Mies - suomi - mies (sanakirja)

Yleinen lätinä jä kitinä
Turbohaltija

Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Ginan ehdotuksesta laaditaanpa tähän sanakirja, josta selviää mitä nuo miehet meinaavat! Eli kertokaas nyt, että mitä te niinku meinaatte? Vai pistetäänkö ihan aakkosjärjestyksessä:

A: alkoholia
B:

(ja P on tietenkin... joopa joo...)

Ite olen vähän sellaista meinannut, että menisin naimisiin, perustaisin perheen, muuttaisin pois stadista ja lopettaisin tämän tyhjänpäiväisen nettielämän.
Dumari

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Noh, suomennellaas sitten kun yleisö sitä haluaa, seuraava käännettynä.
Turbohaltija kirjoitti: Ite olen vähän sellaista meinannut, että menisin naimisiin, perustaisin perheen, muuttaisin pois stadista ja lopettaisin tämän tyhjänpäiväisen nettielämän.
Elikä tosiassa:
"Sitten kun gimmafrendi pamahtaa paksuksi niin:
a) Suku pakottaa menemään naimisiin
b) Muutan Vantaalle rivarinpätkään
c) Ravaisin vain miiteissä ja satunnaisesti Kityilisin, kun muija ei näkisi."
ninnithequeen

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Dumari kirjoitti:Noh, suomennellaas sitten kun yleisö sitä haluaa, seuraava käännettynä.
Turbohaltija kirjoitti: Ite olen vähän sellaista meinannut, että menisin naimisiin, perustaisin perheen, muuttaisin pois stadista ja lopettaisin tämän tyhjänpäiväisen nettielämän.
Elikä tosiassa:
"Sitten kun gimmafrendi pamahtaa paksuksi niin:
a) Suku pakottaa menemään naimisiin
b) Muutan Vantaalle rivarinpätkään
c) Ravaisin vain miiteissä ja satunnaisesti Kityilisin, kun muija ei näkisi."
Wanhan Pervon omaelämänkerta!!! :shock:
WanhaPervo

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

ninnithequeen kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Noh, suomennellaas sitten kun yleisö sitä haluaa, seuraava käännettynä.
Turbohaltija kirjoitti: Ite olen vähän sellaista meinannut, että menisin naimisiin, perustaisin perheen, muuttaisin pois stadista ja lopettaisin tämän tyhjänpäiväisen nettielämän.
Elikä tosiassa:
"Sitten kun gimmafrendi pamahtaa paksuksi niin:
a) Suku pakottaa menemään naimisiin
b) Muutan Vantaalle rivarinpätkään
c) Ravaisin vain miiteissä ja satunnaisesti Kityilisin, kun muija ei näkisi."
Wanhan Pervon omaelämänkerta!!! :shock:
Onneksi vain kohta "Kityilisin, kun muija ei näkisi" osui.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Mies ja nainen istuvat illalla ulkona, katsellen kuuta. Mies kysyy hetken pohdittuaan: "Onko tuo kuu mielestäsi kasvava vai pienenevä kuu?"
Naisen silmät laajenevat, ja hänen tippaleipäaivonsa alkavat raksuttaa: Onko tuo kuu kasvava vai pienenevä, kasvava vai pienenevä..? Mitä ihmettä tuo nyt tuolla tarkoitti!?!? Kasvava vai pienenevä..? Miksi se kysyy minulta tuollaista? Ja nainen miettii ja miettii ja pohtii.
Mieshän halusi tietää kysyessään, että onko kuu todellakin kasvava vai pienenevä, ei sen kummempaa.
Lopulta nainen tulee päätökseen pohdinnassaan: Hänen miehensä tätä kysyessään on todennäköisesti kysymyksen sijasta vain piilomerkityksin halunnut vihjata, että naisen vittu on liian löysä.

Useimmiten miehet sanovat sen mitä tarkoittavat, mutta naisten täytyy päässään vääntää siitä jotain käsittämätöntä ja etsiä piilomerkityksiä.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
WanhaPervo

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

LillyMunster kirjoitti:Mies ja nainen istuvat illalla ulkona, katsellen kuuta. Mies kysyy hetken pohdittuaan: "Onko tuo kuu mielestäsi kasvava vai pienenevä kuu?"
Naisen silmät laajenevat, ja hänen tippaleipäaivonsa alkavat raksuttaa: Onko tuo kuu kasvava vai pienenevä, kasvava vai pienenevä..? Mitä ihmettä tuo nyt tuolla tarkoitti!?!? Kasvava vai pienenevä..? Miksi se kysyy minulta tuollaista? Ja nainen miettii ja miettii ja pohtii.
Mieshän halusi tietää kysyessään, että onko kuu todellakin kasvava vai pienenevä, ei sen kummempaa.
Lopulta nainen tulee päätökseen pohdinnassaan: Hänen miehensä tätä kysyessään on todennäköisesti kysymyksen sijasta vain piilomerkityksin halunnut vihjata, että naisen vittu on liian löysä.

Useimmiten miehet sanovat sen mitä tarkoittavat, mutta naisten täytyy päässään vääntää siitä jotain käsittämätöntä ja etsiä piilomerkityksiä.
Miehen ei kuulu esittää naiselle tuon kaltaisia kysymyksiä, vaan pyrkiä tekemään naiseen vaikutus laajalla tietämyksellään.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

WanhaPervo kirjoitti:
LillyMunster kirjoitti:"Onko tuo kuu mielestäsi kasvava vai pienenevä kuu?"
Miehen ei kuulu esittää naiselle tuon kaltaisia kysymyksiä, vaan pyrkiä tekemään naiseen vaikutus laajalla tietämyksellään.
Mies istuu naisen kanssa illalla ulkona katselemassa kuuta, ja mies sanoo vaikutuksen tehdäkseen"Tiedätkö, jos kuunsirpin kärkien kautta ajattelee suoran linjan, niin siitä tietää onko kuu kasvava vai pienenevä. Kuu valehtelee aina; Jos kuvitellun pystyviivan kanssa kuu näyttää P-kirjaimelta, se on kasvava, ja toisinpäin taas pienenevä. Muistisääntö; P, niin kuin pienenevä, mutta kuu valehtelee aina, eli se onkin kasvava!"
Ja nainen ajattelee ja ajattelee ja prosessoi tippaleipäaivoillaan miehen kertomaa: ...suoran linjan...kasvava...valehtelee aina...mutta kuu valehtelee aina..., ja päätyy viimein lopputulokseen.
Nainen hyppää ylös ja läimäyttä miestä avokämmenellä: "SIKA!" Hän huutaa. "Pettäjäsika!! Valehteleva ja kiero kusipää!! Voisit joskus sanoa jotain suoraan!!" Ja marssii pois.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
WanhaPervo

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

LillyMunster kirjoitti:
WanhaPervo kirjoitti:
LillyMunster kirjoitti:"Onko tuo kuu mielestäsi kasvava vai pienenevä kuu?"
Miehen ei kuulu esittää naiselle tuon kaltaisia kysymyksiä, vaan pyrkiä tekemään naiseen vaikutus laajalla tietämyksellään.
Mies istuu naisen kanssa illalla ulkona katselemassa kuuta, ja mies sanoo vaikutuksen tehdäkseen"Tiedätkö, jos kuunsirpin kärkien kautta ajattelee suoran linjan, niin siitä tietää onko kuu kasvava vai pienenevä. Kuu valehtelee aina; Jos kuvitellun pystyviivan kanssa kuu näyttää P-kirjaimelta, se on kasvava, ja toisinpäin taas pienenevä. Muistisääntö; P, niin kuin pienenevä, mutta kuu valehtelee aina, eli se onkin kasvava!"
Ja nainen ajattelee ja ajattelee ja prosessoi tippaleipäaivoillaan miehen kertomaa: ...suoran linjan...kasvava...valehtelee aina...mutta kuu valehtelee aina..., ja päätyy viimein lopputulokseen.
Nainen hyppää ylös ja läimäyttä miestä avokämmenellä: "SIKA!" Hän huutaa. "Pettäjäsika!! Valehteleva ja kiero kusipää!! Voisit joskus sanoa jotain suoraan!!" Ja marssii pois.
:D
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

WanhaPervo kirjoitti: :D
No eikö?? :)
Naiset saattaisivat todellakin tarvita tulkin miesten puheille, mutta enemmän minun käy sääliksi miehiä :D
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Mida

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Mida »

Olis teilki vähä yksinkertasempaa jos aattelisitte et P=pulllistuu ja K=kutistuu. Nih.
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

Turbohaltija kirjoitti:Ginan ehdotuksesta laaditaanpa tähän sanakirja, josta selviää mitä nuo miehet meinaavat!
Kiitos! :h:

En noin paha ole kuin munsterin esittämissä esimerkeissä, mutta kieltämättä ehkä hieman sortunut tuohon :oops:
Ja jutun ollessa kovin tuore ei kehtaa kysyä selventäviä kysymyksiä *ujo piimä*
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Jatketaanpa taas aiheesta:
Turbohaltija kirjoitti: A: alkoholia
B: bisse (tämän tuotteen voi sitten toistaa myös K:n ja O:n kohdalla eri sanoin)
C:
D:
Tai mikä minä olen mies-sanakirjaa kirjoittamaan, kun viimeksi tsekatessani (eilen) olin nainen. Miehet! Heti tänne selvittämään ajatusmaailmaanne!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Leilah

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Mitä tarkoittaa se, kun mies sanoo, ettei halua mitään joululahjoja? Onko ok, etten sitten osta/tee mitään? Entäs sitten kun kysyn mieheltä, mitä hän haluaa syödä ja vastaus on "ihan sama"? Eihän kenellekään voi olla ihan sama, että mitä syö!? Mitä se oikeasti haluaa? Puuroa? Makaronia? Makkaraa?
pertzi

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja pertzi »

FatLeilah kirjoitti:Mitä tarkoittaa se, kun mies sanoo, ettei halua mitään joululahjoja? Onko ok, etten sitten osta/tee mitään? Entäs sitten kun kysyn mieheltä, mitä hän haluaa syödä ja vastaus on "ihan sama"? Eihän kenellekään voi olla ihan sama, että mitä syö!? Mitä se oikeasti haluaa? Puuroa? Makaronia? Makkaraa?
"En halua mitään joululahjoja" = muista minua jollain pienellä, josta pidän

"Ihan sama" vastauksena kysymykseen "mitä haluaisit syödä?" = laita mitä tahansa, minkä tekemiseen ei mene kovin kauan ja mikä maistuu minusta hyvältä.

p.
SingleMalt

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

FatLeilah kirjoitti:Mitä tarkoittaa se, kun mies sanoo, ettei halua mitään joululahjoja?
Osta sille hyvä flinda viskiä.
"ihan sama"?
Tarkoittaa sitä, että tee sellaista ruokaa, joka ei rasita sua liikaa. Ei mitään väliä mitä syö, kunhan vain saa ruokaa, eikä ruoan tekeminen ole liian paljon vaivaa vaativaa. Tarkoittaa myös sitä, että syödään sitä, mitä sinä haluaisit syödä.
Mida

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Mida »

FatLeilah kirjoitti: Entäs sitten kun kysyn mieheltä, mitä hän haluaa syödä ja vastaus on "ihan sama"? Eihän kenellekään voi olla ihan sama, että mitä syö!? Mitä se oikeasti haluaa? Puuroa? Makaronia? Makkaraa?
Kyllä ilmeisesti on olemassa ihmisiä, joille on ihan se ja sama mitä kurkusta alas menee. Eräälle kohtaamalleni tapaukselle ainoa merkitsevä asia oli ruuan ravintoarvot ja laittamisen helppous, maulla ei ollut mitään väliä.

Sano sille että jos on ihan sama, niin ku et oo koskaan kokeillu, ni aattelit tehä klimppisoppaa (tms. ällöä tai ällönkuuloista) ja jos sittenki vielä o ihan sama ni se joko on aivan sama tai sit toine suunnittelee jotain karkausoperaatiota...
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

pertzi kirjoitti:"En halua mitään joululahjoja" = muista minua jollain pienellä, josta pidän
Eikö tämä tarkoita pikemminkin "Ei tehdä tästä joululahja-asiasta mitään elämää suurempaa asiaa. Tai älä ainakaan lataa omaan lahjaasi sellaisia odotuksia, että minulla ei ole mitään mahdollisuuksia olla tuottamatta pettymystä."?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
pertzi

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja pertzi »

urpiainen kirjoitti:
pertzi kirjoitti:"En halua mitään joululahjoja" = muista minua jollain pienellä, josta pidän
Eikö tämä tarkoita pikemminkin "Ei tehdä tästä joululahja-asiasta mitään elämää suurempaa asiaa. Tai älä ainakaan lataa omaan lahjaasi sellaisia odotuksia, että minulla ei ole mitään mahdollisuuksia olla tuottamatta pettymystä."?
Ekasta lauseesta olen samaa mieltä, toisesta en. Jos joku kysyy minulta jotain, joka liittyy minuun, niin enpä juuri yritä laittaa vastaukseen sellaista, joka siirtää vastauksen vastuun kysyjälle. Sellainen olisi äärimmäisen epäkohteliasta.

"Ei tehdä tästä joululahja-asiasta elämää suurempaa" ja "Muista minua jollain pienellä" kertovat aika lailla samasta asiasta: helposti hoidettavasta rauhallisesta joulusta.

p.
Nimitz

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Nimitz »

SingleMalt kirjoitti:
"ihan sama"?
Tarkoittaa sitä, että tee sellaista ruokaa, joka ei rasita sua liikaa. Ei mitään väliä mitä syö, kunhan vain saa ruokaa, eikä ruoan tekeminen ole liian paljon vaivaa vaativaa. Tarkoittaa myös sitä, että syödään sitä, mitä sinä haluaisit syödä.
Aika tyhjentävästi sanottu. :roll:
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Mojo »

FatLeilah kirjoitti: Entäs sitten kun kysyn mieheltä, mitä hän haluaa syödä ja vastaus on "ihan sama"? Eihän kenellekään voi olla ihan sama, että mitä syö!? Mitä se oikeasti haluaa? Puuroa? Makaronia? Makkaraa?
Se "ihan sama" on lyhennetty lause. Oikeassa muodossaa se kuuluu: Ihan sama kunhan minä tykkään siitä. Kyllähän sä tiedät mistä tykkään...
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Exsat

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mitä "öyäh" tarkoittaa? Entä "mmmhh"? Jos mieheltä kysyy kaksiosaisen kysymyksen, esim. syötäisiinkö kalaa vai kanaa ja mies vastaa "joo" niin kumpaa se tarkoittaa?
pertzi

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Exsat kirjoitti:Mitä "öyäh" tarkoittaa? Entä "mmmhh"? Jos mieheltä kysyy kaksiosaisen kysymyksen, esim. syötäisiinkö kalaa vai kanaa ja mies vastaa "joo" niin kumpaa se tarkoittaa?
Kaikki tarkoittaa samaa asiaa: "Teen jotain tosi tärkeää (kuten katson Hamtaron lopputekstejä) ja olen siihen tosi tosi tosi keskittynyt."

p.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Elppis »

"Ihan sama mitä syödään, mulla on vapaapäivä" = Älä saatana hössötä, etsi itsellesi seuraa, anna mun syödä mitä mä haluan ja ole hetki hiljaa.

"Ei mun tartte kukkia ostaa osoittaakseni rakkauteni" = Nyt on talvi, mistä mä kukkia muka löytäisin? Parvekkeille en uskalla murtautua.

"Vaihda vaan radioasemaa" = Touch it and die.
The great club outshines the individual, always and forever.
Exsat

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Exsat »

pertzi kirjoitti: Kaikki tarkoittaa samaa asiaa: "Teen jotain tosi tärkeää (kuten katson Hamtaron lopputekstejä) ja olen siihen tosi tosi tosi keskittynyt."
Mulla täytyy olla todella tärkeä mies! :h:
gullible

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja gullible »

Tämä mennee vähän aiheen ohi, mutta pari yleispätevää käyttäytymisohjetta, joilla vältytään tarpeettomalta suukovulta:

1. Jos ollaan ilmiselvästi eksyksissä ja Mies on ratissa tai muuten johtaa etenemistä niin anna miehen hoitaa asia. Älä tarjoa neuvoja, älä kyseenalaista, älä kärjistä tilannetta pisteliäillä kommenteilla. Kaikkinainen kommentointi suuntaan tahi toiseen ainoastaan pahentaa tilannetta. Jos sinulla kuitenkin on tietoa niin voit kertoa sen.

2. Jos Mies ratkoo ongelmaa niin anna miehen hoitaa asia. Älä tarjoa sympatiaa, älä yritä keskustella mitään yleisluontoista tai varsinkaan vaadi huomiota. Jos sinulla kuitenkin on harkittu, looginen ja pätevä ratkaisumalli niin voit ehdottaa sitä.
Vastaa Viestiin