Brexit

Yleinen lätinä jä kitinä

Brexit

toteutuu
8
44%
ei toteudu
10
56%
 
Ääniä yhteensä: 18

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Brexit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onko veikkauksia siitä toteutuuko moinen?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En jaksaisi uskoa. Tiukalle mennee kyllä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Toivon ja uskon, että ei toteudu. Olen Risto J.N.E. Penttilän kanssa samaa mieltä siitä, että kopissa epävarmat valitsevat Status Quo vaihtoehdon Dire Straitsin sijaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ajatuksissani äänestys on samankaltainen kuin jenkkien pressavaalit, joissa kummassakin uskon naiivisti järjen voittoon eli ei toteudu ja Clinton.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja elco »

Toivon ja uskon, että tapahtuu.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Miksi toivot exitiä? Minä en ainakaan keksi, mitä hyötyä siitä mulle olisi. Haittaa kylläkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Gat »

Toivon, että tapahtuu. Mutta sana "uskon" ei merkitse paljon mitään.
Onhan siitä hankaluuksia.
Mutta EU on perseestä.
Jos Brexit, laitan anglofiilinä Rule Britannian soimaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:^Miksi toivot exitiä? Minä en ainakaan keksi, mitä hyötyä siitä mulle olisi. Haittaa kylläkin.
Ehkä elco pitää brexitiä eu:n hajoamisen alkuna?

Itse en osaa sanoa olisiko eu:n hajoaminen mitenkään huono juttu? Nyky-eu ei voi toimia, se on ihan faktaa. Teoriassa eu olisi kai politiikalla muokattavissa toimivaksi, mutta se on täysin mahdotonta käytännössä.

Eli optiot ovat:
1) jatketaan nykymallilla ja maksetaan piigseille maailman loppuun asti
2) tehdään mahdoton ja korjataan eu poliittisesti yhdessä (lollotiloo!)
3) puretaan paskat rakenteet siten, että kykenevät maat exittaavat ja sitten sovitaan uudestaan vapaakaupasta yms.

Edit: jos huomasitte hiljan uutisissa vaihtotaseiden vertailun, niin tiedätte että saksa ei ole exit jonossa. Saksa sulkee edelleen silmät todellisuudelta ja myy velaksi velkaantuville valtioille. Saksa siis ummistaa silmänsä siltä, että asiakkaat ovat todellisuudessa maksukyvyttömiä ja tulevat tekemään jossain muodossa defaultin: joko jättämällä suoraan maksamatta saksalle tai sitten ekp tms ostaa velat ja inflatoi sakemannien säästöt.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:1) jatketaan nykymallilla ja maksetaan piigseille maailman loppuun asti
2) tehdään mahdoton ja korjataan eu poliittisesti yhdessä (lollotiloo!)
3) puretaan paskat rakenteet siten, että kykenevät maat exittaavat ja sitten sovitaan uudestaan vapaakaupasta yms.
Eihän Englanti maksa piigseille mitään. Ei tässä ole kyse euroerosta. Vaan siitä vapaakauppaerosta.

En usko että lähtevät. Ei-puoli on sitä sakkia joka mielellään möykkää mutta jää vaalipäivänä kotiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti:^Miksi toivot exitiä? Minä en ainakaan keksi, mitä hyötyä siitä mulle olisi. Haittaa kylläkin.
EU on pöhöttynyt uusi Neuvostoliitto, josta seuraa paljon kurjuutta pitkällä tähtäimellä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Gat »

Täpärälle meni, mutta:



[youtube]http://youtu.be/yHNfvJc99YY[/youtube]
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Joko ne tehtaan piiput taas sauhuaa vuoden päästä Briteissä?
Ei.
Kiinassa pysyy sauhut.
Ja värikkään ihoiset eivät vähene väestöstä.
Ei tule 50- ja 60-luvut takaisin.
Britit on NIIIIIIN hyviä muistellessaan vanhoja hyviä aikoja.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dynamo kirjoitti:.
Britit on NIIIIIIN hyviä muistellessaan vanhoja hyviä aikoja.
Entäs jos ne olivat aikaansa suhteutettuna parempia?
Entäs jos toimintavapauden nyt tullessa Britannia selviytyy paremmin ja voi huolehtia peräti omista eduístaan paremmin kuin Brysselin byrokraattisen keskushallinnon alla? Entäs kansallisylpeys ja kansallistunto?

Onhan tästä seuraamuksia.
Kuten:

-Punnan arvo laskee rajusti.
Mikä on väliaikaisesti hyvä Britannian viennille.
Mutta kaikki ulkomailta tuotu kallistuu. Ja iso osa ulkomailta tuodusta on juuri sitä kamaa, jota tarvitaan Britannian vientituotteisiinkin. Ja sijoittajat miettivät kannattaako Britteihin sijoittaa enää.

- Huoli voivatko säilyttää vapaakauppasopimuksia ja vapaata liikkuvuutta EU-maissa.

-Britannia oli EU:n toiseksi suurin taloús ja EU:n toiseksi suurin nettomaksaja (Saksa suurin niissä)..
Lisäksi Britannian asevoimat ovat vahvimmat EU:ssa. Se laivastokin, Rule the Waves.
Tosin eihän EU:n sotilaspuolesta tule mitään, ja Britannia on ja pysyy Natossa.

-Skotlanti ja Pohjpis-Irlanti haluaisivat pysyä EU:ssa. Nyt saattavat riehaantua uudestaan ihan oikeutetuissa itsenäistymistoiveissaan. Kuningatar olisi varmaan saanut paskahalvauksen, jos Skotlannin kansanäänestys olisi mennyt toisin.

Hyvinä puolina:

-Saavat toimintavapauden itseohjautuvina. Ehkä paremmin toimivat niin?

-Vapaakauppa toimi jo ennen EU:takin , samoin passiton matkustaminen ainakin Pohjoismaiden välillä. Norskit öljyineen pärjäävät mainiosti EU:n ulkopuolella mutta NATO:ssa.

-Entäs Englannin jo muslimikaupungit, Luton mm?

En malta olla laittamatta tähän maailman lähes isänmaallisimman britin biisiä vuodelta 1980.
Kun ritarimerkkejä jaettiin..... niitä on viittä astetta. ja vain kaksi korkeinta saa käyttää arvinimeä Sir tai Dame. Tuolle myönnettiin ennen sitä uusinta konserttisarjaa vasta kolmanneksi korkein. Ja se on niin väärin.

(Minulla olevassa Kate Bush-kirjassa joku roudari kertoo, että hänen lentäjäntakkinsa tuo oli. Ja että nopeiden vaatteenvaihtojen takia Kate oli alasti tuon takin alla.Tästä kuultuaan moni halusi ostaa tuon pilottitakin. Mutta roudarin äiti oli jo myynyt sen kirpputorilla.)



[youtube]http://youtu.be/J1Hjntdd9is[/youtube]

https://www.youtube.com/watch?v=J1Hjntdd9is
Viimeksi muokannut Gat, 26.06.2016 7:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Winston Churchill oli oikeassa.

Mielenkiintoinen tsykolooginen efekti; nyt kun Britannia ei tykkää meistä, niin mäkään en enää tykkää siitä. Aiemmin toivoin, että skotit eivät irtoa UK:sta, nyt toivon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Brexit kyllä osoitti, että mitä vain voi tapahtui vaaleissa. Ikävä juttu ajatellen Trumpia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Brexit kyllä osoitti, että mitä vain voi tapahtui vaaleissa. Ikävä juttu ajatellen Trumpia.
Joo. Tässähän on kyllä vahvasti ilmassa sitä, että tyhmälistö äänestää ihan piruuttaan tahoa, joka on ns. eliitin käsityksen mukaan mahdoton vaihtoehto. Tulee ikävä aikoja, jolloin sivistys ja tiedeperustaisuus olivat osa vähäosaisen väestön poliittisen tiedostuksen heräämisen ja järjestäytymisen kulmakiviä. Tosin Espanjassa populistinen vasemmisto ei sitten kai saanutkaan niin paljon ääniä kuin ennakoitiin, ja Francon aika on kai sen verran hyvin muistissa, ettei jyrkkä oikeistokaan ole saanut samalla tavalla suosiota kuin siellä (täällä), missä muistin pitäisi ulottua jonnein 30-luvulle saakka.

Mutta jotain vähän turhauttavaa on tässä, miten brittien brexit-puoli nyt sitten ihemttelee, että mitä se ero EU:sta oikein voisi tarkoittaa ja miten sitä voisi lähteä ihan oikeasti ajamaan. Tulee mieleen kotimaan politiikka, jossa otsaluullakin näki ennen vaaleja, että klovnikavalkadilla ei ole mitään koherenttia näkemystä politiikan suunnasta, ei mitään konstruktiivista sanottavaa mistään eikä minkäälaista kykyä tehdä yhtään mitään. Mutta tyhmälistö vain äänesti, kun Soini muka tarjosi vaihtoehdon status quolle (ei tarjonnut) ja sillä oli muka joku uudenlainen visio (ei ollut). Ja nyt sitten ollaan kovasti pettyneitä, kun persujen hallitustie menee just niin kuin etukäteen osasi arvatakin: täysinä turisteina ja täytemiehinä muiden määrittäessä politiikan suunnan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^

http://www.independent.co.uk/news/uk/ho ... 01311.html

Cornwall on saanut isot eu tuet joka vuosi. Kreivikunta luonnollisesti äänesti eron puolesta, nyt vaaditaan, että erosta huolimatta tuet jatkuvat :mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Cornwall on saanut isot eu tuet joka vuosi. Kreivikunta luonnollisesti äänesti eron puolesta, nyt vaaditaan, että erosta huolimatta tuet jatkuvat :mrgreen:
No, tuo on toki osoitettu omalle hallinnolle ja jos ero olisi kustannusneutraali juttu talouden kannalta, niin nettomaksajana Britannian pitäisi pystyä rahoittamaan samat tuet ihan itte ja jäädä byrokratian ja nettomenon verran vielä voitolle.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Cornwall on saanut isot eu tuet joka vuosi. Kreivikunta luonnollisesti äänesti eron puolesta, nyt vaaditaan, että erosta huolimatta tuet jatkuvat :mrgreen:
No, tuo on toki osoitettu omalle hallinnolle ja jos ero olisi kustannusneutraali juttu talouden kannalta, niin nettomaksajana Britannian pitäisi pystyä rahoittamaan samat tuet ihan itte ja jäädä byrokratian ja nettomenon verran vielä voitolle.
Mutku ne EU-jäsenmaksuvarat on luvattu jäännöksettä jo ainakin terveydenhuoltoon, työllistämistukiin, aluetukiin, koulutukseen ja ties minne.

Mut joo, sinänsä näkisin, että brexit-puolen pointti kyllä nimenomaan olikin, että varoja on turha kierrättää EU-byrokratian kautta, jossa vain tapahtuu sekä informaation, päätösvallan että rahallisen arvon hävikkiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Mut joo, sinänsä näkisin, että brexit-puolen pointti kyllä nimenomaan olikin, että varoja on turha kierrättää EU-byrokratian kautta, jossa vain tapahtuu sekä informaation, päätösvallan että rahallisen arvon hävikkiä.
EU olisikin parempi entiteetti jos se keskittyisi vain sisämarkkinaan eikä kikkailisi maatalous-, alue-, innovaatio-, lubrikaatio- ja separaatiotuilla. Ja sisämarkkinoidenkin osalta riittäisi enemmän kaupan esteiden purku kuin säätelytulva.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Cornwall on saanut isot eu tuet joka vuosi. Kreivikunta luonnollisesti äänesti eron puolesta, nyt vaaditaan, että erosta huolimatta tuet jatkuvat :mrgreen:
No, tuo on toki osoitettu omalle hallinnolle ja jos ero olisi kustannusneutraali juttu talouden kannalta, niin nettomaksajana Britannian pitäisi pystyä rahoittamaan samat tuet ihan itte ja jäädä byrokratian ja nettomenon verran vielä voitolle.
Jos ero olisi kustannusneutraali, niin ero olisi kustannusneutraali. Mutta kun se ei ole. Yhden uutisen mukaan perjantaina brittiläisten pörssiyritysten arvosta katosi määrä, joka vastaa brittien 15 vuoden eu-maksuja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti:Jos ero olisi kustannusneutraali, niin ero olisi kustannusneutraali. Mutta kun se ei ole. Yhden uutisen mukaan perjantaina brittiläisten pörssiyritysten arvosta katosi määrä, joka vastaa brittien 15 vuoden eu-maksuja.
Kannattaako tuota spekuloida samantien? Katsotaan tilannetta muutaman vuoden kuluttua.

Tai ensiviikolla kun jengi tankkaa noita osakkeita reilusti nyt.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Brexit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin