Alkoholin kulutuksesi?

Yleinen lätinä jä kitinä

Alkoholin kulutuksesi?

Mies, alle 1 annos viikossa
2
8%
Nainen, alle 1 annos viikossa
6
24%
Mies 2-5 annosta viikossa
6
24%
Nainen 2-5 annosta viikossa
3
12%
Mies 6-9 annosta viikossa
1
4%
Nainen 6-9 annosta viikossa
0
Ei ääniä
Mies 10-14 annosta viikossa
1
4%
Nainen 10-14 annosta viikossa
2
8%
Mies 15-24 annosta viikossa
0
Ei ääniä
Nainen 15-24 annosta viikossa
0
Ei ääniä
Mies yli 25 annosta viikossa
2
8%
Nainen yli 25 annosta viikossa
2
8%
 
Ääniä yhteensä: 25

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Yleisön pyynnöistä huolimatta.

Vastaa suunnilleen viimeisen puolen vuoden keskiarvolukuna
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

6-9 annosta viikossa
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

2-5.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Noin 12 annosta.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Alle 1.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

üllätüs. Luulin, että sulla menisi enemmän.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:üllätüs. Luulin, että sulla menisi enemmän.
Kausiluontoista, eniten ryyppäämistä aiheuttaa työvelvoitteet. En tissuttele.

Ehkä voin pudota tohon seuraavaankin luokkaan, sillä mulla on erittäin hyvä viinapää. Eli kun ryypätään humalanhakuisesti, annoksia kyllä kuluu.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Hemmetti, valitsin kahdesta viiteen, mutta tarkemmin ajatellen ehkä sittenkin seuraava kuvaa jo mua paremmin, kun aika monena viikkona menee puolet viinipullosta tai paristakin. Mun alkoholinkulutus on lisääntynyt viime aikoina tosi reilusti, kun rupesin tuohon mieheen ja sillä on aina olutta jääkaapissa. Sitten on yksinkin kotona ollessa tullut aika tavalliseksi ottaa yksi tai kaksi olutta ihan tavallisena iltana. Oon vähän miettinyt tätä, että oonkohan millaisessa riskissä tän homman kanssa, kun oon surkeen itsekurin ihminen, mutta oon kuitenkin pitänyt niin, että ostan tosiaan yleensä kaupasta vaan tuon yhden tai kaks pientä tölkkiä kerrallaan. Ennen en juonut juuri koskaan yksin, ja sen oon kyllä vieläkin pitänyt, että olutta väkevämpään en yksin ala. Jos rupeen alkoholisoitumaan, niin kerron sen vaikka sitten tänne jonnekin, esimerkkinä siitä, että hölmöjä todella pitäisi suojella.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Voi mennä kolmekin viikkoa ilman. Usein otan 1-3 väiijyessäni töllöstä futista. 15+ annosta eli perus baarisetti tulee vedettyä muutaman kerran vuodessa. Joku 2-3 on keskiarvo.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Jos nyt kesäkauden ulkopuolella nappaa kännin kerran kahdessa viikossa, niin mennään tuonne 6-9 janojuoman sarjaan. Kesällä on tosin mennyt lähes joka viikko tuo 25+ tärpättiä, joten menisikö keskiarvo sitten kymmenen paremmalle puolelle. Mitään saunakaljoja yms. tyttöjen tissutteluja en siihen päälle harrasta, kun juodaan se on tupla tai kuitti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Tissuttelen ja hifistelen. Lähinnä viiniä, whiskyä, olutta ja siideriä. Yleensä 1-4 annosta kerralla. Todella usein jää siihen yhteen.

Kunnon kännejä en ole juonut sitten omien polttareiden joskus yli 10v sitten, joten villi nuoruus todellakin loppu mun osalta siihen krapulaan. Nykyään juominen loppuu automaattisesti viimeistään siinä vaiheessa, kun humaltumisen alkaa tuntemaan, koska se tuntuu nykyään kovin epämiellyttävältä.

Kulutus niin epäsäännöllistä, että en oikein osaa tehdä viikkokohtaista keskiarvoa. pallotin 2-5, mutta yhtä hyvin voi olla 6-9. Pitäisin 4-7 todennäköisempänä vaihtoehtona kuin kummankaan tarjolla olleen vaihtoehdon ääripäätä. Lomalla menee enemmän, kun monesti on viiniä ruokajuomana päivällisellä. Toisinaan taas tulee useamman viikon taukoja asiaa sen kummemmin harkitsematta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Alle 1.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

sivustahuutaja kirjoitti:Noin 12 annosta.
Eritelläänpä perisuomalaiseen tyyliin mitä on tullut vedettyä. Keskimäärin:
- 2 illallisella viiniä vaimon kanssa = 2 x 4 annosta (himpun yli puoli pulloa minulle) = 8 annosta
- 2 siideriä tai olutta = 2 x 1,5 annosta = 3 annosta
- 1 viski/rommi/konu/drinkki = 1 annos
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja saira »

Yleensä ottaen tuo alle 1. Tietysti välillä saattaa mennä tuo 2-5 annosta jos on jotain juhlia esim kesäisin häitä tms., mutta ilman mitään erityistä tuo alle 1.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Alle 2, eli yhdestä kahteen annosta per viikko keskimäärin.
Vastasin 2-5, koska sitä oikeampaa vaihtoehtoa ei ole tarjolla.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Ei mitään hajua.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

En tissuta, juon vain humalahakuisesti keskimäärin kerran kahdessa kuussa. Kesällä useammin, talvella harvemmin. Vastasin alle 1 viikossa vaikka vois se ka mennä seuraavaankin sarjaan.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Leila »

2-5 annosta viikossa, pientä tissuttelua siis. Eipä sitä enempää viitsi kun lapset on kotona mutta esim. viinilasillinen perjanta-iltana on ihan kiva. Toisaalta kroppa ei ota enää vastaankaan enempää kuin sen pari annosta ja niidenkin jälkeen joutuu jo menemään nukkumaan. Baareissa ei tule enää käytyä.
Äiti ei tiedä
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Tänään 0,75 litraa Swingin strong lonkeroa (joku uutuus), 3 litraa punkkua, 0,7l muovitapio, 2x 0,33 lime long drink, Westonsin vintage perry ja kaks 0,75l pulloa skumppaa. Voi jäädä jotain huomiseksikin ku en voi alottaa ihan heti pikoos pitää lähtee viivalle Bond-tytön kans ja pitää pystyy erottaa vaihdekaaviosta D-spört.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kulutin toissapäivänä puolikkaan tölkin sidukkaa, ja eilen toisen puolikkaan. Oon jotenkin tullu siihen tulokseen, että viini ja sitä vahvemmat on se mun juttu. Lonkeroa kulutan myös joskus, mutta yleensä vain jos joku muu saa ensin päähänsä tilata sitä, tai jos täytyy saada verensokeri nopsaan ylös.
Prepare for the worstest.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Onko teistä 18 kolmasosalitran tölkkiä Karhua vuorokaudessa tai vaihtoehtoisesti 12 puolen litran tölkkiä Karhua vuorokaudessa liikaa, suurkulutusta tai jopa alkoholismia? Lehdissä oli uutta tietoa oluen haitoista, mm insuliininsiedon heikkeneminen (ai siksikö minua nukuttaa syötyäni?) joten aion siirtyä väkeviin. Bourboniin ja tequilaan. Niissä vaan tulee huomaamattaan hörpättyä koko pullo liian nopeasti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suurkulutuksen raja miehellä on 24 annosta viikossa. Saavutat sen viisinkertaisesti, joten eiköhän se tukevasti alkoholismin puolella ole.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: tukevasti
Ei se ainakaan lihota, muutenkin lihavuuteen taipuvaisten läskien myytti se.

Nyt käy hankalammaksi, koska kyläkauppa lopetti tänään. Eikä loppuunmyynnissä ollut kuin 4,7% Kurko Turbo Karpaloa. Jota nautinkin juuri nyt. Sitä kolmeasataa metriä (sivutietä pitkin) kauemmas kyläkauppaan en minäkään uskalla tai pidä moraalisesti sopivana ajaa aamukrapuloissani ja hyvinkin mahdollisesti promilleissa. Muu lähin kauppa ja Alko on 11 kilometrin päässä.

En ala sellaiseen riskiin, vaikka minulla ilmeisesti noin ilman mittausta on kyky kuten kun Star Trekin Enterprise on sökönä, se toimii taas kun Picard komentaa "COMPENSATE!"
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nyt kun kyläkauppa lopetti, kirkonkyläreissujani säästääkseni (ja koska en uskalla ajaa kirkolle eli keskikaupungille yhtään promilleissa) olen siirtynyt sihen mistä aloitinkin juopotteluni jo nuorena. Amerikkalaiseen viskiin. Jack Danielsia mieluiten tai vittu kun se oli tänään Orimattilan Alkossa loppu vaikka männäviikoilla oli, nyt "vain" Jim Beamia. Hissukseen sippaillessa käyttöä on vaikea arvioida. Mutta ainakin tuntuu psyykkisesti paremmalta kuin liian pitkään käyttämäni Karhuolut. Silleen piristää, aktivoittaa, aamuisin ei niin okseta ja kakkakin kiinteytyy! Lisäksi hyvä maku! (Edit: tuo vain Jack Danielista, Jim Beamia en ole vielä samplannut nyt vuosiin)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Alkoholin kulutuksesi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^
A) Hyi helvetti

B) Nuo maistuu moottoriöljyltä

Muutaman euron lisäpanostuksella saisi jo ihan juotavaa tavaraa vaikkapa skotlannista. Jos et kehtaa ostaa alkosta niin tilaa sitten postiin http://www.kyytipoika.com/vakevat-alkoh ... viski.html
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin