Tärkein keittiökoje

Yleinen lätinä jä kitinä

Tärkein keittiössä käytettävä laite on mielestäni

Vedenkeitin
7
11%
Munankeitin
0
Ei ääniä
Kahvinkeitin
15
23%
Leivänpaahdin
4
6%
Mikroaaltouuni
19
29%
Tehosekoitin / blenderi
0
Ei ääniä
Sauvasekoitin
1
2%
Yleiskone
2
3%
Sähkövatkain
2
3%
Sähköparila / sähkögrilli
1
2%
Vohvelirauta / voileipägrilli
2
3%
Joku muu, kerro ihmeessä mikä?
13
20%
 
Ääniä yhteensä: 66

Herra Manala

Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mikä on mielestäsi tärkein erillinen keittiökoje? Otin tähän siis sellaiset laitteet mukaan, jotka eivät kuulu sisustukseen (kuten esim. jääkaappi, astianpesukone tai liesi).
MGandhi

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Tää alkaa jo mennä ihan mahottomaks. Reissumies! Evvk! Mullekanssupervalolamppu ja kuulosuojaimet. Pää hajoo... uh
Geetzu

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mikro, ehdottomasti. En tulis toimeen muksun safkojen kanssa ilman tuota vehjettä.
SingleMalt

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Ei koje vaan laite. Pippurimylly, valkosipulipuristin tai veitsenteroitin.

Jos sähköllä toimiva pitää valita väkisin, niin mikro ehdottomasti.
santtu

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja santtu »

Taivaan aukeaminen lähentelee muutakin kuin metafyysistä ulottuvuutta kuuden kupin kuumalle alustalle laitettavalla ex/es/esspressokeittimellä.

Koska keittiöni sijaitsee enemmän kuin lähellä olohuonetta, Radio Helsinki on usein toimiva keittiön pikku apuväline. Myös nainen hieromassa pakaroita ja suutelemassa niskaa helpottaa kaikkea keittiössä tapahtuvaa välineiden ollessa tekemisen monimutkaisuuteen nähden määrältään vaillinaiset.
Avatar
Ruthlessboy
Kitinäaddikti
Viestit: 93
Liittynyt: 20.11.2005 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja Ruthlessboy »

Kuka muka tulee toimeen ilman kahvinkeitintä? Ja he jotka eivät juo kahvia, niitä ei lasketa. Niitä ei ole oikeasti olemassakaan. Pelkkää urbaanilegendaa.
Excuse me sir, but you have mistaken me for someone who gives a fuck.
WanhaPervo

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Miksi morsian pukeutuu valkoiseen?

-Jotta hän sopisi paremmin muiden kettiökojeiden joukkoon.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Miten ihmiset voi tarttee mikroo?? mulla ei ikinä ole ollut mikroo, eikä sitä ollut isukilla eikä äidillä :lol:
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
HoundDog

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Ruthlessboy kirjoitti:Kuka muka tulee toimeen ilman kahvinkeitintä? Ja he jotka eivät juo kahvia, niitä ei lasketa. Niitä ei ole oikeasti olemassakaan.
Minä pan pan pan, minä nus nus nus, minä pannussa keitän kahvia. Vastaan liesituuletin.
Geetzu

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

RAM13 kirjoitti:Miten ihmiset voi tarttee mikroo?? mulla ei ikinä ole ollut mikroo, eikä sitä ollut isukilla eikä äidillä :lol:
Niin no mä mainitsinkin jo aiemmin syyn: muksun sapuskat. Pieniä määriä on ihan älytön keittää/paistaa/uunittaa, mikrossa 10 sek on vaan niiiiin loistava juttu, jopa muksun pinna venyy noihin mittoihin. Niin ja sulatan joskus marjat (ja jädeäkin vähän) mikrolla, oon malttamaton kun iskee himot.
Patz

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja Patz »

Olen elänyt muutostani asti (n. 3 viikkoa) ilman mikroa. Täytyy myöntää että alkuun olin pulassa, nyt (koiran)ruoat lämpiää uunin pikatoiminnon avulla. Mikro on kyllä tulossa, aikanaan... Valintani on siis mikro.

Yhdyn nyt SM (vasten hänen tahtoaan :mrgreen:). En nimittäin pärjää ilman pippuri- ja suolamyllyjä, saatikka teräviä veitsiä.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Patz kirjoitti:Olen elänyt muutostani asti (n. 3 viikkoa) ilman mikroa. Täytyy myöntää että alkuun olin pulassa, nyt (koiran)ruoat lämpiää uunin pikatoiminnon avulla. Mikro on kyllä tulossa, aikanaan... Valintani on siis mikro.

Yhdyn nyt SM (vasten hänen tahtoaan :mrgreen:). En nimittäin pärjää ilman pippuri- ja suolamyllyjä, saatikka teräviä veitsiä.
Älä sit pyydä kyöstii kylään, jos veitset on terävii :wink:
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Herra Manala

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

MGandhi kirjoitti:Tää alkaa jo mennä ihan mahottomaks. Reissumies! Evvk! Mullekanssupervalolamppu ja kuulosuojaimet. Pää hajoo... uh
Suosittelen, että vaihdat pikimmiten kissin chattiin, ettei sinun kullannupun tarvitse kärsiä.

No okei, tunnustan. Suosittelin sitä ainoastaan siksi ettei akkamaista itkuasi tarvitse jatkuvasti kuunnella.

"Mua ei kiinnosta, tää on perseestä, vittu ku turhaa, vittu miten tyhmii juttuja...Kiinnostaahan sua et mua ei kiinnosta? Äiti?"
Herra Manala

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

SingleMalt kirjoitti:Ei koje vaan laite. Pippurimylly, valkosipulipuristin tai veitsenteroitin.
Höh, ei pippurimylly ole mikään laite. No ei ainakaan sähkölaite. Sähköllä toimivia pelejähän tässä oli tarkoitus hakea. Kyllä minäkin laittaisin esimerkiksi veitset minkä tahansa keittiövempeleen edelle. Niiden tärkeyden tajuaa vasta kun ne puuttuu.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Leivänpaahdin, en oikeestaan syö mitään leipää ilman paahtamista!

Mikrot on kyllä ihan perseestä.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Camilla kirjoitti: Mikrot on kyllä ihan perseestä.
Mä kompaan tätä!
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
SingleMalt

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Herra Manala kirjoitti: Höh, ei pippurimylly ole mikään laite.
Onhan se. Eikö sähkävehkeitä kutsuta yleensä nimikkeellä "koje"? Pippurimylly on mekaaninen laite, joka toimii lihasvoimalla :P

No ihan sama, mutta tuo hackmanin veitsenteroitin rokkaa. Se on todella must juttu köökissä. Sitä vain pitää käyttää vähintää jokaisen tiskikerran jälkeen, tai mieluummin jokaisen leikkuukerran jälkeen.

Hyvän kokin tuntee terävistä veitsistä.
Avatar
Ruthlessboy
Kitinäaddikti
Viestit: 93
Liittynyt: 20.11.2005 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja Ruthlessboy »

HoundDog kirjoitti:
Ruthlessboy kirjoitti:Kuka muka tulee toimeen ilman kahvinkeitintä? Ja he jotka eivät juo kahvia, niitä ei lasketa. Niitä ei ole oikeasti olemassakaan.
Minä pan pan pan, minä nus nus nus, minä pannussa keitän kahvia. Vastaan liesituuletin.
Sairasta! Pannukahvi on saatanasta! Kerettiläinen!!! Burn the witch!
Excuse me sir, but you have mistaken me for someone who gives a fuck.
Nowaysis

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Mikro ehdottomasti. Edelleen saatan järkyttyä suunnattomasti stadilaisten sinkkufrendieni urbaaneissa yksiöissä joiden varustukseen tämä elintärkeä kapistus ei kuulu.
AarneAnkka

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Vaikka omistankin leivänpaahtimen, munankeittimen, vedenkeittimen, kahvinkeittimen (vain vieraskäyttöön) ja sähköparilagrillin, niin kyllä se mikrouuni on tärkein heti noiden vakiokamojen jälkeen.
KGrilli

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

AarneAnkka kirjoitti:Vaikka omistankin leivänpaahtimen, munankeittimen, vedenkeittimen, kahvinkeittimen (vain vieraskäyttöön) ja sähköparilagrillin, niin kyllä se mikrouuni on tärkein heti noiden vakiokamojen jälkeen.

täsmälleen samaa mieltä. mikro on erityisen kätevä kapine. nopea, nopea ja vielä kerran nopea.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja Ann »

Toasterista tulee hyviä leipiä ulostettua. Vastaan siis voileipägrilli.

Mikrosta en tykkää, kaikki sieltä tuleva on vetistä, joten minimoin sen käytön pakasteiden sulattamiseen. Kahvinkeitintäkin käyttää vain vieraileva tähti, koska en itse kahvia juo.

Kyllä se wanha kunnon sähköuuni on paras, vaikka rikkinäinen onkin.
Rotan aivot valtasivat pääni.
AarneAnkka

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Unohdin mainita että omistan kyllä myös sauvasekoittimen (jossa on mukana tyhjiöpakkaus-toiminto) sekä vakuumipakkauskoneen. Siinä taisivat olla kaikki keittiöni sähkövempeleet.
Ann kirjoitti:Mikrosta en tykkää, kaikki sieltä tuleva on vetistä, joten minimoin sen käytön pakasteiden sulattamiseen.
Tuosta olen samaa mieltä. Kyllä minäkin mieluummin paistan nakit ruskeiksi pannulla / grillillä kuin kuumennan ne vetisiksi mikrossa.

Mutta harjoitan pakasteiden sulattamista aika paljon, erityisesti leivän. Vaikka se aiheuttaakin energiahukkaa, minusta on kätevämpää pakastaa leipä ja sulattaa sitä viipale-pari kerrallaan tuoreeksi, kuin heittää kerran viikossa homehtunut leipä biiujätteisiin.

Nakit ja lihat taas sulatan mieluummin jääkaapissa yön yli tai tiiviissä pakkauksessaan upotettuna lämpimään veteen (jos on kiire), sillä mikrollani on paha taipumus poksautella ja lämmittää pakasteet epätasaisesti sulatustehollakin.
KGrilli

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Ann kirjoitti:Toasterista tulee hyviä leipiä ulostettua. Vastaan siis voileipägrilli.

Mikrosta en tykkää, kaikki sieltä tuleva on vetistä, joten minimoin sen käytön pakasteiden sulattamiseen. Kahvinkeitintäkin käyttää vain vieraileva tähti, koska en itse kahvia juo.

Kyllä se wanha kunnon sähköuuni on paras, vaikka rikkinäinen onkin.

todellakin toaster. se on myös tosi kiva vempain. aikoinani tykkäsin kovasti paahtoleipä-voi-suolakurkku-valkosipuli-juusto-leivistä.

nordican pöytämallin grilli on myös hyvä. tulee kanat ja pihvit paistettua ilman että palaa pohjaan. myös kalaa on kätevä siinä grillailla! viime joulun joululahja, joka tosin on ollut ihan liian vähän käytössä. kaivanpa esiin kun teen tänään jauhelihapihvejä.
AarneAnkka

Re: Tärkein keittiökoje

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

KGrilli kirjoitti:nordican pöytämallin grilli on myös hyvä. tulee kanat ja pihvit paistettua ilman että palaa pohjaan.
Mua vituttaa kun menin ostamaan sen halvemman mallin. Se on nimittäin todella hankala pestä puhtaaksi. Kalliimmassa mallissa on irrotettavat helposti pestävät parilat.

Kaduttaaaa.... haluisko joku ostaa pöytägrillin halvalla? :D
Vastaa Viestiin