6.12-marssi rähinä

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Mutta ihmisellä on oikeus ilmaista mielipiteensä, vaikka en niistä tykkäisikään.
Niin. Tätähän tässä on koetettu sullekin tolkuttaa: tällainen oikeus on sen verran keskeinen osa länsimaista sivistysvaltiota, että on vähän huonoa makua osallistua poliittista terroria erimielisiä kohtaan suosivien tahojen marssiin silloinkin, kun he eivät kanna natsibanderolleja.
Tuolla perusteella kyllä vasemmiston vappumarssiinkin osallistuminen on huonoa makua. Toisessa kulkueessa on punamustat anarkomarkot, toisessa idarit kuulapäät. Molemmat suosivat poliittista terroria. Kyllähän tässä tapauksessa se anarkomarkoporukka tässä kuitenkin on joka pyrkii väkivaltaisesti tukahduttamaan mielenosoituksen, joka on sitä mielipiuteen ilmaisua.

Nyt sä kyllä joko ilmaisit itsesi huonosti taikka puhuit itsesi tavattoman syvälle pussiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Mutta ihmisellä on oikeus ilmaista mielipiteensä, vaikka en niistä tykkäisikään.
Niin. Tätähän tässä on koetettu sullekin tolkuttaa: tällainen oikeus on sen verran keskeinen osa länsimaista sivistysvaltiota, että on vähän huonoa makua osallistua poliittista terroria erimielisiä kohtaan suosivien tahojen marssiin silloinkin, kun he eivät kanna natsibanderolleja.
Tuolla perusteella kyllä vasemmiston vappumarssiinkin osallistuminen on huonoa makua. Toisessa kulkueessa on punamustat anarkomarkot, toisessa idarit kuulapäät. Molemmat suosivat poliittista terroria. Kyllähän tässä tapauksessa se anarkomarkoporukka tässä kuitenkin on joka pyrkii väkivaltaisesti tukahduttamaan mielenosoituksen, joka on sitä mielipiuteen ilmaisua.

Nyt sä kyllä joko ilmaisit itsesi huonosti taikka puhuit itsesi tavattoman syvälle pussiin.
Mä tiedostan, että mulla on kroonisia vaíkeuksia innostua analogia-argumenteista. Juuri koskaan minusta ne eivät selvennä asiaa vaan sotkevat, kun nostavat (tyypillisesti tarkoitushakuisesti) valikoituja piirteitä esiin keskustelun kohteena olevasta asiasta ja assosioivat niitä jonkun ihan muun asian joihinkin piirteisiin. Lisäksi mä olen sellainen putkiaivo, että minusta pitäisi keskustella yhdestä asiasta kerrallaan. Anarkisti-idioottien rähinöinti, äärioikeistopellejen marssiminen ja vasemmiston vappumarssi ovat kaikki kovin erilaisia ilmiöitä, joilla on hyvin toisistaan poikkeava kulttuurihistoria ja hyvin erilainen sisäinen rationalisaatio. Niiden sotkeminen yhteen ei oikein minusta kovin helpolla selvennä keskustelua vaan vain sotkee sitä.

Minun argumenttieni perusteella voisi tuomita typeränä osallistumisen sellaisiin mielenilmauksiin, jotka nimellisesti olisivat pelkkiä jonkin yleisetsi hyvänä ja kauniina pidetyn asian tuen ilmauksia, mutta jotka tosiasiassa olisivat marginaalisten äärijärjestöjen, jotka ovat lähiaikoina todistetusti syyllistyneet poliittiseen terroriin tai omassa materiaalissaan flirttailevat eksplisiittisesti totalitaristisen ideologian kanssa, masinoimia (ja myöhemmin imagonmuokkausviestinnässä käyttämiä) tapahtuma, joiden järjestelyissä ei ole mukana mitään yleisesti hyväksyttyjä ja etabloituneita yhteiskunnallisia toimijoita.

Ovatko vasemmiston vappumarssit tällaisia? En osaa sanoa, en ole koskaan tuntenut mitään vetoa vasemmiston vappumarsseille enkä ole ottanut niiden luonteesta selvää. Sen tiedän, että jotkut esim. Israelin toiminnasta inspiroituneet rauhanmarssit ovat olleet tällaisia: näennäisestä hyväksyttävyydestään huolimatta niihin osallistuminen palvelisi (myös) järjestäjätahojen hyvin epämiellyttäviä propagandatarkoitusperiä, ja niinpä niihin osallistuminen osoittaisi erittäin huonoa makua. Voi muuten olla, että itse keskusteluun tuomasi ylioppilaiden soihtukulkue olisi parempi vastinpari vasemmiston vappumarsseille: ylioppilaidenkin nationalistisella aktivismilla on musta historiansa, mutta ei kai kukaan järjissään oleva sitä pidä minään paheksuttavana ja sivistymättömyyttä osoittavana performanssina.

Googlasin muuten 612 marssin, ja sain esiin esim. Kansan uutisten artikkelin viime vuoden kekkereistä. Mä en tietenkään tarkoita, että Kansan uutiset olisi tässä (tai monessa muussakaan asiassa) kovin neutraali tai uskottava media, mutta mun on silti kovin vaikea kuvitella, että etabloituneet oikeistolehdet kirjoittaisivat samaan sävyyn vasemmiston vappumarsseista. (Ainakaan Suoemssa, esim. Briteissä vappumarssit ovat kyllä pääasiallisesti anarkistien riehuntaa.) Tämä huomio Kansan uutisten uutisoinnista viittaa paitsi analogiasi vedenpitävyyden puutteeseen, myös siihen, että niiden isaänmaallisten oikeistotahojen, jotka tosiaan sitoutuvat Bluntlyn visoimaan rauhallisuuden, järjestyksen ja kansalaisoikeuksien kunnioittamiseen, luulisi olevan erityisen kiukuissaan tästä äärioikeiston yrityksestä kaapata suuren yleisön silmissä isänmaallisuus marginaaliryhmille. Vähän kuin sosialidemokraatit tai jopa 70-luvun enemmistökommunistit ovat yhä käärmeissään siitä, että kommunsitien äärilaidan vähemmistö on niin hyvin onnistunut kaappaamaan suuren yleisön silmissä vasemmistolaisuuden itselleen. Ainakaan sivistysporvareiden tai perustuslaillisten oikeistolaisten ei pitäisi missään nimessä puolustella tällaisia 612-juttuja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
Googlasin muuten 612 marssin, ja sain esiin esim. Kansan uutisten artikkelin viime vuoden kekkereistä..
Kyllä se näyttää kovasti siltä, että kyseessä on äärioikeiston kinkerit.

Täytyy yrittää estää poikaa menemästä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja elco »

Taas nähtiin kuinka äärioikeiston väkivalta on se oikea huolenaihe verrattuna äärivasemmiston oikeutettuun rähinöintiin.

Vasemmiston väkivalta on niin arkipäiväistä, ettei siitä jaksa kukaan olla huolissaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Poika pysyi onneksi kotona. Tosin intoa lähteä marssimaan hillitsi varsin tehokkaasti se, että silmä oli jo valmiiksi mustana ja silmäkulmassa tikkejä. Kuulemma "vapaaottelua" harrastettu :roll:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kyllä mua huolestuttaa.

Tosin tässä tapauksessa ehkä oikeasti oli jonkin sortin urheilusta (ei siis katuväkivallasta) kyse, koska oli ostanut hammassuojat. Eihän se toki mitään todista, mutta väitti, että olivat salilla olleet. Tiedä sitten.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Poika pysyi onneksi kotona.
Joo, loppujen lopuksi se olin minä, joka sinne meni marssimaan. Kun Kitinän ulkopuolella ei oikein kohtaa tyyppejä, jotka symppaisivat kummankaan osapuolen kanssa, koko reipas ulkoilutapahtuma pääsi ihan unohtumaan. Ja sain sitten sunnuntaina illalla kuningasidean lähteä käväisemään Töölössä siinä Taivallahden kieppeillä. Hämmästys oli suuri, kun poliiseja oli kuin kansalaisia ämpärijonossa. Katuja oli suljettu enkä edes saanut pysäköityä sinne, mihin oli ajatellut, ja jouduin luikkimaan sateessa huppu päässä Hesperianpuiston läpi. Mutta kai habitukseni oli hupusta huolimatta niin kunnianarvoisan keskiluokkainen (ja -ikäinen), että poliisi ei menoani pysäyttänyt. Kirosin kyllä siinä kastuessani niin natsi- kuin anarkisti-idiootitkin mielessäni: vaikka sinänsä on hyvä, että kummankin puolen valopäät älyävät järjestää nämä omaa surkeaa egoaan pönkittävät larppaukset sivuun kunnon kansalaisten kekkereistä, niin kuitenkin pääsivät häiritsemään elämääni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Sain illalla linkin periscope.tv - palveluun, missä joku amatöörijournalisti streamasi tapahtumia livenä. Siinähän sitä sai ihmetellä teknologian kehitystä kun poliisi eteni paineilmapyssy tanassa anarkisteja kohdin, 2500 ihmisen seuratessa kotinäytöiltään ja kommentoidessa toimintaa.

Edit: Helsingin Poliisikin kommentoi, palvelun tunnarit kun on twitter-tileihin liitetty, niin ilmeisesti oli vielä aito kommentti.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti:Sain illalla linkin periscope.tv - palveluun, missä joku amatöörijournalisti streamasi tapahtumia livenä. Siinähän sitä sai ihmetellä teknologian kehitystä kun poliisi eteni paineilmapyssy tanassa anarkisteja kohdin, 2500 ihmisen seuratessa kotinäytöiltään ja kommentoidessa toimintaa.
Juu. Hesarikin streamasi kahden eri kuvaajan voimin. On kyllä kehitys kehittynyt.

Asensin myös periscopen eilen, mutta vasta kun toiminta oli jo ohi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
aasi kirjoitti:Sain illalla linkin periscope.tv - palveluun, missä joku amatöörijournalisti streamasi tapahtumia livenä. Siinähän sitä sai ihmetellä teknologian kehitystä kun poliisi eteni paineilmapyssy tanassa anarkisteja kohdin, 2500 ihmisen seuratessa kotinäytöiltään ja kommentoidessa toimintaa.
Juu. Hesarikin streamasi kahden eri kuvaajan voimin. On kyllä kehitys kehittynyt.

Asensin myös periscopen eilen, mutta vasta kun toiminta oli jo ohi.
Toimiiko se netin kautta jos on linkki vai onko vain appipohjainen, en ole jaksanut asentaa appia vielä.
Taitaa vaatia apps:n. En ainakaan saanut selaimessa PC:ssä toimimaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aika innokkaasti poliisi käytti paineilma-asetta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti:Taitaa vaatia apps:n. En ainakaan saanut selaimessa PC:ssä toimimaan.
Toimii se selaimessa, jos flash löytyy ja on sallittu käyttöön, mutta ei voi hakea mitään - pitää saada linkki suoraan lähetykseen tai lähettäjään.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Aika innokkaasti poliisi käytti paineilma-asetta.
Kun on hieno lelu, pitäähän sitä käyttää. Minusta on kyllä melko lailla selvää, että siinä vaiheessa kun kivet ja pullot lentävät, ei pidäkään seisoa tumput suorana vaan pistää paine päälle kunnes spedeily loppuu. Ihmeen tehokas laite, jos 7 laukausta yhteensä on tilanteet rauhoittanut.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Juu. Kun on hyvä vasara, niin kaikki ongelmat ovat nauloja :)

Hyvinhän se toimi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:^Juu. Kun on hyvä vasara, niin kaikki ongelmat ovat nauloja :)

Hyvinhän se toimi.
Joka miekkariin 100 kappaletta tuollaisia tanaan niin anarkot alkaa kohta vetää itse turpaan niitä, jotka aloittaa pullojen heittelyn.

Takku.net:issä on aikas hiljaista.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kyllä te jo tiedätte, ketkä, mikä puoli siellä huliganisoi ja joihin poliisin täytyi käyttää voimakeinoja ja talteenottaa 130 ihmistä. Eivät tainneet olla sen laillisen ja rauhallisen itse mielenosoittajien lippu-ja soihtukulkueen porukkaa.

Lisäksi henkilökohtaisesti olen jo vakuuttunut, että urpiainen on aivopesty sosiologipelleikoulun idiootti ja kekkuli-vekkuli, jonka edellytys toki on, että urpiainen on kenties synnynnäisesti täysi mulkku. Yhtä hyvin olisi voinut tulla Petrin "uskoon":

Turha perustella, ei se ääliö kuitenkaan mitään ymmärtäisi. Ei lukisi eikä edes näkisi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Taas nähtiin kuinka äärioikeiston väkivalta on se oikea huolenaihe verrattuna äärivasemmiston oikeutettuun rähinöintiin.

Vasemmiston väkivalta on niin arkipäiväistä, ettei siitä jaksa kukaan olla huolissaan.
Tästähän oli ihan puoliosuva mielipidekirjoitus aamun Hesarissa. Uutisointia ja mediadebattia työkseen systemaattisesti seuraava on tutkimustyönsä pohjalta sillä kannalla, että Elcon vaikutelma on aivan metsässä ja perustuu ideologisiin fantasioihin, joilla ei ole vastinetta todellisuudessa. Todellinen tilanne on aivan päinvastainen kuin mitä Elco on psyykannut itsensä uskomaan.

Tietysti oikeaoppinen kitinäkanta (tai ainakin elco-pertti-gat-kanta), jossa tutkimustieto saa väistyä erityisyksilön intuition tieltä, sivuuttaa tämän(kin) jo 70-luvulla linkolalais-stalinistiseen puolueeseen (joka tunnetusti käyttää suurinta valtaa yliopistoissa ja ministeriöissä) liittyneen dosentin häröilynä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Anarkistien itsenäisyyspäivänkähinöistä tulee paljon juttua sen takia, että ne sijoittuvat niin sopivasti. He ilmoittavat etukäteen, että keskellä Helsinkiä tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan rikotaan näyteikkuna ja heitellään poliisia kaljapulloilla. Hesarin, Ylen, Maikkarin ja iltapäivälehtien on helppo tulla paikalle. Streemausvälineet on jo etukäteen viritetty valmiiksi ja akut ladattu. Lisäksi ne tapahtuvat itsenäisyyspäivänä, jolloin ei ole mitään muita kotimaanuutisia.

Joitain vuosi sitten Tampeereella oli kait aika iso tempaus jonkun mustavihreän koalition toimesta, mutta kun siitä ei ilmoitettu etukäteen ja tapahtui poissa median etupihalta, jäi vähälle huomiolle. Sama joitain vuosia sitten Oulussa.

Media on laiskaa. Jos leijonakorumiehet etukäteen ilmoittaisivat, että tänään illalla hyökätään Helsingin keskustassa osoitteessa N.N olevaan vastaanottokeskukseen heittämällä seinään yksi polttopullo, niin olen varma, että sitä puitaisiin julkisuudessa päiväkausia. Ilmoitus olisi vielä parempi tehdä vielä noin viikko ennen tapahtumaa, jotta tunnelma saataisiin nostatettua etukäteen.

Iskut vastaanottokeskuksiin ovat kyllä jääneet yllättävän vähälle huomiolle. Ovatko kärkipoliitikot tuominneet niitä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:Taas nähtiin kuinka äärioikeiston väkivalta on se oikea huolenaihe verrattuna äärivasemmiston oikeutettuun rähinöintiin.

Vasemmiston väkivalta on niin arkipäiväistä, ettei siitä jaksa kukaan olla huolissaan.
Tästähän oli ihan puoliosuva mielipidekirjoitus aamun Hesarissa.
Mitä tuossa jutussa siis sanottiin? Vilkaisin läpi, mutta se oli jotain liirum laarumia muukalaisvihasta. Mamuvihahan on ihan odotettavaa, jos mamuista on nettohaittaa. Tuota vihaa hillitään parhaiten vähentämällä haittoja.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: Tuota vihaa hillitään parhaiten vähentämällä haittoja.
Kyllä kai eriarvoisuuden poistaminen auttaa tässä parhaiten. Hyvinvoivan, yhteiskuntaan sopeutuneen ja sivistyneen ihmisen ei pitäisi sairastaa muukalaisvihaa. Jos näin on, on siinä henkilökohtaisen kasvun paikka.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:Taas nähtiin kuinka äärioikeiston väkivalta on se oikea huolenaihe verrattuna äärivasemmiston oikeutettuun rähinöintiin.

Vasemmiston väkivalta on niin arkipäiväistä, ettei siitä jaksa kukaan olla huolissaan.
Tästähän oli ihan puoliosuva mielipidekirjoitus aamun Hesarissa. Uutisointia ja mediadebattia työkseen systemaattisesti seuraava on tutkimustyönsä pohjalta sillä kannalla, että Elcon vaikutelma on aivan metsässä ja perustuu ideologisiin fantasioihin, joilla ei ole vastinetta todellisuudessa. Todellinen tilanne on aivan päinvastainen kuin mitä Elco on psyykannut itsensä uskomaan.

Tietysti oikeaoppinen kitinäkanta (tai ainakin elco-pertti-gat-kanta), jossa tutkimustieto saa väistyä erityisyksilön intuition tieltä, sivuuttaa tämän(kin) jo 70-luvulla linkolalais-stalinistiseen puolueeseen (joka tunnetusti käyttää suurinta valtaa yliopistoissa ja ministeriöissä) liittyneen dosentin häröilynä.
Siis joku anarkisteja tutkiva sosiopatian jatko-opiskelija sanoo, että poliisia vastaan väkivaltaisesti käyttäytyvien hampuusien toiminnan oikeuttaa se, että hän luulee, että poliisin suojaaman toisen väkivallattoman mielenosoituksen osallistujissa on mahdollisesti polttopullomiehiä? Ja tämä on jotenkin osuvaa?

Saa olla kyllä uskomaton auktoriteettiusko, että tuon saa jotenkin käännettyä osuvaksi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: Media on laiskaa. Jos leijonakorumiehet etukäteen ilmoittaisivat, että tänään illalla hyökätään Helsingin keskustassa osoitteessa N.N olevaan vastaanottokeskukseen heittämällä seinään yksi polttopullo, niin olen varma, että sitä puitaisiin julkisuudessa päiväkausia. Ilmoitus olisi vielä parempi tehdä vielä noin viikko ennen tapahtumaa, jotta tunnelma saataisiin nostatettua etukäteen.
Vasemmiston väkivalta on odotusarvo. Jos leijonakorujengi pomppisi linnanjuhlien vieraiden taksien päällä tai yrittäisi tunkeutua linnaan niin luulisin, että poliisi reagoisi tappavaa voimaa käyttäen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:Taas nähtiin kuinka äärioikeiston väkivalta on se oikea huolenaihe verrattuna äärivasemmiston oikeutettuun rähinöintiin.

Vasemmiston väkivalta on niin arkipäiväistä, ettei siitä jaksa kukaan olla huolissaan.
Tästähän oli ihan puoliosuva mielipidekirjoitus aamun Hesarissa. Uutisointia ja mediadebattia työkseen systemaattisesti seuraava on tutkimustyönsä pohjalta sillä kannalla, että Elcon vaikutelma on aivan metsässä ja perustuu ideologisiin fantasioihin, joilla ei ole vastinetta todellisuudessa. Todellinen tilanne on aivan päinvastainen kuin mitä Elco on psyykannut itsensä uskomaan.

Tietysti oikeaoppinen kitinäkanta (tai ainakin elco-pertti-gat-kanta), jossa tutkimustieto saa väistyä erityisyksilön intuition tieltä, sivuuttaa tämän(kin) jo 70-luvulla linkolalais-stalinistiseen puolueeseen (joka tunnetusti käyttää suurinta valtaa yliopistoissa ja ministeriöissä) liittyneen dosentin häröilynä.
Siis joku anarkisteja tutkiva sosiopatian jatko-opiskelija sanoo, että poliisia vastaan väkivaltaisesti käyttäytyvien hampuusien toiminnan oikeuttaa se, että hän luulee, että poliisin suojaaman toisen väkivallattoman mielenosoituksen osallistujissa on mahdollisesti polttopullomiehiä? Ja tämä on jotenkin osuvaa?
Ei. Sun kyvyttömyytesi ymmärtää lukemaasi alkaa olla aika pitkälle menevää. Tekstissä todetaan, että tämä hommaurpojen harjoittama väkivaltainen terrori on laajuudessaan, yleisyydessään ja vakavuudessaan jotain sellaista, että vastavaa ei länsimaissa ole aikoihin nähty. Kuitenkaan asiasta ei kuitenkaan juurikaan ole keskusteltu julkisuudessa eikä siitä olla kovinkaan huolissaan, vaan se kuitataan jotenkin luonnollisena reaktiona maahanmuuton lisääntymiseen. Tämä Suomen muuttuminen yhteiskunnaksi, jossa (hommaurpojen) terrori-iskut ovat jokaviikkoisia, ja terroria jotenkin ymmärretään luonnollisena reaktiona, on radikaali ja kaamea muutos, josta kuitenkin keskustellaan kovin vähän verrattuna siihen, miten paljon jostain anarkistihörhöjen touhuista kohistaan. Kirjoituksessa ei tietenkään koeteta oikeuttaa anarkistien toimintaa mitenkään, vaan todetaan vain, että sinunkin käsityksesi mediahuomion määrästä ja laajuudesta on täysin harhainen.

Sinänäsähän tässä tulee mieleen, että tavallaan nämä mielikuvissa elävät puskaraiskaajamamujen ja leijonakorupellejen arkkityypit ansaitsevat toisensa: edellisten mielestä raiskauksissa ei ole mitään ihmeteltävää, kun naiset valitsevat kävellä kännissä pienissä vaatteissa puistoissa, ja jälkimmäisten mielestä terroriteoissa ei ole mitään ihemeteltävää, kun turvapaikanhakijoita päästetään maahan ennenkokemattomassa mittakaavassa. Harmi vain, että molempien aktiviteettien kärsijät ovat viattomia sivullisia ja kaiken huomion pitäisi olla tekijöissä, ei uhrien syyllistämisessä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:Tekstissä todetaan, että tämä hommaurpojen harjoittama väkivaltainen terrori on laajuudessaan, yleisyydessään ja vakavuudessaan jotain sellaista, että vastavaa ei länsimaissa ole aikoihin nähty.
Ja siis sä olet oikeasti sitä mieltä, että nämä polttopulloiskut ovat laajuudessaan, yleisyydessään ja vakavuudessaan Ranskassa kuluneen vuoden aikana tapahtunutta muslimiterrorismia pahempaa?

Se että jossain tekstissä noin todetaan ei vielä tarkoita sitä, että se on totta. Sun mielestä se on ehkä osuva havainto, mutta oma painotukseni on vähän erilainen.

EDIT: urpiainen on kajahtanut aivan lopullisesti, ei noin kuutamolla voi olla vaikka yrittäisi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 6.12-marssi rähinä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: Iskut vastaanottokeskuksiin ovat kyllä jääneet yllättävän vähälle huomiolle. Ovatko kärkipoliitikot tuominneet niitä?
Kitinä osoitti taas voimansa

http://www.hs.fi/politiikka/a1449889321270
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin