Mies - suomi - mies (sanakirja)

Yleinen lätinä jä kitinä
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

gullible kirjoitti:
Kun olette noinkin speciaaleja niin on suorastaan ällistyttävää, että onnistumme provosoimaan teidät väittelemään kanssamme täällä netissä.
Tunnustan provosoituneeni tänään vain yhdelle ihmiselle. Se ei ole kukaan tässä keskustelussa :D
SingleMalt

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Gina kirjoitti:Otetaas uusiksi.

Otetan vaan. Et ilmeisesti huomannut tuota postia, josta pätkän lainasin. Vastaukseni koski tätä:
Exsat kirjoitti:Ei kai se ole joko-tai tilanne? Jos kerran itse tietää, millä konstilla ruoasta tulisi maittavampaa, niin kyllä sitä meillä ainakin voi ihan rohkeasti sanoa, että "Hyvää oli, mutta ensi kerralla voisit kokeilla, että..."
Patz

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Patz »

HellBell kirjoitti: Minkä heikkouden? Ei tässä ole mitään anteeksi pyydeltävää, ihmettelin vain listauksesi logiikkaa. :)
Ainoa "logiikka" tässä oli yksinkertainen unohdus.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

BANNIA gulliblelle osittaisesta osoitetiedon ja apinaheimon paljastamisesta!!! ;D En ole antanut lupaa.
bedlam

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Exsat kirjoitti:Sä haluaisit ehkä kertoa mulle mitä mä haluaisin ajatella?
No saatathan sinä ollakin poikkeus. On vain vaikea irtautua naisen käyttöoppaan ohjeistuksesta, että läskiytyneen naisen kysymykseen läskiydestään ei jumankautaperkeleissön vastata rehellisesti ilman minkäänlaista loiventavaa kiertelyä vaikka nainen ei mahtuisi ovesta ulos.
Viimeksi muokannut bedlam, 21.11.2005 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exsat

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Exsat »

HellBell kirjoitti:
Exsat kirjoitti: Heikkous on ehkä siinä, että siinä tilanteessa on jo niin keskittynyt siihen omaan rasvakerrokseensa ettei edes käsitä, että mies on yrittänyt sanoa asian jotenkin kauniimmin.
Varmasti niin. Mä nyt vain heitin ton "Sika-dialogin" yleisenä herjana, en tarkoittanut että Minä käyttäytyisin siten (en käyttäytyisi siten, selvennys, hohoi ;-). Epäilen että täällä nyt on tulkittu siihen suuntaan sitä jekutusta.
Niin, siis lähinnä kommentoin Bedlamin muodokkuuskommentin toimivuutta. Eli koska nainen kuitenkin tajuaa sekunnin sadasosassa, että saanut lisää muotoja=saanut lisää läskiä, niin mikäli nainen on räjähdysaltista sorttia, niin ärrimurria siitä tulee kuitenkin, vaikka kuinka olisi mies pyrkinyt pehmeästi asiansa ilmaisemaan.
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

killkill kirjoitti: Ok. Näkökulma tämäkin. Olen elämäni aikana tuntenut aika monta naisolentoa. Jos tuosta joukosta sanon olevan keskimäärin kolme, jotka ottavat ulkonäköönsä tai keittotaitoihinsa kohdistetun muun kuin ei-ylistävän palautteen objektiivisesti, liioittelen 33%:sti.
Hyvä kun tunnustit :D

Elco puhuu tuolla muuten asiaa OT ;)
Viimeksi muokannut Gina, 21.11.2005 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Patz

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Patz »

bedlam kirjoitti:On vain vaikea irtautua naisen käyttöoppaan ohjeistuksesta, että läskiytyneen naisen kysymykseen läskiydestään ei jumankautaperkeleissön vastata rehellisesti ilman minkäänlaista kiertelyä vaikka nainen ei mahtuisi ovesta ulos.
Lueta sillä läskillä Naisten Käytösopasta, loppuu tollanen kysely...
HellBell

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Patz kirjoitti: Ainoa "logiikka" tässä oli yksinkertainen unohdus.
Tunnistan tästä samaa heikkoutta kuin itsestäni: hajamielisyyden..;)
pertzi

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja pertzi »

gullible kirjoitti: On se kumma, miten tasapainoisia, reiluja, oikeudenmukaisia ja harkitsevaisia naisia täällä onkaan! Läskeistä saa huomauttaa, navigointitilanteeseen varaudutaan fiksusti etukäteen, epäonnistuneesta kokkauksesta on aina tervetullutta huomauttaa, vaatteet ja kampaus vaihtoon vaan. Toki jos on esimerkiksi kuuma niin silloinhan naisella toki on oikeus olla ärripurri.
Helppo juttu: sellaisista asioista saa kirjoittajan mielestä huomauttaa, jotka eivät koske häntä. "Haluan kuulla, jos takamukseni on levinnyt (mutta se ei ole)", "Minä ainakin haluaisin kuulla neuvoja, jos olisin ajanut vikaan (mutta en koskaan ole ratissa muuten kuin tutuilla teillä)", "Jos ruoka ei ole hyvää, haluaisin kuulla siitä (mutta tiedän, että tuolle äijälle kelpaa mikä ruoka vaan mitä teen)", "Jos hiukseni/vaatteeni/yleinen olemukseni kaipaa parannusta, niin kuulisin siitä (mutta koska olen perheessämme muotitietoisempi, niin olemukseni on aina huolitellumpi)".

Vaan annas olla, jos huomautat sellaisesta, joka on toiselle arka paikka. Siinä voi tasapainoisuus ja reiluus rapistua nopeasti. Ja tämä ei tietenkään ole sukupuoleen sidottu ominaisuus.

p.
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

M-ojo kirjoitti:
Gina kirjoitti:Ahaa! :idea:

No jos mies sanoo että "minä voin maksaa" niin voiko se silloin oikeasti maksaa vai onko se vain kohtelias? Kuinka voimakkaasti tulee vastustaa?
Kai tämä on yleensä ihan vilpitöntä hyväntahtoa sekoitettuna pieneen rehvasteluun ja "katso, mulla on rahaa, minusta tulisi hyvä elättäjä" -egon pönkittelyyn. Naiset vaan käsittää tämän kiusallisena ja kokevat omantunnontuskia sekä kokevat "velkaantuvansa" tilanteessa jossa mies ei välttämättä odota vastamaksua... paisti ehkä seksin muodossa joskus tulevaisuudessa.
Jos kuitenkin vastustat tyyliin "ei sun tarevitse, kyllä mä omani maksan" ja mies siitä huolimatta haluaa maksaa, anna sen tehdä niin. Jos mies tosiaan vain kohteliasuudesta tarjoutuu maksumieheksi luopuu hän kyllä tarjouksesta kun ilmoitat maksavasi omasi.

Tämä mennee myös kategoriaan: Mies yleensä tarkoittaa mitä sanoo vrt. "Kasvaako vai kutistuuko kuu".

.. jos nyt tolkkua sait.

... ja tuo oli yleistys. Älä mua syytä jos homma menee läskiksi.
Kiitos mojo :)

Tämän mukaan on menty, ja kai jatketaankin. Joskus olen vain innostunut vänkäämään vastaan ja tuloksena on loukkaantunut mies. :roll:
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

pertzi kirjoitti:Pertzi on oikeassa
Mutta jossain vaiheessa ne herkät kohdat oppii tuntemaan. Niitäkin on vain pakko joskus varovasti kutitella.

Edit: ja tämä ei ole sukupuolisidonnainen asia.
Viimeksi muokannut Gina, 21.11.2005 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exsat

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Exsat »

pertzi kirjoitti: Helppo juttu: sellaisista asioista saa kirjoittajan mielestä huomauttaa, jotka eivät koske häntä. "Haluan kuulla, jos takamukseni on levinnyt (mutta se ei ole)", "Minä ainakin haluaisin kuulla neuvoja, jos olisin ajanut vikaan (mutta en koskaan ole ratissa muuten kuin tutuilla teillä)", "Jos ruoka ei ole hyvää, haluaisin kuulla siitä (mutta tiedän, että tuolle äijälle kelpaa mikä ruoka vaan mitä teen)", "Jos hiukseni/vaatteeni/yleinen olemukseni kaipaa parannusta, niin kuulisin siitä (mutta koska olen perheessämme muotitietoisempi, niin olemukseni on aina huolitellumpi)".
Miksi nainen ei saisi poiketa stereotypiasta olematta valehtelija tai teeskentelijä?
Angita

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Angita »

pertzi kirjoitti: Helppo juttu: sellaisista asioista saa kirjoittajan mielestä huomauttaa, jotka eivät koske häntä. "Haluan kuulla, jos takamukseni on levinnyt (mutta se ei ole)", "Minä ainakin haluaisin kuulla neuvoja, jos olisin ajanut vikaan (mutta en koskaan ole ratissa muuten kuin tutuilla teillä)", "Jos ruoka ei ole hyvää, haluaisin kuulla siitä (mutta tiedän, että tuolle äijälle kelpaa mikä ruoka vaan mitä teen)", "Jos hiukseni/vaatteeni/yleinen olemukseni kaipaa parannusta, niin kuulisin siitä (mutta koska olen perheessämme muotitietoisempi, niin olemukseni on aina huolitellumpi)".

Vaan annas olla, jos huomautat sellaisesta, joka on toiselle arka paikka. Siinä voi tasapainoisuus ja reiluus rapistua nopeasti. Ja tämä ei tietenkään ole sukupuoleen sidottu ominaisuus.

p.
:komp: Erittäin hyvin sanottu siellä takana!
bedlam

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Patz kirjoitti:Lueta sillä läskillä Naisten Käytösopasta, loppuu tollanen kysely...
Ne on ne kyselijätyypit hävinneet jo muutenkin.
Mida

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Mida »

pertzi kirjoitti: Helppo juttu: sellaisista asioista saa kirjoittajan mielestä huomauttaa, jotka eivät koske häntä. "Haluan kuulla, jos takamukseni on levinnyt (mutta se ei ole)", "Minä ainakin haluaisin kuulla neuvoja, jos olisin ajanut vikaan (mutta en koskaan ole ratissa muuten kuin tutuilla teillä)", "Jos ruoka ei ole hyvää, haluaisin kuulla siitä (mutta tiedän, että tuolle äijälle kelpaa mikä ruoka vaan mitä teen)", "Jos hiukseni/vaatteeni/yleinen olemukseni kaipaa parannusta, niin kuulisin siitä (mutta koska olen perheessämme muotitietoisempi, niin olemukseni on aina huolitellumpi)".

Vaan annas olla, jos huomautat sellaisesta, joka on toiselle arka paikka. Siinä voi tasapainoisuus ja reiluus rapistua nopeasti. Ja tämä ei tietenkään ole sukupuoleen sidottu ominaisuus.

p.
Aika kärjistettyjä oletuksia taas.

a) perseeni on levinnyt taas. Vähän vaan, mutta voihan se levitä enemmänkin.
b) ajan vierailla teillä. Olen ajanut harhaan niin, että perässä ajanut mies soitti kännykkääni kysyäkseen, että miks sä sinne käännyit.
c) En tiedä kelpaako tuolle äijälle mikä ruoka tahansa mitä teen. En ole kokeillut klimppisoppaakaan vielä.
d) olemukseni ei todellakaan ole meistä se huolitellumpi, joten kritiikki pukeutumistani/yleistä ulkonäköäni kohtaan olisi varmaankin aiheellista. En ole käynyt reiluun puoleen vuoteen edes kampaajalla, meikkaaminen on jäänyt lähes kokonaan ja hiukseni korkeintaan kampaan aamuisin. Vaatteet ovat lähes järjestään vanhoja ja kuluneita.

Eli kyse ei nyt ole ainakaan omalla kohdallani siitä, etteikö mainituissa asioissa olisi riski tulla arvostelluksi.

Tosin toisaalta en kyllä keksi juuri mitään aihetta, josta toinen voisi aiheellisesti huomauttaa ja minä katsoisin oikeudekseni ottaa pultit. Oikeastaan toivoisin, että se valittaisi laiskuudestani, niin saattaisin saada edes jotain puhtia tähän elämään.
bedlam

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Gina kirjoitti:
bedlam kirjoitti: *Tööt* Lihomisen tilalle voi keksiä huomattavasti parempiakin vaihtoehtoja.
Kerro joku esimerkki? sanakirjahengessä?
En mä nyt itse asiassa keksi kuin sen muodokkuuden. "Tykkään että nainen on tollanen muodokas. Mukava kun saa tarrattua kunnolla kiinni, vaikka olisi itse eri huoneessa". Tai ei taitas toimia tuokaan.
HellBell

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Exsat kirjoitti: .. Eli koska nainen kuitenkin tajuaa sekunnin sadasosassa, että saanut lisää muotoja=saanut lisää läskiä, niin mikäli nainen on räjähdysaltista sorttia, niin ärrimurria siitä tulee kuitenkin, vaikka kuinka olisi mies pyrkinyt pehmeästi asiansa ilmaisemaan.
Kait se on jokin itsetuntoasia perimmältään..

Toisaalta jos mies/nainen tietää että esim.ylipaino on toiselle ns. herkkä alue, niin sitä tietoa voisi jokseenkin käsitellä varovaisesti. Vasta sitten kun toinen on saanut omakuvansa paremmin haltuun, voi päästä keskustelemaan ns.herkistä alueistakin helpommin, jos siihen on jonkinlaista tarvetta.

En tiedä, mietin vain tässä..
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

bedlam kirjoitti:
Gina kirjoitti:
bedlam kirjoitti: *Tööt* Lihomisen tilalle voi keksiä huomattavasti parempiakin vaihtoehtoja.
Kerro joku esimerkki? sanakirjahengessä?
En mä nyt itse asiassa keksi kuin sen muodokkuuden. "Tykkään että nainen on tollanen muodokas. Mukava kun saa tarrattua kunnolla kiinni, vaikka olisi itse eri huoneessa". Tai ei taitas toimia tuokaan.
Okei, jos pitäytydään siinä hempeästi sanotussa "olet hitusen lihonut, vai kuvittelenko vain?"
SingleMalt

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

HellBell kirjoitti:Toisaalta jos mies/nainen tietää että esim.ylipaino on toiselle ns. herkkä alue, niin sitä tietoa voisi jokseenkin käsitellä varovaisesti. .
Kerrohan esimerkki. Miten kerrotaan morsmaikulle hienovaraisesti, että hän on lihonut?

Lahjakortti uimahalliin, vai jääkaappi täyteen salaattia ja raejuustoa?

Mieskaverusten kesken tämä on onneksi helppoa. Vittuku sä oot lihonut on tarpeeksi hienoivaraista.
HellBell

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Mikäköhän muuten siinä ylipäätään on se pointti, kun sanoo toiselle STT:nä että " Olet muuten tullut vähän potremmaksi!Haa! "
Dumari

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Dumari »

HellBell kirjoitti:Mikäköhän muuten siinä ylipäätään on se pointti, kun sanoo toiselle STT:nä että " Olet muuten tullut vähän potremmaksi!Haa! "
Tarviiko kaikessa aina olla se piilomerkitys? Ilmoittaa huomionsa ja jatkaa aamukakalle. No ei vaineskaan, tuskin tuollaista tapahtuu jos oikeasti haluaa huomioida kumppaniaan oikein.
Gina

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gina »

SingleMalt kirjoitti:
Gina kirjoitti:Otetaas uusiksi.

Otetan vaan. Et ilmeisesti huomannut tuota postia, josta pätkän lainasin. Vastaukseni koski tätä:
Exsat kirjoitti:Ei kai se ole joko-tai tilanne? Jos kerran itse tietää, millä konstilla ruoasta tulisi maittavampaa, niin kyllä sitä meillä ainakin voi ihan rohkeasti sanoa, että "Hyvää oli, mutta ensi kerralla voisit kokeilla, että..."
Juu, en huomannut, tämä keskustelu etenee ällistyttävän nopeasti. Jos ruoka on oikeasti pahaa, minä sanoisin ja minulle on sanottu että jostain syystä mä en nyt pitänyt tästä. Välttämättä vikahan ei ole laittajassa. Mä esim. en vaan henk koht pidä kalasta, oli se laitettu miten tahansa. Mutta se että ruuan syö ja vihjailee sen huonoudesta tai parannettavuudesta on mun mielestä jotenkin ärsyttävää. Koskaan ei ole tullut vielä tilannetta eteen jossa yhdessä tekemällä ei olisi saanut molempia miellyttävää ruokaa. Nämä kun ovat hyvin pitkälle makukysymyksiä siis.

Ja jos se syy tykkäämättömyyteen on selvillä (esim sipuli) niin aina vaan parempi.
Viimeksi muokannut Gina, 21.11.2005 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Yksi pahimpia skismojani Cityssä sai alkunsa kun mahdollisesti olin palstoilla painonvartijoista monesti puhuneelle ja laihdutuksestaan raportoineelle naiselle siitten MIITISSÄ sanonut luulin kohteliaisuutena: "Et sä mikään lihava ole" ja (kännimoka) "Sä olet nätti, olisit vielä nätimpi jos laihduttaisit lisää" (Noh kun itse kokisin kannustuksena jos joku sanoisi jotain niin upeaa kuin: "Sä olet komea. Olisit vielä komeampi jos vankistuisit vielä".

Ja viimeksi toissakesänä sanoin: "Sä olet laihtunut. Sä olet nätti". Sain siitäkin raivot päälle.

Sainpa sitten itse kuulla että pukeutumiseni on väärä, olen eltaantunut keski-ikäinen ja ainakin näytän siltä kuin henkeni haisisi Aurajoelle asti.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Mies - suomi - mies (sanakirja)

Viesti Kirjoittaja ak »

Mida kirjoitti: Kosto?

Öh, jos olen lihonut ja se minulle osoitetaan, niin kenelle kostan laihduttamalla?

Jos kampaukseni on jonkun toisen mielestä huono, mutta itse olen siihen tyytyväinen, onko se kostoa, jos pidän pääni sellaisenaan?

Jos taas toisen mielestä vaatteissani on vikaa, mutta itse olen niihin tyytyväinen, niin tietenkin voin ottaa tuon toisen makutuomariksi vaatekaupoille, mutta koska itse en koe uusia vaatteita tarvitsevani, tuo toinen varmaankin ilomielin myös kustantaa näkökenttänsä kaunistamisen ja täten myös helpottaa vaatekaupparavaamisesta syntynyttä minulle "turhaa" vaivaa.

Tosin jos alunperinkin on ollut sitä mieltä, että olen liian läski, rumahiuksinen ja huonosti pukeutuva ja silti tulee suhteeseen minua muuttamaan, niin eikös silloin mies kärsi naisille yleisemmästä "kyllä mä sen saan muuttumaan"-syndroomasta?
Viittasin nimenomaan vaatteisiin. Minun olisi pitänyt tämä varmaan ilmaista selkeämmin. Ajattelin asian ennemminkin niin, että kysymys on "Näyttääkö tämä mekko hyvältä" tai vastaavaa. Negatiivinen vastaus tähän ei tarkoita etteikö vaatekaapista todennäköisesti löydy iso pino vaatteita jotka miellyttää myös miestä. Jos tyytymättömyyden osoittaminen johtaa shoppailuun, on tilanne aika lose-lose painotteinen miehisestä näkökulmasta eli ollaan juuri KillKillin mainitsella miinakentällä.

Painokeskustelussa oli nähdäkseni kyse nimenomaan lihoamisesta, joten tuskin olet silloin ollut lähtötilanteessa liian läski.
Vastaa Viestiin