Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Hebuli kirjoitti:kaikki toisen mielen pahoittamiseen tähtäävä toiminta on hyi-hyi?
Joo. Paitsi jos toinen aloittaa loukkaamisen. Vähän niinkuin tappelussakin.
Millä tavalla henkinen loukkaaminen eroaa fyysisestä? Paitsi että vammojen laatua on vaikeampaa todeta?
Ihmisen loukkaamiseksi ei riitä miun moraalikäsityksen mukaan se, että "se oli ärsyttävä" tai "halveksun tuollaisia ihmisiä" tms.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
HellBell

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Hebuli kirjoitti: Tarkoittaako tuo että nimenomaan ulkonäön haukkuminen on pahempaa kuin ihmisen muiden ominaisuuksien tai elämän haukkuminen? Voisko paremminkin sanoa että lähtökohtaisesti kaikki toisen mielen pahoittamiseen tähtäävä toiminta on hyi-hyi?
Tätä ei nyt minulta kysytty, mutta näpytän kuitenkin..

Kyllä ylipäätään muutkin asiat (erityisesti silloin jos niiden tiedetään olevan toiselle ns. herkkiä alueita) voivat olla samalla viivalla - toisten mielestä jopa muut kuin ulkonäköön liittyvät satuttamiset ovat niitä pahempia; tämä on aivan ihmisistä riippuvaa, yksilöjuttu taas.

Mutta kyllähän sitä heitetään välistä kuittailua ja sanotaan jopa tahtomattakin pahasti.. Ei pidä mennä pöllöyksiin tuossa "ei sanota mitään mieltä vähänkään pahoittavaa". Joskus tölväisy voi olla jopa hyväksikin.
Emme ole pyhäinmatkalla Mekkaan, mutta se ei tarkoita että pitäisi sanoa aivan mitä tahansa mieleen ikinä juolahtaa ottamatta vähääkään huomioon sitä, josta niin sanoo. Keskitie-idis.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Totta kai saa ja voi puhua mielipide- ja arvostusasioista kärjekkäästikin. Mutta MINUN varsinkin pitäisi oppia sanomaan: "En pidä tuollaisesta elämäntavasta/asenteesta" kuin sanoa. "SINÄ olet ihan perseestä ja kusipää kun toimit tai ajattelet noin".

Kummiskin ULKONÄKÖ on sellainen asia, jolle asianomainen ei välttämättä voi mitään. Ainakaan heti. Eikä sittenkään voi esim. luustoaan muuttaa.

Siispä minusta on asiallisempaa sanoa vaikka itselleen Hitlerille:
Kohteliaasti: "Olen eri mieltä juutalaisten kohtelusta"
Vähemmän kohteliaasti: "Vittu sä oot kusipää ja ihmishirviö!"
Mutta ei pitäsi sanoa Aatullekaan: "Sä oot pieni ja ruma ja sulla on vain yksi palli!"
HellBell

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Gattaca kirjoitti:.. Mutta MINUN varsinkin pitäisi oppia sanomaan: "En pidä tuollaisesta elämäntavasta/asenteesta" kuin sanoa. "SINÄ olet ihan perseestä ja kusipää kun toimit tai ajattelet noin".
..
Kerrankin sanot näin, hieno homma.
Eivät vain olemukseen liittyvät jutut ole niitä itseoikeutetusti pahimpia vain siksi, että ne sinusta tuntuvat pahimmilta.. kun miettisit asiaa muidenkin kannalta.. Tarkoitan tällä sitä, että yhtä loukkaavaa kuin sinusta on jnk olemuksen haukkuminen, voi jollekin toiselle olla tämän elämäntavan henkilöiminen loka-astiaksi tai toisen yks.jutun kertominen.
Jos suhtautuu toisiin siten kuin haluaisi itseensä suhtauduttavan, niin siitähän se toisenmoinen ura urkeaa.
Hebuli

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

KGrilli kirjoitti:mun henkilökohtaisessa kamaluusasteikossa ulkonäön arvosteleminen on se pahin juttu. ehkä siksi että olen siitä itse kärsinyt. mutta toisaalta, olen kyllä myös sitä mieltä että sellasia asioita on terveempi ja "oikeutetumpi" (sanavalinta on nyt kyllä huono tohon) arvostella joille ihminen voi jotain. tarkoitan tällä siis esim. elämäntapoja, ajattelua, käyttäytymistä jne.
Voihan moniin ulkonäöllisiinkin asioihin vaikuttaa, esim. laihduttaminen, punttisali, meikkaaminen, plastiikkakirurgia jne. Onko siis tällaisista ulkonäköseikoista arvosteleminen ok?

Vastaavasti eivät läheskään kaikki ei-ulkonäöllisetkään seikat ihmisessä ole sellaisia joille voisi käytännössä tehdä juuri mitään, riippuen mistä ne juontuvat.
KGrilli

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Hebuli kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:mun henkilökohtaisessa kamaluusasteikossa ulkonäön arvosteleminen on se pahin juttu. ehkä siksi että olen siitä itse kärsinyt. mutta toisaalta, olen kyllä myös sitä mieltä että sellasia asioita on terveempi ja "oikeutetumpi" (sanavalinta on nyt kyllä huono tohon) arvostella joille ihminen voi jotain. tarkoitan tällä siis esim. elämäntapoja, ajattelua, käyttäytymistä jne.
Voihan moniin ulkonäöllisiinkin asioihin vaikuttaa, esim. laihduttaminen, punttisali, meikkaaminen, plastiikkakirurgia jne. Onko siis tällaisista ulkonäköseikoista arvosteleminen ok?

Vastaavasti eivät läheskään kaikki ei-ulkonäöllisetkään seikat ihmisessä ole sellaisia joille voisi käytännössä tehdä juuri mitään, riippuen mistä ne juontuvat.
vaatteet ja ryhti on mun mielestä ainoat joille ihminen reaalisesti voi jotain tehdä tässä kontekstissa. niistä tulee joskus huomauteltua. käyttäytymisestä jne voi mun mielestä ihan hyvin huomauttaa, sitä voi jopa kritisoida. nyt en kerkiä jeesustelemaan enempää => juoksemaan.
Hebuli

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

HellBell kirjoitti:Mutta kyllähän sitä heitetään välistä kuittailua ja sanotaan jopa tahtomattakin pahasti.. Ei pidä mennä pöllöyksiin tuossa "ei sanota mitään mieltä vähänkään pahoittavaa". Joskus tölväisy voi olla jopa hyväksikin.
Joo, paitsi tietenkään ei koskaan silloin kun se osuukin itseensä. Kumma juttu. Double standards and all that.

Gattaca sanoikin sen tuossa myöhemmin suht ok, että kritiikin voi aina vähintään yrittää esittää rakentavastikin.
Hebuli

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

KGrilli kirjoitti:
Voihan moniin ulkonäöllisiinkin asioihin vaikuttaa, esim. laihduttaminen, punttisali, meikkaaminen, plastiikkakirurgia jne. Onko siis tällaisista ulkonäköseikoista arvosteleminen ok?
vaatteet ja ryhti on mun mielestä ainoat joille ihminen reaalisesti voi jotain tehdä tässä kontekstissa.
Olet väärässä. Jätin tarkoituksella osan omasta lainauksestani esille.

Jos sinua haukuttiin lapsena läskiksi, niin yhyy, ehkä olitkin oikeasti läski, ja sinun olisi vaan pitänyt katsoa tarkemmin mitä syöt. Vai?

Mielestäni lähinnä se motiivi (toisen mielen pahoittaminen) on merkitsevää, ei se miten sen tekee. Motiivi voi toki myös olla ylevä eli toisen huomion kiinnittäminen puutteisiinsa joille ehkä voikin tehdä jotain, mutta yhtä hyvin tämä pätee moniin ulkonäöllisiinkin seikkoihin, jos katsoo niin tärkeäksi yrittää parantaa toisen "elämänlaatua" kepin avulla.
HellBell

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Hebuli kirjoitti: Joo, paitsi tietenkään ei koskaan silloin kun se osuukin itseensä. Kumma juttu. Double standards and all that.

Gattaca sanoikin sen tuossa myöhemmin suht ok, että kritiikin voi aina vähintään yrittää esittää rakentavastikin.
Rakentavasti joo, mutta aina 'rakentavastikaan' ei ole rakentavaa, ellei se ole oikeasti sellaista eikä vain naamioitua pahanolonpurkua/kuittailua.

Tuplastandardit-kommenttisi menee tuossa osittain vikaan, tarkoittaen sitä että aiempi kommenttini "tölväisykin voi joskus olla hyvästä" viittaa ihan pelkiltään siihen että totta tosiaan, joskus tölväisy (eli ns. herätyspointti) voi olla hyväksi, myös itseeni kohdistunut 'tölväisy' on ollut joskus hyväksi.
Annan esimerkin:
Peksi harrastaa yhdenyönjuttuja taukoamattomalla tahdilla ja sanoo etsivänsä sitä Oikeaa ja ansaitsevansa vain parasta, koska hän on tyyppinä mitä oikeamielisin. Peksillä on tapana valittaa näistä asianlaidoista hyvälle ystävälleen, joka on monet kerrat koittanut jelpata Peksiä erinäisin rakentavin ja hyssyttelevin sanoin. Lopulta eräänä krapula-sunnuntaina ystävän pinna pettää ja hän sanoo Peksille suorat sanat tälväisytyyliin " Sulla ei ole mitään varaa haukkua niitä panojasi ja hinkua jotain muuta, jos et itsekään osaa olla muuta kuin pano. Kaikki nää sun jutut.. Paska jätkä. Se ykskin, mikä sen nimi nyt oli, Ellu tai jotain, tosi mukava sulle mutta se miten sä kohtelit sitä.. Älä tuu valittaan mulle näistä enää, mieti juttujas ja katotaan sitten."
Viimeksi muokannut HellBell, 23.11.2005 19:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
KGrilli

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Hebuli kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:
Voihan moniin ulkonäöllisiinkin asioihin vaikuttaa, esim. laihduttaminen, punttisali, meikkaaminen, plastiikkakirurgia jne. Onko siis tällaisista ulkonäköseikoista arvosteleminen ok?
vaatteet ja ryhti on mun mielestä ainoat joille ihminen reaalisesti voi jotain tehdä tässä kontekstissa.
Olet väärässä. Jätin tarkoituksella osan omasta lainauksestani esille.

Jos sinua haukuttiin lapsena läskiksi, niin yhyy, ehkä olitkin oikeasti läski, ja sinun olisi vaan pitänyt katsoa tarkemmin mitä syöt. Vai?

Mielestäni lähinnä se motiivi (toisen mielen pahoittaminen) on merkitsevää, ei se miten sen tekee. Motiivi voi toki myös olla ylevä eli toisen huomion kiinnittäminen puutteisiinsa joille ehkä voikin tehdä jotain, mutta yhtä hyvin tämä pätee moniin ulkonäöllisiinkin seikkoihin, jos katsoo niin tärkeäksi yrittää parantaa toisen "elämänlaatua" kepin avulla.
olen eri mieltä. sori.
huima

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja huima »

Kyllähän sitä paskaa on tullut aikoinaan vasemmalta ja oikealta kaikille. Ihminen on ihmiselle susi.

Hauskin juttu minkä muistan oli joukolta turpiin saadessa. "Hei ota rillit pois, ettei ne mene rikki"

Oltiin menossa kavereiden kanssa Kaapelitehtaalle raveihin, kun ennen pihalle pääsyä kävi rinnuksille ensin kaksi pienempää rääpälettä tupakkaa pummaten - ja heti perään suurempi joukko isompia kavereita. Ennen kuin ehdimme sanoa kunnolla 'Ei ole tupakkaa' - tuli jo nyrkkiä ja seuraavaksi potkua. No eivät ne oikeasti olleet vahingoittamassa, sillä eivät osanneet lyödä tai potkia - ja muutaman iskun otettuaan pääsi suojaukset ylhäällä juoksemaan läpi ja karkuun.

Hommasta jäi vain ikuisiksi ajoiksi mieleen se, että se yksi tupakanpummaaja oli huolissaan silmälasien hajoittamisesta. Repeilen sille edelleen aina silloin tällöin. Erilaiset vittuilut ja loukkaukset ovat kyllä valuneet aikojen saatossa hyvin pois, enkä muista niitä lainkaan niin hyvin kuin osana treenejä tullutta potkua palleille ja siihen liittynyttä keräilyä lattialla.

Ja jotain kaunista:" Sulla on kaunis penis. Jos kaikilla olisi tällainen, olisi vähemmän sotia"
WanhaPervo

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

huima kirjoitti: Ja jotain kaunista:" Sulla on kaunis penis. Jos kaikilla olisi tällainen, olisi vähemmän sotia"
Voisitte turbbohaltijan kanssa ryhtyä rauhan ja hyväntahdon lähettiläiksi.
huima

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja huima »

WanhaPervo kirjoitti:Voisitte turbbohaltijan kanssa ryhtyä rauhan ja hyväntahdon lähettiläiksi.
Ei huono idea sinänsä. Olisi hienoa saada myös sellainen YK-diplomaattipassi.
gullible

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja gullible »

huima kirjoitti:Olisi hienoa saada myös sellainen YK-diplomaattipassi.
Siinä olisi varmaan sitten meisselin kuva siinä passissa?
killkill

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja killkill »

Hebuli kirjoitti:Jos sinua haukuttiin lapsena läskiksi, niin yhyy, ehkä olitkin oikeasti läski, ja sinun olisi vaan pitänyt katsoa tarkemmin mitä syöt. Vai?
Tämä on IMHO vaikea juttu. Monet ovat skidinä vähän puffeita, mutta se vauvaläski sulaa yleensä pois murrosiän kasvupyrähdyksessä. Syömishäiriöt ovat koko ajan yleistymään päin - niin tytöillä kuin pojillakin. Ei ole ollenkaan harvinaista, että ala-asteikäinen rimppakinttu ilmoittaa suureen ääneen olevansa "laihiksella". Malliahan ja ulkonäköpaineitahan tungetaan joka tuutista jo pienestä pitäen.

Tämä on kai se hinta, joka hyvinvoinnista maksetaan. Suhde ruokaan "hämärtyy", kun sitä on yllin kyllin tarjolla. Ruoka on lohduttaja surussa, seuralainen ilossa, harrastus. Ennen syötiin, koska se piti hengissä.
killkill

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja killkill »

huima kirjoitti: ... ylistää hra Housuhiirtään...
Jo toinen tätä sorttia! Pikkujoulu todellakin lähestyy!
huima

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja huima »

gullible kirjoitti:Siinä olisi varmaan sitten meisselin kuva siinä passissa?
Ei kun meisselillä olisi tietysti oma passinsa.
Gina

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Gina »

Gattaca kirjoitti: Sitten on tapaukset kuin se karatenopettaja.. että suoraan sanotaan arvostelussa: "väännyit VIELÄ ENTISTÄKIN LUONNOTTOMAMPAAN asentoon".. ja "Koska sinun ruumiisi on TUOLLAINEN.."

Kaipa hän käsitti antavansa rakentavaa ohjausta jo tiedossa olevien itsestäänselvien ominaisuuksieni pohjalta? Mutta kun ne EIVÄT olleet itsestäänselvyyksiä, eivätkä voi ollakaan, jos ei ole pienestä pitäen ollut jotain suorastaan vammaisdiagnoosia lääkäriltä. Kyllä se sitten sattuu ja voisi harkita mitä totuuksia toiselle kertoo, vaikka sitten miten "hyvää" tarkoittaen.
Niin... ei niitä ole pakko ottaa loukkauksina. Mullekin on valmentaja sanonut että vasen kylkeni on kuin halvaantunut, oikeassa kädessäni on pakkoliikkeitä ja selkäni luonnottomalla notkolla. Niinkuin olikin kaikki nuo. Tietääpä mitä korjata ;)
Herra Manala

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

KGrilli kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Selän takana? Voisitko perustella, vai aiotko vain tuputtaa sanoja toisten suuhun? Ei minun tarvitse sinun selkäsi takana nauraa. Kyllä sinun uskomattomat dramastunttisi sekä marttyyrivetosi naurattavat minua aina ihan avoimesti.
mitäpä elämä olisi ilman naisia ja draamaa. on mukavaa olla teatraalinen! hyvin olen pärjännyt. eipähän ole ihmisillä tylsää mun seurassa.
Sitten ei vissiin pitäisi itkeä, jos toiset nauraa. Luojalle kiitos siitä, että on kuitenkin olemassa muunkinlaisia naisia kuin mukavan teatraalisia ja hyvin sillä pärjääviä marttyyri-dramaqueenejä.
mites muuten.... kun et ole koskaan maininnut sanallakaan ketään... onko sulla kavereita ihan RL? kiinnostaa ja voit samalla kerätä lisää niitä säälipisteitä.
Ei ole. Olen täysin sosiaalisesti taidoton. Sellainen ressukka. Ja vaikka sanoisinkin tässä jotain määriä, lukuja, selityksiä ja todisteluja RL-kaverieni olemassaolossa, ainoastaan valehtelisin. Ihan niinkuin sinäkin.
p.s eikös se riitä jos mä nauran sun selän takana? miksi päättelet että puhuin jostakusta muusta?
ehkä vielä pahempaa kuin se, että haukutaan, on se jos nauretaan selän takana. minä säälin sinua siitä
Sori, sain jostain kummasta sellaisen käsityksen että puhut minusta säälittävänä selän takana naureskelijana, etkä itsestäsi.

Edit: Ironia ei kuitenkaan mene jakoon, niin pureskellaan asia valmiiksi: En vain pysty käsittämään, että joku voi olla niin typerä ajatusmaailmaltaan, että pitää itseään niin paljon vähemmän säälittävänä siellä selän takana naureskellessaan, että alkaa vielä retostelemaan sillä. Eihän tuosta idiootimpaa kuvaa enää itsestään pysty antamaan, vaikka miten yrittäisi?
alkaako paranoia iskeä sinuunkin?
Ei varmaankaan sen enempää kuin lukihäiriö sinuun.
Edith

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Edith »

Joo, ikävää että niin monelle muullekin kuin minulle on sanottu ikävyyksiä koulussa. En listaa tähän nyt omia kuulemiani, koska ne ovat sitä peruskamaa - koulukiusaajilla kun ei yleensä ole kovin monipuolinen sanavarasto tai ilmaisukyky kai missään päin maailmaa. Mutta tavallaan, niin kurjaa kuin onkin, on hyvä kuulla, ettei ole ollut yksin kokemustensa kanssa. Että kun teistäkin on tullut normaaleja kunnon ihmisiä, niin ehkä vielä minustakin jonain päivänä.

Mutta siitä, mistä sitten muka olisi sallittavaa huomauttaa ja miten. No, meillä Espoossahan jotkut koulukiusaajat jo muinoin perustelivat toimintaansa sillä, että toimivat itse asiassa vain kiusatun parhaaksi, kun "ei tässä elämässä liian pehmot pärjää" ja "pitää vaan oppia kovettamaan itsensä" ja noin niin kuin muka muutenkin esittivät vain omia rakentavia huomioitaan. Että ottaisi kiusattu opikseen ja muuttuisi samanlaiseksi kuin muutkin. Koska kyllä Espoossa osataan ja tiedetään, miten menestytään. Ja vittu joo.

Ja Espoossa oltiin muutenkin edellä kävijöitä sen suhteen, että mua ihmetyttää, kun nykyään niin kovasti monet lehtikolumneissa ja nettipalstoillakin ihmettelee, että on se kumma kun nyt 2000-luvulla jo kahdeksanvuotiaat valittelee vatsamakkaroitaan. Hei, kamoon, me laihdutettiin Espoossa jo 80-luvulla paljon nuorempina!
KGrilli

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Herra Manala kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Selän takana? Voisitko perustella, vai aiotko vain tuputtaa sanoja toisten suuhun? Ei minun tarvitse sinun selkäsi takana nauraa. Kyllä sinun uskomattomat dramastunttisi sekä marttyyrivetosi naurattavat minua aina ihan avoimesti.
mitäpä elämä olisi ilman naisia ja draamaa. on mukavaa olla teatraalinen! hyvin olen pärjännyt. eipähän ole ihmisillä tylsää mun seurassa.
Sitten ei vissiin pitäisi itkeä, jos toiset nauraa. Luojalle kiitos siitä, että on kuitenkin olemassa muunkinlaisia naisia kuin mukavan teatraalisia ja hyvin sillä pärjääviä marttyyri-dramaqueenejä.
mites muuten.... kun et ole koskaan maininnut sanallakaan ketään... onko sulla kavereita ihan RL? kiinnostaa ja voit samalla kerätä lisää niitä säälipisteitä.
Ei ole. Olen täysin sosiaalisesti taidoton. Sellainen ressukka. Ja vaikka sanoisinkin tässä jotain määriä, lukuja, selityksiä ja todisteluja RL-kaverieni olemassaolossa, ainoastaan valehtelisin. Ihan niinkuin sinäkin.
p.s eikös se riitä jos mä nauran sun selän takana? miksi päättelet että puhuin jostakusta muusta?
ehkä vielä pahempaa kuin se, että haukutaan, on se jos nauretaan selän takana. minä säälin sinua siitä
Sori, sain jostain kummasta sellaisen käsityksen että puhut minusta säälittävänä selän takana naureskelijana, etkä itsestäsi.

Edit: Ironia ei kuitenkaan mene jakoon, niin pureskellaan asia valmiiksi: En vain pysty käsittämään, että joku voi olla niin typerä ajatusmaailmaltaan, että pitää itseään niin paljon vähemmän säälittävänä siellä selän takana naureskellessaan, että alkaa vielä retostelemaan sillä. Eihän tuosta idiootimpaa kuvaa enää itsestään pysty antamaan, vaikka miten yrittäisi?
alkaako paranoia iskeä sinuunkin?
Ei varmaankaan sen enempää kuin lukihäiriö sinuun.

blaa blaa blaa blaa blaa blaa blaa

*back to lovely ignore*
Yönmustaritari

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Joo ei. Olenhan minä tämän tiennyt jo pitkän aikaa, että nettihörhöt on koulukiusattuja hylkiöitä tms. Joo joo. Mitä täältä saa lukea.

"Olin rasvainen hippi ja muut kiusasi kun haisin pahalta". Ei hemmetti sentään.

Taisin joskus kertoakin tarinan, jossa sattumalta tapasin samoilla alaluokilla olevan naishenkilön. Semmonen mitään sanomaton hissukka. Tyhjännauraja ja nykyisin vissiin joku mukataiteilija. Uskovainen ja pastorin vaimo kait. No nappasi hihasta jossain pippaloissa ja alkoi tilittämään kuinka olin jotain painajaisia sille aiheuttanut. Koko tarinan ajan mietin vain kuumeisesti, että kuka hemmetti siinä nyt oikein veistää tikusta aisaa. Sen verran tilannetajua allekirjoittanut kuitenkin omaa ettei keksken purkautumisen kysynyt, että kuka hemmetti se kääpiö oikein on. Ääni kuuluu mutta mitään ei näy. Tuntui siltä, että jotain se yritti sanoa mutta en oikein päässyt siihen mimimimimimi.... lauseeseen sisään. Oli kuin olisi hiiriä paimentanut. Jos olisin kesken lauseen pelästyttänyt sen BÖÖÖÖÖ niin olisi varmaan laskenut alleen. Hah. Hiton peelo. Geek.

Niin ei allekirjoittanutta kiusattu. Tai jos yritettiinkin niin parhaimmillaan kolme hammasta taisin tyypiltä saada suusta kerralla irti. Vai olikohan se niin, että ensimmäisellä yrittämällä yksi ja toisella yrittämällä kaksi. No sekin on jo laitoshoidossa niin ei tarvitse paljon hampaita pahoitella. Minähän se ylläpidon verotuloilla maksan.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Gina kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: Sitten on tapaukset kuin se karatenopettaja.. että suoraan sanotaan arvostelussa: "väännyit VIELÄ ENTISTÄKIN LUONNOTTOMAMPAAN asentoon".. ja "Koska sinun ruumiisi on TUOLLAINEN.."

Kaipa hän käsitti antavansa rakentavaa ohjausta jo tiedossa olevien itsestäänselvien ominaisuuksieni pohjalta? Mutta kun ne EIVÄT olleet itsestäänselvyyksiä, eivätkä voi ollakaan, jos ei ole pienestä pitäen ollut jotain suorastaan vammaisdiagnoosia lääkäriltä. Kyllä se sitten sattuu ja voisi harkita mitä totuuksia toiselle kertoo, vaikka sitten miten "hyvää" tarkoittaen.
Niin... ei niitä ole pakko ottaa loukkauksina. Mullekin on valmentaja sanonut että vasen kylkeni on kuin halvaantunut, oikeassa kädessäni on pakkoliikkeitä ja selkäni luonnottomalla notkolla. Niinkuin olikin kaikki nuo. Tietääpä mitä korjata ;)
Äh.. mutta kun minä en ainakaan alunperin ajattele tuollaisen sanomista jonain IHMISSUHDEASIANA ja person to person -juttuna. Että nyt minua LOUKATAAN ja tuo on paska jätkä kun kehtaa loukata minua.

Vaan koen tuollaiset TIEDONANTOINA tosiasioista.
Ja masennun pahasti että minä sitten oikeasti olen kummajainen. Ja kun toinen vielä kertoo noin itsestäänselvyytenä asioita suunnilleen tyyliin että "totta kai sinä tiedät sen itsekin". Kun en ole tiennyt vaan olen epävarmana vain pelännyt näyttäväni kummajaiselta.

Joten noista lausunnoista vaan lisääntyy epävarmuus, tuskallinen itsetarkkailu ja se että arkana pälyilen enkä katso silmiin niinkuin Martha sanoi. Että oikeasti olen niin paljon muita ihmisiä huonompi, että minun pitääkin aristella. Anteeksi-että-olen-olemassa -fiilis.

Ulkonäköä ei noista lähtökohdista paljoa voi muuttaa. Olin tuonkin kareteepisodin tapahtuessa tosi hyvässä kunnossa, laiha tietysti. Voinhan minä kasvattaa massaa. Mutta hentoluinen olen sittenkin. Ruumiin suhteet ihan kummat. Ja naamani on mikä on jo luuston takia.

Nykyään tiedän ihan tarkkaan, että masentuessani minusta on tullut alipainoinen, Sen haluan korjata jo oman terveyden ja ensi kesän tunturireissun takia. Myös ryhti menee tietysti, ja siitähän Martha myöhemmin huomautti ihan asiaa.

MUTTA tuohon Hesalaisten Nuorten Trendiaikuisten pikkutarkkaan vaatepelleilyyn en todellakaan lähde mukaan. Rajansa silläkin miten ja keitä ja keiden makua haluaa miellyttää. Jos ei kaupasta ostettu siisti vaate kelpaa, niin painukaa vittuun ja niin ajattelevat naiset pitäkööt vittunsa.

Ja sitten kaikki nuo lausunnot fyysisestä ulkonäöstäni, ehkä Kityläisten sanomisia lukuunottamatta, on minulle kerrottu ilman että olisin provosoinut. Ihan rehellisiä lausuntoja kaikki, rumuudestani jopa lapsen suusta.

Sellainen syö miestä. Pirun vaikeaa sitten kehittää sellaista itsetuntoa, että heh.. pystyisi iskemään naisia. Tai mahdoton olla "rela" kun koko ajan miettii, miten rumana ihmiset minua kuitenkin pitävät. Niin monta todistetta kertynyt, että ilmeisesti niin ajattelevat, vaikkeivat kaikki hienotunteisuuttaan sano.

Rehellisesti sanottu ulkonäön mollaus, tapahtui se sitten ilkeyttään tai "hyvää hyvyyttään" on minusta aina satuttavampi kuin ilmiselvä jäynävittuilu.
Herra Manala

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

KGrilli kirjoitti:blaa blaa blaa blaa blaa blaa blaa

*back to lovely ignore*
Joka leikkiin ryhtyy, se ignoresta valehdelkoon. Voithan sinä yrittää, muttet osaa.

Mitäs me puhuttiinkaan sellaisten ihmisten älykkyydestä, jotka lainaavat kilometrin verran tekstiä ja kirjoittavat alle "blaa blaa blaa"?
HellBell

Re: Kauneinta/kauheinta mitä Sinulle on sanottu

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Yönmustaritari kirjoitti:.. hylkiöitä tms. Joo joo. Mitä täältä saa lukea.
..
Sitä mitä ei ymmärrä, sitä vihaa, halveksuu yms.

Ne jotka ovat olleet 'vahvoja' eivät välttämäti olekaan sitä (vaan paskahousuja) ja ne joiden olisi pitänyt olla heikkoja, joista piti tehdä heikkoja.. eivät olekaan sitä.
Tämä paradoksi ei aukene jollei miellä miten paskasta voi pukkaa kukkaa ja miten helvetti voi aukaista ovia, minne muuten ei pääse.. ellei ole ensin Outcastia.
Vastaa Viestiin