Kirpputorit

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minä niin kadehdin työkaveriani, noin viisikymppistä naisihmistä. Hän ostaa suurimman osan vaatteistaan kipputoreilta ja loput alennusmyynneista. Rouva on aina viimeisen päälle tyylikäs päästä varpaisiin, eikä kukaan muista, että hänellä olisi ollut kahta kertaa samaa asua päällään. Toisilla se taito löytää kirppikseltä hyvää tavaraa on ja toisilla ei. Tietenkin asiaa auttaa, että on kokoa 36-38.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Geetzu kirjoitti:Ei o todellista? Ihme urputusta nyt urpiainen.
Suurta ylemmyydentuntoa naureskella koriste-esineille? Hoh.
Jep, oikeassa olet. Yritin vain - ilmeisen epäonnistuneesti - kysyä syitä tälle trendille, joita AJ:n postauksissa on viime aikoina ollut. Tämäkin kommentoimani viesti tuntui kuin tilaustyöltä ärsyttämään lisää niitä, jotka ovat aiemmista samansävyisistä viesteistä kimpaantuneet. Minua kiinnosti ilmeisen älykkään kirjoittajan motivaatio provosoida tällä tavalla, ei toki typerien koriste-esineiden loukkaamattomuus sinänsä.
Aito_Johanna kirjoitti:Onko nyt mielestäsi tosiaan niin, että jos näkee kirpputorilla myynnissä ison posliinisen hyökkäysasentoon kumartuneen irvistävän tiikerin, jonka otsassa on Jyväskylän vaakuna, sille ei saa nauraa?
Saa tai ei, aika vaikea olisi kyllä olla nauramatta. Minut ainakin sai jo tämä kuvaus nauramaan ääneen...

Kuten jo Geetzullekin sanoin, ei minulla ollut motiivina puolustella mauttomuutta, vaan kysellä motiivejasi kirjoittaa tuohon sävyyn. Kiinnostaa siksi, että tässä saattaa paljastua omaa tekopyhyyttä aika lailla. Kuten alunperinkin sanoin, tunnistan itsessäni hyvin samanlaisia ajatustapoja. Eritoten tämä kuulostaa tutulta (tosin ei ehkä nimenomaan kirpputorikontekstissa, vaan yleisemmin):
Aito_Johanna kirjoitti:Sitä paitsi kirpparietikettiin kuuluu totta kai säästää parhaat naurut ja purevimmat laatuarviot siihen hetkeen, kun ollaan kirppariseuran kanssa kahdestaan. Pöydän äärellä töllistellään muikea hymy naamalla ja kehutaan tavaroita, jos tarve vaatii.
Silti minusta tuntuu jotenkin sopimattomalta kirjoittaa käymässä nauramassa koriste-esineille, vaikka niin tekisikin. Ihmettelen siis kai ensisijaisesti itsessäni tätä jeesustelua - mutta ei se sopimattomuuden tunne siitä katoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Aito_Johanna

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

urpiainen kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Onko nyt mielestäsi tosiaan niin, että jos näkee kirpputorilla myynnissä ison posliinisen hyökkäysasentoon kumartuneen irvistävän tiikerin, jonka otsassa on Jyväskylän vaakuna, sille ei saa nauraa?
Saa tai ei, aika vaikea olisi kyllä olla nauramatta. Minut ainakin sai jo tämä kuvaus nauramaan ääneen...
On muuten tosi juttu, melkein. Äitini ja hänen ystävänsä menivät 60-luvun lopussa tai 70-luvun alussa jyväskyläläiseen tavarataloon ja etsivät sieltä tavaratalon kamalimman esineen, ja tuollainen löytyi matkamuisto-osastolta. Paitsi että se taisi olla pantteri eikä tiikeri.
urpiainen kirjoitti:
Kuten jo Geetzullekin sanoin, ei minulla ollut motiivina puolustella mauttomuutta, vaan kysellä motiivejasi kirjoittaa tuohon sävyyn. Kiinnostaa siksi, että tässä saattaa paljastua omaa tekopyhyyttä aika lailla. Kuten alunperinkin sanoin, tunnistan itsessäni hyvin samanlaisia ajatustapoja. Eritoten tämä kuulostaa tutulta (tosin ei ehkä nimenomaan kirpputorikontekstissa, vaan yleisemmin):
Aito_Johanna kirjoitti:Sitä paitsi kirpparietikettiin kuuluu totta kai säästää parhaat naurut ja purevimmat laatuarviot siihen hetkeen, kun ollaan kirppariseuran kanssa kahdestaan. Pöydän äärellä töllistellään muikea hymy naamalla ja kehutaan tavaroita, jos tarve vaatii.
Silti minusta tuntuu jotenkin sopimattomalta kirjoittaa käymässä nauramassa koriste-esineille, vaikka niin tekisikin. Ihmettelen siis kai ensisijaisesti itsessäni tätä jeesustelua - mutta ei se sopimattomuuden tunne siitä katoa.
Motiiveistani kirjoitella tähän sävyyn: Rakastan kärkevää sanankäyttöä (niin omassa käytössä kuin luettuna). Olen tykännyt kirjoittaa provosoivaan sävyyn jo koulun ainekirjoitustunneista lähtien, en vasta viime aikoina KITYssä. Se on niinqu mun juttu. Tyylivalinta ei ole tietoinen enkä pyri sillä mihinkään erityiseen päämäärään, vaikka toki minusta on hassua, kun tosikot vetävät kirjoituksistani herneitä nokkaan. Kysy kalalta, miksi se ui vedessä, tai linnulta, miksi se lentää.

Sopimattomuudesta: pointti 1. Arvostan rehellisyyttä ja aitoutta, eli sitä ei-jeesustelua. pointti 2. Arvostan kyllä myös kohteliaisuutta, sitä, että kaikissa tilanteissa ei kailota provo- tai muuten ehkä loukkaavia mielipiteitään ääneen vaan osaa myös hymyillä ystävällisesti ja pitää päänsä kiinni. IRL tätä taitoa tarvitaan jatkuvasti. CITYn keskusteluissa muistan oman rajani tulleen vastaan esimerkiksi silloin, kun joku ehdotti, että ihmiset lähettelisivät kuvia kodeistaan kuvagalleriaan, jotta muut voisivat arvostella niitä. Ajattelin, että en minä rupea haukkumaan kenenkään kotia, vaikka se olisi mielestäni kuinka rumasti kalustettu, enkä edes arvostelemaan kenenkään kotia rakentavasti. Koti on tunneasia ja jokaisen oma, eikä muilla tarvitse olla siitä mielipidettä. pointti 3. Siinä, että nauraa kirppareilla koriste-esineille, ei ole mielestäni mitään sopimatonta, ihan totta. Se ei loukkaa ketään eikä aiheuta kellekään mitään pahaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

(Viisas osaisi jo lopettaa - AJ:n kehoitus palata todellisuuteen lienee aika keskeinen neuvo. Mutta minkäs teet. Ja uskonpa tästäkin viesteilystä jotain oppineeni.)
Aito_Johanna kirjoitti:Rakastan kärkevää sanankäyttöä (niin omassa käytössä kuin luettuna). Olen tykännyt kirjoittaa provosoivaan sävyyn jo koulun ainekirjoitustunneista lähtien, en vasta viime aikoina KITYssä. Se on niinqu mun juttu.
No tämä kai se oli, joka minua kummastutti. Itse olen paljon taipuvaisempi pyrkimään sovittelevaan sävyyn kirjoittamisessani. Minun on usein vaikea nähdä provosoinnin ja kärkevyyden itseisarvoa. Provosoidut kanssakeskustelijat kun harvoin kykenevät kovin avaraan ajatteluun.
Aito_Johanna kirjoitti:pointti 3. Siinä, että nauraa kirppareilla koriste-esineille, ei ole mielestäni mitään sopimatonta, ihan totta. Se ei loukkaa ketään eikä aiheuta kellekään mitään pahaa.
Ok. Myönnän. Ja hyvää kai siitä voi seurata, kun kerran määritelmän mukaan tuottaa iloa. Mutta vielä kerran: Sopimattomaksi koin - eikä minulla tosiaan ole tähän järkeviä perusteita, vain tunnereaktio - sen, että kirjoittaa näistä provosoivasti. Erityisesti kun ajattelee asiaa tämänhetkistä viestilähihistoriataustaa vasten.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kiertelin kirppiksiä ja antiikkiliikkeitä lauantaina. Löysin täydellisen pitkän beigen kelsiturkin 15 eukalla. Tosin sen pesu sitten maksaakin 91 euroa..

Olin hyvin vaikuttunut Sörnäisissä olevasta FIDA:n lähetyskirppiksestä. Siellä oli ihan sairaan tyylikkäitä ja hyväkuntoisiakin 50- ja 60-luvun huonekaluja pilkkahintaan.
Kikkelis kokkelis.
Kreivitar

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

Vaatteita enkä mitään lakanoita, rättejä/riepuja tai muita lumppuja kirppiksiltä osta. Minua etoo ajatus, että ne ovat hinkanneet jonkun toisen ihoa vasten. Yäks. Omia riepuja olen kerran ollut myymässä joskus viime vuosisadalla.

Sen sijaan kirjalöytöjä tulee joskus tehtyä ja ostettua kirppareilta. Kannattaa käydä Kasvihuoneilmiössä (on jossakin Hiidenveden "takana" Lohjan lähistöllä). Siellä on kaikkea kivaa krääsää ja antiikkijäljitelmähuonekaluja: paljon suuria ja mahtavia lipastoja, ruokailuryhmiä, divaaneja ja kaappeja koreine kaiverruksineen ja peileineen ym. ihastuttavaa tavaraa silmänruuaksi. Kävin siellä juuri eilen saamassa silmäiloa.
Aito_Johanna

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Kreivitar kirjoitti:Vaatteita enkä mitään lakanoita, rättejä/riepuja tai muita lumppuja kirppiksiltä osta. Minua etoo ajatus, että ne ovat hinkanneet jonkun toisen ihoa vasten. Yäks.
Pystytkö nukkumaan hotellin sängyssä? Tai sairaalan?
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Kreivitar kirjoitti:Kannattaa käydä Kasvihuoneilmiössä (on jossakin Hiidenveden "takana" Lohjan lähistöllä).
On tullut käytyä muutamaan otteeseen, kun on perinteestä poikettu ja hesanreissulla pysähtynyt muualle ku Ykköspesälle.
Aivan tolkuttomasti krääsää siellä on. Voi kierrellä vaikka kuinka kauan, ja aina löytty jotain mitä viime kierroksella meni ohi...

... niin ja onpa siellä ravintelipuolellakin ihan viihtyisää. Papukajoja oli viimeksi ku kävin, ja on tainnut joskus olla liskojakin mitä voi pällistellä.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Kreivitar

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

Aito_Johanna kirjoitti:
Pystytkö nukkumaan hotellin sängyssä? Tai sairaalan?
Kyllä pystyn, mutta minua ei kiinnosta ostaa itselleni toisten vanhoja rättejä. Luotan siihen, että hotelleissa lakanat ym. on hyvin pesty.

varmaankin ihmiset myös pesevät kirppareilla myytävät vaatteensa, mutta ajatus vain etoo minua, eikä minun onneksi ole pakko ostella toisten käytettyjä vaatteita tai kankaita.
Na

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Na »

Mä olen ostanut kirjoja, astioita, levyjä, verhot, huonekaluja, takkeja yms.
Ja lasten t-paitoja. Kun vähän kaulusta muokkaa niin niistä tulee mukavia tyttöjen t-paitoja. Löytyy My Little Ponystä Puuha-Peteen. :)
Kreivitar

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

Mojo kirjoitti: On tullut käytyä muutamaan otteeseen, kun on perinteestä poikettu ja hesanreissulla pysähtynyt muualle ku Ykköspesälle.
Aivan tolkuttomasti krääsää siellä on. Voi kierrellä vaikka kuinka kauan, ja aina löytty jotain mitä viime kierroksella meni ohi...

... niin ja onpa siellä ravintelipuolellakin ihan viihtyisää. Papukajoja oli viimeksi ku kävin, ja on tainnut joskus olla liskojakin mitä voi pällistellä.
Juu, ja eilen siellä oli myös live-pianisti soittamssa :) On se paljon idyllisempi paikka kuin joku kolkko huoltoasema.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Kreivitar kirjoitti:.

varmaankin ihmiset myös pesevät kirppareilla myytävät vaatteensa, mutta ajatus vain etoo minua, eikä minun onneksi ole pakko ostella toisten käytettyjä vaatteita tai kankaita.

Tiedæn erææn ystævæni joka oli samaa mieltæ - kaikesta kæytetystæ tavarasta, mutta etenkin vaatteista. Mietin jo silloin ettæ ettæ mitenkøhæn hæn saattoikaan katsella mitææn tæysikæisiæ miehiæ, tuskinpa nekææn olivat ihan ensimmæistæ kertaa liikenteessæ =D...
Ja kuinka hæn saattoi ostaa kaupastakaan vaatteita, jokuhan oli saattanut kokeilla niitæ? Puhumattakaan siitæ ettæ hikinen kiinalainen oli jossain vaiheessa likaisin kæsinsæ kangasta kosketellut ommellessansa..

Noin kirpparitavarasta, yleisesti tarkoitus on (kai?) ettæ ne pestææn itse, jos on pieninkin epæilys siitæ ettæ ostetut vaatteet eivæt ole puhtaita. Useimmilla on sen verran væhæn sæilytystilaa ettæ ylimææræiset tavarat kannetaan kellariin. Pesussahan se tunkkainen haju læhtee jos ei tuuletus riitæ.. (pesu siis vaate muuten olisikin aivan puhdas).

Næistæ oudoista fiksaatioista tuli mieleeni off-topikin suuntaan.
Eræællæ toisella ystævættærellæni oli mitæ huvittavin pææhænpinttymæ.. Hænen lehteænsæ ei saanut selata ennen kuin hæn itse oli sen "korkannut". Lehti ei ilmeisesti ollut enææ sama menetettyænsæ neitsyytensæ.. ?
Ja auta armias jos satuit vahingossa katsomaan hesaria/aikakausilehteæ hænen luonansa, ja hæn ei sitæ vielæ ollut lukenutkaan.. Ikuisesti muistan sekæ ilmeen ettæ æænensævyn, jolla asiasta mainittiin...
Hmm.. mitæ enemmæn muistelen kyseistæ entistæ parasta ystævææni, sitæ tyytyvæisempi olen ettæ hæn on entinen ystævæni.. =D
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

NomenNescio kirjoitti:Næistæ oudoista fiksaatioista tuli mieleeni off-topikin suuntaan.
Eræællæ toisella ystævættærellæni oli mitæ huvittavin pææhænpinttymæ.. Hænen lehteænsæ ei saanut selata ennen kuin hæn itse oli sen "korkannut". Lehti ei ilmeisesti ollut enææ sama menetettyænsæ neitsyytensæ.. ?
Ja auta armias jos satuit vahingossa katsomaan hesaria/aikakausilehteæ hænen luonansa, ja hæn ei sitæ vielæ ollut lukenutkaan.. Ikuisesti muistan sekæ ilmeen ettæ æænensævyn, jolla asiasta mainittiin...
Hmm.. mitæ enemmæn muistelen kyseistæ entistæ parasta ystævææni, sitæ tyytyvæisempi olen ettæ hæn on entinen ystævæni.. =D
Tollaset päähänpinttymät on kyllä rasittavia..

Itselläni on ollut ja on varmaan vieläkin joitain pinttymiä, lähinnä puhtauteen liittyviä. Esim. mun mielestä sängylle, jossa ei ole päiväpeittoa, ei voi mennä makoilemaan päivävaatteet päällä, koska esim. farkunlahkeet on voinut laahata jossain koirankakassa. Sänky on pyhä! :wink:
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kreivitar kirjoitti:Vaatteita enkä mitään lakanoita, rättejä/riepuja tai muita lumppuja kirppiksiltä osta. Minua etoo ajatus, että ne ovat hinkanneet jonkun toisen ihoa vasten. Yäks. Omia riepuja olen kerran ollut myymässä joskus viime vuosisadalla.

Sen sijaan kirjalöytöjä tulee joskus tehtyä ja ostettua kirppareilta. Kannattaa käydä Kasvihuoneilmiössä (on jossakin Hiidenveden "takana" Lohjan lähistöllä). Siellä on kaikkea kivaa krääsää ja antiikkijäljitelmähuonekaluja: paljon suuria ja mahtavia lipastoja, ruokailuryhmiä, divaaneja ja kaappeja koreine kaiverruksineen ja peileineen ym. ihastuttavaa tavaraa silmänruuaksi. Kävin siellä juuri eilen saamassa silmäiloa.
Mä ostan kaikkea, minkä voi pyyhkiä, pestä tai pesettää. Kenkien ostoa kirpparilta vältän. Lehtiä ja kirjoja kyllä ostan, vaikka niitä ei voikaan pestä. Heh.

Mites noi kirjat? Jokuhan on voinut vaikka runkata kirjan sivuille lukiessaan jotain eroottista kohtaa?
Kikkelis kokkelis.
Aito_Johanna

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Keikaus kirjoitti: Esim. mun mielestä sängylle, jossa ei ole päiväpeittoa, ei voi mennä makoilemaan päivävaatteet päällä, koska esim. farkunlahkeet on voinut laahata jossain koirankakassa. Sänky on pyhä! :wink:
:komp:
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Aito_Johanna kirjoitti:
Keikaus kirjoitti: Esim. mun mielestä sängylle, jossa ei ole päiväpeittoa, ei voi mennä makoilemaan päivävaatteet päällä, koska esim. farkunlahkeet on voinut laahata jossain koirankakassa. Sänky on pyhä! :wink:
:komp:
Mä en ikinä petaa sänkyä. Luin kaiken lisäksi, että sänkyyn vaan kaikki pölypunkit pesiytyy kahta kauheemmin jos sen petaa ;)
Ai niin, ja hammasharja pitäisi säilyttää kahta metriä kauempana pöntöstä, muuten bakteerit leviää sinnekin :D
Bliss

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Camilla kirjoitti: Ai niin, ja hammasharja pitäisi säilyttää kahta metriä kauempana pöntöstä, muuten bakteerit leviää sinnekin :D
Olishan se kamalaa elää tietäen, että pöntössä on hammasharjasta lentäneitä bakteereja :shock:
Bigmama

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Bigmama »

Mä saan syövän tupakanpoltosta joten ei paljoa nappaa muiden taudit.

Noh, kyllähän mä desinfioin ostamani tavarat. Kirjoja en kylläkään pese.. jostain syystä.. =)
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Hauska havainto sattui silmiini tässä eräänä päivänä kirpparilla. Kattelin, että siinäpä tutun näköinen pieni pöytähirvitys, taitaa olla samanlainen kun mulla on mökin puuveskissä apupöytänä. Menin sitten lähempää vilkasemaan ja samanlainenhan se oli, omaani kyllä paljon paremmassa kunnossa. Pöydässä oli lappu: Alvar Aalto pöytä, numero 72. Pöytiä valmistettu yhteensä 100kpl. Hinta 200€. Hah, enpä olisi arvannut, että mun mökkiveskin pöytä on vallan antiikkia ja ilmeisen arvokasta vielä. Maailmassa monta o ihmeellistä asiaa..
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
nokkaelain

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Camilla kirjoitti: Ai niin, ja hammasharja pitäisi säilyttää kahta metriä kauempana pöntöstä, muuten bakteerit leviää sinnekin :D
Hankalaa tuo olisi esim. 1,5m x 1,5m -kokoisessa kylpyhuoneessani - tosin pöntön kannesta on kattoon 210cm, joten ei mahdotontakaan. Muutenkin esineitten sijoittelua hankaloitaa tuohon valtavaan tilaan sijoitettu 1m pituinen amme (-kele, en mahtunut edes istumaan "wc-istuimelle" :perse: ennen kuin ruuvasin kyseisen kaukalon kyljet pois.)
Kreivitar

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

NomenNescio kirjoitti:
Tiedæn erææn ystævæni joka oli samaa mieltæ - kaikesta kæytetystæ tavarasta, mutta etenkin vaatteista. Mietin jo silloin ettæ ettæ mitenkøhæn hæn saattoikaan katsella mitææn tæysikæisiæ miehiæ, tuskinpa nekææn olivat ihan ensimmæistæ kertaa liikenteessæ =D...
Eh, siis ystäväsi on samaa mieltä kenen kanssa? Haluaisin vielä varmentaa, että mielestäsi henkilöt, jotka eivät pidä käytetyistä vaatteista, ovat kiinnostuneita nuorista neitsypojista? Jos ei pidä käytetyistä vaatteista, niin on pedofiili ja bakteeriammoinen? Mielenkiintoista...

Entäs sitten käytettyjen vaatteiden käyttäjät: harrastavat villiä irtoseksiä kaikkien kanssa? :D

Hienoa, että saatiin tuo ihmissuhde-efektikin tähän keskusteluun mukaan, sillä tokihan miehiä (siis "käytettyjä" eli ei neitsyt-poikia) voi verrata kirpputorien käytettyihin vaatteisiin.
Viimeksi muokannut Kreivitar, 20.12.2005 7:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kreivitar

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

Keikaus kirjoitti: Mites noi kirjat? Jokuhan on voinut vaikka runkata kirjan sivuille lukiessaan jotain eroottista kohtaa?
Olen ajatellut asiaa, mutta olen valmis ottamaan riskin.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Kreivitar kirjoitti:
NomenNescio kirjoitti:


Eh, siis ystäväsi on samaa mieltä kenen kanssa?
Itse kæytit sanaa ettæ "iholle"... Ainoa minkæ ihokosketus minulle on noin suoraan vastenmielistæ on ihminen jota en tunne, tai josta muuten en vælitæ.


Noin muuten puhuin tæstæ ystævæstæni ja mitæ mietin kun hæn kertoi ettei voisi koskaan kæyttææ kenenkææn muun pitæmiæ tavaroita, kun kirpputoreista tuli puhe joskus aikoinaan. Sinua en tunne, vain yhdenmukainen sanavalinta herætti assosiaation tuohon ystævææni.

Minulle taasen on aika yhdentekevææ miten joku on aiemmin tavaraa kæyttænyt mikæ minulla on.
Ihmettelin kyllæ kerran næhdessæni erææn myyvæn hieromasauvaa. En itse ostaisi moisia intiimitavaroita (vaikka kyllæ nekin voidaan puhdistaa.. niin olen tuossa rajoittunut? =D ), mutta ehkæ sillekin løytyi ostaja?
Kreivitar

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

NomenNescio kirjoitti:
Itse kæytit sanaa ettæ "iholle"... Ainoa minkæ ihokosketus minulle on noin suoraan vastenmielistæ on ihminen jota en tunne, tai josta muuten en vælitæ.
Niin, minä puhuin yksinomaan käytetyistä vaatteista (tai muista kirppikseltä ostetuista räteistä) ihollani. En siis tavaroista tai ihmisistä tmv. Ihminen pääsee iholleni vain, jos tunnen hänet. Ihokosketuksen laatuhan sitten riippuu keskinäisestä suhteestamme kyseisen ihmisen kanssa.

Muista kuin vaatteista tai lakanoista ja mahdollisesta etoamuksesta jotain muuta (esim. lasimaljakkoa, kirjaa tai muuta tavaraa) kohtaan en sitten puhunutkaan. Siitäpä vain ihmetykseni tuohon samaa mieltä -olemiseen.

Minulle on myös yhdentekevää, mistä ihmiset vaatteensa tai muut tavaransa ostavat. En minä heitä arvostele tai keksi mahdollisia luonneteorioita sen perusteella.
Elukka

Re: Kirpputorit

Viesti Kirjoittaja Elukka »

nokkaelain kirjoitti:
Camilla kirjoitti: Ai niin, ja hammasharja pitäisi säilyttää kahta metriä kauempana pöntöstä, muuten bakteerit leviää sinnekin :D
Hankalaa tuo olisi esim. 1,5m x 1,5m -kokoisessa kylpyhuoneessani - tosin pöntön kannesta on kattoon 210cm, joten ei mahdotontakaan. Muutenkin esineitten sijoittelua hankaloitaa tuohon valtavaan tilaan sijoitettu 1m pituinen amme (-kele, en mahtunut edes istumaan "wc-istuimelle" :perse: ennen kuin ruuvasin kyseisen kaukalon kyljet pois.)
Mun hammasharja on keittiössä, ainakin 5 metrin päässä ja suljetun oven takana pöntöstä. :P
Vastaa Viestiin