita vastaan kylläkin. Tämä vaalikamppailu on jopa muuttanut järjestystäni siten, että, kuten Kitinän aktiiviset lukijat toki muistavat, kun lähtökohtaisestikin Niinistö oli virallisella Urpiais-listalla neljänneksi paras kandidaatti, niin Biaudet'n tiputtua kohisten Niinistö nousi kolmannelle sijalle. Eli siinä mielessä voisin hyvinkin äänestää Salea tällaisissa vaaleissa, joissa ei jaeta juurikaan (sisä)yhteiskuntapoliittista valtaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Ja rehellisesti, äänestäminen on tässä kohtaa enemmän muodollisuus, kyllähän se Sale sieltä jyrää ihan kevyesti.
Kyllä mä uskon että Niinistö voi homman vielä mokata. Riittävästi kun kehuu paidansilitystaitoja niin suututtaa naiset, riittävästi kun eurointoilee niin suututtaa kaikki keput ja persut, vähän kun Natoilee niin menee loputkin.

Haavisto ei tunnu tekevän kauheasti virheitä ja kampanjakoneisto on häivyttänyt viherdikatuuriajatukset aika kivasti.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:Jos vastaehdokas olisi joku muu, äänestäsin Salea. Itseasiassa olin jo päättänyt äänestää näissä vaaleissa Niinistöä, mutta jotenkin Keskustan äänestäminen tuntui niin suurelta vääryydeltä, että en vain kyennyt.
Mitä yrität sanoa tässä lauseessa. Ei aukea.
Yritän sanoa, että ajatuksissani kirjoitin Keskusta kun piti sanoa Kokoomus. :D Tietysti Keskustan äänestäminen olisi jo sen sorttinen maanpetos, että asettaisin sen jälkeen itseni holhouksen alaiseksi, ettei pääsisi toistumaan. Se ei ole ollut edes hätävaihtoehto missään kohtaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
exsu kirjoitti:Ja rehellisesti, äänestäminen on tässä kohtaa enemmän muodollisuus, kyllähän se Sale sieltä jyrää ihan kevyesti.
Kyllä mä uskon että Niinistö voi homman vielä mokata. Riittävästi kun kehuu paidansilitystaitoja niin suututtaa naiset..
Jaa-a. Ei välttämättä. Aika monen klo 6.30 heräävään, autoa kinoksesta kaivavan ja räkänokkia päiväkotiin raahaavan ja sen jälkeen töihin juoksevan naisen sisällä asuu edustusrouva, joka vain ei kohdannut sitä oikeaa. Näihin Jennin paidanselitys helmikaulakorussa saattaa upota kuin kirves voihin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:Jos vastaehdokas olisi joku muu, äänestäsin Salea. Itseasiassa olin jo päättänyt äänestää näissä vaaleissa Niinistöä, mutta jotenkin Keskustan äänestäminen tuntui niin suurelta vääryydeltä, että en vain kyennyt.
Mitä yrität sanoa tässä lauseessa. Ei aukea.
Yritän sanoa, että ajatuksissani kirjoitin Keskusta kun piti sanoa Kokoomus. :D Tietysti Keskustan äänestäminen olisi jo sen sorttinen maanpetos, että asettaisin sen jälkeen itseni holhouksen alaiseksi, ettei pääsisi toistumaan. Se ei ole ollut edes hätävaihtoehto missään kohtaa.
Häh? Tehän ootte hyvin toimeentuleva DINK pariskunta, kokkareita vaan äänestään! Porvariston hillity charmi, junous!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä olen vahvasti demariaatteisesta perheestä, käynyt lapsena Nuorissa Kotkissa ja kaikkee. Miehen perhe on enemmän Kokoomuslaista, mutta mulle ei ole se arvomaailma koskaan oikein uponnut. Mua kuvottaa se "kaikilla on mahdollisuus kaikkeen" -henkinen amerikkalainen unelma, jolla siellä ratsastetaan.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

NuoriDaavid kirjoitti:Porvariston hillity charmi, junous!
Meinaan kyllä oksentaa joka kerta kun tän sanot :laatta:
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Dumiz kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Porvariston hillity charmi, junous!
Meinaan kyllä oksentaa joka kerta kun tän sanot :laatta:
Heh. Sehän on itseironinen vitsi. Mikä siinä niin pahasti tökkii??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Mikä on demareitten vastine "kaikilla on mahdollisuus kaikkeen" unelmaan?

Duunareille sama kuin omistajille ilman panosta. Teemalauseena on: kateus olkoon ilomme.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:Mä olen vahvasti demariaatteisesta perheestä, käynyt lapsena Nuorissa Kotkissa ja kaikkee. Miehen perhe on enemmän Kokoomuslaista, mutta mulle ei ole se arvomaailma koskaan oikein uponnut. Mua kuvottaa se "kaikilla on mahdollisuus kaikkeen" -henkinen amerikkalainen unelma, jolla siellä ratsastetaan.
Mikä on demareitten vastine "kaikilla on mahdollisuus kaikkeen" unelmaan?
Demareiden unelmassa kaikki ovat paperikoneen hoitajia 1980-luvun Suomessa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:Mä olen vahvasti demariaatteisesta perheestä, käynyt lapsena Nuorissa Kotkissa ja kaikkee. Miehen perhe on enemmän Kokoomuslaista, mutta mulle ei ole se arvomaailma koskaan oikein uponnut. Mua kuvottaa se "kaikilla on mahdollisuus kaikkeen" -henkinen amerikkalainen unelma, jolla siellä ratsastetaan.
Mikä on demareitten vastine "kaikilla on mahdollisuus kaikkeen" unelmaan?
Ehkä tuossa tökkii enemmän se, että tilastollisesti amerikkalaisen unelman lupaus on ylivoimaisesti uskottavin pohjoismaisissa sosiaalidemokratioissa, ja lähes mahdoton toteuttaa esim. Amerikassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Porvariston hillity charmi, junous!
Meinaan kyllä oksentaa joka kerta kun tän sanot :laatta:
Heh. Sehän on itseironinen vitsi. Mikä siinä niin pahasti tökkii??
IMHO hyvä vitsi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Mikä on demareitten vastine "kaikilla on mahdollisuus kaikkeen" unelmaan?
Ehkä tuossa tökkii enemmän se, että tilastollisesti amerikkalaisen unelman lupaus on ylivoimaisesti uskottavin pohjoismaisissa sosiaalidemokratioissa, ja lähes mahdoton toteuttaa esim. Amerikassa.
Tämä minuakin exsatin kommentissa tökki. Että eikös juuri tämän pitäisi olla demareitten tavoite tässä maassa.
No eikö silloin ole aika ymmärrettävää, että Exsatia kuvottaa, kun hoetaan tätä unelmaa ja samalla toimitaan sen tekemiseksi mahdottomaksi?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

NuoriDaavid kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Porvariston hillity charmi, junous!
Meinaan kyllä oksentaa joka kerta kun tän sanot :laatta:
Heh. Sehän on itseironinen vitsi. Mikä siinä niin pahasti tökkii??
Hmph, taidan jättää väliin. Mutta lievennetään ettei nyt ehkä ihan joka kerta :twisted:
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vielä tuosta porvariston "charmista". Mua jostain syystä ärsytti kun audiliikkeeseen tuli sellainen about 60v pariskunta, miehellä jonkun sortin trenssi päällä ja naisella sellainen 60 vuotiaiden kukkahattu, jossa on siis joku koristehärpäke. En tiedä, miksi ärsytti. Nehän voi olla oikeasti tosi liberaaleja ja joviaaleja ja maailmaa syleileviä, mutta näyttivät niin niin, en tiedä miksi ärsytti..
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:No eikö silloin ole aika ymmärrettävää, että Exsatia kuvottaa, kun hoetaan tätä unelmaa ja samalla toimitaan sen tekemiseksi mahdottomaksi?
Mitkä ovat mielikuvatason ylittävät konkreettiset toimet kansalaistemme lähtökohtien eriarvoistamiseksi?
Kykenemättömyys ymmärtää sitä päivänselvää asiaa, että pelkkä mahdollisuuksien tasa-arvo ilman tulonjaon tasa-arvoa on seuraavan sukupolven mahdollisuuksien epätasa-arvoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti:Mua kuvottaa se "kaikilla on mahdollisuus kaikkeen" -henkinen amerikkalainen unelma, jolla siellä ratsastetaan.
Kokoomuslaisessa perheessä kasvaneena mun on vaikea nähdä tota käsitystä todenmukaisena. Lähinnä se on mielestäni uskoa siihen, että omilla valinnoilla on merkitystä omaan elämään ja että on itse vastuussa omista valinnoistaan.

Jos puhutaan unelmista, niin mun kokemuksen mukaan ne jäävät tavoittamatta, koska tavoitellaan kaikkea, eikä osa keskittyä olennaiseen, eikä olla valmiita tekemään töitä tai uhrauksia sen eteen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kykenemättömyys ymmärtää sitä päivänselvää asiaa, että pelkkä mahdollisuuksien tasa-arvo ilman tulonjaon tasa-arvoa on seuraavan sukupolven mahdollisuuksien epätasa-arvoa.
Puhuin "mielikuvatason ylittävistä" toimista, urpsu hyvä. :)
No mähän kerroin sen peruspointin, jonka valossa voit arvioida kysymyksesi kannalta relevantisti mainittujen puolueiden politiikkaohjelmia kautta koko poliittisen toiminnan kentän. Ja varsinainen kysymys tässä oli se, että et onnistunut näkemään ajattelutapaa, jonka pohjalta Exastin reaktio on sisäisesti johdonmukainen. Katson selvittäneeni asian näissä vastauksissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti:
Tämä minuakin exsatin kommentissa tökki. Että eikös juuri tämän pitäisi olla demareitten tavoite tässä maassa.
Jäi ehkä täsmentämättä, että demaritaustasta kumpuaa vain se porvaripelko, puoluekanta on muuttunut sittemmin.

Ero on mielestäni siinä, että demareiden haave on universalismi ja kaikille tasavertainen mahdollisuus saada palveluita, koulutusta, tarvitsemansa terveydenhoito jne.

Kokoomuksen ajatus on, että jokainen on oman onnensa seppä, ja jos jollainen menee huonosti se johtuu siitä, että itse on mogannut kaiken, ja yhteiskunnan ei tulisi olla vastuussa sellaisesta hylkiöstä. Sitten ne pöllöpäät, joille on perheen varallisuus mahdollistanut opintoihin keskittymisen ilman sivutöitä, kielikurssit, vaihtoreissut, välivuodet ja muut "itsensä kehittämisen" mahdollisuudet, kriisitilanteissa terapiat ja yksilövalmennukset tulevat väittämään, että kenellä tahansa olisi mahdollisuus samaan. Ei ole. Ei edes silloin, vaikka taloudelliset lähtökohdat olisivat samanlaiset.

Tässä on tietysti vahva kärjistys ja henkilökohtainen kokemus takana, mutta tuossa on nyt se suurin syy siihen, miksi en löydä samaistumiskohteita siitä leiristä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Luokkayhteiskunta!



Kuva
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin