Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

MGandhi kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: Toissakesän Koffin puiston miitin jälkeen MGandhi:
"Poikuus oli siellä ja poikuudeksi jääkin. En olisi uskonut, että TUOLLAISTA on olemassakaan ellen olisi omin silmin nähnyt."
Irroitettu kontekstista. Käytöksesi on tuon kommentoinnin hetkellä sen verran loukkaavaa (ei tosin kohdistunut minuun), että se autogeneroi vastaloukkauksia. Joka tapauksessa edellistä kommenttiani pyydän vilpittömästi anteeksi.
.
O.K.
Mutta kontekstin ymmärsin silloin vasta kun vähitellen selvisi, että käsitit minun Koffin puiston miitissä loukanneen KGrilliä.

Anteeksi että palaan vanhaan, mutta minusta tämä pitää selvittää KGrillinkin mielenrauhan takia. Osa KGrillinkin minuun suuntaamista heitoista oli tilanteen eskaloitumista.

Minulla ei ole ollut mitään syytä arvostella KGrillin ulkonäköä, enkä ole häntä koskaan lihavana nähnyt. En vaan tiennyt miten herkkä hän aiheesta on. En käsitä miten joku OIKEASTI on voinut KGrillin painoa haukkua, minusta täysin normaalivartaloinen nainen. En itse kylmiltään kiinnittäisi mitään erityishuomiota painoseikkoihinsa.

Minun muistaakseni kaikki meni näin:
Cityssä KGrilli oli kertonut painonvartijoista ja arvuutteli leikillään näytänkö hänestä miitissä joltain rekkalesbolta.

Kun Kettusessa näin KGrillin, sanoin: "Ethän sä mikään lihava ole". tarkoitettu siis kohteliaisuudeksi ja hassutteluksi siitä palstajutusta . Sitten KGrilli väittää minun myöhemmin illalla päihtyneenä sanoneen jotain tällaista: "Sä olet nätti. Olisit vielä nätimpi jos laihduttaisit lisää". Sellaista en muista. Mutta jos olen sanonut, se on ollut just sitä kritisoimaani kannustavaa Marttatyyliä se. Ainakaan en diivaillen puhaltanut savua silmille kuten KGrilli väittää!! Tarkoituksena kehaista ja kannustaa lisää kertomissaan tavoitteissa. PAHA MOKA MINULTA!! ANTEEKSI! Se on vaan niin, että jos joku sanoisi minulle: "Sinä olet komea. Olisit vielä komeampi jos vankistuisit lisää", minä olisin vaan pirun mielissäni. Jotain positiivista sentään toisin kuin töksäyttelyssä yleensä..

Sitten Cityn palstalla KGrilli ensin haukkui pukeutumiseni ja minä ilkeästi ja ilman asiapohjaa lohkaisin takaisin: "Sinä olet lihava". Ja siitä tilanne eskaloitui.

Sitten Koffin puiston tapaus josta MGandhi närästyi.
Olin antanut omat röökini toiselle pummille, ja viheliäisenä tapana pummasin itse yhtä tupakkaa.

VANNON että kuulin KGrillin sanovan: "Meillä on vain LIHAVIA tupakoita."
Siis palaavan tuohon vanhaan juttuun.
Sillä hetkellä en keksinyt muuta kommenttia siihen kuin ihan vilpittömästi kohteliaisuutena tarkoitettu: "Sä olet laihtunut. Sä olet nätti"

Väärät sanat ehkä.. mutta ei loukkaukseksi tarkoitettu, päinvastoin, ja epäonnistunut sovitteluyritys.

KGrilli ja Gandhikin vetivät kai herneen nenään. EN tarkoittanut loukata, päinvastoin, mutta siinä sekunnilla sanoin väärin sanoin.
Viimeksi muokannut Gattaca, 23.11.2005 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MGandhi

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Gattaca kirjoitti:...
Juuh. Mun osalta kaikki kommentointi sun ulkonäköön on tapahtunut nimenomaan mainitsemassasi 'eskaloituneessa ilmapiirissä'. Siksi pyysinkin anteeksi moista paskaa käytöstä.

Mitä tuohon Koff-miittiin tulee, niin en silloin vetänyt mistään hernettä nokkaani vaan minun puoleltani kaikki sinuun suuntautuva sanailu tuli vasta myöhemmin palstalla. Tämäkin siis enemmän aiheen sivusta johtuvista syistä.

Minun osaltani tämäkin episodi vaipukoon unholaan. Vielä kerran nöyrimmät pahoitteluni aiheuttamani mielipahan johdosta.
Mida

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Mida »

Ah, muistinpa minäkin jotain yläasteaikaista pahaa sanomista.

Kässätunnilla rinnakkaisluokan tytöt ilkeästi kommentoivat likaisia hiuksiani. Ihmettelin hyökkäävyyttään, vaikka todentotta hiukseni olivat yökrasvaiset (murrosikä ja ihon rasvoittuminen iski päälle hiukan eri tahdissa kuin alkoi älytä, että ei hemmetti, nythän joutuu alkaan pesemään hiukset joka ikinen päivä).

Tosin sen jälkeen kyllä muisti käydä suihkussa riittävän usein. Enkä ikinä sen jälkeen suostunut pitämään niitä likkoja muina kuin ihan idiootteina ja tyhminä. Ku ei olis ollu mikään pakko sillä tavalla kaikkien kuullen tulla vittuilemaan. Noh, ehkäpä ne on jo hiukan aikuistunu nekin.

Mutta en mä ikinä ole kokenut koulukiusaamista, enkä tuotakaan sellaiseksi laske. Kotona tapeltu pikkusiskojen kanssa niin paljon pahemmin, ettei koulukaverit pystyneet kiusaamaan, vaikka joskus kuulikin, että pukeutumista oli haukuttu jne.

Tai jos ei löytynyt paritehtäviin paria, niin kysyin ihan oma-aloitteisesti, että voinko tehä tän yksin. Jos mun seuraa ei haluttu, ni en halunnut muita kiusata tuputtamalla itseäni seuraansa. Ku kerta oli jo ala-asteelta mulle selviö, että kaikki ei tykkää kaikista, ni en sit koko asiaa surru.

Et se on niin suhteellista mikä on pahasti sanottu. Toiset pahoittaa mielensä kaikesta, mihin vain pystyvät tulkitsemaan jonkun ikävän viestin mukaan ja toiset antaa valua selästä.

Ei sillä et haukkuminen tms. olis hyväksyttävää.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja saira »

Lisään vielä hiukan. Ala-asteella tulin hyvin toimeen erään pojan kanssa, kunnes hänelle sanottiin, että meistä tulisi hyvä pari. Tottakai hänen oli pakko osoittaa ettei tykkää minusta ja siitä alkoikin ysin loppuun kestänyt kiusaaminen. Tosin kasin keväällä lieventyi huomattavasti, kun kyllästyneenä ulkonäköni ja älyni mollaamiseen ja tönimiseen potkaisin hänen suuntaansa, sattumalta suoraan munille... Poika oli kyllä jo ennen minua kiusannut aina jotain luokkalaistamme. Yleensä uhrin piina kesti sen puolisen vuotta, sitten kohde vaihtui. Eli jos en olisi ollut minä, niin joka tapauksessa joku muu.

Yläasteen jälkeen pahin kuulemani on ehkä "petin sua viime yönä. Olen todella pahoillani"

Kauneinta taas "pidetään tämä lapsi, haluan kanssasi perheen"
KGrilli

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

höpölöpö gattacalle. joskus ihmisen mielessä asiat muuttuvat sellaiseksi kuin niiden haluaisi olevan. muistia voi muokata, tähän perustuu esim. hypnoosin epäluotettavuus.

paskapuhetta kaikki tyynni. koko stoorista on myös täysin toinen version, mutta antaa olla. ei kiinnosta sitä enää ajatella.

minun puolestani sinä saat olla "ruma", ja minä saan olla "lihava". peace!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ulkonäöstä vittuiltu aika paljon. Ei ihme tällä pärställä... :(
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
KGrilli

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

tiesittekö muuten että ircissä on oma kanavansakin ns. "kauniille ihmisille". muistaakseni nimi oli joku "fabulous people" tms.

kuinkakohan moni meistä kelpuutettaisiin joukkoon?
Herra Manala

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

gullible kirjoitti:Ulkonäöstä on minulle vittuiltu satunnaisesti koko ikäni eikä se edelleenkään ole loppunut (palstalla ainakin Manala ja Poikuus). Huvittavaa sinänsä, että ulkonäkövittuilua harvemmin kuulee viehättävän näköisiltä ihmisiltä. Täytyykin katsoa, että miten komea mies se manala IRL olikaan...
Meinasi jo tulla paha mieli, mutta tämä pelasti päivän. Hyvä sielunruoka, parempi mieli.
gullible

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja gullible »

Herra Manala kirjoitti: Meinasi jo tulla paha mieli, mutta tämä pelasti päivän. Hyvä sielunruoka, parempi mieli.
Ilonaiheensa kullakin. On niin helppoa ja samalla niin, sanoisinko infantiilia, vittuilla toisten ulkonäöstä.

Katsotaan livenä kuinka kuinka hyvin linjasi pitää.
Gina

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Gina »

gullible kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Meinasi jo tulla paha mieli, mutta tämä pelasti päivän. Hyvä sielunruoka, parempi mieli.
Ilonaiheensa kullakin. On niin helppoa ja samalla niin, sanoisinko infantiilia, vittuilla toisten ulkonäöstä.

Katsotaan livenä kuinka kuinka hyvin linjasi pitää.
Siis aivan pakko sanoa että sitä minäkin odotan mielenkiinnolla. :twisted:

*vaipuu taas takaisin norauksen suloiseen maailmaansa*
HellBell

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Onko koettu kiusaamista tai suoranaista vainoa? Kyllä.

Edelleen vihlaisee, kun muistaa mitä julmuus voi olla ja miten sellaiseen vyyhteen voi joutua mitä erinäisimmistä 'syistä' - syistä lainausmerkeissä sen takia, koska syyksihän voi kelvata mikä tahansa jos on tarpeen saada satuttaa. Sellainen erilaisuus joka ei ole 'coolia', sellainen on epäsuotavaa niiden taholta jotka ovat niin heikkoja että heidän pitää vahventaa itsensä toisten kustannuksella.
Olin yläasteiässä selkeästi (en kadu) liian erilainen ja mitä epäcooleimmilla tavoilla; vähät välitin mistään bileistä, juomisista, kiroilemisista, puhumisesta tietyllä teinihelvettimäisellä tavalla, ulkonäön huoltamisesta, vaatevalinnoista tai ylipäätään mistään, mistä olisi 'pitänyt' olla kiinnostunut. Tuohon vielä se että olin hyvin kömpelön näköinen ja käytin outoa nimeä (ala-asteella otin sen käyttöön, ei ollut silloin mikään ongelma kenellekään) ja pari muuta seikkaa, niin siinähän sitä erilaisuutta.
En nyt laita tähän mitä kaikkea kivaa tapahtui, mainitsen vain yhden kommentin (olen tämän maininnut joskus aiemminkin), jonka sain muun luokan kuullen kuulla vieläpä hauskaksi ajattelemani pojan taholta: "Hyi Vi*tu.. Sä olet kyllä koulun rumin tyttö" ja paskamaista naurua päälle.
Tähän iloon yhtyi taas aika moni, mutta minä en sanonut mitään. En pystynyt.

Nykyään.. Edelleen se sama persoona on siellä (jälk.per.lisäys: en tarkoita tällä sitä, ettenkö nykyään esim pitäisi viinaksista vaan sitä jtk ydinminää joka ihmisellä kulkee mukana..) mutta muuten on muutosta käynyt. Jännää on tietenkin se, miten on huomannut suurimman osan ihmisistä arvottavan muita ihmisiä pinnallisten juttujen perusteella. Aika rumaa on ollut nähdä entisten kiusaajien tulevan vastaan ja käyttäytyvän kuin olisimme joitain parhaimpia ystäviä vain koska ilmeisesti nykyään en heidän silmissään ole epäsuotavasti erilainen.
Osan kanssa jutut sovittu ja tämä ok.

En tietäisi joitain asioita ellen olisi käynyt näitä juttuja läpi.
Viimeksi muokannut HellBell, 25.11.2005 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

KGrilli kirjoitti:höpölöpö gattacalle. joskus ihmisen mielessä asiat muuttuvat sellaiseksi kuin niiden haluaisi olevan. muistia voi muokata, tähän perustuu esim. hypnoosin epäluotettavuus.

paskapuhetta kaikki tyynni. koko stoorista on myös täysin toinen version, mutta antaa olla. ei kiinnosta sitä enää ajatella.

minun puolestani sinä saat olla "ruma", ja minä saan olla "lihava". peace!
Joo EI aleta tässä.
Mutta minullahan se sairaan tarkka muisti on, enkä voi mitään sille, että muistan sen noinpäin. Ja sen TIEDÄN, että mitä sitten olen sanonutkin, loukkaamistarkoitusta minulla ei MIITEISSÄ ollut. Olit itse puhunut ja puhunut palstoilla laihduttamisestasi. JOS olisin pitänyt sinua OIKEASTI lihavana, en olisi laskenut asiasta edes leikkiä. En vaan tajunnut, että sinunnäköisesi EI-lihava ihminen ottaa sellaisesta läpästä nokkiinsa. Kun ei ole syytä, lihavampia näkee joka päivä. Enkä tiennyt menneisyyttäsi ja miten arka koko aihe sinulle on ollut. Anteeksipyyntö ja peace, joo.

---------

Nettisolvaukset taitaa useimmiten perustua tuollaiseen tyhmään eskalaatioon, jossa ei saa selvää kuka on ensin loukannut ja miksi?

Mutta sitä en ymmärrä, miten monet ottavat asiakseen jossain kadulla, provosoimatta, huomautella tuntemattomille ihmisille ulkonäöstä. Onko tässä joku normaali-ihmisten sallittu tapakulttuuri, että kun he itse ovat niin kauniita, heillä on sekä oikeus että velvollisuus kertoa rumemmilleen siitä rumuudesta?

Sitten on tapaukset kuin se karatenopettaja.. että suoraan sanotaan arvostelussa: "väännyit VIELÄ ENTISTÄKIN LUONNOTTOMAMPAAN asentoon".. ja "Koska sinun ruumiisi on TUOLLAINEN.."

Kaipa hän käsitti antavansa rakentavaa ohjausta jo tiedossa olevien itsestäänselvien ominaisuuksieni pohjalta? Mutta kun ne EIVÄT olleet itsestäänselvyyksiä, eivätkä voi ollakaan, jos ei ole pienestä pitäen ollut jotain suorastaan vammaisdiagnoosia lääkäriltä. Kyllä se sitten sattuu ja voisi harkita mitä totuuksia toiselle kertoo, vaikka sitten miten "hyvää" tarkoittaen.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

HellBell kirjoitti:sain muun luokan kuullen kuulla vieläpä hauskaksi ajattelemani pojan taholta: "Hyi Vi*tu.. Sä olet kyllä koulun rumin tyttö" ja paskamaista naurua päälle.
Tähän iloon yhtyi taas aika moni, mutta minä en sanonut mitään. En pystynyt..
Nuo onkin kauheita paikkoja. Mitä siinä tekee kun koko luokka nauraa? Ihan epätodellinen tilanne. Haluaisi kadota maan päältä. Ei ole mitään osuvaa vastaan sanottavaakaan. Jähmettyy.
HellBell

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Gattaca kirjoitti:
HellBell kirjoitti:sain muun luokan kuullen kuulla vieläpä hauskaksi ajattelemani pojan taholta: "Hyi Vi*tu.. Sä olet kyllä koulun rumin tyttö" ja paskamaista naurua päälle.
Tähän iloon yhtyi taas aika moni, mutta minä en sanonut mitään. En pystynyt..
Nuo onkin kauheita paikkoja. Mitä siinä tekee kun koko luokka nauraa? Ihan epätodellinen tilanne. Haluaisi kadota maan päältä. Ei ole mitään osuvaa vastaan sanottavaakaan. Jähmettyy.
Niin. Ja sen kaltaisissa tilanteissa huomaa, kuinka nekin joita pidit/luulit ystävinäsi/ystäviksesi saattavat hymyillä mukana, eivät naura, mutta kun käännät päätäsi ja katsot ympärillesi.. Ei ole ketään jolla olisi jotain asiaa vastaankaan.

Ihmisluonto..
Muistan ala-asteelta erään pojan, jonka vaatteet haisivat koska hänen monen lapsen yksinhuoltaäitinsä ei ehtinyt pestä vaatteita ja huoltaa kotia kunnolla jatkuvan raskaan työntekonsa takia. No, kävi niin että muutama luokkatoveri alkoi poikaa siitä sitten kiusaamaan ja lopulta tämä ällötyksen sekainen 'viha' tms johti siihen, että he laativat opettajainhuoneeeseen eteenpäin vietäväksi adressin nimeltä "Haluamme tämän pojan vaihtavan koulua", johon saivat allekirjoittamaan luokan n.33 oppilaasta 30!
Yli 90% oppilaista oli siis valmis potkaisemaan pojan luokalta tämän haisevien (eivät edes haisseet kuin vähäisesti) vaatteiden takia ja valmistelivat ilkamoiden adressia pojan läsnäollessa luokassa. Hän näytti aika lailla sanattomalta.
(Adressi ei mennyt läpi, siitä tuli kaikille sen allekirjoittaneille sanktiota. Opettaja keskusteli pojan äidin kanssa jne.)

Edit:typot
Viimeksi muokannut HellBell, 23.11.2005 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herra Manala

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

gullible kirjoitti:Ilonaiheensa kullakin. On niin helppoa ja samalla niin, sanoisinko infantiilia, vittuilla toisten ulkonäöstä.
Helppoa on myös kirjoittaa notepadiin ulkonäöstään sanotut loukkaukset, ja martyrisoida niiden avulla kaksinaismoralisesti vuosi toisensa perään. Se on sellaista isojen tosimiesten toimintaa, nyt myös Varkaudessa.
Katsotaan livenä kuinka kuinka hyvin linjasi pitää.
Saattaisit pillahtaa itkuun.
Viimeksi muokannut Herra Manala, 23.11.2005 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Lipa »

KGrilli kirjoitti:[
pyöreäpeppuinen ja pehmeä. mutta jollakin kiusaajieni oli tarve minua .

Häh, sä oot nainen!! Mä oon luullu että oot mies :lol:
nami nami
gullible

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja gullible »

Herra Manala kirjoitti: Saattaisit pillahtaa itkuun.
Katsotaan. Puhutaan vaikka nämä ulkonäköasiat ensin halki.
Herra Manala

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

gullible kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Saattaisit pillahtaa itkuun.
Katsotaan. Puhutaan vaikka nämä ulkonäköasiat ensin halki.
Taidat olla aika epävarma itsestäsi?
HellBell

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Gattaca kirjoitti: ..
Jähmettyy.
Mutta ei enää sittemmin tapahdu näin. Mikään ei enää jähmetä siinä määrin ettei pystyisi sanomaan takaisin. Noista jutuista voi oppia sen, ettei kukaan ole sanomaan yhtään mitään. Voi nauraa, voi olla välittämättä, voi iskeä takaisin, voi vaikka alkaa haastatella toista aikansa ratoksi, mutta ei tarvitse jähmettyä.

Se on vaan se illuusio minkä toinen luo sanoillaan.
KGrilli

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Herra Manala kirjoitti:
gullible kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Saattaisit pillahtaa itkuun.
Katsotaan. Puhutaan vaikka nämä ulkonäköasiat ensin halki.
Taidat olla aika epävarma itsestäsi?

ehkä vielä pahempaa kuin se, että haukutaan, on se jos nauretaan selän takana. minä säälin sinua siitä yhtä paljon kuin sinä minua onnettomista rakkaudentunnustuksista joita olen "pyytämällä" saanut.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

HellBell kirjoitti:Se on vaan se illuusio minkä toinen luo sanoillaan.
Mutkun ne vakuuttaa että se on niin TOTTA ja varmaan se onkin totta :D
Eri asia sitten että eikö niiden "parempien" omaa paremmuutta huononna tuollainen huomauttelukulttuuri. Ei kai sitten, kun ne ovat niin Hyviä.

Koulussa joo..
Ala-asteella jaksettiin huomautella hentoudestani. Keksin myötäillä leikkimällä, että kaaduin maahan kun minuun päin puhallettiin. Mutta kun luokan kovikselle kantautui: "Tuo on niin laiha että se kaatuu kun puhaltaa" ja kovis kokeili, en kaatunutkaan, kähkäh.

Kerran tirvaisin yhtä kiusaajaa nyrkillä nenään ja sain sentään luokan mielipidejohtajalta arvion: "Gattaca on kova tappelemaan".

Yläasteella jäin pahasti jälkeen fyysisessä kehityksessä.
"Kahtokee! Tuolla ei kasva munakarvat!!"
Olin myös pienin, joten opettajatkin katsoivat asiakseen erottaa minut toisesta samannimisestä kutsumalla minua "Pikku-Gattacaksi".

Liikuntatunnit oloivat kömpelölle minulle yhtä helvettiä. Mikä oli muille hupia, oli minulle kuin vierailu Goldingin "Kärpästen Herra"-romaanissa. KAHTOKEE!!

Koulun kovis kamppaili minua yhtenään nurin. Kerran vessassa kaatoi päälleni ison roskakorin, ja työnsi minut sen sisällä pytylle istumaan. Rummutti koppaa. Sitten kertoi kaikille: "Tuo hullu meni sitten pytylle istumaan roskakori päässä!"

...joo siitä ainakin jäi kostofantasia vieläkin.. jos vois ajassa siirtyä sen roskakorin alle nykykoossaan ja sitten antaisi mennä... jaa niin tietty se vieläkin hakkais mut :D

Intissä sain Cooperin kultaisen juoksumerkin ja ammuin hyvin. Virheetön rytmitaju sulkeisissa. Mutta ongelma oli muu hitaus. Sellainen asia kuin kaapin laitto määräajassa sekavasta varustekasasta oli minulle motoris/järjestelmällisesti mahdotonta. Kumma kun sellainen nopeus ja täsmällisyys ei arkielämässä ole tarpeen, niin kaikki muut tietysti olivat siinä minua nopeampia, ripeämpiä ja minusta ihmeolentoja.. jotka totta kai saivat pilkata minua hitaudestani. Sehän oli TOTTA.
Viimeksi muokannut Gattaca, 23.11.2005 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herra Manala

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

KGrilli kirjoitti:ehkä vielä pahempaa kuin se, että haukutaan, on se jos nauretaan selän takana. minä säälin sinua siitä yhtä paljon kuin sinä minua onnettomista rakkaudentunnustuksista joita olen "pyytämällä" saanut.
Selän takana? Voisitko perustella, vai aiotko vain tuputtaa sanoja toisten suuhun? Ei minun tarvitse sinun selkäsi takana nauraa. Kyllä sinun uskomattomat dramastunttisi sekä marttyyrivetosi naurattavat minua aina ihan avoimesti. Taas nyt ja jälleen ensi numerossa.
KGrilli

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Herra Manala kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:ehkä vielä pahempaa kuin se, että haukutaan, on se jos nauretaan selän takana. minä säälin sinua siitä yhtä paljon kuin sinä minua onnettomista rakkaudentunnustuksista joita olen "pyytämällä" saanut.
Selän takana? Voisitko perustella, vai aiotko vain tuputtaa sanoja toisten suuhun? Ei minun tarvitse sinun selkäsi takana nauraa. Kyllä sinun uskomattomat dramastunttisi sekä marttyyrivetosi naurattavat minua aina ihan avoimesti.
mitäpä elämä olisi ilman naisia ja draamaa. on mukavaa olla teatraalinen! hyvin olen pärjännyt. eipähän ole ihmisillä tylsää mun seurassa.

mites muuten.... kun et ole koskaan maininnut sanallakaan ketään... onko sulla kavereita ihan RL? kiinnostaa ja voit samalla kerätä lisää niitä säälipisteitä.

p.s eikös se riitä jos mä nauran sun selän takana? miksi päättelet että puhuin jostakusta muusta? alkaako paranoia iskeä sinuunkin?
Hebuli

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Geetzu kirjoitti:Tulipas paha mieli kun luki Gattacan ja Knkyn viestit. Mikä vittu meitä ihmisiä oikeesti vaivaa? Oon 10 vuotta sitten tehny päätöksen (puolustaessani broidiani kiusaajiltaan), että sinä päivänä kun mulla on pokkaa käydä haukkumaan toisia ulkonäöllisistä syistä
Tarkoittaako tuo että nimenomaan ulkonäön haukkuminen on pahempaa kuin ihmisen muiden ominaisuuksien tai elämän haukkuminen? Voisko paremminkin sanoa että lähtökohtaisesti kaikki toisen mielen pahoittamiseen tähtäävä toiminta on hyi-hyi?

Mitäs lapsuuden ja nuoruuden aikaisia loukkauksia tms. muistan?

- Joskus varmaan 10-11 vee jaoin kesällä mainoslehtiä. Ehkä hieman vanhempi ja isompi tuntematon tyttö alkoi huutaa eräässä rapussa kavereilleen "Katsokaa tuota pikkupoikaa! Miten kukaan voi olla noin surkean pieni? Voi voi." jne. Taisin vastata hänelle haukkumalla häntä läskiksi, mikä hän kyllä oli.

Jälkikäteen ajatellen, hän taisi purkaa omaa ahdistuneisuuttaan minuun, kuvitteli pääsevänsä omista möröistään ja saavansa kohotettua itseään haukkumalla jotain toista. Sovellan tätä teoriaa useimpiin jotka tuntuvat jatkuvasti yrittävän ylentää itseään alentamalla muita. Oma vastahaukkumisen oli lähinnä refleksi ja puolustusreaktio. ;)

- Taisin olla 7. luokalla herkässä murrosiän alkuvaiheessa ensimmäisten munakarvojeni kasvaessa, kun kotonamme vieraana ollut tuttavanainen ihasteli ensin miten isoveljeni oli kasvanut niin valtavasti sitten viime näkemän, ja perään kovaääninen tokaisu "Mutta tuo XXX on aina ihan yhtä pieni poika!". Myönnän että loukkaannuin, ihmettelin mielessäni halusiko hän oikeasti loukata minua. Kostin heittämällä häntä salaattihaarukalla silmään. Tai ainakin olisi pitänyt, näin jälkikäteen ajatellen. EDIT: Aina empaattinen ja tunneälykäs isosiskoni tuntui huomaavan tilanteen heti ja oli samalla sekunnilla korjailemassa "Ei ei, onhan sekin kasvanut tosi paljon...". Mukavia sisaruksia, ihan oikeasti.

- Lukioaikoina olin viikonlopputöissä eräässä elintarvikeliikkeessä Hesan keskustassa. Olin lähdössä töistä la-iltana kävelemään kohti linja-autoasemaa, kun kulman takana jossain Yrjönkadun kohdalla törmäsin samassa koulussa vuotta alemmalla luokalla olevaan hieman humaltuneeseen pissistyttöporukkaan, jonka jäsenet tunnen vain ulkonäöltä.

Hiljaisen alkuhämmästyksen jälkeen hirveä naurunremakka, "Ei voi olla totta! Kattokaa! Toi!", ja perään pari vihaisen kuuloista "Vitun homo!"-huudahdusta perääni, kun jatkoin hiljaisena ja vittuuntuneena matkaani. Olin vähän mitvit kun emme edes tunteneet toisiamme, mutta tuona hetkenä päätin alkaa opiskella misogynekologiksi lukion jälkeen.

- Joku lapsuudenaikainen ikäiseni tuttavatyttö otti toista vuotta sitten minuun sähköpostitse yhteyttä kun tunnisti kuvani ja nimeni eräältä sivustolta (ei ollut deittisivusto, toim. huom.). Ilmeisesti tarkoitti kehuksi ihmetellessään kovasti miten komea minusta kuulemma on tullut, kun lapsena olin ollut niin "surkea rääpäle". Pyysi ottamaan yhteyttä, tais jäädä tekemättä. Olishan hänelle toki voinut vinoilla että hän sentään on yhtä ruma kuin lapsena.

- Opiskelupaikassani samassa ranskankielenryhmässä ollut nuorimies huudahti kesken muun keskinäisen keskustelumme juuri ennen tunnin alkua: "Uskomatonta, mutta sulla todentotta on jopa vieläkin isompi nenä kuin mulla!". En murtunut, mutta päättelin tämän havainnon olleen hänelle erittäin vapauttava kokemus. Hänellä oli ilmeisesti ollut vakavanlaatuinen ns. klyyvarikompleksi, johon kuolee vuosittain satoja suomalaisia. Kiva että minusta oli siihen vaivaan apua.(Keikaus turpa kiinni)

- Ei sinänsä loukkaus, mutta pikkupoikana Länsimäen lähiöhelvetissä kaverin luota tultaessa tuntemattomalta poikaporukalta kuultu "Hei! Vedetään tota jätkää turpaan!" kylmäsi kyllä kovasti. Eivät saaneet kiinni.

Vanhempani, varsinkin isäni, saavat täyden kympin etteivät vahingossakaan pyrkineet murtamaan itsetuntoani. Tai no äiti saa vaan 8+. Mutta te muut ihmiset, kyllä te olette kauheita. Ettette häpiä.
Viimeksi muokannut Hebuli, 23.11.2005 18:24. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
KGrilli

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Hebuli kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Tulipas paha mieli kun luki Gattacan ja Knkyn viestit. Mikä vittu meitä ihmisiä oikeesti vaivaa? Oon 10 vuotta sitten tehny päätöksen (puolustaessani broidiani kiusaajiltaan), että sinä päivänä kun mulla on pokkaa käydä haukkumaan toisia ulkonäöllisistä syistä
Tarkoittaako tuo että nimenomaan ulkonäön haukkuminen on pahempaa kuin ihmisen muiden ominaisuuksien tai elämän haukkuminen? Voisko paremminkin sanoa että lähtökohtaisesti kaikki toisen mielen pahoittamiseen tähtäävä toiminta on hyi-hyi?
mun henkilökohtaisessa kamaluusasteikossa ulkonäön arvosteleminen on se pahin juttu. ehkä siksi että olen siitä itse kärsinyt. mutta toisaalta, olen kyllä myös sitä mieltä että sellasia asioita on terveempi ja "oikeutetumpi" (sanavalinta on nyt kyllä huono tohon) arvostella joille ihminen voi jotain. tarkoitan tällä siis esim. elämäntapoja, ajattelua, käyttäytymistä jne.

ihannetilanne olisi tietysti jos kaiken osaisi aina antaa ja ottaa rakentavasti, mutta näinhän se ei mene.
Vastaa Viestiin