Median kulutus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Median kulutus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Alustusta:

http://kitina.net/viewtopic.php?f=12&t=401&start=3675
NuoriDaavid kirjoitti:Ensiksi disclaimer. Tätä ei pidä ajatella niin, että toinen meistä on oikeassa ja toinen väärässä. Kuten sanoin, mielenkiintoista, että käytät mediaa niin eri tavalla kuin minä.
sivustahuutaja kirjoitti:
Telkkari:
- Leffat on jo katsottu leffoina ja leffat katsotaan yhden kerran
- Katsomiskelpoisia sarjoja tulee ehkä 1 vuodessa ja sen katsoo mukavammin muilla tavoin. Sama pätee luontodokkareihin.
- Uutiset ovat vanhoja ja eivät juurikaan käsittele taloutta
Mä katson tv:stä jonkin verran sarjoja (esim. Täydelliset naiset (RIP), House, Good Wife), perjantaisin hauskat kotivideot ja tartumikkiin, lauantaisin YLE leaks ja Uutisvuoto ( kolme viimeksi mainittua yleltä, eli ei mainoksia). Uutisia nykyään harvemmin, leffoja joskus.
sivustahuutaja kirjoitti:
Radio:
- Nettiradiot ja skype on keksitty
Radiota kuuntelen vain autossa. Aamulla Ylen radiouutiset ja ykkösaamun alkua ja välillä kaupallisilta kanavilta musiikkia.
sivustahuutaja kirjoitti: Adblock:
- Onko joku jolla ei ole blokkeria? Kuka jaksaa niitä välkkyviä bannereita näkökentän reunoilla? Jos ette klikkkaa ja osta, niin mitä hyötyä niistä on?
Mainosbannerit eivät mua haittaa. En ole koskaan käyttänyt adblokia
sivustahuutaja kirjoitti:
Kotiin kannetut mainokset:
- Luetteko oikeasti näitä? Saunaan tai takkaan tietysti tarttee pienen määrän sytykettä.
Gigantin ja Verkkokaupan mainoslehdykät selaan
sivustahuutaja kirjoitti:
Lehdet:
- Vaikka harrastaisi jotain, niin blogit ovat tänä päivänä parempi formaatti harrastetiedon lukemiseen kuin lehti.
Luen Hesaria ja TM:ää. Näitä kumpaakaan eivät blogit korvaa missään tapauksessa IMNHO. Blogistit ovat aina jonkun sortin propellipäitä, joilla on oma vahva henkilökohtainen asenteensa. Ja miten blogisti esim. järjestäisi validin talvirengastestin? Maksullista lehdistöä ei ilmaistarjonta korvaa missään tapauksessa. Mun mielestäni pelkkä blogien seuraaminen johtaa helposti yksipuoliseen informaatioon.

Lopuksi: musta on hassua, että esiinnyt jonkinlaisena mainonnan asiantuntijana, mutta et koskaan näe mainoksia. Kuulostaa samalta kuin viininasiantuntija, joka ei koskaan juo viiniä tai musiikkikriitikko, joka ei kuuntele musiikkia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Median kulutus

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Kattava panokseni keskusteluun on: Täydelliset naiset, House ja Good Wife :h:
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Median kulutus

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Telkkarinvahtaamistiheys on kyllä pudonnut viime vuosina dramaattisesti, hipaisen koneen päälle nykyisin ehkä kerran viikossa. Jos jokin katsomisen arvoinen leffa tulee sopivaan katseluaikaan (myöhäään viikonloppuisin) saatan vilkaista, lähinnä tulee kuitenkin seurattua urheilua, joka tarkoittaa näin tiiviimmän arvokisakauden jälkeen pelkästään Champions-liigan fudista. Muuten tulee katseltua netistä hankittuja leffoja/sarjoja useampana iltana viikossa unilääkkeenä/venyttelyn ohessa, haluan katsoa niitä silloin kun mulle sattuu sopimaan. Uutiset tulee luettua päivittäin netistä, nenää puuteroidessani luen korruptiolahjana tulevaa Kauppalehteä. Radiota en ole oppinut kuuntelemaan oikeastaan koskaan, vihaan soittolistoja ja paskoja biisejä, joten kuuntelen käytännössä vain oman levyhyllyn tuotantoa, sitäkin kun pystyy kivasti päivittämään netistä tiuhaan ja kustannustehokkaasti.
Netissä tulee roikuttua varsinaisen ja pääasiassa koneella tapahtuvan päätoimen ohessa liikaakin, joten olen periaatepäätöksenä jättänyt nettiyhteyden hommaamatta kännykkään. En ole oikein kokenut menettäväni mitään oleellista; tiedän useimmiten missä olen, minne olen menossa ja millä, joten sen tyyppisten sovellusten välitön saatavuus ei koitunut ongelmaksi. Kun en myöskään pelaile koneilla, en kaipaa niitä esim. matkaseuraksi; perinteinen kirja toimii mulle paremmin siihen tarkoitukseen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Median kulutus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suvinen kirjoitti:Korvaan särähti pikkuisen off-topicina Sivustahuutajan kommentti "leffat katsotaan kerran". Melkoista yleistystä! Itse toki katson hyvät leffat moneen kertaan ja jos telkusta tulee hyvä leffa jonka olen jo nähnyt katson sen mieluusti.
Olihan se yleistystä. Itsekin olen katsonut kourallisen leffoja toistamiseen ja käsittääkseni muut toistavat leffoja enemmänkin. Kuvittelisin sen kuitenkin olevan aika harvinaista, että telkasta tulee juuri sopivaan aikaan juuri semmoinen leffa, jonka haluaisi nähdä joko ekaa kertaa tai toistamiseen. Luulen, että aika moni katsoo telkkua tyylillä 'katson joka tapauksessa nyt ja valitsen parhaan kanavan'.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Median kulutus

Viesti Kirjoittaja KKK »

Uusia televisio-ohjelmia katson äärimmäisen vähän. Kerään elokuvia, osan katson kerran, mutta suurimpia suosikkielokuvia (vaikkapa "Blade Runner", "Fight Club") uusintakatson vähintään 1-2 kertaa vuodessa. Joka kerran niistä on jotain uutta irronnut.

Uusiin tv-sarjoihin tunnen varsin vähän mielenkiintoa, mutta vanhaa brittikomediakokoelmaani kartutan ajoittain.

Harvoin vaan ehtii katsoa leffoja niin paljon, kun kenties haluaisi. Mukuloiden teeveen katselua yritetään pitää aisoissa, mutta kuten jokainen vanhempi tietää, joskus on vaan pakko saada natiaiset istumaan hetki hiljaa paikallaan, että saa sekunnin edes huilata.

Isompi poika on jo nyt 4.5 vuotiaana vähän liiankin kiinnostunut isin viihde-elektroniikasta. XBoxilla saa pelata Angry Birdsiä, omaa työpuhelintani en enää siihen anna. Koetetaan rohkaista perinteisiin leikkeihin, mutta vähän per päivä saavat katsoa lastenohjelmia - yleensä ei-kaupallisilta kanavilta.

Omassa pelaamisessa oli melkein vuoden tauko, kunnes uusin Bättis sytytti. Nyt kun se on 99% läpi, tuleekin varmaan tauko uuteen "Tomb Raider"-peliin asti.
Amazing shit happens!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Median kulutus

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Televisiota katselen noin tunnin kerrallaan n. 3 kertaa viikossa venytellessä. Tosin silloin kun on aikaa niin tilaan dvd:tä ja katon ne maanisesti päivässä 1-5 jakson vauhtia. Houset, United states of tara, joululahjaksi haluaisin dexterit. Luen ihan paperisia lehtiä, hevosurheilu, ratsastus ja anopin kanssa yhteinen Kaleva. Radiota kuuntelen päivittäin aamutallia tehdessä, megan lopettamisen jälkeen dynastiaa aallolta. Lenkillä nyt groovea ja muuten radio Rockia. Netissä oon enimmäkseen töissä (ja mikä hitto on adblock?) Nyt oon taas innostunut lukemaan, noin kirja per viikko vauhtia, nyt jo useamman kuukauden lukenut enimmäkseen englanniksi.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin