Mies - suomi - mies (sanakirja)

Yleinen lätinä jä kitinä
HellBell

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja HellBell »

SingleMalt kirjoitti:
Kerrohan esimerkki. Miten kerrotaan morsmaikulle hienovaraisesti, että hän on lihonut?

Lahjakortti uimahalliin, vai jääkaappi täyteen salaattia ja raejuustoa?

Mieskaverusten kesken tämä on onneksi helppoa. Vittuku sä oot lihonut on tarpeeksi hienoivaraista.
Etenkin häiden kynnyksellä epäilisin asiasta huomauttamisen joillain liippavan läheltä häiden peruutuksia, koska siitä voi saada sellaisen kuvan kuin morsian ei kelpaisikaan, ellei hän olisi kuin näyttelykoira jossakin trimmikunnossa. Raa'alta vaikuttaisi.

Jos nyt haluaa huomauttaa lihomisesta, voi sanoa (tämä riippuu ihmisistä, sanon vaan yhden esimerkin) että .. Voi juma, mä en oikeasti keksi tähän mitään järkevää. Parasta olisi kun se potristuneempi osapuoli sanoisi itse alkuun jotain "Äh, olen tainnut vähän potraantua, jaa, mitäköhän tälle tekisi.." tms, jolloin siitä on sitten helpompaa jatkaa.
bedlam

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Gina kirjoitti:Mutta se että ruuan syö ja vihjailee sen huonoudesta tai parannettavuudesta on mun mielestä jotenkin ärsyttävää.
Meillä ainakin kumpainenkin voi toiselle huoletta todeta, että voisi ensi kerralla laittaa vähemmän/enemmän suolaa tms. Ja itse kyllä kysyn aina että "haittaako jos laitan omaan annokseen vähän lisää suolaa". Tietysti toiset on nirsompia kuin toiset, itse syön vähänkään nälissäni jopa pahaa ruokaa mielissäni että saan vatsani täytettyä.
Mida

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Mida »

ak kirjoitti: Viittasin nimenomaan vaatteisiin. Minun olisi pitänyt tämä varmaan ilmaista selkeämmin. Ajattelin asian ennemminkin niin, että kysymys on "Näyttääkö tämä mekko hyvältä" tai vastaavaa. Negatiivinen vastaus tähän ei tarkoita etteikö vaatekaapista todennäköisesti löydy iso pino vaatteita jotka miellyttää myös miestä. Jos tyytymättömyyden osoittaminen johtaa shoppailuun, on tilanne aika lose-lose painotteinen miehisestä näkökulmasta eli ollaan juuri KillKillin mainitsella miinakentällä.

Painokeskustelussa oli nähdäkseni kyse nimenomaan lihoamisesta, joten tuskin olet silloin ollut lähtötilanteessa liian läski.
Ah, siis eri asiasta puhe. Jos kysyisin, että näyttääkstää hame hyvältä ja jos toinen sanoisi, että se kyllä saa sun takapuolen näyttämään tuplaleveeltä, ni toki arvioisin asian itse peilin edessä, katsoisin onko tähän hätään mitään parempaa päälle ja jos ei ole, ni sitten leveeperseisenä menemään. Tai voihan olla, että hame on silti musta ihan hyvä, niin en mä sit vaihda. Mut kui ihmees pitäis sil miehel hermostua? (paitsi tietty jos aikaa lähtöön on 2min, ni voi harmittaa et miksei se sanonu aiemmin et olisin ehtiny kattoo jotain kivampaa.)

Mut yksittäistapaukset on yksittäistapauksia, eikä nyt tietenkään kaikki voi kaikesta pitää. Eri asia sit tietenki jos joka vaatteesta olis jotai mutistavaa, ni sit kyl tosiaan herra o hyvä ja kaivaa kuvetta, jotta saatais poistettua mutinanaiheet ees osittain.
HellBell

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja HellBell »

SingleMaltille vielä.. Jos siis se painoasia ei ole toiselle sellainen ns. herkkä alue, niin voihan siitä silloin huomauttaa suoraankin, jos niikseen on. "Olet hieman potristunut.."
Ihmisistä riippuvaa.

Se mitä haluaa sanomallaan välittää, se pointti.. Entä jos toiselle painonnousussa ei ole mitään ongelmaa eikä hän ota sen esille tuomisesta mitään vihiä mihinkään suuntaan? Tämäkin on mahdollista.
Joku toinen voi olla asiasta taas samaa mieltä eli halutakin päästä potristumisesta eroon vaikkei painoasiaa koekaan ongelmaksi. Haluttu lopputulos saattaa onnistua, jos molemmat haluavat samaa.
SingleMalt

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

HellBell kirjoitti:Jos siis se painoasia ei ole toiselle sellainen ns. herkkä alue, niin voihan siitä silloin huomauttaa suoraankin, jos niikseen on. "Olet hieman potristunut.."
Niin.. Taitaa vähissä ollla se nainen, joka tuon ottaisi vastaan harmistumatta.
Toisaalta, millä kerrot kaljulle miehelle, jolla on metrinen hiuskieppi kallon ympäri käärittynä sen, että sullä on kuules vähän tukka harventunut?
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

SingleMalt kirjoitti:
Kerrohan esimerkki. Miten kerrotaan morsmaikulle hienovaraisesti, että hän on lihonut?

Lahjakortti uimahalliin, vai jääkaappi täyteen salaattia ja raejuustoa?

Mieskaverusten kesken tämä on onneksi helppoa. Vittuku sä oot lihonut on tarpeeksi hienoivaraista.
Kaveri oli tosi otettu kun sen mies varasi sille ajan personaltrainerille. Onhan se nyt selvää että omasta kropastaan kun huolehtii niin toinen haluaakin enemmän. Tosin täydellisyyttä ei kai saisi vaatia, varsinkaan jos ei ole sitä itsellä tarjota. Sellainen jatkuva vänkytys samasta asiasta voi aiheuttaa päinvastaisen reaktion.

*muistelee taas entistään*
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

SingleMalt kirjoitti: Niin.. Taitaa vähissä ollla se nainen, joka tuon ottaisi vastaan harmistumatta.
Toisaalta, millä kerrot kaljulle miehelle, jolla on metrinen hiuskieppi kallon ympäri käärittynä sen, että sullä on kuules vähän tukka harventunut?
Hetkellinen pahastuminen lienee kestettävää. Mä kertoisin sen miehelle niin että sulla on alkanut tuo tukka vähän harveta... Sä muuten näyttäisit tosi seksikkäältä kaljuna, kokeillaanko?
HellBell

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja HellBell »

SingleMalt kirjoitti: ..
Toisaalta, millä kerrot kaljulle miehelle, jolla on metrinen hiuskieppi kallon ympäri käärittynä sen, että sullä on kuules vähän tukka harventunut?
Niinpä ja tässä tullaan taas siihen kysymykseen että mikä se pointti sellaisessa tiedotuksessa on..
Joku voi tietty sanoa tähän että "No mutta, kiloista pääsee aina eroon mutta hiusasia on vähän sellainen kuin jokin pituusjuttu tms, vaikeasti muutettavissa oleva asia.. Ei siinä olekaan siksi mitään pointtia sanoa sellaista."

Onhan sitten vielä sellaistakin sanomista joka ei tähtää minkään muutospaineen aiheuttamiseen vaan voi olla jopa myönteisessä mielessä tehtyä tyyliin "Olet hieman potristunut, mutta hemmetti sentään kun olet näin paremman näköinen.."
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

bedlam kirjoitti:
Gina kirjoitti:Mutta se että ruuan syö ja vihjailee sen huonoudesta tai parannettavuudesta on mun mielestä jotenkin ärsyttävää.
Meillä ainakin kumpainenkin voi toiselle huoletta todeta, että voisi ensi kerralla laittaa vähemmän/enemmän suolaa tms. Ja itse kyllä kysyn aina että "haittaako jos laitan omaan annokseen vähän lisää suolaa". Tietysti toiset on nirsompia kuin toiset, itse syön vähänkään nälissäni jopa pahaa ruokaa mielissäni että saan vatsani täytettyä.
Juuri näin. Ja taas yksi syy lisää olla Exsatille kateellinen :D
Patz

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Patz »

bedlam kirjoitti: Ja itse kyllä kysyn aina että "haittaako jos laitan omaan annokseen vähän lisää suolaa".
Tämä nyt lienee ihan offtopiccia, mutta miksi sä kysyt tollasta asiaa toiselta? Jätätkö laittamatta jos toinen kertoo sen haittaavan?
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

Patz kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Ja itse kyllä kysyn aina että "haittaako jos laitan omaan annokseen vähän lisää suolaa".
Tämä nyt lienee ihan offtopiccia, mutta miksi sä kysyt tollasta asiaa toiselta? Jätätkö laittamatta jos toinen kertoo sen haittaavan?
Se on kohteliasta. En malttanut olla sanomatta vaikkei kysymys mulle ollutkaan.
Patz

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Patz »

Gina kirjoitti:Se on kohteliasta. En malttanut olla sanomatta vaikkei kysymys mulle ollutkaan.
Eli käynkö työpaikkaruokalassanikin joka kerta kysymässä kokilta haittaako häntä, jos lisään ruokaani mausteita? Ja mitäs sitten tehdään kun se tuntuu haittaavan? Aliarvioinko kokin ammattitaitoa, jos MINUN mielestäni ruoassa on liian vähän suolaa, vaikka sama huttu maistuu erinomaisesti sadalle muulle ruokailijalle?

Pitäisikö minun jatkossa syödä mielestäni liian suolaista ruokaa miellyttääkseni sitä toista syöjää?
Vai voisiko ajatella niin, että tehdään perusmättöä jonka jokainen maustaa makunsa mukaan?

Mentäisiinkö nyt kuitenkin vähän liian pitkälle siinä mitä kysellään ja mitä ei, tai mikä on kohteliasta ja mikä ei? Kohta varmaan jo kysellään aamulla, mitä SINÄ pidät näistä sinisistä kalsareista, haittaako jos sittenkin tänään käytänkin valkoisia...

Heureka! Olen ymmärtänyt juuri miksi minulla ei ole miestä. Ja näillä ehdoilla ei kyllä tulekaan...
Viimeksi muokannut Patz, 21.11.2005 17:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

Patz kirjoitti:
Gina kirjoitti:Se on kohteliasta. En malttanut olla sanomatta vaikkei kysymys mulle ollutkaan.
Eli käynkö työpaikkaruokalassanikin joka kerta kysymässä kokilta haittaako häntä, jos lisään ruokaani mausteita?
En koska minulla ei ole häneen henkilökohtaista suhdetta. Lisäksi hän ei näe lisäänkö vai enkö. Ja ihminen joka tekee minulle ruokaa tietämättä mieltymyksistäni tekee sen luultavasti niin että saan halutessani lisätä suolaa. Vähentäminen kun on hankalampaa.
SingleMalt

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

HellBell kirjoitti:"Olet hieman potristunut, mutta hemmetti sentään kun olet näin paremman näköinen.."
Mutta jos se ei oikeasti ole? Kumpaako silloin huijataan enemmän? Katsojaa, vai katsomisen kohdetta.

Eräs tuttu neito tokaisi ukolleen taannoin, että jos tuo maha ei lähde, lähdet sinä.

Cool. Sopisi minulle.
HellBell

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja HellBell »

SingleMalt kirjoitti:
HellBell kirjoitti:"Olet hieman potristunut, mutta hemmetti sentään kun olet näin paremman näköinen.."
Mutta jos se ei oikeasti ole? Kumpaako silloin huijataan enemmän? Katsojaa, vai katsomisen kohdetta.
..
Jos ei oikeasti ole paremman näköinen potristuneempana, ei todellakaan pidä mennä valehtelemaan toiselle että olisi - samoilla linjoilla tässä.
slam

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja slam »

HellBell kirjoitti:
Olet mursu!

Olen kuullut amisten, (itse en heihin lukeudu :D ) puhuvan naisista mursuina... jotenkin lapsellinen sana?
HellBell

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Tuohon autolla ajo/kartanlukutilanteeseen pakko vielä sanoa semmoinen tunnustus, että minua ei haittaa mitenkään mikäli toinen haluaa hoitaa ajamiset ja kartanluvut ja niiden jälkiperäiset selvittämiset itsekseen - ei haittaa/hämää koska olen tumpelo.
Kun vaan ollaan matkalla, niin siinäpä sitä.
HellBell

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja HellBell »

slam kirjoitti: Olet mursu!

Olen kuullut amisten, (itse en heihin lukeudu :D ) puhuvan naisista mursuina... jotenkin lapsellinen sana?
Olen sotaronsu, mursujen mussun mussun mursuke.

Hauskan kuuloinen sana, suu mennä siinä sillä lailla suppuun kun sanoo "mursu". Seksikästä.
slam

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja slam »

HellBell kirjoitti: haluaa hoitaa ajamiset ja kartanluvut ja niiden jälkiperäiset selvittämiset itsekseen
voi, persus, että kartan lukeminen on helppoa, kunhan vaan ensin keksii missä kohtaa kartaa oleskelee. Itseasiassahan koko länsisuomessa en tarviiii karttaa :draama:
bedlam

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Patz kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Ja itse kyllä kysyn aina että "haittaako jos laitan omaan annokseen vähän lisää suolaa".
Tämä nyt lienee ihan offtopiccia, mutta miksi sä kysyt tollasta asiaa toiselta? Jätätkö laittamatta jos toinen kertoo sen haittaavan?
Tuskin jätän. Minusta on vain jotenkin luontevaa kysyä, jos toinen on ruoan tehnyt. Tapaan myös kysyä esim. että "haittaako jos lähden poikien kanssa lauantaina baariin, kun sellasta puhuttiin", vaikka olisinkin jo käytännössä päättänyt lähdöstäni. Kumppani ei moista kyselyä ymmärrä, ja minäkin koetan tässä totuttautua ajatukseen että voin sopia menoja ilman tuota turhaa kyselyoperaatiota. Jos toinen yllättäen joskus vastaakin, että "haittaa", niin siitähän sanaharkka syntyy sitten luultavasti joka tapauksessa.
slam

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja slam »

HellBell kirjoitti:
slam kirjoitti: Olet mursu!

Olen kuullut amisten, (itse en heihin lukeudu :D ) puhuvan naisista mursuina... jotenkin lapsellinen sana?
Olen sotaronsu, mursujen mussun mussun mursuke.

Hauskan kuuloinen sana, suu mennä siinä sillä lailla suppuun kun sanoo "mursu". Seksikästä.
muru, pusu... pulu :lol: ...kaikissa suu suppuun menee... mut ei siin mittään suutelot on mukavia tapahtumia :)
HellBell

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja HellBell »

slam kirjoitti: muru, pusu... pulu :lol: ...kaikissa suu suppuun menee... mut ei siin mittään suutelot on mukavia tapahtumia :)
Suutelo vie turmioon.
killkill

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja killkill »

Mida kirjoitti: Älä viitti yleistää.
Reilun 20 vuoden kokemuksella vastakkaisesta sukupuolesta minulla ei ole syytä esittää tätä asiaa millään muullakaan tavalla. Vai pitääkö joka ikisen lauseen alkuun laittaa "Toki varmastikin on olemassa ihmisiä jotka eivät ajattele tai käyttäydy juuri tällä tavalla". Pitänee laittaa se allekirjoitukseen, niin ei aiheuta lukijoille kivuliaita väärinkäsityksiä.

Yleistäminen helpottaa keskustelun herättämistä. Asioiden puiminen on tehokkaampaa, kun puhutaan yleistyksin. Ja kyllä, minun on helpompi käsitellä asioita, kun paketoin ne vähän simppelimpään muotoon. Ne putkiaivot, nääs.

Gulli-setä muuten mainitsi tuossa aikaisemmin asian, josta piti itsekin kirjoittaa: on hauskaa huomata, miten joka kerran kirjoittassasi vaikkapa "naiset eivät halua vaihtaa auton talvirenkaita" nousee samantien kymmenen eKättä tyyliin "minäpä muuten haluan". Mitä tällä haetaan? Onko tämä jonkinlainen naisten keskeisen kilpailun eIlmentymä?
muskotti
Kitisijä
Viestit: 18
Liittynyt: 08.09.2005 17:46

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja muskotti »

Kysyt mieheltä suoraan ett seurusteletko. Vastaus en.
Myöhemmin toteat totuuden nähdessäsi ett sulla on kaunis tyttöystävä.
Vastaus niin on. Oikea osoite sanakirjassa kts. kohta pelimies.
What am I trying to do
What am I trying to say
I´m not trying to tell you anything
You didn´t know
When you wake up today

-Depeche mode
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

killkill kirjoitti: "naiset eivät halua vaihtaa auton talvirenkaita" nousee samantien kymmenen eKättä tyyliin "minäpä muuten haluan". Mitä tällä haetaan? Onko tämä jonkinlainen naisten keskeisen kilpailun eIlmentymä?
No en mä varsinaisesti halua, mutta pakkohan se on ;)
Vastaa Viestiin