Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tilastoja sivulta 19 alkaen

http://www.stat.fi/til/ksyyt/2013/ksyyt ... -30_fi.pdf

Mihin uskot kuolevasi?

Mihin yleiseen kuolemansyyhyn et itse usko kuolevasi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yleisistä tappajista en usko kuolevani Verenkiertoelinten sairauksiin, koska mulla on matala verenpaine ja kolesteroli. En Kurkunpään, henkitorven ja keuhkon syöpään, koska niissä tupakointi ja asbesti ovat tärkeitä riskitekijöitä ja mulla ei ole kumpaakaan. Talon radon pitoisuudenkin olen mitannut alhaiseksi.

Pitäisin todennäköisimpänä, että kuolen johonkin syöpään. Tapaturmainen kuolemakin on toki mahdollinen. Dynastia toki lopulta, jos ei muuhun kuole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti:Kuolen jättimäiseen räjähdykseen.
Muista jättää tippiä siivoojille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja elco »

En usko kuolevani päihteisiin. Enkä syöpään, koska muutaman kymmenen vuoden tähtäimellä syövät luultavasti osataan parantaa. Sama pätee verisuonitauteihin.

Todennäköisimpänä pidän itsemurhaa (tarkistetaan tässä sitä, että harkittu OD saattaa mennä päihdekategoriaan) - en kuitenkaan ihan heti vaan joskus vielä vanhempana. Seuraavana tulevat irralleen päässeen tekoälyn ja/tai biologisen tai nanoteknisen aseen toimesta; tämän rinnalla tulee vanhanaikaisessa sodassa, mellakassa, sortotoimien kohteena tai muuten väkivaltaisesti.

Happy path on, ettei kuole ollenskaan, vaan noin 2040 pystyy lataamaan tietoisuutensa pilveen ja elämään siellä järjettömän kellotaajuuden avittamana virtuaalisen ikuisesti.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lähipiirissä on ollut paljon syöpää niin suvussa kuin ei-sukulaisissakin, joten se tuntuu tällä hetkellä kovin yleiseltä. Väkivaltaista tai myrkytys/päihdekuolemaa pidän epätodennäköisenä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Talon radon pitoisuudenkin olen mitannut alhaiseksi.
Mä kasvoin moninkertaisesti raja-arvot ylittävässä rakennuksessa, joka selvisi ja korjattiin vasta siinä vaiheessa, kun olin jo muuttanut omilleni. Se lienee todennäköisin syy, jos satun syöpään kuolemaan. Veikkaisin kuitenkin tapaturmaa tai, jos onnistun välttämään ennenaikaisen kuoleman, verenkiertoelinten sairauksia kuolinsyyksi, koska en muista yhtään syöpätapausta suvustani. Vallankin lähisukulaiset olleet kovin pitkäikäisiä ja kuolleet epämääräisiin vanhuuden vaivoihin 90:n jälkeen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Mihin uskot kuolevasi?
Raidiin, koska se tappaa niin kotona kuin puutarhassa :ohyeah:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Sukurasitteen huomioon ottaen uskon kuolevani tylsyyteen, kun kaikki kaverit ja ikätoverit ovat jo vuosia ennen minua kuolleet milloin mihinkin.
Viime vuosina kuolleet sukulaiset ovat kaikki olleet +-100-vuotiaita, parin vuoden heitolla suuntaan tai toiseen.

Päihde- tai väkivaltakuolemaan en usko, enkä noihin yleisimpiin sairauksiinkaan.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Todennäköisiä syitä:

- onnettomuus
- diabetes
- sydän- ja verisuonitaudit
- itsemurha
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jos en nyt jotain aivan hämmästyttävää kompensoivaa elämäntaparemonttia tässä lähiaikoina tee, niin ihan geneettisenä perintönä pitäisin aika todennäköisenä, että kuolen näihin perisuomalaisiin sydän- ja verenkiertoelinten sairauksiin. Tosin on edellisessä sukupolvessa ollut kyllä sen verran syöpiäkin, että voivathan ne keritä ensin. Onnettomuus-, väkivalta-, itsemurha- ja päihderiskit ovat varmaan suhteellisen ja absoluuttisen pienet.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Meillä on melko pitkäikäistä sukua paitsi ne, jotka tekivät itsarin. Eli sukurasitetta ei oikein ole noihin listassa mainittuihin paitsi tietty itsareihin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vitutukseen, joten kuolema määärittelemätön yhtälö, joka toteutuu jos toteutuu..
Pyyhin Netikettiin..
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Kuolen todennäköisesti syöpään, onnettomuudessa tai ihan vaan vanhuuteen. Jos saisi itse valita, niin aortan repeäminen voisi olla hyvä tapa lähteä. Kaikki on kuulemma ohi nopeasti ja kerralla. Ei tarvi jäädä sänkypotilaaksi toisten hoidettavaksi.

Noin niin kuin jatkona aiheelle, mikä teidän mielestä olisi sopiva ikä kuolla? Itsekin tunnen vanhuksia, jotka ovat olleet vuosikausia vuodeoastoilla pötköttämässä. Nyt kun itse on vielä ihan hyvässä vedossa, niin tuntuu tosi vaikealta ajatella samankaltaisia viimeisiä vuosia omalle kohdalle. Vaan mistäs sen tietää, ehkäpä sitä tosiaan saa lähteä ns. saapikkaat jalassa.
Äiti ei tiedä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Leila kirjoitti:Kuolen todennäköisesti syöpään, onnettomuudessa tai ihan vaan vanhuuteen. Jos saisi itse valita, niin aortan repeäminen voisi olla hyvä tapa lähteä. Kaikki on kuulemma ohi nopeasti ja kerralla. Ei tarvi jäädä sänkypotilaaksi toisten hoidettavaksi.
Aortan dissekaatio on kyllä erittäin kivulias ja siihen kuoleminen voi kestää monta tuntia. Jos ehditään leikata, voit päätyä teholla ja huonolla tuurilla kuolet kuitenkin maattuasi siellä. En suosittele.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja Leila »

James Potkukelkka kirjoitti: Aortan dissekaatio on kyllä erittäin kivulias ja siihen kuoleminen voi kestää monta tuntia. Jos ehditään leikata, voit päätyä teholla ja huonolla tuurilla kuolet kuitenkin maattuasi siellä. En suosittele.
Ok, olen saanut väärää infoa aiheesta. Se siitä sitten.
Äiti ei tiedä
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Eiköhän noita aortan repeämisiäkin ole monenlaisia. Olen ollut tilanteessa missä näin tapahtui, ihminen vain kuoli parturin tuoliin sanomatta sanaakaan.

Minä kuolen todennäköisesti liikenneonnettomuudessa, mikäli ajokilometrit pysyy samana. Toisaalta ajan niin turvallisella autolla, että kuolemanriski on kai reilusti alentunut.

En tiedä suvusta ketään syöpään kuollutta, sen sijaan kaikki vanhemmat sukulaiset ovat tainneet mennä erinäisten aivoninfarktien seuraamana. Geenit tulee molempien vanhempien puolelta Suomen rajojen ulkopuolelta, mikä kai osaltaan on hyväkin juttu.

Isän puolen suku on hyvin pitkäikäistä ja sitkeää sorttia, joten sen varalta aion hankkia itselleni jotain nopeasti tappavaa. En aio jäädä sängynpohjalle kituuttamaan. Eli lukitsen vastauksen yliannostus.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:Eiköhän noita aortan repeämisiäkin ole monenlaisia. Olen ollut tilanteessa missä näin tapahtui, ihminen vain kuoli parturin tuoliin sanomatta sanaakaan.
Njoo, kyllä sitä varmaan hyvällä tuurilla kuolee ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei, kyllä sun viimeiset sanat on joko "haudatkaa minut tuulitakissa" tai "tämä on kepuvastainen salaliitto."
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pertin viimeiset sanat ovat "muistakaa tsekata, onko hautauksesta erikoistarjouksia!"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Pertin viimeiset sanat ovat "muistakaa tsekata, onko hautauksesta erikoistarjouksia!"
Tai, "Silloin, kun arkku laskeutuu, jytisee eurodance!"
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai rellun kajareista kun tavaratilassa olevat talvitakit ovat syttyneet itsekseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mihin uskot/ et usko kuolevasi?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Leila kirjoitti:
Noin niin kuin jatkona aiheelle, mikä teidän mielestä olisi sopiva ikä kuolla?
Sitten kun ei jaksa enää elää. Jos joutuu vuodepotilaaksi ja on kipuinen eikä parannuksesta ole toivoa, niin silloin joutaapi mennä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin