Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Yleinen lätinä jä kitinä

Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Kyllä
16
76%
Ei
2
10%
Eos
1
5%
Huumorivaihtoehto
2
10%
 
Ääniä yhteensä: 21

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Heh. Kait sinä nyt juristina ymmärrät, että ei ketään voi heittää maasta pois ilman oikeudenkäyntiä ja oikeuden päätöksestä voi valittaa jne.
Totta munassa voi. Monet maat tekevät jatkuvasti niin. Ulosheittäminen ei juurikaan eroa rajalla käännyttämisestä - ei kenelläkään ole mitään universaalia lakiin perustuvaa oleskeluoikeutta missään.
EU kansalaisten vapaa liikkuvuus Eu:n alueella??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Heh. Kait sinä nyt juristina ymmärrät, että ei ketään voi heittää maasta pois ilman oikeudenkäyntiä ja oikeuden päätöksestä voi valittaa jne.
Totta munassa voi. Monet maat tekevät jatkuvasti niin. Ulosheittäminen ei juurikaan eroa rajalla käännyttämisestä - ei kenelläkään ole mitään universaalia lakiin perustuvaa oleskeluoikeutta missään.
EU kansalaisten vapaa liikkuvuus Eu:n alueella??
Sekään ei ole mikään rajaton ja universaali oikeus. Sitä saa rajoittaa yleisen järjestyksen ja turvallisuuden perusteella, kuten jo aiemmiin mainitsin. Monet maat toimivat niin. Esim. brittiläiset jalkapallohuligaanit, jotka eivät ole koskaan tehneet mitään pahaa Ranskassa, eivät pääse Ranskaan ja heidät käännytetään tavattaessa välittömästi.

Suomessa on vaan niin munatonta kukkahattutätiä laatimassa näitä lakeja - kyllä pienikin järjestysrike riittää välittömään käännytykseen ilman mitään oikeudenkäyntejä ja valitusoikeuksia - jos niin vain halutaan. Katsos kun täysin rikkeettömiäkin saa käännyttää, pelkän epäilyksen tai oletuksen perusteella. Venäläisnainen ei pääse maahan, kun läjä kortsuja laukussa antaa olettaa, että huoraamahan tänne ollaan tulossa. Ilman tuomiota ja valitusoikeutta. Sama ilolintu voidaan nakata kadulta poimittaessa ilman tuomioita ulos.

Vain oleskeluluvan/turvapaikan saaneen tai sellaista hakeneen käännytys on sellaista, jossa tarvitaan yksinkertaista hallintopäätöstä isompi ruljanssi - niihin liittyy kaiken maailman sopimusvelvoitteita (joita eivät kyllä kaikki noudata niitäkään yhtä tunnollisesti kuin Suomi.)
Universaali disclaimer.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Heh. Kait sinä nyt juristina ymmärrät, että ei ketään voi heittää maasta pois ilman oikeudenkäyntiä ja oikeuden päätöksestä voi valittaa jne.
Totta munassa voi. Monet maat tekevät jatkuvasti niin. Ulosheittäminen ei juurikaan eroa rajalla käännyttämisestä - ei kenelläkään ole mitään universaalia lakiin perustuvaa oleskeluoikeutta missään.
EU kansalaisten vapaa liikkuvuus Eu:n alueella??
Vapaa liikkuvuus on eri asia kuin vapaa oleskeluoikeus. Semmoista ei ole edes Schengenin sisällä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Totta munassa voi. Monet maat tekevät jatkuvasti niin. Ulosheittäminen ei juurikaan eroa rajalla käännyttämisestä - ei kenelläkään ole mitään universaalia lakiin perustuvaa oleskeluoikeutta missään.
EU kansalaisten vapaa liikkuvuus Eu:n alueella??
Sekään ei ole mikään rajaton ja universaali oikeus. Sitä saa rajoittaa yleisen järjestyksen ja turvallisuuden perusteella, kuten jo aiemmiin mainitsin. Monet maat toimivat niin. Esim. brittiläiset jalkapallohuligaanit, jotka eivät ole koskaan tehneet mitään pahaa Ranskassa, eivät pääse Ranskaan ja heidät käännytetään tavattaessa välittömästi.

Suomessa on vaan niin munatonta kukkahattutätiä laatimassa näitä lakeja - kyllä pienikin järjestysrike riittää välittömään käännytykseen ilman mitään oikeudenkäyntejä ja valitusoikeuksia - jos niin vain halutaan. Katsos kun täysin rikkeettömiäkin saa käännyttää, pelkän epäilyksen tai oletuksen perusteella. Venäläisnainen ei pääse maahan, kun läjä kortsuja laukussa antaa olettaa, että huoraamahan tänne ollaan tulossa. Ilman tuomiota ja valitusoikeutta. Sama ilolintu voidaan nakata kadulta poimittaessa ilman tuomioita ulos.

Vain oleskeluluvan/turvapaikan saaneen tai sellaista hakeneen käännytys on sellaista, jossa tarvitaan yksinkertaista hallintopäätöstä isompi ruljanssi - niihin liittyy kaiken maailman sopimusvelvoitteita (joita eivät kyllä kaikki noudata niitäkään yhtä tunnollisesti kuin Suomi.)
Venäläisnaisesta ei kannata enempää jatkaa, koska Venäjä ei kuulu EU:hun. Mutta tosiaan tuo jalkapallohuligaanin maahantulokielto on mielenkiintoinen. Onkohan brittiläinen oikeus kuitenkin tuominnut hänet joskus huliganismista?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Venäläisnaisesta ei kannata enempää jatkaa, koska Venäjä ei kuulu EU:hun. Mutta tosiaan tuo jalkapallohuligaanin maahantulokielto on mielenkiintoinen. Onkohan brittiläinen oikeus kuitenkin tuominnut hänet joskus huliganismista?
Se oli vain yksi esimerkki. Kysymys on pitkälti tahdon asiasta.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Venäläisnaisesta ei kannata enempää jatkaa, koska Venäjä ei kuulu EU:hun. Mutta tosiaan tuo jalkapallohuligaanin maahantulokielto on mielenkiintoinen. Onkohan brittiläinen oikeus kuitenkin tuominnut hänet joskus huliganismista?
Se oli vain yksi esimerkki. Kysymys on pitkälti tahdon asiasta.
No onhan kuussakin käyty yli 40 vuotta sitten ja Suomi pysäytti talvi- ja jatkosodassa ylivoimaisen vihollisen. Toki romanikerjäläisten tulo Suomeen pystytään estämään. En hetkeäkään epäile sitä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Ei pidä kerjäämistä kieltää, jos kasalla kolikoita saa kerjäläiseltä pillua niin sehän on win-win Gat:n ja Homeboyn claanille.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12369
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

NuoriDaavid kirjoitti:"Ei"

Mä liberaalina henkilönä ajattelen, että jos joku kerjää, niin kerjätköön. Ei se mua haittaa, että joku istuu maassa kippo edessään. Miksi se pitäisi kieltää?

Tähän on turha vetää mukaan mitään pakottamista, ihmiskauppaa, omaisuusrikollisuutta, luvatonta leiriytymistä, roskaamista jne. Ne on kaikki kiellettyjä.
Samaa mieltä.

Ja vaikka sos.turvan taso onkin hyvä, sekin (byrokratia) toimii usein hitaasti. Syödä ym. jokaisen täytyy kuitenkin joka päivä. Tietysti moni pystyy turvautumaan perheeseen, sukuun ym. mutta jos joku tulee kadulla sanomaan että "Oon aika huonossa jamassa, voisit sä jelppii parilla eurolla" niin ei sellaisen kriminalisoimisessa ole mitään mieltä.

Eikä ketään pitäisi haitata jos joku istuu kadulla kippo edessä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Onko se aloite kerjäläisten omasta leirintäalueesta edennyt?
Tätä ei pysty käsittään. On niitä leirintäalueita jo valmiiksi, miksi kerjäämisestä pitäisi erikseen palkita?
Me transmitte sursum, Caledoni!
masa

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:Oikeampi askel olisi ero Schengenistä.

Vastaan saman ja äänestän kyllä.


Jos Stubb saa jollain ihmeen livulla vielä viisuvapauden venäläisille, niin voi sitä riemun päivää kun hardcore-luokan paskasakki tulee suomeen turisteilemaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oi tätä onnea! Meitä tullaan oikein varta vasten opastamaan, miten paskasakkia pitäisi käsitellä.

Kerjäläisille apua Romaniasta


Romania lähettää virkamiehen Suomeen
avustamaan suomalaisviranomaisia ja
Helsingin diakonissalaitosta
kerjäläisasioissa.

Eurooppa- ja ulkomaankauppaministeri
Alexander Stubb (kok.) on sopinut
asiasta Romanian ulkoministerin kanssa.

Suomeen odotetaan kevään aikana satoja
romanikerjäläisiä. Diagonissalaitos on
järjestänyt heille muun muassa
terveydenhuoltoa.

Pääosa kerjäläisistä tulee Bacaun
alueelta Karpaattien vuoristosta.
Alueella joka kymmenes asukas on
romani.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Alexander Stubb (kok.)
Arvatenkin suomi maksaa romaniviskaalin palkan, matkat ja hotelliasumiset. Vitun Stubb. Palauttaisin just nyt puoluekirjani jos mulla olisi semmonen.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Täytyyhän mulla olla oikeus istua muki kourassa kadulla, jos onnistun sen tekemään muita häiritsemättä. Ei kerjäämisessä ole mitään rikollista.

Ko. toimintaan ei liittyisi rikollisuutta, mikäli ihmiset eivät silkkaa typeryyttään antaisi rahaa noille järjestäytyneen rikollisuuden sätkynukeille. Paritetun perseen myyminenkään ei ole rikos, mutta sen ostaminen on. Samalla logiikalla tulisi rahan antaminen kerjäläisille kieltää lailla. Kuulostaa täysin järjettömältä ja sitä se onkin, mutta jo siksikin ehdotus sopisi sellaisenaan laiksi ja lisäksi homma toimisi tehokkaasti: kun almu kuppiin kilahtaa, syyte järjestäytyneen rikollisuuden tukemisesta vilahtaa. Romanipaskasakki olisi konkurssissa viikossa ja suuntaisi sirkuksensa jonnekin muualle.
masa

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja masa »

Hans Jörgen kirjoitti:Täytyyhän mulla olla oikeus istua muki kourassa kadulla, jos onnistun sen tekemään muita häiritsemättä.
Minua häiritsee mutanaamaisten ja sontasormisten mummojen konttaaminen kadulla. Mut jos olet timmipeppuinen ja pystytisuinen nainen bikineissä niin siittä vaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hans Jörgen kirjoitti:Täytyyhän mulla olla oikeus istua muki kourassa kadulla, jos onnistun sen tekemään muita häiritsemättä. Ei kerjäämisessä ole mitään rikollista.
Jos katusoittaminen tarvitsee luvan, niin kyllä kerjääminenkin saisi olla luvanvaraista. Henkkarit ja lupamaksu nyt ainakin pitäisi löytyä. Olisiko joku 50€ päivässä hyvä hinta kerjäysluvalle?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:Olisiko joku 50€ päivässä hyvä hinta kerjäysluvalle?
Pistä muutama nolla perään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16681
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jouduin juuri ajamaan pienen ylimääräisen lenkin töihin tullessa, kun YLE Puheelta (jeesus mä olen keski-ikäinen) tuli niin kiinnostava keskustelu romanikerjäläiskysymyksestä.

Varsinaista omaa kantaa, yllätys yllätys, mulla ei oikeastaan asiaan vielä näillä tiedoilla ole: intuitiivisesti olen toisaalta sitä mieltä, että kerjääminen on sellainen nöyryytys ja epätoivoinen viimeinen vaihtoehto, että sitä ei voi järkevästi käsitellä tekona, joka on houkutteleva ilman sen kiellettyyttä (ja rangaistavuutta), mutta toisaalta myös sitä mieltä, että kerjääminen - ja yleisemminkin tällaiseen henkilökohtaiseen hyväntekeväisyyteen nojaava - sosiaaliturvamalli ei istu pohjoismaiseen eprinteeseen ja se olisi hyvä kokonaan tehdä olemattomaksi, vaikka ei vielä edes ajateltaisi kerjäämisen lieveilmiöitä. Toisaalta sitten taas, ongelma on romanien köyhyys ja näköalattomuus, josta kerjääminen on oire, ja meidän pitäisi hoitaa itse sairautta, ei vain oiretta (mä olen täysin sisäistänyt EWSEn cure/relief-höpinän!). Vaikeaa.

Vaikka itse asiaan minulla ei siis oikein kantaa ole, niin joihinkin osa-argumentteihin kyllä. Ensinnäkin, ihmettelen Ylermin ja Masan marinaa tästä romanialaisesta virkamiehestä. Sehän on just hyvä (olettaen, että kyseessä on kenttätyötä tekevä sosiaalityöntekijä eikä pukua käyttävä johtava erikoissuunnitelija). Tiedämme, että melkoinen osa Suomessakin kerjäävistä romanialaisista olisi oikeutettu jonkinlaiseen eläkkeeseen/sosiaaliturvaan Romaniassa, mutte he eivät itse tätä luku- ja kirjoitustaidottomina tiedä tai ainakaan osaa tukea hakea. Romanialainen sosiaalityöntekijä osaisi ohjata heidät romanialaisen tuen piiriin - ei kukaan huvikseen kerjää vihamielisessä vieraassa maassa. Eikä tämä koske vain Romanian tukia vaan myös yleistä työllistyvyyttä.

Toinen, mitä ihmettelen, on tämä sielunvarmuus siitä, että kerjääminen on järjestäytynyttä rikollisuutta. Ymmärtääkseni tutkimuksellisesti on selvää, että kerjäämiseen liittyy kaksi mahdollisetsi tällaiseksi laskettavaa muotoa: Romaniassa on hämärähköjä tahoja, jotka lainaavat rahaa kerjäämismatkaa varten (koska eiväthän nämä romanit toki mitään tavallista pankkilainaa voi saada) sekä hämärähköjä matkayrittäjiä, jotka järkkäävät bussikuljetuksia esim. Suomeen. Tätä pidemmälle menevät fantasiat kerjäämisen organisoimisesta ja organisoijien keräämistä prosenteista ovat pääasiassa persuharhoja.

Ja vielä, viitaten näihin käsityksiin kerjäämiseen liittyvästä juridiikasta ja muusta byrokratiasta, niin lue enemmän, luulet vähemmän:
http://www.intermin.fi/intermin/biblio. ... 312010.pdf

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/O ... 5258514939

http://epublications.uef.fi/pub/urn_nbn ... 120070.pdf
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:eprinteeseen
Käytät niin paljon sivistyssanoja, että olin jo tarkistamassa tätäkin sanaa googlella ennen kuin tajusin että se olikin typo.


Ehkä Stubin hanke on hyvä, mutta kasvavan Stub-vihani takaa minun on vaikea enää nähdä sen touhuissa mitään hyvää. Katsotaan mitä tapahtuu.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:Jouduin juuri ajamaan pienen ylimääräisen lenkin töihin tullessa, kun YLE Puheelta (jeesus mä olen keski-ikäinen) tuli niin kiinnostava keskustelu romanikerjäläiskysymyksestä.

--
Vaikka itse asiaan minulla ei siis oikein kantaa ole, niin joihinkin osa-argumentteihin kyllä. Ensinnäkin, ihmettelen Ylermin ja Masan marinaa tästä romanialaisesta virkamiehestä. Sehän on just hyvä (olettaen, että kyseessä on kenttätyötä tekevä sosiaalityöntekijä eikä pukua käyttävä johtava erikoissuunnitelija).
Hävisin keski-ikäisyyskilpailun, koska ajanpuutteen vuoksi kuuntelin vain radiouutisia. Siellä Helsingin kaupungin (vai oliko Diakonissalaitoksen) edustaja sanoi, että tältä romanialaisvirkamieheltä odottavat lähinnä kontakteja romanian sos. viranomaisiin.

Mutta tosiaan tämähän on paras mahdollinen ratkaisutapa: yritetään saada romanikerjäläiset Romanian sosiaaliavun piiriin. Tätä on vaikea nähdä huonona asiana.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Olisiko joku 50€ päivässä hyvä hinta kerjäysluvalle?
Pistä muutama nolla perään.
Nykiikö ne oikeasti niin paljon, että niillä olisi varaa maksaa 50€ päivässä kerjäysluvasta?
masa

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: yritetään saada romanikerjäläiset Romanian sosiaaliavun piiriin. .

Kyllähän toi Romanian kerjäläsimafialle kelpaa. Saavat omaan taskuun nuokin tuet ja homma jatkuu entisenlaisena.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Tätä pidemmälle menevät fantasiat kerjäämisen organisoimisesta ja organisoijien keräämistä prosenteista ovat pääasiassa persuharhoja.
Nyt löit kirveesi kiveen. Ihan rationaaliset kaikkea muuta kuin persuja edustavat viranomaistahot ovat tehneet niin samankaltaisia havaintoja jaetuista reviireistä, "työvuoroista" ja kuljetuksista, että kerjäystoiminta on ilman muuta pääosin hyvin organisoitua. Se, että onko organisoinnin takana jonkin romanisuvun päämies vai joku muu, ei oikeastaan ole merkityksellistä. Ihmeellistä, että Suomessa olisi toisin kuin muualla.

Ongelmahan on se, että kukaan näistä ei takuulla puhu kenellekään viranomaiselle ja harvemmin tutkijallekaan mitään.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:Ihan rationaaliset kaikkea muuta kuin persuja edustavat viranomaistahot ovat tehneet niin samankaltaisia havaintoja jaetuista reviireistä, "työvuoroista" ja kuljetuksista, että kerjäystoiminta on ilman muuta pääosin hyvin organisoitua. Se, että onko organisoinnin takana jonkin romanisuvun päämies vai joku muu, ei oikeastaan ole merkityksellistä. Ihmeellistä, että Suomessa olisi toisin kuin muualla.

Joo. Esim briteissähän tuo on ollut monesti tapetilla.

Tossa googlauksen eka tulos:

http://news.bbc.co.uk/panorama/hi/front ... 618038.stm
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pitäisikö kerjääminen kieltää?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Joo. Esim briteissähän tuo on ollut monesti tapetilla.

Tossa googlauksen eka tulos:

http://news.bbc.co.uk/panorama/hi/front ... 618038.stm
No mutta tässähän on kyse selvästi persuparanoiasta.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin