Tipaton tammikuu

Yleinen lätinä jä kitinä

Olen tammikuussa tipaton:

Kyllä
2
14%
En
5
36%
Yritän ainakin
1
7%
Ei ole tarvetta
6
43%
 
Ääniä yhteensä: 14

Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tipaton tammikuu on ammuttu alas lähes joka paikassa. Se on kuulemma teennäistä ja tekopyhää ja plaa plaa.

Itse olen kerran pitänyt tipattoman tammikuun ja se tuli tuolloin tarpeeseen, sillä tuli juhlittua melko paljon ja siinä ohessa tietenkin kipattua enemmän kuin tarpeeksi. Nyt on vähän sama tilanne eli on erityisesti tämä joulukuu mennyt minun makuuni liian lujaa (joka viikonloppu ja joskus myös sunnuntaisin olen naukkaillut - en mitään kaatokännejä, mutta hiprakat kuitenkin) ja siihen on jotenkin "tottunut" eli siitä on tullut tapa.

Tipaton tammikuu saa luvan katkaista tämän "kierteen" ja palauttaa minut normaalitilaan. Onko muilla tarvetta tipattomaan? Ja onko mielipiteitä tipattomasta noin muuten?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Oma alkon käyttö rajoittuu erityistilanteisiin (niitä ei ole esim. siivoaminen, hyvä leffa tv:ssä tai "rankka päivä"), joten en ole kokenut tarpeelliseksi viettää tipatonta. Ymmärrän kyllä, että joillekin se on tarpeen. Omalla kohdalla on ajakohtaisempaa pitää esim. sokeriton tammikuu, kun joulukuussa tulee nautittua selkeästi normaalia enemmän herkkuja.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En pidä.

Uutena vuotena voi mennä vähän enemmän. Sen jälkeen takaisin noin kolmen ravintola-annoksen viikkotahtiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Ej. Tipan välttelyssä ei ole mithn järkeä, mutta turhan tiuhan kännäämisen kylläkin. Pidin tässä loppuvuonna parin kuukauden kännittömän jakson ja kokemukset noin yleisen jaksamisen sekä säästyneen rahan kannalta ovat siinä määrin rohkaisevia, että seuraava iso jano voisi osua jonnekin pääsiäisen-juhannuksen tienoille. Mutta kyllä mä viskinaukun tahi Campari-tuoremehun huitaisen huiviin silloin kun sattuu huvittamaan, skumppalasillisesta nyt puhumattakaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vesper kirjoitti:Oma alkon käyttö rajoittuu erityistilanteisiin (niitä ei ole esim. siivoaminen, hyvä leffa tv:ssä tai "rankka päivä")
Entäs:
- ei jaksa siivota...
- paskaa ohjelmaa telkusta...
- normipäivä?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Naurettava ajatus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Nenänvalkaisua pidän 3 viikkoa maksimissaan. Ja silloin kun huvittaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä olen nyt pärjännyt yli vuoden ilman seksiä. Seuraavaksi vois koittaa olla vuosi ilman alkoa. Toisaalta toi kombo laittaa mulle uskovaisen leiman.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En ole koskaan pitänyt tipatonta tammikuuta. Ja sen kyllä huomaa. No ei, minä juon alkoholia oikeastaan pelkästään osana vähän parempaa illallista, enemmän tai vähemmän hyvässä seurassa, kertamäärien jäädessä suht vaatimattomiksi. Tältä kannalta tavoitteeksi voisi melkein ottaa, että jatkossa alkoa tulisi otettua enemmän kuin nykyisin. Uskon kuitenkin, että meno jatkuu ennallaan.

Pallotin kuitenkin vaihtoehdon "en" sen sijaan, että olisin kiistänyt tipattomuuden tarpeen. Kyllä alkoholista luopuminen varmasti sinänsä hyvää tekisi - eritoten, kun muistan palavasti havainnon, jonka mukaan viikkokulutukseni taitaa nykyisellään yleensä ylittää Daven rypemisen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:En ole koskaan pitänyt tipatonta tammikuuta. Ja sen kyllä huomaa. No ei, minä juon alkoholia oikeastaan pelkästään osana vähän parempaa illallista, enemmän tai vähemmän hyvässä seurassa, kertamäärien jäädessä suht vaatimattomiksi. Tältä kannalta tavoitteeksi voisi melkein ottaa, että jatkossa alkoa tulisi otettua enemmän kuin nykyisin. Uskon kuitenkin, että meno jatkuu ennallaan.

Pallotin kuitenkin vaihtoehdon "en" sen sijaan, että olisin kiistänyt tipattomuuden tarpeen. Kyllä alkoholista luopuminen varmasti sinänsä hyvää tekisi - eritoten, kun muistan palavasti havainnon, jonka mukaan viikkokulutukseni taitaa nykyisellään yleensä ylittää Daven rypemisen.

Ensimmäinen askel paranemiseen on ongelman myöntäminen!

Tipatonta en ole pitänyt enkä pidä.

Kerran olin vuoden täysin ilman alkoa, mutta sen olen kertonut n+1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti:Mä olen nyt pärjännyt yli vuoden ilman seksiä. Seuraavaksi vois koittaa olla vuosi ilman alkoa. Toisaalta toi kombo laittaa mulle uskovaisen leiman.
Etkös sä joku aika sitten kertonut, kuinka Tindertili käy kolvinkuumana? Vai sekoitanko?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Mä olen nyt pärjännyt yli vuoden ilman seksiä. Seuraavaksi vois koittaa olla vuosi ilman alkoa. Toisaalta toi kombo laittaa mulle uskovaisen leiman.
Etkös sä joku aika sitten kertonut, kuinka Tindertili käy kolvinkuumana? Vai sekoitanko?
Muistelen myös, että tilanne oli luokkaa niin-paljon-pillua-mutta-vain-yksi-muna.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tinder on kyllä hauska peli, mutta omien muistikuvieni mukaan en ole uittanut jormaa yli vuoteen.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:

Kävitkö kuitenkin treffeillä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti::sir:

Kävitkö kuitenkin treffeillä?
Joo, mutta Tinder on muuttanut luonnettaan. Siellä haetaan nykyään elämänkumppaneita ja ne hommat olen jo kokeillut.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Minun ongelmani on, että totun nopeasti eri juttuihin ja niistä tulee helposti tapoja. Niin kuin nyt alkosta on tullut hieman liian kattava tapa viikonloppuina (viikolla en sentään juo yhtään) enkä pidä itse sellaisesta (etenkin kun tissutus on laajentunut usein sunnuntaihinkin). Kuukauden vierotuksella homma hoituu ja totun uudenlaiseen tapaan. Ei siis ole tarkoitus vetää helmikuussa sokkaa irti ja juoda tammikuunkin edestä. :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti::sir:

Kävitkö kuitenkin treffeillä?
Joo, mutta Tinder on muuttanut luonnettaan. Siellä haetaan nykyään elämänkumppaneita ja ne hommat olen jo kokeillut.
Petkuhuiputusta!

Sun pitää laittaa profiiliin "Ps. ei elämänkumppania hakeville" :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Eipä ole tarvetta pitää. Humalaan tai edes hiprakkaan asti tulee juotua pari kertaa vuodessa ja yhden-kaksi juomaa otettua toiset pari kertaa. Ennemmin "ongelma" taitaa välillä toiseen suuntaan, olen nimittäin joutunut kaatamaan alkoholia viemäriin, koska se oli mennyt vanhaksi :lol: :lol:

Diddley Bow kirjoitti: Joo, mutta Tinder on muuttanut luonnettaan. Siellä haetaan nykyään elämänkumppaneita ja ne hommat olen jo kokeillut.
Haet väärästä paikasta, jos pelkkää seksiä/kevyttä suhdetta haluat. AS on siihen sopivampi.
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

aydemir kirjoitti:AS on siihen sopivampi.
??
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Diddley Bow kirjoitti:
aydemir kirjoitti:AS on siihen sopivampi.
??
Alastonsuomi.com, halloo kuka aikuinen ei tuota tiedä? :lol:
(okei, myönnetään etten minäkään tiennyt vielä vuosi sitten :) )
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Jotenkin toi kuulostaa white trash sekoilulta, mutta kaikkea pitää koittaa paitsi...
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti:Jotenkin toi kuulostaa white trash sekoilulta, mutta kaikkea pitää koittaa paitsi...
Nyt täällä espoon vihainen moralisti sanoo painavan sanan!

Alaston Suomi ei kuulosta white trash sekoilulta vaan on!

Ai mistä tiedän? Olen joskus stalkannut niitä kuvia. En kyllä kehtaisi sieltä seuraa hakea.

Laita vaan siihen Tinder-profiilin jotain "seikkailua" tms niin kyllä jokainen ymmärtää, että vaakamamboa tässä haetaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Selvä homma! Samalla asenteella sitten kotinatsien kimppuun!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Tipaton tammikuu

Viesti Kirjoittaja aydemir »

James Potkukelkka kirjoitti: Alaston Suomi ei kuulosta white trash sekoilulta vaan on!

Ai mistä tiedän? Olen joskus stalkannut niitä kuvia. En kyllä kehtaisi sieltä seuraa hakea.
No kiitti vaan. Parempihan tuolta on seuraa hakea kuin kännissä baarista. Tietää ainakin vähän mitä on saamassa ja mistä kumpikin pitää. Onhan siellä paljon sekopäitä (kuten missä tahansa muuallakin), mutta löytyy sieltä ihan normaaleja, fiksuja ihmisiäkin.
Save a horse, ride a cowboy
Vastaa Viestiin