Humpuukihoidot

Yleinen lätinä jä kitinä
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja Leila »

Alkuun ikävää avautumista: minulla on ollut usean vuoden ajan jalkapohjissa isoja ja kipeitä syyliä. Yäk. Olen hoitanut niitä apteekista saatavilla tuotteilla (jäädytys ja muurahaishappo) ilman sen kummempaa hyötyä. Äskettäin eräs tutun tuttu suositteli syylien hoitoon homeopaattista kalkkia. Olin todella skeptinen asian suhteen sillä käsitykseni mukaan homeoaptia on humpuukia ja uskomushoito. Ajatuksella "ei se ota jos ei annakaan" aloin kuitenkin syödä kalkkia ja pari päivää sitten huomasin, että syylät ovat alkaneet hävitä. WTF? Miten ihmeessä? Eihän homeopatian pitäisi toimia? Käyttääkö joku kanssakitsijä homeopatiaa tai muuta uskomushoitoa vaivojensa hoitoon? Saako näistä oikeasti apua?
Äiti ei tiedä
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja huima »

Ei saa.

Keho parantaa itse itseään ja joskus sattumalla on positiivinen sija tuossa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jotkut uskomus- ja/tai humpuukihoitojen muodot saattavat toki toimiakin, jos ne vaikka perustuvat jonkinlaisen kulttuurievoluution läpikäyneeseen ja siten koeteltuun perinteeseen kuten muutkin perinteiset taidot. Homeopatia ei kuitenkaan missään nimessä kuulu näihin: se on ihan ehtaa humpuukia eikä yksinkertaisesti voi toimia.

Syyliä kai (Dave, Kottarainen?) on virustartuntoina aika hankala hoitaa lääkkeillä, mutta onneksi ne ymmärtääkseni paranevat (toisinaan) itsestään. Kun paranemisen aikana on sitten kuitenkin taas kokeiltu jotain kummaa hoitomuotoa, niin sitä kautta ihmisille jää kaikenlaisia uskomuksia niiden hoidosta - uskomuksia, jotka siis perustuvat korrelaation ja kausaation sekoittamiseen. Omassa lähipiirissäni, esimerkiksi, on ihmisiä, jotka vannovat osterivinokasvalmisteiden parantavan syylät; kokeile seuraavaksi vaikka niitä, jos homma homeopaattisesta kalkista (tarkoittanee vettä, jossa veden on tarkoitus muistaa olleensa joskus kalsiumin kanssa tekemisissä?) huolimatta uudistuu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Syylät paranevat monesti itsekseen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja saira »

Niin, mun serkku on jo vuosia saanut pidettyä ihottumansa pooissa kiinalaisella korva-akupunktiolla. On siis kärsinyt ihottumasta jo lapsesta, ja kaikki mahdollinen länsimaisen lääketieteen mukaan tehty. Tämä oli aikoinaan se viimeinen oljenkorsi. Pysyy tällä pois vuosia, jonka jälkeen täytyy käydä muutama kerta hoidossa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
masa

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja masa »

Kottarainen kirjoitti:Nykyaikana niitä kannattaa kai jäädyttää, ainakin lääkärin tekemänä yleensä tehokasta, näin olen ymmärtänyt.

Pari jäädytyskeikkaa ja pari kyyneltä vaati ennen kuin 3 vuotiaalta lähti jalkapohjasta. Mitkään apoteekki yms humpuukihoidot ei tepsineet.



Omasta peukalosta leikkaisin puukolla syylän ympäröivän ihon, otin syylästä kiinni, pyöräytin ja nostin kiusankappaleen "juurineen" irti. Ei ole vaivannut sen koomin.
Viimeksi muokannut masa, 10.04.2013 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kottarainen kirjoitti:Apteekin itsehoitotuotteet eivät liene yhtä tehokkaita.
Olen mä noilla onnistunut tuhoamaan pikku-ukolta ja itseltäni pari. Kokeilin ensin jäädytystä, mutta se ei toiminut. Sellanen tahna joka kuivuu/kuivattaa koko köntin kovaksi ja skrabataan kyynelten kanssa pois, toimi hyvin. Mulla ei tietenkään tullut kyyneliä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, joskus lapsuudessa minullekin tuli tuo mainittu yäk-syylähyökkäys aika laajana käsiin: laserhoidolla poistettiin kertarysäyksellä kaikki, ja sen jälkeen eivät ole vaivanneet. Kuriositeettina mainittakoon, että muistaakseni laserpyssyä käytteli Pentti Karvonen, joka on sittemmin hankkinut lääketieteellisen maineensa muilla hoitomuodoilla. Muistankohan oikein.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En kyllä saanut, mutta kuten Niban Esso-ketjusta opimme, palstan lääkärikunta suhtautuu minua halukkaammin lääkeaineiden viihdekäyttöön. Eli sikäli ei haitannut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kottarainen kirjoitti:Ei se ole viihdettä jos tuskia poistetaan :wink:
Tuskaa se on elämäntuskakin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Leila kirjoitti:...tutun tuttu suositteli syylien hoitoon homeopaattista kalkkia. Olin todella skeptinen asian suhteen sillä käsitykseni mukaan homeoaptia on humpuukia ja uskomushoito. Ajatuksella "ei se ota jos ei annakaan" aloin kuitenkin syödä kalkkia ja pari päivää sitten huomasin, että syylät ovat alkaneet hävitä. WTF? Miten ihmeessä?
Jos oikeasti söit jotain, niin eihän se silloin homeopatiaa ollut. Eikös homeopatio perustu aina niihin laimennoksiin.

Perinnetietona kulkeva luonnonlääkintä on ihan uskottavaa kamaa. Tosin pidän koululääketiedettä tehokkaampana, erityisesti diagnoosin osalta. Ja tuskinpa niiden luonnonlääkkeiden teho lääkkeinäkään on niin kummoinen. Muutenhan niistä tehtäisiin lääkeversiot.

Kaikkein paras lääke on muuten erittäin luonnonmukainen ja perinnetietoon nojaava: monipuolinen ruokavalio maltilla annosteltuna ja riittävästi liikuntaa.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja Leila »

sivustahuutaja kirjoitti:Jos oikeasti söit jotain, niin eihän se silloin homeopatiaa ollut. Eikös homeopatio perustu aina niihin laimennoksiin.
Minulla ei ole tarkempaa tietoa aisiasta ja tein vain niin kuin neuvottiin. Sain siis "kalkkirakeita" joita otetaan 1-2 kerrallaan ja niiden annetaan sulaa suussa. "Tehoaine" imeytyy limakalvoilta. Rakeet ovat hivenen makeita eivätkä ollenkaan kalkkimaisia niin kuin vaikka lisäravinnekalkki. Tarkemmin ajateltu tosi tyhmää minulta syödä jotain sellaista, josta en edes oikeasti tiedä, mitä se on. Vaarattomia näiden rakeiden pitäisi kuitenkin olla.

Läheisestä pikkukaupungista saa enkelihoitoa. Niin ne syrjäseutujenkin palvelut paranevat!
Äiti ei tiedä
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Leila kirjoitti:Läheisestä pikkukaupungista saa enkelihoitoa. Niin ne syrjäseutujenkin palvelut paranevat!
Multa saa kaukoparannusta. Hyväksyn suomalaiset pankkikortit ja yleisimmät luottokortit. Laita vaiva yv:llä, niin parannan sen heti, kun maksusuoritus näkyy tililläni!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä olen hyvä kauniiden naisten amatöörihieroja! Erinomainen. Sopimuksen mukaan suoritan maksutta.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja MrM »

Mulla oli kans joskus teininä peukalossa tommonen vittumainen syylä, joka ei lähtenyt millään apteekkilitkuilla, jotka ainoastaan haisivat kamalalta. Lopulta käytin siihen Loctite-merkkistä homeopaattista pikaliimaa, joka tukehdutti syylän. Pikaliima taitaa olla mun lääkekaapin useimmiten käytetty lääkeaine. Tappaa syylät ja sitoo haavat.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mä rukoilen teidän puolesta pientä maksua vastaan. Sanotte vaan, mistä hiertää (ja laitatte hillot tililleni), niin rukoilen Taivaan Isää Herra Jumalaa puolestanne.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kellään kokemuksia jäsenkorjaajasta? Korjaakohan se myös (ylä)pään?

http://yle.fi/uutiset/jasenkorjaaja_pal ... an/6760300
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kreitsu kirjoitti:Kellään kokemuksia jäsenkorjaajasta? Korjaakohan se myös (ylä)pään?

http://yle.fi/uutiset/jasenkorjaaja_pal ... an/6760300
Mulla! Kävin about viikko sitten korjattavana japanilaisella jäsenkorjaajalla ja se oikeasti auttoi tuolla vaivaketjussa itkeämääni reisiongelmaan. Ei parantunut ihan kokonaan, mutta sen verran että jalka taipuu taas melko hyvin ja sitä voi levittää ja venyttää. Eli loput saanen hoidettua itse kuntoon hiljaksiin jumppailemalla.

Olisi siis vaatinut toisenkin käyntikerran, mutta enpä ehtinyt mennä toistamiseen, koska häivyn huomenna maasta. Ja se jäsenkorjaajakin lähti Tokioon lomalle.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Humpuukihoidot

Viesti Kirjoittaja Niba »

Täällä ollaan uskomushoitojen aatelia..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin