Mistä edullisin asuntolainan marginaali 2015?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Mistä edullisin asuntolainan marginaali 2015?

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Mene töihin pankkiin. Marginaali 0%
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14904
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mistä edullisin asuntolainan marginaali 2015?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kottarainen kirjoitti:Voisiko pankki antaa pitää jollain ilveellä vanhan lainan, jossa 6 vuotta sitten saatu superedulllinen marginaali?
Mä kyllä melkeen tällä hetkellä ottaisin 10 v kiinteän. Pitkät korot on ihan naurettavan alhaalla.

Mutta mulla on sellainen käsitys, että asunnonvaihtotilanteessa pankki ei saisi edellyttää vanhan lainan purkamista alta, uudet ehdot koskisivat vain siis uutta lainanpalaa. Sen kilpailuttaminen toki edellyttää sitten jälkipanttia, jonka arvo on vähemmän kuin ensisijaisen vakuuden, joten siinä on sitten vakuuksien laskeskelu edessä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mistä edullisin asuntolainan marginaali 2015?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kottarainen kirjoitti:Voisiko pankki antaa pitää jollain ilveellä vanhan lainan, jossa 6 vuotta sitten saatu superedulllinen marginaali?
Muuhun en osaa kommentoida, mutta tämä onnistuu vakuuden vaihdolla, jos uudessa vakuudessa on riittävästi vakuusarvoa kattamaan jäljellä olevan lainan määrä. Vaihdosta joutuu yleensä maksamaan palvelumaksun, mutta se ei oikeuta marginaalin nostoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14904
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mistä edullisin asuntolainan marginaali 2015?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kottarainen kirjoitti:Voisiko uusi lainanpala olla eri pankista? Ajatellen siis sitä marginaalin kilpailutusta?
Voi. Vakuuden vaihto omassa pankissa pitäen vanha laina ja sitten yli jäävää vakuusarvoa voi käyttää toisessa pankissa jälkipanttauksella vakuutena. Siinä on vaan sellainen juju, että jälkipantin arvoksi lasketaan yleensä joku 0,8 - 0,85 kertaa se mikä sen arvo olisi ensipantin saajalle.

Oleellisinta kai on, että pyytää kilpailevat tarjoukset nähdäkseen, että onko oman pankin tarjous mitenkään haarukassa. Oma pankki saattaa kilpailun puuttuessa kytkeä diiliin vanhan lainan suolauksen, vaikka se ei oikeastaan saisi.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mistä edullisin asuntolainan marginaali 2015?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kottarainen kirjoitti:Kiitos neuvoista teille :-)
Eipä kestä 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin