Paras halpakauppa?

Yleinen lätinä jä kitinä

Paras halpakauppa?

Biltema
0
Ei ääniä
Clas Ohlson
3
25%
Etola
0
Ei ääniä
Eurokangas
0
Ei ääniä
Eurokauppa
0
Ei ääniä
Halpakauppa
0
Ei ääniä
Halpa-Halli(uskis)
0
Ei ääniä
'Hong Kong
0
Ei ääniä
Gigantti
0
Ei ääniä
IKEA
2
17%
JYSK
0
Ei ääniä
Karkkitori
0
Ei ääniä
Kirjatori
1
8%
LIDL
2
17%
Motonet
0
Ei ääniä
Parasostos(RIP)
0
Ei ääniä
Puuilo
1
8%
Robin Hood(Tokmanni)
0
Ei ääniä
Saiturin Pörssi
0
Ei ääniä
Tarjoustalo(Tokmanni)
1
8%
Tiger
0
Ei ääniä
Tiimari
0
Ei ääniä
Tuurin kyläkauppa
1
8%
Vapaa valinta(Tokmanni)
0
Ei ääniä
Verkkokauppa
1
8%
 
Ääniä yhteensä: 12

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Paras halpakauppa? Nimeltään, valikoimiltaan, muistoiltaan, kerro oma syysi, tarinasi?
Listassa merkittäviä ja vähemmän merkittäviä kauppaliikkeitä jotkut melkein kuriositeettejä.
Mitä kerrottiin, esim. USAn kauppojen myynnistä 40% tapahtuu halpakaupoissa ja joku Wal-Mart olisi 30. suurin talous maailmassa?
Pyyhin Netikettiin..
Manaaja

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Minimani 4 ever. Saman katon alla autoilijalle ja tee-se-itse -miehelle mukavasti valikoimaa, eikä kylän paras kala- ja lihatiski ainakaan huonontaneet asiaa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mistä lähtien Eurokangas on ollut halpakauppa?
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kiukkutipu kirjoitti:Mistä lähtien Eurokangas on ollut halpakauppa?
Anna vähän löysää? Siinä on edessä maaginen euro, joka tuntuu muuttuvan aina vain halvemmaksi, euro alkaa jo melkein halventaa itseään sitä ns. pelastettaessa? Olen ostanut oikein hienon fleese-kankaan viltiksi ihan parilla eurolla eurokankaasta, malli oli university of iowa suojellulla brändillä, tietenkin kokemukseni on subjektiivinen, koska perheenäidit tai äiti hankkii usein enemmän kankaita eurokankaasta? Yleensä halpakauoppojen habitus on hyvin pelkistetty ja tilankäyttö tosi optimaalista, tavarapinot ovat edessä ja huojuvat kaatumaisillaan?

Stockmannista ei ole tuttua kuin Stockmann lisä joka ilmestyy kaikkiin tuotteisiin kun ne tuodaan sinne myyntiin.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Suvinen kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:Mistä lähtien Eurokangas on ollut halpakauppa?
Sama pisti silmään. Sana "euro" ei tee automaattisesti halpakauppaa, vaikka nimi typerä onkin
No jos se ei ole halpakauppa (ja erityisesti jos se ei halua sellaisena profiloitua), niin onpa tosiaan käsittämättömän typerä nimi. Mä jotenkin olen laskenut sen automaattisesti samaan sarjaan tarjoustalojen, säästöpörssien ja mitä näitä onkaan kanssa. Ja mä olen sentään ostanut sieltä verhot ainakin kerran. Mutta mä olenkin vähän pihalla.

Niban listassa on muuten myös Etola. On mahdollista, etten ole Etolassa asioinut sitten iloisen 70-luvun tai jotain, mutta en mä sitä ole halpiskejtuksi ymmärtänyt mieltää. Jonkinlaiseksi peruskaupaksi vain. Ja oliko niin, että listalla ei ollut Alepaa? Onko se nykyisin ihan peruselintarvikekauppa - paitsi sikäli huono, että palvelutiskejä niissä ei taida olla?

Mut joo, mä käyn nykyisin säännöllisen epäsäännöllisesti Lidlissä. Tällaiseksi tämä elo on mennyt.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Suvinen kirjoitti:En tiedä milloin eurokangas on perustettu, mutta veikkaisin että niihin aikoihin, kun sana "euro" kaupan nimessä tarkoitti jotain hienoa ja kansainvälistä, joskus euroopan unionin perustamisen aikoihin. Silloinhan noita "euro"- kauppoja nousi kuin sieniä sateella. Euro halpiskaupan etuliitteenä taisi tulla muotiin yhteisvaluuttaan liittymisen aikoihin. Correct me if I'm wrong. Mutta juu, ei siis ole mikään halpakauppa, ainakaan mun mielestä.
Vaikea sanoa, mutta ei niiden oma kertomuskaan nyt kuulosta niin kovin vastahakoiselta tuon halpakauppatulkinnan suhteen: http://eurokangas.fi/yritys/historia
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Suvinen kirjoitti: En tiedä milloin eurokangas on perustettu, mutta veikkaisin että niihin aikoihin, kun sana "euro" kaupan nimessä tarkoitti jotain hienoa ja kansainvälistä, joskus euroopan unionin perustamisen aikoihin.
Eurokangas on perustettu 1991. Mä näkisin kanssa, että tässä tapauksessa euro viittaa eurooppaan eikä valuuttaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
Suvinen kirjoitti: En tiedä milloin eurokangas on perustettu, mutta veikkaisin että niihin aikoihin, kun sana "euro" kaupan nimessä tarkoitti jotain hienoa ja kansainvälistä, joskus euroopan unionin perustamisen aikoihin.
Eurokangas on perustettu 1991. Mä näkisin kanssa, että tässä tapauksessa euro viittaa eurooppaan eikä valuuttaan.
Ai jossain samassa laadun ja kansainvälisen tyylin mielessä kuin vaikkapa kutakuinkin samalle ajanjaksolle osunut Euro-Sepi Kumpulaisen tähtitie?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Ai jossain samassa laadun ja kansainvälisen tyylin mielessä kuin vaikkapa kutakuinkin samalle ajanjaksolle osunut Euro-Sepi Kumpulaisen tähtitie?
Juuri näin :D

Euro valuuttana oli tuohon aikaan vielä aika lähtökuopissa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Puuilo! :h:
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Noita kauppoja voi luokitella vaikkapa hajun perusteella, minulla on herkkä nenä ja aivastankin aina aivan stanan räyhäkkäästi, vaikka aivastuksen voimakkuudelle on löytynyt muitakin syitä. :suihku:

Yleensä edullisen kaupan tunnistaa tosiaan hajusta, edullisten kauppojen tavara on yleensä kotoisin Kiinan suuresta tavarakontista, varsinkin muovitavara tuoksuu joskus tosi voimakkaalle, sitä voimakkaammalle mitä krouvimpia muovilaatuja on käytetty, erityisesti pahmomuovit sisältävät pehmentimiä, joskus puhuttiin ftalaateista, joten mitä pyörryttävämpi haju kaupassa on sitä huonompaa pehmennintä on käytetty, kannattaa muistaa kun lapselle hankkii pehmoleluja, ettei osta ihan halvinta, jos aikoo nähdä vielä lapsenlapsiakin? Minun hajukategoriani huonoimmasta lähtien on, Puuilo->Motonet->Hong Kong->Tiimari->Etola->Tarjoustalo->.. Ihan oikeasti Puuilo tuoksuu kaikkein paskimpia kiinalaisia tuotteita sisältävänä, sori vaa georgina.. Saiturin Pörssissä(Kontula) en ole käynyt useaan vuoteen muutettuani Kivikosta pois, joten hajumuistini ei kanna sinne asti tai sitten siellä ei haissut muuta kuin polkupyöränkumit, koska ne aina haisee..IKEAssa ei haissut aivan pahalle, ainoa joka haisi oli tuore ja lakattu puu ennen kassoja, ruotsalaiset lihapullat eivät myöskään haisseet miltään eivätkä maistuneet miltään. Tarjoustalossa on asetettu pesuaineet ja hammastahnat ja karkit siten että ainakin kauppaan mennessä tuoksuu - itiksen tarjoustalom sisääntulon vieressä haisevat hielle joskus merkantit jotka yrittää myydä uutta liittymää kauppaan tuleville, onneksi itiksessä nuo veijarit yleensä päivystää yleisten kulkureittien varsilla, koska siellä on enemmän ilmaa ja parempi tuuletus.. Itiksessä mutukit ja mobutut tuovat arominsa selkeästi esille runsaammin esiintyessään ja ulkona voi sitten haista kusi yrjö tai muu tuote, jonka hajua ei tapaa yleensä kaupoissa..

Mitä sitten on lemppari nimityksiä halpakaupoille, vanhempani kutsuvat kuusaalla olevaa Robin Hood kauppaa roppariksi(robbariksi), Hong Kongia kutsutaan yleisesti Honkkariksi, Jannen mielikauppaa Stokaksi, Prismaa kutsutaan yleensä Prismaksi(muita nimiä?, ), joku valopää kirjoitti Suomi24 että kyllä tulee halvaksi kun ostaa vain S- ja K-tarjouksia" Voi olla yksinkertainen ruokavalio yksinkertaiselle? Eikö kaikki aina osta tarjoustuotteita?(Jos tarvitsevat, "ostin kymmenen kiloa voita kun se oli niin halpaa!") Mitä muita lempinimiä näille edullisille kaupoille on kertynyt?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja scarface »

IKEA ja Tuurin kyläkauppa. Tosin Tuurin k.kauppaa ei enää oikein voi laskea miksikään halpakaupaksi.. Lokakuun lopulla tuli käytyä asia toteamassa.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Toihan on suorastaan nerokas brändäys, eli jos sikahintainen kauppa on onnistunut asemoimaan itsensä halvaksi asiakkaiden silmissä! :)
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Oliskos se Hong Kong (Tavaratalo siis, heh). Onko se muuten muualla kuin Stadinarskan kaupungin naapurissa?

Kävin kerran ja siellä oli varteenotettavaa tavaraa.

Mä yllätän enkä pane alle nyt mitään! Näinkö saavutan täydellisen harmauden pian?
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Hans Jörgen kirjoitti:Toihan on suorastaan nerokas brändäys, eli jos sikahintainen kauppa on onnistunut asemoimaan itsensä halvaksi asiakkaiden silmissä! :)
Mitä nyt ite vuos sitten kävin, niin ei se kauppa kyllä kalliimasta päästä ollut. Stockmann on edelleen kalliimpi!
Aikuisten oikeasti tuli joku K-citymarket mieleen tuotteista ja hinnoista. Tosin vetonaulatarjouksiahan tuolla on paljon ilmeisesti.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Paras halpakauppa?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Pallotin Kirjatorin. Sieltä on edes jotain toivoa saada kirjoja suht. inhimilliseen hintaan. Muissa kirjakaupoissa on hinnat karanneet pilviin. En ihmettele lainkaan, että kirjojen nettimyynti lisääntyy Suomessakin. Hintaerot voivat olla melkoiset teoksesta riippuen.

Keskosilla (eli Tuurin kyläkaupassa) tulee käytyä useasti silloin, kun ollaan mökillä. Jotain made in Hong Kong -krääsää sieltä saa halvalla, mutta esim. kirjat maksaa saman verran kuin muuallakin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin