Mistä olet kiinnostunut/innostut?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mistä olet kiinnostunut/innostut?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Hmm. Mitä oikeastaan tarkoitat? Minkälaisiin itsellesi mielipahaa aiheuttavia tilanteisiin aktiivisesti hakeudut?
Tää on itsellenikin vähän vaikeasti hahmottuva alue, ja voi toki olla, että jostain syystä vain Vagan ja Peran muotoilut ovat sellaisia, jotka koen vieraiksi, eikä itse sisällössä ole niin suurta erimielisyyttä. En toki aktiivisesti hakeudu mielipahan perään, mutta pateettisimpina hetkinäni ajattelen, että motivaatiorakenteessani ei koko sisäänpäinkääntynyt mielihyvä/mielipaha-dimensio ole useinkaan ollenkaan kovin määräävä tekijä, vaan ritarilliset hyveet oikeasta ja väärästä, totuudesta ja valheesta, ohjaavat valollaan valkeaa ratsuani orientoitumaan maailman pimeydessä. Kitinä-esimerkkejä olisivat tosiaan ehkä suhtautuminen läheisten kristillisiin hautajaisiin tai siihen, että kohdattaessa kriittistä vasta-argumentaatiota suljetaanko silmät vai muokataanko omia kantoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mistä olet kiinnostunut/innostut?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Tää on kyllä mielenkiintoinen keskustelu, mutta en oikein osaa tarttua asiaan, kun selitettävät kokonaisuudet tuntuu niin isoilta. Mutta lähes kaikilla tuntuu olevan totuuden siementä mukana jutuissaan. Allekirjoitan jopa Yllen lähestymiskanna, enkä ole yllättynyt, että joku kokee niin. Tavoitteenani ei koskaan ole ollutkaan täyttää mitään yleisesti hyväksyttyjä normeja, vaan minulle riittää, kun elän sen mukaan, että voin olla sinut itseni kanssa.

Sen verran haluan kuitenkin tarkentaa, etten suinkaan aja aina omaa etuani suoraan, vaan aika useinkin välillisesti sen kautta, että olen ystävällinen ja avulias kohtaamiani ihmisiä kohtaan. Esim. harrastusten parissa osallistun aktiivisesti seuratoimintaan. Rahankaan suhteen en ole kovin tarkka, koska liian tiukka asenne aiheuttaa vaan turhaa stressiä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mistä olet kiinnostunut/innostut?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kirjat, lukeminen, kirjoittaminen, valokuvaaminen, kuvien muokkaaminen/tekeminen, taide, musiikki, lenkkeily, patikointi, juokseminen, eri maiden kulttuurit, matkustelu, eläimet, luonto, läheiset ihmiset. Kiinnostun herkästi eri asioista, mutta kiinnostus ei aina kestä kauan: riippuu vähän aiheesta.

Sitten kun ei jaksa kiinnostua mistään, voikin ampua kuulan kalloonsa. En jaksaisi sellaista elämää enää: olen sen jo kokenut. On ihanan vapauttavaa, kun tietää elämänsä tarkoituksen. Ja sehän on Tabermannia lainaten

Kun tietää
eläneensä turhaan
tietää ainakin
minkä vuoksi
on elänyt.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mistä olet kiinnostunut/innostut?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Onko sun valokuvia jossain nähtävissä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mistä olet kiinnostunut/innostut?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^

On, mutta en nyt sentään täällä aio mitään paljastella. Ja melko wannabe-tasolla mennään eli turha niitä on gallerioista etsiä :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin