Helsingin siluetti

Yleinen lätinä jä kitinä

Helsingin talojen korkeus

Vain taivas on rajana, rakennetaan ylös.
10
53%
Ei ei, hyi hyi. Vain matalia rakennuksia.
5
26%
Olen turkulainen, ei kiinnosta.
4
21%
 
Ääniä yhteensä: 19

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eikös saunalahti ja tillinmäki ole ihan tyylipuhtaita kahden auton pientaloalueita? Tuollaisina ne kai ovat ihan ok. Voi olla, että ovat sitten ylihinnoiteltuja.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.05.2017 10:57 ^ eikös saunalahti ja tillinmäki ole ihan tyylipuhtaita kahden auton pientaloalueita? Tuollaisina ne kai ovat ihan ok. Voi olla, että ovat sitten ylihinnoiteltuja.
Mä en nyt ymmärrä miten huonoilla yhteyksillä varustettu palveluton alue on jotenkin parempi kuin paremmilla yhteyksillä varustettu alue jossa on sentään jotain palveluja ja lisää tulossa. Saunalahti on kyllä pääosin kerrostalokasarmi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Suurpellosta oli voinut tulla ihan hyvä, jos se olisi saatu toteutettua alkuperäisen suunnitelman mukaan, eli toimistoja kehän varteen ja muuten pääosin omistusasuntoja. Käytännössä sitä on rakennettu vuokra-asunnot edellä, kun korkeiden rakennuskustannusten takia sinne ei ole kannattanut omistusasuntoja rakentaa, eikä toimistoista ole toistaiseksi mitään tietoa. Mä oletan, että kun rakennuskanta hieman vanhenee, eli noin 15-20, Suurpellon maine romahtaa lopullisesti ja siitä muodostuu seuraava Kirstinmäki. En laittaisi omaa rahaa kiinni alueelle missään muodossa. En edes sijoitusasuntoon.

Saunalahti tosiaan on pääosin kerrostaloblokkia, mutta näen sen alueen tulevaisuuden paljon valoisampana kuin Suurpellon meren läheisyydestä johtuen. Asuntotuotanto on myös painottunut enemmän omistusasuntoihin. Toki alue voi Soukan, Laurinlahden ja Kivenlahden tapaan jakautua kahtia, niin että ranta-alue erottuu selvästi arvokkaampana ja parempimaineisempana. Saunalahteen voisin sijoittaa rahojani.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 19.05.2017 11:45 Suurpellosta oli voinut tulla ihan hyvä, jos se olisi saatu toteutettua alkuperäisen suunnitelman mukaan, eli toimistoja kehän varteen ja muuten pääosin omistusasuntoja.
Alkuperäiset suunnitelmat piti muuttaa, koska yrityksistä ei löytynyt kiinnostusta toimitilarakentamiseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mikä ei ole suurikaan ihme kun katselee paljonko on vapaata saatavilla. Voisi tämäkin firma muuttaa parempaan joskus.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 19.05.2017 11:45Saunalahti tosiaan on pääosin kerrostaloblokkia, mutta näen sen alueen tulevaisuuden paljon valoisampana kuin Suurpellon meren läheisyydestä johtuen. Asuntotuotanto on myös painottunut enemmän omistusasuntoihin. Toki alue voi Soukan, Laurinlahden ja Kivenlahden tapaan jakautua kahtia, niin että ranta-alue erottuu selvästi arvokkaampana ja parempimaineisempana. Saunalahteen voisin sijoittaa rahojani.
Saunalahdessa kun ajaa autolla, joka toinen vastaantulija on tummahipiäinen. Minä en semmoiselle alueelle sijoittaisi punaista puupenniä. White flightiä pukkaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Suurpellossa asuvana totean, että täällä on kaikki pahasti kesken ja ainoa olemassa oleva palvelu on alimitoitettu K-Market (jos nyt ei lasketa tota just avautunutta jäde- ja kahvikiskaa). Toisaalta Opinmäkeä käydään jo ihastelemassa Espoon muiden koulujen taholta :) Terveyspalvelut on lukittu Puolarmetsän sulkemisen jälkeen Ison Omenan laajennukseen perustettuun terveysasemaan.

Ja Tixi sen tiesikin kertoa, että tohon näköetäisyyden päähän aukeaa ostari vielä tämän vuoden puolella (hah!!! saas nähdä!!), jonka tavoitteena on havitella ostovoimaa myös ohiajavasta K-II liikenteestä.

Niin kuin olen aikaisemminkin tänne kirjoittanut, niin tästä todellakin tulee Suurpelto kunhan kaikki on valmista! Siinä kohtaa espoolaiset ovat jo valmiita linjaamaan keskeneräiseksi jääneen metron uudestaan tavoiteena saada se joskus toimintaan!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 19.05.2017 12:24 Saunalahdessa kun ajaa autolla, joka toinen vastaantulija on tummahipiäinen. Minä en semmoiselle alueelle sijoittaisi punaista puupenniä. White flightiä pukkaa.
Eikö noita ole nykyään kaikilla Espoon kerrostaloalueilla? Mä en ole rantaraitilla pyöräillessäni huomannut mitenkään merkittäviä määriä maahanmuuttajia, mutta ehkä ne ei liiku siellä. Oma mutu on, että radanvarren lähiöissä niitä on enemmän.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 19.05.2017 12:24
Vagabondo kirjoitti: 19.05.2017 11:45Saunalahti tosiaan on pääosin kerrostaloblokkia, mutta näen sen alueen tulevaisuuden paljon valoisampana kuin Suurpellon meren läheisyydestä johtuen. Asuntotuotanto on myös painottunut enemmän omistusasuntoihin. Toki alue voi Soukan, Laurinlahden ja Kivenlahden tapaan jakautua kahtia, niin että ranta-alue erottuu selvästi arvokkaampana ja parempimaineisempana. Saunalahteen voisin sijoittaa rahojani.
Saunalahdessa kun ajaa autolla, joka toinen vastaantulija on tummahipiäinen. Minä en semmoiselle alueelle sijoittaisi punaista puupenniä. White flightiä pukkaa.
Tilastollisesti saunalahti vaikuttaisi kuitenkin olevan ihan ok. Koulussa mamuja pitkin hampain siedettävä (9%) määrä ja työttömiä ei mitenkään erityisen paljon.

Omassa koulussa vieraskielisiä on 4% ja tuo ei tunnu aiheuttavan häiriötä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Suurpelto on varmaan ihan hyvä kokonaisuus. Nykyinen asuinaluesuunnittelu on aika hyvää. Ongelma on vain siinä, että Histan kaaduttua Suurpelto lienee (toivottavasti) viimeinen espoolaisen kokonaissuunnittelun tyyppiesimerkki: ei ole yhtään mietitty, miten asuinalue liittyy olemassaolevaan palvelu- tai liikenneinfraan (erityisesti joukkoliikenteen osalta), vaan perustetaan tällainen ihme siirtokunta eristyksiin keskelle autiomaata. Epäilemättä, koska joku maanomistaja halusi siellä kotiuttaa voitot.

Muutenhan Espoota kehittään aika järkevästi: http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005224436.html Ihmettelen vain, että miksi tuosta arkkitehtuuriltana merkittävimmästä tornista näytetään yhä havainnekuvaa, kun siitä voisi käydä ottamassa ihan oikeankin valokuvan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Ja Helsingissäkö näin tehdään? Vastaukseksi ei kelpaa, että kaikkialle ml. lähisaaristo vedetään raitiovaunukiskot.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ En mä esittänyt mitään väitettä Helsingistä, saati vertailua Espoon ja Helsingin välillä. Mutta alustavasti vaikuttaisi että joo, anti-suurpeltomainen tai anti-histalainen kehitysstrategia taitaa olla esim. Helsingin uuden yleiskaavan läpileikkaava linja. Vapaavuoren-Vanhasen Östersundomista on tultu pitkä matka. Mutta kuten totesin, myös Espoo on tulossa näille linjoille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 24.05.2017 13:26Nykyinen asuinaluesuunnittelu on aika hyvää.
Just eilen mietin kuinka ankean kaupunkimaiseksi Matinkyläkin on muuttunut. Metron myötä on hyvä kaupunki menossa pilalle :(
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Persjönsterissä on linnunlaulua, hyttysiä ja havunneulasia, muuta sinne.

Viikonloppuna joku huudatti vastapäisen kolmikerroksisen kaupungin vuokratalon parvekkeella ählämipoppia niin, että mun kämppä raikasi. Onneksi se puretaan ja paikalle tulee 2 yhdeksän kerroksista kovan rahan taloa. Toiselle puolelle taas pykätään vielä korkeampia. Harmi kun sivulle ei taida mahtua, olis kiva jos aurinko ei paistaisi suoraan kämppään ja tekisi siitä leivinuunia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

EIköhän tämä vielä jossain kaadu, mutta lupaavalta näyttää

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005851574.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pasila taitaa olla aika museovirastovapaata aluetta, toki jos talous rommaa niin tuollekkin voi käydä kuin Jeddah Towerille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ luulis espoonkin olevan. Silti esim niittykummun metroaseman seutu on masentavan matalaa. Samaan aikaan autoiluun perustuville pientaloalueille tungetaan kerrostaloja.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pikkuhiljaa, Espoossa riittää lääniä. Arlan alueelle alkaa kai nousemaan vähän korkeampaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kaupungin suuruutta ei määrää talojen koko vaan asukasluku..

Vantaa ja Espoo voidaan liittää Helsinkiin, Kauniainen voi pysyä itsenäisenä, Voi tietysti olla että Tallinna liitetään ensin..
Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ei saa rakentaa korkeeta metroaseman viereen. 12-kerroksinen ei kelpaa. Pitää olla max 8 kerroksinen.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005913810.html
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.11.2018 23:05 Ei saa rakentaa korkeeta metroaseman viereen. 12-kerroksinen ei kelpaa. Pitää olla max 8 kerroksinen.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005913810.html
Demokratia on paska systeemi. Virkamiehet ehdottivat 12 kerrosta, mutta kansan valitsemat edustajat päättivät toisin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ihme pihtausta noiden kerrosmäärien kanssa. Jokaisen metroaseman viereen pitäisi kaavoittaa muutama yli 20 kerroksinen talo, niin saataisiin paljon asuntoja hienoilla maisemilla joissa asuville metro olisi oikeasti järkevä vaihtoehto.

Nimimerkillä: Mikään ei ole niin tyhmää kuin kerrostaloasunto puun latvojen alapuolella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja aasi »

McJanne kirjoitti: 29.11.2018 19:55 ^Espoolla on tosi vähän osaamista yli 8krs mökkien valvonnasta, koska se on juuri se raja, jossa vaativuus ja rakennetekniikka pompsahtavat. On aikanaan ajateltu, että kustannussyistä Suomeen ei koskaan rakenneta yli 8krs mökkejä. Siitäs saavat, mulkut.
Arvaan että seuraavan kerran raja pompsahtaa 16 kerroksessa, se tuntuu nyt olevan raja Oulussa.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kummasti lepuskiin kuitenkin pompsahtelee 16+ kerroksisiakin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Stadinarska pitää mahdollisimman korkeista paikoista, mutta sitten myös matalista, jos vaihtoehtona on merenrantakiinteistö.

Lopputulos on sitten kuitenkin Stadinarskalla mukava suomalainen vaihtoehto, jossa suurin osa suomalaisista ehkä on.
Siinä Touko elää ja on tyytyväinen, ellei ole kipeä, jolloin Touko ei ole tyytyväinen.

Tämä oli samalla Toukoarskan selväkieliset uutiset!

TOUKOARSKA
Väriterapeutti
Suomen mukavin mies
Oksennusvapaa
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin