Kirpputorit

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Käytkö kirpputorilla? Mikä mielestäsi on paras kirppari Helsingissä / muualla? Mikä on paras kirpparilöytösi?

Käyn itse aika usein myymässä, koska mulla on tapana hamstrata kaikenlaista krääsää ja ostella turhia vaatteita. Lempikirpparina Valtteri-kirppis Vallilan makasiineilla. Nyt olen menossa myymään Minttutielle Tikkurilaan, mitenköhän mahtaa tuolla käydä rojut kaupaksi?

Parhaiten kirppiksellä menee kaupaksi mitä ihmeellisin krääsä, mun mutsin vanhoista koinsyömistä lakanoista ja hajuvesistä oli kova tappelu. Lisäksi Burberry yms. teinikama menee tosi hyvin kaupaksi.

Ostan kirppareilta paljon kirjoja, ne ovat siellä niin paljon halvempia kuin divareissa. Jotain vaatettakin tulee aina välillä löydettyä. Paras kirpparilöytöni on yksi Manu Chaon vanhempi promolevy.
santtu

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja santtu »

Itse kysymykseen vastaamatta, Helsingin kaupunginteatterin isossa aulassa järjestetään nyt lauantaina 26.11. roolivaatteiden kirppari.

http://www.hkt.fi/tiedote.mhtml?tiedote=3

Sieltä voisi saada ainakin jonkun hauskan naamion. Naamiaisiin.
Kittys

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Kittys »

En käy. En voi, en pysty, en kykene, en osaa. Siihenki tarvii "taitoa"? Mulla menis aika vaan toljotteluun ja ällötykseen muiden ihmisten vanhoista ja jo käytetyistä kamoista. Myönnän, sieltä voi tehdä löytöjä, mutta en minä. Lastenvaatteita tääl ois vinot pinot, niitä pitäs varmaan mennä myymään jonnekin :roll: .
Gina

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Gina »

Oulusta löytää hiukkavaaran kirppikseltä vaikka mitä :) Viikonloppuna ajattelin mennä taas. Äiti tuntuu siellä tienaavankin romujaan myymällä. Mitkä voivat siis toiselle olla aarre :)
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Juuh.. Käyn säännöllisesti, kerran tai kahdesti vuodessa, myymässä pois omia ja ystävien /tuttavien /sukulaisten ylimääräisiä rojuja ja riepuja ja kyllähän tuolta joka kerta on netonnut ihan kivasti. Se mikä on yhdelle jo asiansa ajanut, voi kummasti olla toiselle vielä tarpeellinen /mieluinen.

Itse asiassa, tälläkin hetkellä mulla on pöytä tuolla yhdellä itsepalvelukirppiksellä ja 8 pvän sisään olen taas tehnyt myyntiä reilulla satasella. Vielä olis 6 kauppapvää jäljellä tällä erää. Tämänkertaisessa myyntikerrassa kävi kuitenkin sellainen ikävämpi juttu, että joku onnistui jollain ihmeen ilveellä pöllimään mun pöydästäni sellasen fax-puhelin yhdistelmän, se kyllä vituttaa hiukan mutta tämä on riski aina itsepalvelukirppiksillä joissa et itse seiso koko aikaa tavaroitasi vahtimassa.

Harvemmin ostan itse mitään, joskus kuitenkin jotain kivaa kotiin on löytynyt. Vaatteita en kirpparilla oikeastaan edes katsele itse. Itselläni on periaate, että mitään roskiskamaa ei mun pöydästäni löydy ja kaikki mitä myyn, myyn suht edukkaalla hinnalla ja pöydän pidän siistinä ja houkuttelevana. Tämä tuntuu toimivan. Joskus kyllä ei voi kuin päätään puistella ja huokailla kun näkee tosi sekaisia pöytiä joissa yritetään myydä rikkonaista ja likaista tavaraa hirveällä ylihinnalla, eivät tunnu ihmiset aina tajuavan, että kirpparille tullaan hankkiutumaan eroon itselle ylimääräisestä mutta kuitenkin kunnossa olevasta tavarasta.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Patz

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Patz »

Camilla kirjoitti: Nyt olen menossa myymään Minttutielle Tikkurilaan, mitenköhän mahtaa tuolla käydä rojut kaupaksi?.
Itse olan käynyt vuosien saatossa ko. paikassa rojujani kauppaamassa, ja kyllähän ne on kaupaksi mennytkin, saanut useasti jope enemmän kuin 24 euroa...

Tosin, mä myynkin polkuhintaan ja annan tinkiä. Samanlainen kirppari se on kun kaikki muutkin nykyään = ammattikauppiaita, kiskurihinnat ja paljon ulkomaalaisia tinkijöitä.
Viimeksi muokannut Patz, 25.11.2005 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
slam

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja slam »

Olen ollut kerran myymässä. Kamppeita meni jopa kaupaksikin kohtuudella. Myin halvalla jotain legoja ja vanhoja pc-pelejä...

Ihan hienoja sohvia on ollut tuossa kirpputorilla myynnissä, yms.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Uffaffaalla käyn, Iso-Roballa tuntuu olevan paras valikoima. Harvoinhan minä mitään sieltä löydän, kun en ole normi 36/38. Mutta ainokainen julmetun tyylikäs jakkupukuni on Uffelta ostettu. Satunnaisesti käyn muilla kirppiksillä ostoajatuksissa ja harvemmin ostan. Pitäis käydä useammin, kun ostointoa minulta kyllä löytyisi (kaikki päälle sopiva ja silmää miellyttävä pitää ostaa, koska se on halpaa).

Pari kertaa olen kirppiksellä tavaroitani myynyt ja aika hyvällä tuloksella. Yleensä tosin lahjoitan kirpistavarat suoraan Pelastusarmeijalle tai laitan Uffaffaan laatikkoon. Huuto.Netissä myin 70-luvun vauvanvaatteitta ja täytyy kyllä sanoa, että tienasin ihan helvetisti. Vielä olisi yksi laatikollinen niitä aarteita myymättä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Ostan ja joskus harvoin olen myynytkin. Kouvolassa suosikkeihini kuuluu Kylähullu, Helsingissä Valtteri, Boutique UFF Iso-Roballa ja Fredalla ja LKK Iso-Roballa. UFFilta olen mm. löytänyt monta hyvää takkia.
Kikkelis kokkelis.
Geetzu

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Fredan UFFilta on löytynyt vaikka miten monta ihkua takkia, parit farkutkin. Aika harvoin tulee kyllä käytyä, kirppareille en jotenkin osaa lähteä kiertelemään. Muksuna kävin paljon ja teinimpänä myinkin. Vuoden sisään löytänyt huutonetistä jotain ja kaupannut siellä muutamia muksulle turhia vaatteita. Aika usein vaatteet kyllä menee täältä kamuille tai suoraan UFF:n laatikkoon...

Kuvassa näkyvän kaltaisia ällöjä miesten kauluspaitoja (noh, Jackin päällä kaikki kyllä on aika hottia) kävin äitin kanssa myymässä ison läjän Hietsun torilla. Ukin ja faijan vanhoja, osa jostain syystä kuulema tosi hienoja, niistä saatiin aika hillittömät rahat. Koineen meni kaupaksi, ihme porukkaa. Ai nii, ja joskus sillon teininä myin parit pyllylleni liian pienet pikkuhousut kirpparilla. Ostikohan joku mies ne, hmmh...
SingleMalt

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Gina kirjoitti:Oulusta löytää hiukkavaaran kirppikseltä vaikka mitä :)

Täh?

Onko vanhasta lepokodistani tehty kirppis? MItVIt?
Gina

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Gina »

SingleMalt kirjoitti:
Gina kirjoitti:Oulusta löytää hiukkavaaran kirppikseltä vaikka mitä :)

Täh?

Onko vanhasta lepokodistani tehty kirppis? MItVIt?
Ei oulussa ole enää armeijaa ollu vuosiin :(
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja mozart »

Ennen tuli käytyäkin, kun kirpputorit vielä olivat aitoja oikeita kirppareita. Nykyisin ihmiset ovat tulleet rahanahneiksi ja koettavat nyhtää tavaroistaan/vaatteistaan melkein uuden hintaa. Vai liekö euro sokaissut ihmisten silmät?!

Paras löytö kirpputorilta oli minun kokoiselle ihmiselle sopiva pitkä ja vieläpä talvikäyttöinen nahkatakki. Vaivaiset 20 euroa :)
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Jahans, tänään näkyy, paljonko tuli tehtyä kirpparilla saldoa kun tulee 2 vkoa kirppistelyä täyteen ja on pöydän tyhjennyspäivä. Iltapäivään jos odottelisi ja sitten menis.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Yleensä jos käyn, käyn Camillan kanssa myymässä ;) No ei, UFF:lla tulee kierrettyä jos kohdalle sattuu.

Paras kirppis on Valtteri tai hietaniemen kirpputori kesällä.
The great club outshines the individual, always and forever.
Aito_Johanna

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Äidin kanssa silloin tällöin huvitellaan käymällä kirppareilla ihmettelemässä vanhoja astioita ja kirjoja ja nauramassa korneille koriste-esineille. Joskus ostankin jotain (en korneja koriste-esineitä). Helsingissä Hietalahden tori ja Forumin parkkihalli ovat hyviä.
Teininä ostin jonkin verran vaatteitakin. Nykyään teen joskus tehoiskuja second hand -putiikkeihin, joista toivon tekeväni persoonallisia löytöjä, mutta lähden aina tyhjin käsin. En jotenkin osaa.
ninnithequeen

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Parhaita löytöjä ehdottomasti lasten talvihaalarit. Jäävät vuodessa aina pieniksi, joten ehjinä ja loistokuntoisina löytää, ja edullisesti. Mie en maksa niistä kiskurihintoja uusina, vaan haen kirppikseltä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Aito_Johanna kirjoitti:Äidin kanssa silloin tällöin huvitellaan käymällä kirppareilla (...) nauramassa korneille koriste-esineille.
Onko taas tarkoituksenasi lähinnä ärsyttää Aarnea?

En saa oikein otetta tällaisista jutuistasi. Intuitiivisesti tuntuu, että on aika epäilyttävää pönkittää omaa ylemmyydentuntoaan nauramalla tavisten kehittymättömälle maulle. Eritoten, jos asia nähdään itsestäänselvästi niin, että omaa makua vastaamattomat esineet ovat objektiivisesti korneja. Moni varmaan kokee varsin loukkaavana, kun jotkut ottavat oikeuden pilkata asioita ja esineitä, jotka toiselle voivat olla vaikka kuinka arvokkaita ja muistorikkaita. Eikö ylemmyydentuntoisen korniudelle nauramisen sijaan voisi käydä kirppareilla ihmettelemässä makujen kirjoa? Onko moukka se, jolla on korni maku, vai kenties sittenkin se, joka rakentaa omaa identiteettiään muiden pilkkaamiselle?

Tämä asia vaivaa minua varmaan ennenmuuta siksi, että tunnistan hyvin itsessäni samanlaisia taipumuksia. Mutta en oikein kehtaisi kirjoittaa tällaista edes anonyymilla nettiplastalla. Olenko siis vain tekopyhä ja epärehellinen?

Toisaalta tapoihini ei kuulu viihdyttää itseäni menemällä varta vasten nauramaan korneille ihmisille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
AarneAnkka

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

urpiainen kirjoitti:Onko taas tarkoituksenasi lähinnä ärsyttää Aarnea?
:?: Ei mua tossa kommentissa mikään ärsyttänyt, eihän siinä edes ollut mitään muhun viittaavaa.

Ja itse aiheesta: olen sekä vienyt kirpparille että tuonut sieltä milloin mitäkin, mutta en kovin suurta määrää. Olen vienyt astioita ja mattoja, ja ostanut esim. alumiinivadin ruuanlaittoon, yhä käytössä. Oli ostettaessa saastaisessa kunnossa (ilmeisesti toiminut yöastiana), mutta pari kertaa tiskikoneessa teki siitä täysin käyttökelpoisen.

Aatelkaa sitä kun seuraavan kerran syötte meillä salsaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

AarneAnkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Onko taas tarkoituksenasi lähinnä ärsyttää Aarnea?
:?: Ei mua tossa kommentissa mikään ärsyttänyt, eihän siinä edes ollut mitään muhun viittaavaa.
No tätä vain muistelin:
AarneAnkka kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Ei.
(Mitäs kysyit?:twisted: )
Kyllä, sinä olet yksi niistä "oon parempi kuin te muut" -nirppanokista joka minun tekisi mieli vetää kuralammikkoon, liata ja loata oikein kunnolla. (viitaten aiempaan kirjoitukseeni)

Kun minun tekee mieli tehdä näin, voinko olla rehellisesti sinut tämän tunteen kanssa ja suoraan ilmaista sen Parempi_Johannalle, vai pitäisikö minun hävetä, olla hiljaa ja niellä kiukkuni ja turhautuneisuuteni? Sitä tuo yllä hyvin demonstroitu Bättre_Johannan käyttäytyminen minussa joka tapauksessa aiheuttaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Geetzu

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Ei o todellista? Ihme urputusta nyt urpiainen.
Suurta ylemmyydentuntoa naureskella koriste-esineille? Hoh.
Aito_Johanna

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

urpiainen kirjoitti: Moni varmaan kokee varsin loukkaavana, kun jotkut ottavat oikeuden pilkata asioita ja esineitä, jotka toiselle voivat olla vaikka kuinka arvokkaita ja muistorikkaita.
Hei come on, palaa todellisuuteen. Ei kukaan myy kirpputorilla esineitä, joihin liittyy tunnearvoa. Sellaiset säilytetään omassa olohuoneessa kunniapaikalla. Kirpputorilla myydään kiusalliset alelaarista tehdyt hutiostokset, Yves Rocherin postimyynnistä ilmaiseksi kylkiäisinä saadut taiwanilaiset posliinipömpelit ja muut roinat, joista halutaan päästä eroon. Olen itsekin myynyt. Sitä paitsi kirpparietikettiin kuuluu totta kai säästää parhaat naurut ja purevimmat laatuarviot siihen hetkeen, kun ollaan kirppariseuran kanssa kahdestaan. Pöydän äärellä töllistellään muikea hymy naamalla ja kehutaan tavaroita, jos tarve vaatii.

edit: Pakko jatkaa vielä, kun jäi aihe askarruttamaan. Onko nyt mielestäsi tosiaan niin, että jos näkee kirpputorilla myynnissä ison posliinisen hyökkäysasentoon kumartuneen irvistävän tiikerin, jonka otsassa on Jyväskylän vaakuna, sille ei saa nauraa? Koska nauramalla sille lankeaisi ylpeydensyntiin ja loukkaisi sitä, joka esineen omistaa? Entä jos tiikeri myytäisiin persoonattomasti supermarketissa, saisiko sille sitten nauraa? Saako esineille koskaan nauraa? Saako tarkoituksella naurettavaksi muotoillulle kitschille nauraa? Onko muotoilu vakava asia?
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Ja tulos oli 2 vkon kirppistelystä 204 euroa. En pidä pahana. Tosin tuosta meni pöytävuokraan päältä törkeästi 56 euroa.

Tulos on kokemukseni mukaan huomattavasti parempi ja nopeampi sellaisilla kirppareilla, joissa myyjä on kokoajan itse paikalla (täällä Oulussa sellainen siis tuo Hiukkavaaran kirppis), nyt kirppistelin itsepalvelukirppiksellä.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Aito_Johanna kirjoitti: Ei kukaan myy kirpputorilla esineitä, joihin liittyy tunnearvoa. Sellaiset säilytetään omassa olohuoneessa kunniapaikalla. Kirpputorilla myydään kiusalliset alelaarista tehdyt hutiostokset, Yves Rocherin postimyynnistä ilmaiseksi kylkiäisinä saadut taiwanilaiset posliinipömpelit ja muut roinat, joista halutaan päästä eroon.
En taida olla tuommoinen tunnearvo-ihminen. Suurimpaan osaan hyvistä käyttökamoistani liittyy tunnearvoa, joka on yleensä suurempi kuin joillain varsinaisilla muistoesineillä. Käyttökamat kuitenkin jossain vaiheessa muuttuvat tarpeettomiksi ja en viitsi rakentaa kodistani mitään museota, eli hankkiudun tunnepitoisestakin kamasta eroon jossain vaiheessa, varsinkin kookkaammista. Rojua taas en kanna kotiin lainkaan, en edes ilmaista.

Kirppareilla en ole tainnut koskaan törmätä mihinkään huvittavaan. Yli 90% myy niin surullista tavaraa, ettei sille määrälle oikein jaksa nauraa.

Asiasta toiseen: Kävikö kukaan tuolla kaupunginteatterin kirpussa? Käytiin Hakaniemessä ja käännyttiin takaisin kun puoli helsinkiä oli saanut saman idean ja räntäsateessa oli jo aukeamisaikaan sadan metrin jono.
HoundDog

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Aito_Johanna kirjoitti:Ei kukaan myy kirpputorilla esineitä, joihin liittyy tunnearvoa. Sellaiset säilytetään omassa olohuoneessa kunniapaikalla.
Voi sentään. Vieläkin näin noin 15 vuoden jälkeen kirpaisee kirppariepisodi jossa jouduin luopumaan Remoistani, Tarkastaja Ankardoista, Pahkasioista, Madeistä, Jerry Cottoneista, muutamasta levystä... Raha tuli todelliseen tarpeeseen ja sen vuoksi oli arvotavaraa uhrattava. Nyt olisi mukava syysiltaisin lueskella ja kerrata Remon seikkailuja...
Vastaa Viestiin