Suuri ongelmagallup

Yleinen lätinä jä kitinä

Suuri ongelmagallup

Minulla on joskus ollut ongelma/-mia
11
46%
Minulla on tällä hetkellä ongelma/-mia
9
38%
Minulla ei koskaan ole ollut ongelmia
3
13%
En osaa sanoa
1
4%
 
Ääniä yhteensä: 24

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Alustusta:

http://kitina.net/viewtopic.php?f=11&t=8059&start=700

Eli "Ongelmia ovat esim. ura/raha-, päihde-, ihmis/parisuhde-, perhe- tai terveysongelmat tms. pysyvät tai pitkäkestoiset haittaavat asiat, jotka vaativat selvittämistä tai asioiden muuttamista että onnellisuus ei häiriinny ja ne eivät vaivaa elämää. "

Onko sinulla joskus ollut edellä kuvattuja tai niihin rinnastettavia ongelmia, tai onko sinulla niitä tällä hetkellä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pallotin "Minulla on joskus ollut ongelma/-mia".

-Veljen itsari
-Alkon kanssa joskus tullut liikaa töpeksittyä (ei alkoholismia eikä tuurijuoppoutta vaan ongelmallista kertakäyttöä)
-Ahdistuneisuus

Koen, että tällä hetkellä em. asiat eivät ole ongelmatasolla. Toki alkon kanssa hiinä ja hiinä. Veljen itsarista niin kauan aikaa, että asia ei enää vaivaa ja ahdistuneisuus lääkittynä ei vaivaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Rastitin minulla on joskus ollut ongelma/-mia. Ei pitkiin aikoihin, mutta joskus on toki ollut haastavampiakin elämäntilanteita.

Edit. Niskani ovat kipeät treenaamisesta ja pitäisi mennä hierojalle *avautuu ongelmasta*
Viimeksi muokannut Fiona, 21.12.2012 9:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en Dave oikein tajua, mitä haet tällä. Että Tix ja Urpsu vaan yhtäkkiä vahingossa pulauttavat kaikki ongelmansa palstalle? Miten se mitenkään tukee sun oletusta, että me samat naamat jotka yleensäkin käydään avautumassa elämästämme, listattaisiin keskeiset ongelmatilanteet?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Mä en Dave oikein tajua, mitä haet tällä. Että Tix ja Urpsu vaan yhtäkkiä vahingossa pulauttavat kaikki ongelmansa palstalle? Miten se mitenkään tukee sun oletusta, että me samat naamat jotka yleensäkin käydään avautumassa elämästämme, listattaisiin keskeiset ongelmatilanteet?

Nyt en kyllä tajua, mitä et tajua. Tämä on ongelmagallup keskustelupalstalla. Mua kiinnostaa, kuinka suurella osalla kitinäläisistä ei koskaan ole ollut ongelmia. Ei tämä ole tehty mitenkään Tixille tai Urpiaiselle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei tässä muuta olekkaan kuin ongelmia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja masa »

Milloin asiat ovat niis suuria, että ne luetaan ongelmiksi. Onko parisuhteessa oleva riita ongelma vai pelkästään näkemysero?

Oli ongelmia tai ei, silti en suostuisi mistään hinnasta vaihtaman elämääni kenenkään palstalaisen kanssa. En ikinä.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Ongelma on henkilökohtainen.
Tarkoitan tällä sitä, että asia, jonka joku saattaa mieltää isoksikin ongelmaksi, on jonkun toisen mielestä ihan pikkujuttu vain ja päinvastoin. Enkä tarkoita toisen ongelmien vähättelemistä tai suurentelua mutta jos sama omalle kohdalle sattuisi.
Voikohan tämän selittää jotenkin hankalammin? :D

Itselläni ei ole mitään maata mullistavia ongelmia vaikka elämä vois helpompaakin olla. Asioilla kun on taipumus järjestyä tavalla tai toisella ja jos sillä toisella, sopeutumiskyky on hyvä ominaisuus.

e: klikkasin "Minulla on joskus ollut ongelmia". Kaikesta on selvitty ilman isompia kolhuja ja selvitään tästä eteenpäinkin.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:

Oli ongelmia tai ei, silti en suostuisi mistään hinnasta vaihtaman elämääni kenenkään palstalaisen kanssa. En ikinä.
Tämä on mielenkiintoinen näkemys. En mäkään tietenkään haluaisi muuttua toiseksi ihmiseksi, koska minä haluan olla minä. Mutta kyllä mä voisin ottaa joiltain toisilta ihmisiltä tiettyjä ominaisuuksia tai elämäntilanteita itseeni. Jos sen siis voisi tehdä niin, että olisin kuitenkin edelleen minä. No, tämähän on puhtaasti teoriaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

MINÄ OTAN EHJÄT POLVET JA EHJÄN SUOLEN!
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tänne hyvä lauluääni! Mielellään italaistyyppinen dramaattinen tenori!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Tämä on mielenkiintoinen näkemys. .
Tarkoitin siis sitä, etten näe kenekään palstalaisen elämän olevan parempi tai onnellisempi kuin omani. Minä hymyilen ja nauran monta kertaa päivässä, saan pyyteetöntä rakkautta ja saan antaa sitä niin paljon kuin haluan. Jokainen arkiaamu ajelen vajaan kilomerin matkan kotoa päiväkotiin naama hymyssä ja pieni kyynel silmäkulmassa, kun takapenkin turvaistuimesta kuuluu laulu: leiputi hiiiiiiiiiiva, asuu kututiiellä!! kiivaa kunnoot täävvä! En usko että mikään muu asia elämässä voi tarjota noita unohtumattomia ja äärimmäistä rakkautta täynnä olevia hetkiä.



Pala sieltä, pala täältä-ajattelu on taas minusta yksi vapaaehtoinen askel kohti hulluutta. Parempi hyväksyä asiat sellaisenaan kuin ne ovat ja oppia tulemaan toimeen niiden kanssa.
Viimeksi muokannut masa, 21.12.2012 10:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Dumiz kirjoitti:MINÄ OTAN EHJÄT POLVET JA EHJÄN SUOLEN!
Menivätkö nämä rikki samalla kertaa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

NuoriDaavid kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:MINÄ OTAN EHJÄT POLVET JA EHJÄN SUOLEN!
Menivätkö nämä rikki samalla kertaa?
EI, KUMMATKIN MENI PIKKUHILJAA PASKAKSI.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16663
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Ongelmia ovat esim. ura/raha-, päihde-, ihmis/parisuhde-, perhe- tai terveysongelmat tms. pysyvät tai pitkäkestoiset haittaavat asiat, jotka vaativat selvittämistä tai asioiden muuttamista että onnellisuus ei häiriinny ja ne eivät vaivaa elämää.
Kyllä mä vähän pelkään, että olen ollut tavattoman onnekas, pumpulissa kasvanut ja elänyt pullamössöpiipertäjä, jolla ei koskaan ole ollut varsinaisia ongelmia.

Ei tässä nyt tietysti kovin merkittäviä uraohjuksia olla, eikä rahaakaan nyt, saati sitten aiemmin, ole ollut samassa mittakaavassa kuin esimerkiksi monilla erilaisia ala- ja muita valintoja tehneillä lapsuudenystävilläni. Mutta nämä ovat aina olleet minun puoleltani aika tietoisia valintoja, jolloin seuraukset eivät ole tulleet yllätyksinä, eivätkä näin ole päässeet haittaamaan onnellisuutta kovin kohtuuttomasti tai vaivaamaan elämää. Pääsääntöisesti mä olen aika tyytyväinen tekemiini elämänsuuntavalintoihin; saavutetut edut kompensoivat arvioni mukaan puutteita oikein hyvin.

Päihteiden kanssa mulla ei koskaan ole ollut sanottavammin ongelmia, mitä nyt punaviini on joskus loppunut kesken maailmanparannuksen. Perheen tai terveyden kanssa ei myöskään ole ollut sellaisia asioita, jotka minusta tuollaisiksi ongelmiksi olisivat nousseet. Kyllähän mä teininä - ja vielä nuorena maisterina, pelkään - joskus vähän haavoitin sydäntäni melodramaattisemminkin, mutta sellainenkin nyt kuuluu asiaan pikemminkin kuin on esimerkki varsinaisesta ongelmasta.

Kai tässä nyt täytyy laittaa sellainen kitinädisclaimer, että en tässä mitenkään koeta sanoa, että olisin jotenkin täydellinen ihminen, joka ei erehdy, tai että olisin jotenkin kaikilla mittareilla mitattuna erityisen menestynyt tai onnistunut supersankari. Pikemminkin, toisaalta koen, että olen aika sinut valintojeni ja elämäni kanssa ja toisaalta, että olen ollut tavattoman onnekas ja etuoikeutettu siltä kannalta, että ihan ilman omaa ansiotani olen saanut elää aika vakaassa, perusturvallisessa ja helpossa ympäristössä.

No niin, tässä mä nyt sitten koetin sossupokeilla Yllelle, Davelle, Masalle ja Kottaraiselle, mutta ei tää tainnut ihan putkeen mennä. Minkäs teet. Täytyy jatkossakin tyytyä retostelemaan muiden paljon mielenkiintoisempia elämiä kuin tätä omaa tasaisen vakaata tylsyyttäni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Pikemminkin, toisaalta koen, että olen aika sinut valintojeni ja elämäni kanssa ja toisaalta, että olen ollut tavattoman onnekas ja etuoikeutettu siltä kannalta, että ihan ilman omaa ansiotani olen saanut elää aika vakaassa, perusturvallisessa ja helpossa ympäristössä.
+1
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
No niin, tässä mä nyt sitten koetin sossupokeilla Yllelle, Davelle, Masalle ja Kottaraiselle, mutta ei tää tainnut ihan putkeen mennä. Minkäs teet. Täytyy jatkossakin tyytyä retostelemaan muiden paljon mielenkiintoisempia elämiä kuin tätä omaa tasaisen vakaata tylsyyttäni.
Kyllä se siitä! Alussa aina hankalaa jne. Ennen pitkää jo kerrotkin, miten ajoit vaimon ja lapset jouluyönä lumihankeen!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Kottarainen kirjoitti:tuntuu vähän oudolta jos ei ole ikinä ollut edes parisuhdeongelmia. Tarkoittaako tämä että ei ole ikinä eronnut parisuhteesta vai että on eronnut vaikkei ole ollut mitään ongelmia?
Tai sitä, että ei tee niistä Ongelmia vaan käy asiat läpi elämän oheistuotteina ja jatkaa sitten eteenpäin?
Käsitelty mennyt ongelma ei ole ongelma. Vai elänkö mä nyt jossain epätodellisuudessa?
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vaihtaahan jotkut autojakin.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Joidenkin mielestä ehkä joku parisuhteesta eroaminen ei ole ongelma.

Nyt kun ajattelin asiaa niin en mä ainakaan ole koskaan eroa tai muuta pari/ihmissuhdekäkkyrää pitänyt Ongelmana.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:No niin, tässä mä nyt sitten koetin sossupokeilla

Heikko esitys. Et vieläkään kertonut onko sulla kumppania, eikä juttuja pikapanoista kapakan WC:ssäkään ole kuultu.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiukkutipu kirjoitti: Käsitelty mennyt ongelma ei ole ongelma. Vai elänkö mä nyt jossain epätodellisuudessa?

Vastausvaihtoehto "minulla on ollut ongelma/-mia"
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:Vaihtaahan jotkut autojakin.
:D
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Vastasin väärin. Vastasin, että on ollut, mutta kyllä minulla on edelleen ongelma.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Suuri ongelmagallup

Viesti Kirjoittaja MrM »

En oikein tiedä voiko yhteen ihmiselämään mahtua enää enempää ongelmia, niin että järki säilyisi päässä edes etäisesti.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Vastaa Viestiin