Mitkä mielestäsi turhat säädökset rajoittavat elämääsi?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Mitkä mielestäsi turhat säädökset rajoittavat elämääsi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

uutisketjuun viitateten
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitkä mielestäsi turhat säädökset rajoittavat elämääsi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaikea keksiä mitään ajankohtaista.

Nuorena oli tosi tylsää, kun valomerkki tuli 0.30, mutta enäähän asia ei ole noin, en toki enää käy baareissakaan. Siihen aikaan pääsiaäisenä oli myös kielto soittaa musiikkia rafloissa.

Aikoniaan watutti leffojen saksiminen ja videolaki, joka erikseen rajoitti videot K16 tasolle, mutta tämäkin kumottu jo vuosia sitten.

Aiemmin kauppojen aukiolorajoitukset häiritsivät, mutta nythän ne on purettu.

Ehkä alkon myynti voisi olla vapaampaa. Mulle tosin hyvin helppo käydä ostarin alkossa, että ei siitäkään saa oikein ongelmaa. Jos olisin nuori ja tykkäisin bailata, olisi toki hyvä, jos alkoa myytäisiin 24/7.

Ainoa nykyään mieleentuleva turha rajoitus on liian tiukat nopeusrajoitukset ja pysäköinnin rajoitukset. Pysäköinnistäkään en saa tosin suurta ongelmaa, koska parkkihalleissa on tilaa. Mutta joskus harvoin voi pysäköinti olla ongelma, jos menee esim. Hietsuun tai Kumpulaan.

Eli itseäni eniten häirinneet rajoitukset on kumottu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitkä mielestäsi turhat säädökset rajoittavat elämääsi?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:ajankohtaista.
Mä olen viime aikoina sotkeutunut sekä omaan että lähisukulaisten rakennuslupa- ja urakkaprosesseihin, ja kyllä se touhu vähän ylimitoitetulta välillä tuntuu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitkä mielestäsi turhat säädökset rajoittavat elämääsi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Njoo. kaavoitus ja rakentamismääräykset ovat varmaankin liian säädeltyjä. En tosin ole niistä henk koht suurta harmia kokenut, mutta varmastikin kaupungin yleisin kehittymisen kannalta kevyemmät prosessit ja vähäisempi säätely olisivat parempi.

Tähän liittyy joskus aivan farssimaisia piirteitä, kun jopa KHO käy paikanpäällä tarkistamassa onko ko. ikkuna suojeltuun taloon sopiva tai vuosikausia kiistellään, saako suojeltuun rappukäytävään rakentaa hissiä.

Yritykseni toiminnasta tuli mieleen AVI:lle kerran vuodessa tehtävä toimintakertomus, joka on aivan turha. Vetelen siihen Stetson_harrison menetelmällä jotain numeroita, joita kukaan ei takuulla koskaan lue. Mutta ei se kauaa kestä. Lisäksi pitäisi olla erilaisia omavalvontasuunnitelmia, mutta niitä ei kukaan tarkista, joten suunnitelmat ovat toteuttamista vailla valmiita.

Edit: asuessamma kuuden perheen asuntoyhtiössä aikoinaan piti laatia pelastussuunnitelma. Se oli aivan naurettavaa turhuutta.

Kun nyt oikein kaivelee kaikkia kokemiaan vääryyksiä, niin tulisija pitäisi nuohota kerran vuodessa. Kun takkaa poltetaan ehkä 5 kertaa vuodessa, niin ei mitään järkeä. Ei ole nuohottu noin usein.

Autoja pitää katsastaa liian usein. Nyt ilmeisesti vaarana, että mopoillekin tulee katsastus EU:n vaatimuksesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitkä mielestäsi turhat säädökset rajoittavat elämääsi?

Viesti Kirjoittaja elco »

Liikennevalot, alkoholin/nuuskan/huumeiden rajoitukset, bussikaistat, varainsiirtovero, progressiivinen tulovero, autoverotus, ylevero, katsastus ja nopeusrajoitukset.

Edit. Niin, kartellit: taksit, apteekit, lääkkeiden jakelu.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitkä mielestäsi turhat säädökset rajoittavat elämääsi?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^noh, tuo verotus ei nyt oikein ole sääntelyä. Olen toki samaa mieltä progressiivisesta tuloverosta.

Apteekki- ja taksimonopoli unohtuivat omasta listastani (toki kumpikaan ei mua henk. koht haittaa, mutta tulisi purkaa silti).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitkä mielestäsi turhat säädökset rajoittavat elämääsi?

Viesti Kirjoittaja elco »

^ No onhan se nyt helvetti sääntelyä, jos sen päällimmäinen tarkoitus on tuloerojen tasaaminen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitkä mielestäsi turhat säädökset rajoittavat elämääsi?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ehkä eniten ärsyttää telkänpöntöt tienvarsilla. Ei mua sääntely juuri haittaa, olen helppo tapaus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitkä mielestäsi turhat säädökset rajoittavat elämääsi?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eniten harmittaa että tapahtumissa ei saa edes muovituoppia katsomoon.
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitkä mielestäsi turhat säädökset rajoittavat elämääsi?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

No myös autoilijana minua harmittaa autoilijoiden
jatkuva "ryöstäminen" ja moittiminen ja aina harmittanut
nuo liikenteen heikot lenkit, joiden takia pitää tehdä
kaikkea tylsää kuten tietöyssyjä ja turhia liikennevaloja ja
kädittämättömiä ajonopeusmaksimeja
hyvillä teillä. Asennekasvatusta pitäisi sensijaan lisätä ja
liikenneohjelmia kaikille jalankulkijoista autoilijoihin.

ELOARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin