Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Olisi paljon helpompi valita hyvä, jos lekurin nimen vieressä olisi tähdet. Tilanne kuvaa aika hyvin terveydenhuollon markkinan kehittämättömyyttä.
Olisi nyt aluksi vaikka hinnat.
Hinnat kyllä pitää olla tiedossa jo lain mukaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Hinnat kyllä pitää olla tiedossa jo lain mukaan.
Häh? Mehiläinen toteaa:
"Vastaanottokäyntien hinnat 1.1.2013 alkaen ovat suuntaa antavia keskiarvohintoja ja ne vaihtelevat kunkin vastaanottavan lääkärin määrittelemän taksan mukaan."
http://www.mehilainen.fi/henkil%C3%B6as ... utu?loc=40

Kun valkkaan aikaa varatessa lekurin, niin ei siinä yhteydessä näe noita lekurikohtaisia hintoja mistään. Pitäs olla amazon-tyyliin selkeä hinta ja kävijöiden arvostelut sekä yhteenveto tähtinä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Hinnat kyllä pitäisi olla tiedossa jo lain mukaan.
Niin.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta jos otetaan kaksi kuvaamaani tavallista casea; potilas haluaa antibiootin vaivaan, johon antibiootti ei auta tai potilas haluaa tutkimuksen, josta lääkäri etukäteen tietää, että siitä ei ole potilaan vaivan hoidon kannalta hyötyä. Voi olla, että potilas on tyyväisempi saatuaan lääkkeen tai tutkimuksen, joka ei auta, mutta hoito kyllä oli huonompaa.
Eihän tuo kuvaamasi merkittävästi eroa siitä, että asiakas haluaa parturilta sellaisen kmapauksen, joka ei hänelle sovi? Tietokanta, farkut, auto, jne. sopivat myös samaan kaavaan.

Siinähän se ammattimaisuus punnitaan, että kuinka hyvin kuuntelee asiakasta ja osaa käyttää kuulemaansa perustellakseen tekemänsä suositukset. Jos asiakas kokee, että häntä on kuultu ja ymmärretty, niin hän todennäköisemmin noudattaa asiantuntijan suosituksia ja ostaa ne farkut, jotka eivät levennä persettä.
masa

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja masa »

Kottarainen kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, onko juristi asiakaspalvelija?

Minusta asiakaspalvelijoita ovat ne kaikki jotka ovat ammattinsa puolesta tekemisissä ihmisten kanssa. Jopa se volvoasi korjannut mörökölli on asiakaspalveluammatissa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Eli julkisella puolella ei käytännössä ole asiakaspalvelua? Alkaa tekemään järkeä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kuten sanottua, hintojen pitää olla etukäteen tiedossa. Se ei tietysti tarkoita, että hinnan pitää olla netissä nähtävänä. Mutta kyllä takuulla jos sanotte haluavatte lekuri nönnönnöölle, mutta haluatte etukäteen tietää, mitä maksaa, niin hinnan saa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:Pitäs olla amazon-tyyliin selkeä hinta ja kävijöiden arvostelut sekä yhteenveto tähtinä.
Pitäis joo olla maailmassa monta asiaa. Aika harvasta palveluntuottajasta saat tuollaista dataa etukäteen.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 30.04.2013 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta jos otetaan kaksi kuvaamaani tavallista casea; potilas haluaa antibiootin vaivaan, johon antibiootti ei auta tai potilas haluaa tutkimuksen, josta lääkäri etukäteen tietää, että siitä ei ole potilaan vaivan hoidon kannalta hyötyä. Voi olla, että potilas on tyyväisempi saatuaan lääkkeen tai tutkimuksen, joka ei auta, mutta hoito kyllä oli huonompaa.
Eihän tuo kuvaamasi merkittävästi eroa siitä, että asiakas haluaa parturilta sellaisen kmapauksen, joka ei hänelle sovi? Tietokanta, farkut, auto, jne. sopivat myös samaan kaavaan.

Siinähän se ammattimaisuus punnitaan, että kuinka hyvin kuuntelee asiakasta ja osaa käyttää kuulemaansa perustellakseen tekemänsä suositukset. Jos asiakas kokee, että häntä on kuultu ja ymmärretty, niin hän todennäköisemmin noudattaa asiantuntijan suosituksia ja ostaa ne farkut, jotka eivät levennä persettä.
Niin. Mutta mun käsittääkseni parturi tai vaatekauppias kyllä lopulta myy sen mitä asiakas haluaa, vaikka se olisikin asiakkaalle väärä tuote. Lääkäri ei saisi niin tehdä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:Dave kirjoitti pitkälti auki ajatukseni siltä osin kuin ne osalle jäivät epäselväksi.

Vanha juttu. Ei jaksa aina kirjoittaa pitkästi.

Lisätään vielä että julkisen puolen lääkärinä minun tehtäväni on myös katsoa ettei yhteiskunnan rahoja käytetä hoitoihin tai tutkimuksiin joissa ei lääketieteellisesti ole mitään järkeä, ja joista voi olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä, mutta joita potilas syystä tai toisesta haluaa. Tästä syystä en niin innostu privaatista.
Lääkärille jopa on sälytetty monia puolueettoman asiantuntijan velvollisuuksia. Lääkärin pitää ilmoittaa poliisille, jos potilas ei ole ajokuntoinen, vaikka potilas olisi vastaanotolla aivan muusta syystä. Tai lääkärin pitää objektiivisesti kirjoittaa lausunto potilaan terveydentilasta jne.

Ja tosiaan lääkärin pitää käyttää tutkimustiedon valossa päteviä hoitoja ja tutkimusmenetelmiä. Eikä valita niitä sen perusteella, mitä potilas haluaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Niin. Mutta mun käsittääkseni parturi tai vaatekauppias kyllä lopulta myy sen mitä asiakas haluaa, vaikka se olisikin asiakkaalle väärä tuote. Lääkäri ei saisi niin tehdä.
Mutta silti teet?

Ei minulla ole mitään tuota vastaan, mutta kuulostaa, että sulla on lisenssin tuoma villi kortti rahastaa. Oikea tapa ratkaista asia olisi avata markkina kilpailulle: olisi siis joku intiaaniputka, joka myy mitä tahansa potilaan eiku asiakaan tahtomaa lääkäripalvelua kunhan siitä ei ole asiakkaalle merkittävää haittaa. Mitään järkiperustetta moisen kilpailun avaamista vastaan ei ole, koska todistuksesi mukaan yksityinejn sektori on jo olemassa valtaosin tätä varten.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Niin. Mutta mun käsittääkseni parturi tai vaatekauppias kyllä lopulta myy sen mitä asiakas haluaa, vaikka se olisikin asiakkaalle väärä tuote. Lääkäri ei saisi niin tehdä.
Mutta silti teet?

Ei minulla ole mitään tuota vastaan, mutta kuulostaa, että sulla on lisenssin tuoma villi kortti rahastaa. Oikea tapa ratkaista asia olisi avata markkina kilpailulle: olisi siis joku intiaaniputka, joka myy mitä tahansa potilaan eiku asiakaan tahtomaa lääkäripalvelua kunhan siitä ei ole asiakkaalle merkittävää haittaa. Mitään järkiperustetta moisen kilpailun avaamista vastaan ei ole, koska todistuksesi mukaan yksityinejn sektori on jo olemassa valtaosin tätä varten.
En mä sellaisia hoitoja kirjoita, jotka tiedän haitallisiksi. Sen sijaan, jos potilas nimenomaan esim. haluaa virustautiinsa antibiootin, niin informoin häntä siitä, että tämä ei uskoakseni auta. Jos hän edelleen ilmoittaa haluavansa antibiootin, niin kirjoitan sen. Tilastollisesti siitä on kyllä silloin todennäköisemmin haittaa kuin hyötyä, mutta riskin realisoituminen on onneksi aika pieni. Tämä on juuri sitä asiakaspalvelua, jota monet tuntuvat haluavan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kottarainen kirjoitti:Mä määrittelen asiakaspalvelijaksi ihmisen, jolla käy asiakkaita jotka maksavat.
Mun määritelmä on tämä.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Kuten sanottua, hintojen pitää olla etukäteen tiedossa. Se ei tietysti tarkoita, että hinnan pitää olla netissä nähtävänä. Mutta kyllä takuulla jos sanotte haluavatte lekuri nönnönnöölle, mutta haluatte etukäteen tietää, mitä maksaa, niin hinnan saa.
Lain mukaan hinnaston pitää olla yksiselitteisesti esillä. Jos eri lääkäreillä on eri taksa, sen pitäisi seisoa joka paikkassa missä commitmentin kulunkiin voi tehdä - myös netissä.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Mä määrittelen asiakaspalvelijaksi ihmisen, jolla käy asiakkaita jotka maksavat.
Mun määritelmä on tämä.

Ethän sä maksa kirjastossakaan tai verovirastossa asioidessasi?

Asiakapalvelu = asiakkaalle annettu palvelu
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kuten sanottua, hintojen pitää olla etukäteen tiedossa. Se ei tietysti tarkoita, että hinnan pitää olla netissä nähtävänä. Mutta kyllä takuulla jos sanotte haluavatte lekuri nönnönnöölle, mutta haluatte etukäteen tietää, mitä maksaa, niin hinnan saa.
Lain mukaan hinnaston pitää olla yksiselitteisesti esillä. Jos eri lääkäreillä on eri taksa, sen pitäisi seisoa joka paikkassa missä commitmentin kulunkiin voi tehdä - myös netissä.
Tarkoitatko sitä, että jos teet netissä sitovan ajanvarauksen, niin hintojen pitäisi silloin näkyä netissä? Ymmärrän ja olen samaa mieltä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kronologisesti: talonpurku, uimavalvoja, kerho-ohjaaja, joku purku-apumies, kenkätehdaslinjalla, poliisi (monipuolisesti tehtäviä)...joku tai pari unohtui, en viitsi miettiä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:Mä määrittelen asiakaspalvelijaksi ihmisen, jolla käy asiakkaita jotka maksavat.
Mun määritelmä on tämä.
Jos maksaa veroja, niin onko silloin asiakas terveyskeskuksessa tai kirjastossa?
Avatar
Chap
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 14.02.2011 23:00

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mun urapolku:
- kahvilamyyjä
- puhelinmyyjä * X
- mystery shopper
- käyttäjämaanuaalin kirjoittaja
- tekninen dokumentoija
- markkinointiassistentti
- kurssiassistentti * X
- analyytikko
- tutkimusassistentti
- tutkija
- projektipäällikkö
- tuotepäällikkö
- ratkaisupäällikkö
- vähittäiskauppaliiketoiminnan vetäjä
- liiketoiminnan kehitystiimin vetäjä
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Puhelinhaastattelija
Vakuutusvirkailija
Numerotiedustelun täti
R-kioskin myyjä
Projektiassistentti
Liikkeenjohdon konsultti
Klovni
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja prosessi »

^Muuten joo, mutta se väkisin väännetty virne naamalla aiheuttaa kasvolihaksiin rasitusvammoja. Sirkuksessa olisi vähän helpompaa kuin liike-elämässä, kun virneen voisi vääntämisen sijasta vain maalata.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

prosessi kirjoitti:^Muuten joo, mutta se väkisin väännetty virne naamalla aiheuttaa kasvolihaksiin rasitusvammoja. Sirkuksessa olisi vähän helpompaa kuin liike-elämässä, kun virneen voisi vääntämisen sijasta vain maalata.
No hei Prosessi! :h: Piiitkästä aikaa!

Muistatko silloin kun pikkuisen kiisteltiin asioista ja annoit mulle suuriarvoisen esimerkin mikä ajattelussani ja kommunikoimisessani kirjallisesti on ongelmallista!

Se on oikeastaan ollut erittäin suuriarvoinen, koska se kehitti itsetutkiskelua!

Olen aina pitänyt hyvän kontrollin, mutta analyysisi oli herkullinen silloin!

Tiedätkö, sinun jutuissa on aina kuvastunut minun sieluuni kuva sellaisesta naisesta, josta minä pidän suuresti!

Mutta jotta asiani EI etenisi liian vaivaannuttavaksi, totean vaan, että olet mukaaaava! Sellainen herkkä kuin minäkin ja arvostamme
siten tiettyjä asioita!

Toivottavasti olet iloinen jutustani! Olen itse surullinen, jos et ole iloinen! Mutta olen toisaalta iloinen, jos et ole surullinen.

Mutta MISTÄ johtuu, että klovnina en sinua näe. Sinussa on hassuutta, se on selvä, mutta se hassuus on tiukasti kontrolloitua. Aivan kuten minullakin. Meillä hassuus on silti eriasteista.

Ystävyysmielellä klovnien kesken

STADIN KEVÄÄNVÄRIKÄS ARSKA

Ja sitten Topic:

Olen ollut:

Vauva-arska, tyhmä, en edes osannut lukea
Lapsimalli, klovni
Palloiluvalmentaja lapsille ja nuorille, klovni
Pankin toimelias tiskipoika, klovni
Uimavalmentaja lapsille ja vanhoille, klovni
Juoksuvalmentaja lapsille ja nuorille, klovni
Pankin isompi poika taustalla kun tuli rumemmaksi, pelkistetty klovni
Opettajan useita sijaisuuksia lähinnä opiskelijana, vakava lapsien edessä. Opettajahuoneessa klovni
Tietotekniikan suuri Arska, hullu
Ihmisille hyvää tekevä ammattihenkilö, hirmuisen vakava
Pankkiiri Ankka, tuleva eläkevirka
Muumioarska, tuonpuoleinen arska
Kummitusarska, jää maapallolle kummittelemaan
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Ainakin seuraavissa, joissain useaan otteeseen, joissain vain lyhyen aikaa:
1) kiertävä Coca-cola-myyjä urheilutapahtumissa
2) puhelinmyyjä
3) jäätelönmyyjä
4) ravintolaharjoittelija pikaruokapaikassa
5) R-kioskin täti
6) tavaratalon myyjä
7) puhelinvaihteenhoitaja ja puhelinvaihteenhoitaja-aulapalveluhenkilö
8) kiinteistöpäällikön sijainen
9) tuntiopettaja
10) marjojenmyyjä.

Lisäksi olen ansainnut euroja yliopiston tutkimuseläimenä ja vaalivirkailijana. Kurja työ oli tuo ensimmäinen työni ikinä, kun niissä muinaisissa Sörnäisten autokilpailuissa asiakkaat kyselivät vain kaljaa. Jäätelönmyyjänä oli silloin nuorena tosi kivaa, ja sittemmin myös puhelinvaihteenhoitajana enimmäkseen. Tuntiopettajuus vetää silti pisimmän korren, mutta ei puhelinvaihteenhoito kovin kauas jää.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Missä kaikissa ammateissa olet työskennellyt? Mitä pidit

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Kai ne menee kokolailla:

Maatalouslomittaja
Rakennusmies
Kirvesmies
Ratatyönjohtaja (Siltaprojekti)
Ikkuna-asentaja
Telineasentaja
Työnjohtaja (Saneeraus)
Työnjohtaja (Uudisrakennus)
Työnjohtaja (Sähkösaneeraus/LVI)

EDIT: Mä jouduin oikein miettiin.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Vastaa Viestiin