Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Yleinen lätinä jä kitinä
killkill

Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Parodiaksi tarkoitettu, mutta totuuden siemenenkin sisältänee, vai onko liioittelua? Missä Rovaniemen, Oulun, Pieksämäen ja Heinäveden kuuluisi olla? Tiedätkö Googlettamatta tai kartasta katsomatta?

Kuva
Dumari

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Noh, ei tuo kovinkaan kaukana ole pissisten käsityksestä Suomen kartasta :D
Itse reissasin kesällä; Tammmpereel, Jykyläs ja Oulus. Ehkä olen keskimääräistä "stadilaista" tietoisempi kartan oikeasta laidasta.
MGandhi

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Miksi esim. ala-iiläinen olisi tietoisempi Suomen kaupunkien sijainnista kuin helsinkiläinenkään? Ja sitäpaitsi, miksi perkeleessä mun edes tarttis tietää missä jyväjemmarit asuu? :D
HoundDog

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Niin. Tuossa taannoin olin reissuillani päätynyt erämaakämppään jossain päin jänkhää. Suurin piirtein Norjan rajalla siinä käsivarren olkamutkassa. No kämpällä kahvia keitteli (joi kossua) paikallinen poromies. Juttu luisti, siis niiltä osin kuin selvää sain. Tuli juttua että mistäpäin olen kotoisin. Kerroin. ’Niin siis Helsingistä’ sanoi poromies. Ei! Eihän se nyt ole lähelläkään Helsinkiä. Kävi ilmi että poromies itse ei ole koskaan käynyt Rovaniemeä etelämpänä ja kaikki Oulusta alaspäin on Helsinkiä.
Geetzu

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mä opin kesän aikana sen, että Tampereelta on Helsinkiin ja Turkuun yhtä pitkä matka. Turkuun ehkä kympin vähemmän? Ja Jyväskylä ja Oulukin on paljon alempana mitä kuvittelin. Oon kyllä kierrelly maata noin 8 kesää ristiin rastiin mut eihän noita voi muistaa. Pyrkii pitämään ne tärkeet jutut mielessä. Toi on kyl hauska: pônde ja karhut... *rebz*
Exsat

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

No kyllä mäkin luulin pitkään, että Riihimäki on Helsingin lähiö. Ja Jyväskylässä asuessa Helsinki, Vantaa ja Espoo olivat yhdyssanoja, ihan sama minne niistä meni, niin aina oli "Hesassa".
MGandhi

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Exsat kirjoitti:Jyväskylässä asuessa Helsinki, Vantaa ja Espoo olivat yhdyssanoja, ihan sama minne niistä meni, niin aina oli "Hesassa".
Olit aikaasi edellä... sikälimikäli Suur-Helsinki joskus toteutuu :D
WanhaPervo

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Olin vuosia sitten käymässä Suomen Texasissa sijaitsevassa rakkaassa kotipitäjässäni ja istuimme paikallisessa keskikaljapaikassa.

Keskustelin "Pesolan Elvikseksi" kutsutun hemmon kanssa. Hän kysyi missä asun. Kerroin asuvani Espossa. Hän ei ollut koskaan kuullut paikasta.
gullible

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja gullible »

Tuossa kartassa on virhe - nimittäin se, että turku on päässyt kartalle.

Jos joku asia minua vituttaa niin se on kunnallisverojen tasausjärjestelmä: pääkaupunkiseudulta lapioidaan rahaa keskelle saatanan tundraa elinkelvottomien kyläpahasten kunnantaloihin ja uimahalleihin, joissa käy ehkä kerran kuukaudessa yksi dementoitunut eläkeläinen, joka ei kotiin päästyään edes muista missä tuli käytyä. Toinen erinomainen esimerkki siitä miten täysin päin vittua demokratia voi toimia on se, että Joensuusta Ylämyllyyn ja Kuopiosta Siilinjärvelle menee moottoritie ja Tampereen ohitustiehen satsataan, mutta Kehä I:sen parannukseen ei rahaa löydy millään, vaikka liikennemäärä on varmaan satakertainen kepulien motareihin verrattuna.

Toistan jälleen iänikuisen ehdotukseni Helsingin Tasavallan muodostamisesta Kehä III:n ulkoreuna rajanaan. Muusuomi voi erota keskustalais-kommunistisen parlamenttinsa johdolla EU:sta ja nimittää Puolueen Keskuskomitean Pääsihteeriksi Harri Kirvesniemen. Katsotaan sitten saatana kummalla puolella sähköaitaa naurattaa!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Isän suku on Pohjois-Karjalasta, äiti on Hämeesta, isäpuolen suku pohjois-Lapista ja serkut asuu pääosin pirkan- / pohjanmaalla, joten käsivartta lukuunottamatta aika paljolti koko suomi on kierretty pienen ikäni aikana. Mä olen ylpeä siitä, että tiedän suunnilleen missä mikäkin ISOMPI KAUPUNKI sijaitsee.

EDIT: muokattu suurkaupunki-termi pois. pyh. ja. pah. !
Viimeksi muokannut Elppis, 23.11.2005 9:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
gullible

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja gullible »

Elppis kirjoitti:Mä olen ylpeä siitä, että tiedän suunnilleen missä mikäkin suurkaupunki sijaitsee..
Eli osaat siis sijoittaa Helsingin kartalle?
PerttiMakimaa

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Exsat kirjoitti:Ja Jyväskylässä asuessa Helsinki, Vantaa ja Espoo olivat yhdyssanoja, ihan sama minne niistä meni, niin aina oli "Hesassa".
En Jyskylässä ole asunut, mutta muistan nuorempana jonkun sanoneen olevan Vihdistä kotoisin ja ajattelin hänen olevan ihan Helsingin tuntumasta... Oikein ruuhkasuomesta. :D
Geetzu kirjoitti:Mä opin kesän aikana sen, että Tampereelta on Helsinkiin ja Turkuun yhtä pitkä matka. Turkuun ehkä kympin vähemmän?
Joo. Turku on lähempänä kuin moni tietääkään.
gullible kirjoitti:Tuossa kartassa on virhe - nimittäin se, että turku on päässyt kartalle.
Jaa, tämä nostaa taas päätään. No, en minäkään erityisemmin välitä Oulun seudusta (onneksi se on noin ylhäällä :) ). Mielipiteensä kullakin.
Turbohaltija

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Semmosta olen kuullut sanottavan, että Tampere on Suomen Turku.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

gullible kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Mä olen ylpeä siitä, että tiedän suunnilleen missä mikäkin suurkaupunki sijaitsee..
Eli osaat siis sijoittaa Helsingin kartalle?
Näsäviisas!
The great club outshines the individual, always and forever.
Geetzu

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

gullible kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Mä olen ylpeä siitä, että tiedän suunnilleen missä mikäkin suurkaupunki sijaitsee..
Eli osaat siis sijoittaa Helsingin kartalle?
Miten mä muistin, ettei Helsinkikään yllä tuohon nimikkeeseen? Voi olla et maalaisten mussutuksista tarttuneet väärät linet...
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Piti vähän muokata.. ja kirjoittaa se niin kuten sen alunperin tarkoitinkin.


Hyvä että täällä nussitaan, edes jotain! :)
The great club outshines the individual, always and forever.
killkill

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Turbohaltija kirjoitti:Semmosta olen kuullut sanottavan, että Tampere on Suomen Turku.
Pistetäänpäs JOTAIN rajaa sille kielenkäytölle!! :D
gullible

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja gullible »

Geetzu kirjoitti: Miten mä muistin, ettei Helsinkikään yllä tuohon nimikkeeseen? Voi olla et maalaisten mussutuksista tarttuneet väärät linet...
No eihän tämä ihan Ciudad de Méxicon väkimäärään yllä, onneksi. 10% asujaimistosta yhdessä kaupungissa (~20% esikaupunkeineen) on kuitenkin suhteellisesti aika paljon. Ja jollei yllä Helsinkikään niin kuinkahan yltää joku Kuusankoski?
SingleMalt

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

gullible kirjoitti:Toistan jälleen iänikuisen ehdotukseni Helsingin Tasavallan muodostamisesta Kehä III:n ulkoreuna rajanaan.
Sopii. Palataan samantien lähtöpisteesen ja siirrretään pk-seudun kuppaama työväki ja veronmaksajat takaisin kotiseudulle, rahoittamaan oman kuntansa taloutta. Lähetetaan firmat ja kaikki pk-seudulle karannut ammattitaito myös takaisin kotiseudulle.


Kaikki voittaisivat, paitsi helsinki. Pro, Helsinki helsinkiläisille!
gullible

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja gullible »

SingleMalt kirjoitti: Sopii. Palataan samantien lähtöpisteesen ja siirrretään pk-seudun kuppaama työväki ja veronmaksajat takaisin kotiseudulle, rahoittamaan oman kuntansa taloutta. Lähetetaan firmat ja kaikki pk-seudulle karannut ammattitaito myös takaisin kotiseudulle.
Miten niin kuppaama: Eivätköhän täällä nuo elintasopakolaiset ole ihan omasta vapaasta tahdostaan?
SingleMalt

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

gullible kirjoitti:Miten niin kuppaama: Eivätköhän täällä nuo elintasopakolaiset ole ihan omasta vapaasta tahdostaan?
Pakkohan se on PK-seudun kupata työväki maaasedulta, kun täällä ei omasta takaa ole enimmäkseen kuin veteliä ja saamattamia retkuja.
gullible

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja gullible »

SingleMalt kirjoitti: Pakkohan se on PK-seudun kupata työväki maaasedulta, kun täällä ei omasta takaa ole enimmäkseen kuin veteliä ja saamattamia retkuja.
Tervemenoa vaan. Ongelma on juuri siinä, ettei kukaan halua lähteä. Tai sitten on niin saamaton retku, ettei vain tule lähdettyä. On paskanpuhujia ja toteuttajia junou.
SingleMalt

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

gullible kirjoitti: Ongelma on juuri siinä, ettei kukaan halua lähteä.
Tuossa olet vääärässä. Lähtijöitä olisi vaikka miten paljon, mutta kun nuo työpaikan perkeleetkin ovat keskittyneet pk-seudulle, joten pakko olla siellä, missä työtkin ovat. Tuskin PK-seutu haluaisi elättää työttömiä maalaisia maaseudulla?

Hallitukselle ehdotus. Vähentäkään henkilöstön sivukuluja puolella niiltä firmoilta jotka siirtävät tuotantonsa pois pk-seudulta mualle suomeen. Loppuisi PK-seudullakin asuntopula..
gullible

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja gullible »

SingleMalt kirjoitti: Hallitukselle ehdotus. Vähentäkään henkilöstön sivukuluja puolella niiltä firmoilta jotka siirtävät tuotantonsa pois pk-seudulta mualle suomeen. Loppuisi PK-seudullakin asuntopula..
Sitä maaseutua tuetaan jo nyt aivan liikaa. Minkä helvetin takia pitäisi tukea lisää? Päinvastoin: maataloustuet pois, valtionavut svidduun ja kunnallisveron tasaukselle ruksit päälle. Hyvähän se on siellä elää helsinkiläisten maksamilla tuilla. Sinä siis haluat, että helsinki tukee toukohousujen yritystoimintaakin jyvänjemmauksen lisäksi? Hyvä homma.

Mikä estää sinua perustamasta yritystä sinne tundralle? Tai muita "ahkeria" maajusseja, jotka ovat täällä muka vastoin tahtoaan? Kyllä jos joku siellä haluaisi asua (muutkin kuin täysidiootit, kesämökkiläiset, eläkeläiset ja edellisten tuki) niin luulisi maaseudulle syntynän vireän yrityssektorin. Voisin minäkin harkita yrityksen perustamista jonnekin korpeen, jos tietäisin, että helsinki maksaa viulut ja riskiä ei ole.

Sinne vaan ja paskapuhe seis.
SingleMalt

Re: Helsinkiläisten käsitys maantieteestä?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

gullible kirjoitti:Sinne vaan ja paskapuhe seis.
Huomaa kyllä, että et tiedä maaseudusta yhtikäs mitään. Eipä mitään. Se onkin ollut aina pk-seutulaisten suurin vika

.Ja nyt samalla kun valmistaudut kirjoittamalla siellä mahdolismman kyykyttävän ja vittuilevan vastineen, minä sanon että vetäydyn tästä keskustelusta, sillä se on loputon suo. Se on nähty niin monta kertaa.
Viimeksi muokannut SingleMalt, 23.11.2005 10:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vastaa Viestiin