Brexit

Yleinen lätinä jä kitinä

Brexit

toteutuu
8
44%
ei toteudu
10
56%
 
Ääniä yhteensä: 18

Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Tuo tilanne huutaa kaikkien velkavipujen äitiä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Joo, kiinnitä Dave talo ja mukulat, ota niin paljon kuin ulos lähtee ja hajasijoita 50/50 bitcoiniin ja brexitvetoon. Tuotto-odotus miljoonan lainalle on on 24-50 miljoonaa lyhyellä tähtäimellä. Sitten voit realisoida ja sijoittaa eRectumin kohtapuoliin lanseeraamaan Batcoiniin, jonka arvo nousee osakkaiden välisillä kaupoilla 1000% päivässä. Voin myös myydä eRectumin osakkeita ja optioita ja futuureja.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005900394.html

Sopimushan siis tulliliiton (josta sopimuksessa ei käytetä nimeä "liitto", ilmeisesti UK:n toivomuksesta) takia alistaa UK:n EU:n päätöksien noudattajaksi, mutta ilman mahdollisuutta vaikuttaa niihin.

Saa nähdä, miten käy.

Tuo on brittiläisessä kulttuurissa hienoa, että jos vastustetaan jotain ja koetaan, että ei voida ajaa asiaa siten, kuten itse kokee oikeaksi, erotaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun mielestäni (ei sillä, että mielipiteelläni olisi mitään merkitystä) UK:ssa pitäisi nyt järjestää kansanäänestys, jossa olisi kolme vaihtoehtoa

a)Jääminen EU:n jäseneksi
b)Nyt neuvoteltu sopimus
c)Ero ilman sopimusta
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mitä vittua? Äänestivät eron puolesta, joten sitten erotaan. Kun on erottu voivat äänestää mistä vaan. Ei se niin voi mennä, että äänestetään niin monta kertaa kunnes lopputulos on "oikea".

Parlamentit sun muut hallitukset ovat sen takia, että tekevät sopimukset.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ihan ok pointti. Tietysti voi esittää, että äänestettäessä kaikki tieto ei ollut käytettävissä ja nyt tietoa on enemmän. Mutta kyllä tuokin näkökanta on aivan järkevä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Täällä moni ajattelee juuri noin, että kun on jo kerran äänestetty niin mitäpä sitä enää. Ihan sama vaikkei edes tiedetty mitä äänestetään. Minua tämä koko saamaton Brexit-pelleily jo kyllästyttää.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Huomenna on jänskä päivä, kun parlementti päättää EU-erosiirtymisajan sopimuksesta. Kyseessähän ei ole varsinainen EU:n ja Britannian suhteita säätelevä sopimus, vaan ainoastaan siirtymäaikaa säätelevä sopimus.

Suomalaiset tarkkailijat pitävät ilmeisesti todennäköisimpänä, että parlamentti ei hyväksy sopimusta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.12.2018 11:16 Huomenna on jänskä päivä, kun parlementti päättää EU-erosiirtymisajan sopimuksesta. Kyseessähän ei ole varsinainen EU:n ja Britannian suhteita säätelevä sopimus, vaan ainoastaan siirtymäaikaa säätelevä sopimus.

Suomalaiset tarkkailijat pitävät ilmeisesti todennäköisimpänä, että parlamentti ei hyväksy sopimusta.
BBC laski jo aikaa sitten että se kaatuu ihan selvin numeroin. Ilmeisesti May saattaa yrittää vielä jotain viivettä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 10.12.2018 11:17 Ilmeisesti May saattaa yrittää vielä jotain viivettä.
Ilmeisesti tänä aikana olisi tarkoitus vielä yrittää neuvotella parempi sopimus? En usko onnistuvan.

Eli sopimusehdotus kaatunee, mutta mitä sitten tapahtuu? Sitä ei kait tiedä kukaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.12.2018 11:28
So Hard kirjoitti: 10.12.2018 11:17 Ilmeisesti May saattaa yrittää vielä jotain viivettä.
Ilmeisesti tänä aikana olisi tarkoitus vielä yrittää neuvotella parempi sopimus? En usko onnistuvan.

Eli sopimusehdotus kaatunee, mutta mitä sitten tapahtuu? Sitä ei kait tiedä kukaan.
Jos jotain pitäisi visioida, niin May kyllä koettaa iltalypsyä, EU sanoo ei. Sitten hallitus kaatunee ja sekasorrolla mennään uuteen kansanäänestykseen. Parlamanettivaaleja ei varmaan enää ehdi ennen deadlineä. Kyllä tässä nyt taitaa käydä niin, että Venäjä-Breibarttilaiset voittavat yhtä kaikki kun länsi heikkenee sisäiseen eripuraan. Lopullinen voittaja siitä lienee kuitenkin Kiina.

Tässä tuleva maailmahistoria noin lyhyesti. Se tekee 1000 euroa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Maailmanhistoriastasi puuttuu yksi luku, koska hallituksen hajottua Daven laitoksen mukaan ensin tulee uudet vaalit ja mahdollinen uusi kansanäänestys vasta sen jälkeen.

En sitten osaa sanoa, onko siinä välissä hard exit, vai antaako EU Britannialle jatkoaikaa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 10.12.2018 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.12.2018 12:03 ^Maailmanhistoriastasi puuttuu yksi luku, koska hallituksen hajottua Daven laitoksen mukaan tulee uudet vaalit ja mahdollinen uusi kansanäänestys vasta sen jälkeen.
Siihen ei aika riitä millään.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 10.12.2018 12:04
James Potkukelkka kirjoitti: 10.12.2018 12:03 ^Maailmanhistoriastasi puuttuu yksi luku, koska hallituksen hajottua Daven laitoksen mukaan tulee uudet vaalit ja mahdollinen uusi kansanäänestys vasta sen jälkeen.
Siihen ei aika riitä millään.
Paitsi jos EU antaa jatkoaikaa, tai sitten voivathan britit ensin erota hard exitin kautta ja sitten järjestää äänestyksen uudesta jäsenhakemuksesta. Silloinhan itse asiassa kaikki menisi demokraattisessa järjestyksessä, eli ensin erotaan kansan tahdon mukaan ja sitten uusi äänestys liitytäänkö uudelleen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.12.2018 12:06
So Hard kirjoitti: 10.12.2018 12:04
James Potkukelkka kirjoitti: 10.12.2018 12:03 ^Maailmanhistoriastasi puuttuu yksi luku, koska hallituksen hajottua Daven laitoksen mukaan tulee uudet vaalit ja mahdollinen uusi kansanäänestys vasta sen jälkeen.
Siihen ei aika riitä millään.
Paitsi jos EU antaa jatkoaikaa, tai sitten voivathan britit ensin erota hard exitin kautta ja sitten järjestää äänestyksen uudesta jäsenhakemuksesta. Silloinhan itse asiassa kaikki menisi demokraattisessa järjestyksessä, eli ensin erotaan kansan tahdon mukaan ja sitten uusi äänestys liitytäänkö uudelleen.
Jos et ole lukenut uutisia, niin EU-tuomioistuin päätti että Britannia voi yksipuolisesti vielä perua koko hankkeen maaliskuuhun mennessä. Eli se mitä julkisasiamies viime viikolla esitti. Millään elimellä ei ole toimivaltaa antaa jatkoaikaa. Toki periaatteessa kaikki valtiot voisivat yksimielisesti niin päättää, mutta ei sellaista yksimielisyyttä löydy. Hard brexitiä ei taida oikein haluta kukaan, uuden kansanäänestyksen suhteen on suurta varovaisuutta ja esitetty soft-malli ei kelpaa oikein kenellekään, ei brexitöijille eikä sen vastustajille. May on ns. tekemättömässä paikassa. Jos hän on yhtään niin suoraselkäinen kuin mitä esittää olevansa, hän vie sopimuksen äänestykseen ja hallitus eroaa. Sen jälkeen tulevaa ei tiedä kukaan, paitsi että kannattaa opetella Kiinaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 10.12.2018 12:13
James Potkukelkka kirjoitti: 10.12.2018 12:06
So Hard kirjoitti: 10.12.2018 12:04

Siihen ei aika riitä millään.
Paitsi jos EU antaa jatkoaikaa, tai sitten voivathan britit ensin erota hard exitin kautta ja sitten järjestää äänestyksen uudesta jäsenhakemuksesta. Silloinhan itse asiassa kaikki menisi demokraattisessa järjestyksessä, eli ensin erotaan kansan tahdon mukaan ja sitten uusi äänestys liitytäänkö uudelleen.
Jos et ole lukenut uutisia, niin EU-tuomioistuin päätti että Britannia voi yksipuolisesti vielä perua koko hankkeen maaliskuuhun mennessä. Eli se mitä julkisasiamies viime viikolla esitti. Hard brexitiä ei taida oikein haluta kukaan, uuden kansanäänestyksen suhteen on suurta varovaisuutta ja esitetty soft-malli ei kelpaa oikein kenellekään, ei brexitöijille eikä sen vastustajille. May on ns. tekemättömässä paikassa. Jos hän on yhtään niin suoraselkäinen kuin mitä esittää olevansa, hän vie sopimuksen äänestykseen ja hallitus eroaa. Sen jälkeen tulevaa ei tiedä kukaan, paitsi että kannattaa opetella Kiinaa.
Olen lukenut kyllä, mutta eihän kukaan ole briteissä tekemässä päätöstä eron perumisesta sen jälkeen, tämä sopimus on kaatunut. Eli loppuloksena on hard exit, vaikka sitä ei kukaan haluakaan. Olen samaa mieltä siitä, että kukaan ei tällä hetkellä tiedä, mitä tapahtuu sen jälkeen, kun Mayn hallitus on kaatunut. Hard exit vaikuttaa kuitenkin ilmeiseltä, koska mikäs sen olisi pysäyttämässä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.12.2018 12:15Hard exit vaikuttaa kuitenkin ilmeiseltä, koska mikäs sen olisi pysäyttämässä.
SIlle on vielä vähemmän kannatusta kuin tälle sopimukselle ja enemmistö äänestäjistä haluaisi perua koko hankkeen. Haluatko lyödä ropoja likoon hard exitin puolesta?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 10.12.2018 12:19
James Potkukelkka kirjoitti: 10.12.2018 12:15Hard exit vaikuttaa kuitenkin ilmeiseltä, koska mikäs sen olisi pysäyttämässä.
SIlle on vielä vähemmän kannatusta kuin tälle sopimukselle ja enemmistö äänestäjistä haluaisi perua koko hankkeen. Haluatko lyödä ropoja likoon hard exitin puolesta?
En oikeastaan, mutta millä mekanismilla veikkaat hard exitin peruuntuvan?

edit: onhan tässä tosiaan vielä yli 3kk aikaa. Luulin, että brexit day on aiemmin. Voihan sitä tosiaan paljon tuona aikana tapahtua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Noin tsykoloogisesti näkisin, että tämä on britti-imperiumin viimeisiä kuolonkouristuksia. On selvää, että muuttuminen imperiumista, jonka ylle aurinko ei laske, suht. tavalliseksi eurooppalaiseksi maaksi (jolla toki on ydinase ja turvallisuusneuvoston pysyvä jäsenyys) ei ole helppoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mitäs Brittein kirjeenvaihtaja Kreitsu arvio, onko briteissä yhtään sellaista fiilistä, että tuntisivat minkäänlaista häpeää siitä, minkälaiseen nurkkaan ovat omalla toiminnallaan itsensä ajaneet?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

BBC:n sivuilla, kuten yleensäkin, on hyvää infoa.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-46393399

Sieltä voi nopeasti päätellä että aikaa ei oikein ole edes uudelle kansanäänestykselle, saati sitten vaalit + kansanäänestys.

"Experts at University College London's Constitution Unit suggest that the minimum time for all of the required steps above is about 22 weeks. Even if that could be shortened a little, it would still take us well beyond the end of March."

Jos mitään muuta lakia ei säädetä, UK eroaa 29 maaliskuuta. UK:n neuvotteluasema on tavattoman kehno parempaan diiliin. Vaikka kaikki jäsenmaat päättäisivät yhdessä pidentää artikla 50 aikaa, niin UK:n pitäisi muuttaa erolakiaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 10.12.2018 13:02 BBC:n sivuilla, kuten yleensäkin, on hyvää infoa.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-46393399

Sieltä voi nopeasti päätellä että aikaa ei oikein ole edes uudelle kansanäänestykselle, saati sitten vaalit + kansanäänestys.

"Experts at University College London's Constitution Unit suggest that the minimum time for all of the required steps above is about 22 weeks. Even if that could be shortened a little, it would still take us well beyond the end of March."

Jos mitään muuta lakia ei säädetä, UK eroaa 29 maaliskuuta. UK:n neuvotteluasema on tavattoman kehno parempaan diiliin. Vaikka kaikki jäsenmaat päättäisivät yhdessä pidentää artikla 50 aikaa, niin UK:n pitäisi muuttaa erolakiaan.
Eikös tämä sitten taas viittaisi siihen, että hard exit tulee? Toki on varmaan mahdollista, että parlamentti päättää anoa EU:lta jatkoaikaa asian selvittämiseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.12.2018 13:05Eikös tämä sitten taas viittaisi siihen, että hard exit tulee? Toki on varmaan mahdollista, että parlamentti päättää anoa EU:lta jatkoaikaa asian selvittämiseen.
Se on mahdollista, mutta niin kauan kun se on lopputulos jota ei halua kuin joku pieni brextremistien vähemmistö, siihen on vaikea uskoa ennen kuin se on totta.

Edit: May tosiaan yrittää lykkäystä. EU ilmoitti jo että neuvotteluja ei avata. Hieno kuvituskuva Maystä!

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1cf ... 75943fb1a5
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Melkoisen kiire päivä Maylla, kun aikoo tänään käydä Berliinissä, Haagissa ja Brysselissä.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005928136.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin